مک لارن

درباره مک لارن F1 HDF بسیار کمیاب بیشتر بدانیم

مک لارن به کاوش درباره‌ی تاریخ فرمول ۱ خود ادامه می‌دهد و این بار با کسی مصاحبه کرده که مالک نسخه‌ای بسیار کمیاب از یک سوپرکار است. این برند بریتانیایی تنها دو نسخه از مدل پکیج داون فورس اضافی یا HDF را ساخته که دارای پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶۸۰ اسب بخاری برگرفته از مدل LM است. Andrew Bagnall حدود ۱۰ سال است که مالک این خودروی استثنایی بوده و قول داده که هرگز آن را نخواهد فروخت.

_g3a5689
پکیج یاد شده که بر روی بدنه‌ی بازنگری شده‌ی F1 قرار گرفته دارای بال عقب ثابت، اسپلیتر جلویی بزرگ‌تر و بادگیرهای بیشتر است. این خودرو همچنین از رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم تعلیق اصلاح شده بهره می‌برد. Bagnall می‌گوید:

آن‌ها تفاوتی در عملکرد خودرو ایجاد کرده‌اند. شما واقعاً می‌توانید در هنگام راندن خودرو در پیست داون فورس اضافی را احساس کنید.

_g3a5701
پیشرانه‌ی اصلاح شده‌ی این خودرو از قطعات مدل مسابقه‌ای F1 GTR استفاده کرده که از آن جمله می‌توان به میل‌لنگ‌ها و پیستون‌های ارتقا یافته اشاره کرد. این تغییرات منجر به افزایش قدرت نسبت به مدل استاندارد و افزایش هزار واحدی دور پیشرانه قبل از رسیدن به محدوده قرمز شده است. رادیاتورهای بزرگ‌تر برای خنک کردن پیشرانه بکار رفته و سیستم اگزوز به‌روز شده نیز صدای بم‌تری ایجاد کرده است.

andrew-b-collage
Bagnall می‌گوید:

تغییرات صورت گرفته باعث شده‌اند تا خودروی راحت و جاده‌ای استاندارد به یک هیولای پیستی تبدیل شود که می‌تواند در جاده بتازد.

علیرغم کمیاب بودن، مالک خودرو اجازه نداده که F1 HDF تنها در گاراژ بماند. او می‌گوید که یک‌بار در ماه خودرو را به جاده و گاهی به پیست می‌برد.

andrew-bagnall-collage-2
اگرچه دوست داریم مک لارن F1 HDF را بیشتر از چند بار در سال در خیابان‌ها ببینیم اما علت حضور بسیار کم آن را کاملاً درک می‌کنیم. دیگر نمونه‌ی ساخته شده از این خودرو سال ۲۰۱۵ در یک حراجی به مبلغ ۱۳.۷۵ میلیون دلار فروخته شد. حتی یک دهه‌ی پیش که Bagnall این خودرو را خرید شاهد نصف بهای یاد شده بودیم.

چند هفته‌ی پیش نیز مطلبی درباره‌ی رکوردشکنی F1 در زمان خود و دست‌یابی به سقف سرعت ۳۸۶.۷ کیلومتر در ساعت را برای شما عزیزان منتشر کردیم. این سرعت هنوز هم برای سوپرکاری با پیشرانه تنفس طبیعی رکوردی شگفت‌انگیز به شمار می‌رود.

با کمتر از یک‌دهم بهای F1 LM واقعی می‌توان نسخه‌ی ماکت یک‌هشتم آن را خرید. این نسخه‌ی دست‌ساز با جزئیات بسیار بالا بهای ۱۰۱۶۰ دلاری دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    یکی از اسطوره های تاریخ خودرو ……………..

    1. reza

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (311 ديدگاه)

      فراری و لامبورگینی و پورش هم ماشین های خارق العاده ای رو خلق کردن…ولی به جای نشستن و زل زدن به این افتخارات طراحی های قدیمیشون رو مچاله کردن و انداختن دور تا جا برای طرح های جدید باشه…طرح های جدید و ((برنده))…

      1. غرش موتور

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به نظرم مهندسی امثال مکلارن و پورشه خیلی بهتر از مهندسی شرکت کونیگ‌زگ هستش خیلی دوست دارم مکلارن یه ماشین 1500 اسب بخاری بسازه تا کونیگ‌زگ رگرا رو با خاک یکسان بکنه رگرا 1500 اسب بخار قدرت و 2000 نیوتون متر گشتاور داره ولی به زور می تونه امثال مکلارن P1 رو شکست بده و تو شتاب اولیه هم ازشون شکست می خوره مکلارن P1 فقط با 903 اسب بخار یعنی 600 اسب بخار کمتر و 900 نیوتون متر گشتاور یعنی 1100 نیوتون متر کمتر نسبت به رگرا عملکرد قابل توجهی داره
        0 تا 100 کونیگ‌زگ رگرا : ۲/۸ —- مکلارن پی 1 : 2/7
        0 تا 200 کونیگ‌زگ رگرا :6/6 —- مکلارن پی 1 : 6/8
        0 تا 300کونیگ‌زگ رگرا :10/9 —- مکلارن پی 1 : 16/5
        اسب بخار رگرا 1/6 برابر مکلارن P1 هستش و اسب بخار هم رابطه مستقیم با شتاب ثانویه داره رگرا با وجود همچین قدرت بیشتری اون عملکرد لازم رو نداره مثلا اسب بخار مکلارن پی 1 تقریبا (1/6) برابر بنز SLS هستش و با این قدرت بیشتر نسبت به بنز SLS برتری کامل هم در شتاب ثانویه داره
        0 تا 200 بنز اس ال اس : 13 —- مکلارن پی 1 : 6/8
        0 تا 300 بنز اس ال اس : 33/8 —- مکلارن پی 1 : 16/5
        و این یعنی برتری مهندسی مکلارن نسبت به کونیگ‌ زگ

        1. reza

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (311 ديدگاه)

          فعلا که از پورش و فراری عقب تره…

    2. Farshid

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      من رو یاد Need for speed 1 انداخت حدود 16-15 سال پیش … پیر شدیم رفت

  2. Mahdi DODGE

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    یادش بخیر تو اولین نسخه های بازی نید فور اسپید بود
    یاد خاطرات قدیمم افتادم
    مکلارن عجب چیزی ساخت
    صندلی هاش واقعا جالبه
    13.75 میلیون دلار!!!! چنین قیمتی اصلا فکرشم نمیکردم

  3. ghost

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    شتاب جانبی F1 چقدره؟

    1. NOBLE

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      زیاد نیست ، از نظر شتاب طرفی Ferrari F40 خیلی بهتره.

  4. NOBLE

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    مک لارن F1 به نظر من بهترین سوپراسپرت تمام تاریخه.

    1. Ferrari Zonda SV

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      F40بهترین توی تاریخه.

      1. NOBLE

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        F40 به دردی نمیخوره

  5. ونوم اف ۵

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    این رکورد بالاترین سرعت برای یه ماشین تنفس طبیعی فکر کنم برا همیشه دست مکلارن میمونه چون کمپانی های اسپرت ساز همه دارن از توربو استفاده میکنن و چند تایی هم مثل لامبو احتمالا در اینده برن سمتش و در حال حاضر هم که اونتادور تا ۳۵۰ تا میتونه بره

  6. Kamran

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    Ferrari F40 می ارزه به کلِ ماشینای لامبورگینی از قدیمیش بگیر تا جدیدش

    1. NOBLE

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      نظر شخصی خودت رو گفتی.
      گاااردو میارزه به تمام ماشین های تاریخ فراری (ماشین های فرمول 1 فراری رو هم حساب کردم)
      F40 در برابر کانتاش هیچ ارزشی برام نداره
      چون F40 اصلا سوپراسپرت شهری نیست ، داخلش رو تا میتونستن سبک کردن ،
      یک جا خوندم که در هاش رو به جای دستگیره با تسمه باز میکنن ، اگر این حقیقیت داشته یعنی این ماشین یک فاجعست که فقط بلده تند بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا