امروز در ادامهٔ برگزاری سری رقابتهای خودرویی پدال به جذابترین گروه یعنی گروه هایپراسپرتها رسیدهایم. گروهی که در دور نخست آن، دو هیولا بنامهای بوگاتی شیرون و آستونمارتین ولکان رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. در این رقابت مجموعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۲۲۸۶ رأی به ثبت رسید که شیرون با کسب ۱۸۶۹ رأی توانست بااقتدار و اتخاذ ۸۱ درصد از کل آراء پیروز رقابت اول گروه هایپراسپرتها گردد درحالیکه ولکان با کسب ۴۱۷ رأی از دور رقابتها کنار رفت. حال امروز هم دو هایپراسپرت دیگر به نبرد با یکدیگر پرداختهاند اما هردو از نوع هیبریدی هستند. این دو هایپرکار عبارتاند از مکلارن P1 و کوئنیگزگ رگرا.
مکلارن P1
تا پیش از معرفی این ماشین مکلارن بیشتر با مدل اسطورهای F1 شناخته میشد اما در دههٔ دوم قرن بیست و یکم این سازندهٔ بریتانیایی تصمیم گرفت جانشینی برای F1 معرفی کند که P1 نام گرفت. نسخهٔ کانسپت این هایپرکار جدید برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ رونمایی شد و سپس یک سال بعد نسخهٔ تولیدی با مدل ۲۰۱۴ معرفی گردید. P1 هم مانند F1 خودرویی موتور وسط/محور عقب است که از ساختار مونوکوک فیبر کربنی استفاده میکند؛ اما برخلاف F1، در این هایپرکار جدید از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده شده که متشکل است از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی. پیشرانهٔ بنزینی ۷۲۷ اسب بخار و موتور الکتریکی ۱۷۷ اسب بخار قدرت دارد که مجموع خروجی قوای محرکهٔ P1 را به ۹۰۴ اسب بخار قدرت و ۹۸۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. موتور الکتریکی میتواند بهصورت دستی توسط راننده فعال شود یا اینکه در حالت اتوماتیک قرار گیرد که در این صورت شکاف گشتاور موتور بنزینی که در نتیجهٔ تأخیر توربو ایجاد میشود را پُر میکند. مجموع نیروی موتورها هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. نیروی موردنیاز موتور الکتریکی از طریق باطریهای لیتیوم یونی تأمین میشود که در پشت کابین نصب شدهاند. امکان شارژ این باطریها هم از طریق موتور بنزینی و هم از طریق اتصال به برق وجود دارد که در این صورت ظرف دو ساعت کاملاً شارژ میشوند. P1 میتواند صرفاً با موتور بنزینی یا الکتریکی و یا هردوی آنها کار کند اما بُرد آن در حالت تمام الکتریکی بین تنها ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر است. از این هایپراسپرت فقط تعداد ۳۷۵ دستگاه ساخته شد که تولید آنها در دسامبر سال ۲۰۱۵ به پایان رسید و هریک با قیمت ۱.۱۵ میلیون دلار فروخته شدند. همچنین مشخص شده که مکلارن هماکنون در حال کار بر روی جانشین P1 با نام هایپر GT است.
کوئنیگزگ رگرا
پس از معرفی سه هایپرکار هیبریدی توسط مکلارن، پورشه و فراری، شرکت سوئدی کوئنیگزگ هم تصمیم به ساخت چنین خودرویی گرفت. این هایپرکار که رگِرا نام گرفت، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد. رگرا را میتوان بهنوعی جایگزینی برای مدل آگرا دانست. کوئنیگزگ اعلام کرده که از این هایپرکار هیبریدی فقط ۸۰ دستگاه ساخته خواهد شد که هریک قیمتی در حدود ۲ میلیون دلار داشته و تا مارس ۲۰۱۶ تعداد ۴۰ دستگاه آنها فروخته شدند. رگرا هم مانند P1 از ترکیب موتور وسط/محور عقب استفاده میکند اما قوای محرکهٔ هیبریدی آن تفاوتهای زیادی با رقیب بریتانیای دارد. این هیولای سوئدی از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی بنزینی استفاده میکند که بهتنهایی ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما در کنار این موتور درونسوز، سه موتور الکتریکی هم قرار گرفته است که یکی از آنها بهعنوان استارت، ژنراتور و پُرکنندهٔ خلأ گشتاور موتور بنزینی عمل میکند درحالیکه دو موتور دیگر در هریک از چرخهای عقب نصب شدهاند. موتور الکتریکی اول که بر روی میللنگ عمل میکند، ۲۱۵ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه دو موتور الکتریکی نصبشده در چرخهای عقب هریک ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارند؛ بنابراین مجموع قدرت این سه موتور الکتریکی ۷۰۰ اسب بخار است اما خروجی نهایی و کلی که به چرخهای عقب میرسد ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ویرانگری برابر با ۲۰۰۰ نیوتن متر است. موتورهای الکتریکی رگرا توسط یک پک باطری ۸۰۰ ولتی ۴.۵ کیلووات ساعتی آبخنک با وزن ۷۵ کیلوگرم تغذیه میشوند که توسط شرکت ریماک ساخته شدهاند. انتقال این نیروی عظیم نیز توسط یک گیربکس منحصربهفرد تک سرعته اتوماتیک انتقال پیدا میکند که کوئنیگزگ آنرا Direct Drive مینامد. طبق اعلام کوئنیگزگ، این غول هیبریدی میتواند ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن نیز ۴۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
مشخصات فنی
مکلارن P1 | کوئنیگزگ رگرا | |
پیشرانهٔ بنزینی | ۳.۸ لیتری V8 | ۵ لیتری V8 |
موتور الکتریکی | ۱ عدد | ۳ عدد |
قدرت موتور بنزینی | ۷۲۷ اسب بخار | ۱۱۰۰ اسب بخار |
قدرت موتور برقی | ۱۷۷ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
مجموع قدرت | ۹۰۴ اسب بخار | ۱۵۰۰ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۹۸۰ نیوتن متر | ۲۰۰۰ نیوتن متر |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۱ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۷ ثانیه | ۲.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰ ثانیه | – |
حداکثر سرعت | ۳۵۰ کیلومتر/ساعت | ۴۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۷ لیتر (ترکیبی) | – |
وزن | ۱۴۹۷ کیلوگرم | ۱۵۹۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۵۸ متر | ۴.۵۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۷ متر | ۲.۶۶ متر |
قیمت | ۱.۱۵ میلیون دلار | ۲ میلیون دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9774133]
Ahmad
۲ تیر ۱۳۹۶خداییش رگرا ی چیز دیگس…
Moein
۲ تیر ۱۳۹۶آره واقعا یه چیز دیگه ست.فقط اگه یه کم رو طراحی داخلی بیشتر کار کنه نور علی نور میشه.۱دنده اتوماتیکش چقد جالبه!!!!
Hamid...Audi
۳ تیر ۱۳۹۶جا داره توی پرانتز بگم که 0-100 رگرا فقط 10.8 طول میکشه!!!!
Parvaz
۲ تیر ۱۳۹۶P1 قربانی خدای تکنولوژی شد !!!
KING 918 (محمدرضا)
۲ تیر ۱۳۹۶واقعا P1 هنوزم میدرخشه
فقط انگلستان
۲ تیر ۱۳۹۶انتخاب من مکلارنP1 هستش چون مهندسیش یه سر و گردن بالاتر هستش مکلارن با 596 اسب بخار قدرت موتور کمتر و همچنین 1020 نیوتن متر گشتاور کمتر شتاب اولیه برابری رو تحویل می ده و در شتاب ثانویه حتی با وجود موتور الکتریکی خیلی قدرتمندتر رگرا بازم فقط چند ثانیه کندتره اگه مکلارن یه خودرو با همین قدرت موتور و گشتاور کوئنیگزگ تولید بکنه اونوقت خواهید دید که کوئنیگزگ یه سوسک بیشتر نیست در برابر مکلارن
تعداد ساخت خیلی محدود رگرا هم دلیل قیمت خیلی بالاشه چون فقط 80 تا ازش ساخته می شه و اگه به تعداد مکلارن P1 که 375 تا ازش ساخته شده ازش می ساختن قیمت خیلی پایین تری از P1 می داشت مثلا آستون مارتین وان -77 که تعداد تولیش خیلی محدود بود و 77 تا ازش ساختن بالای 1.5 میلیون دلار قیمتش بود که از نظر مهندسی و تکنولوژی به هیچ وجه در حد امثال P1 و 918 نیست
خودرویی که کامل باشه و تکنولوژی و مهندسی خیلی بالایی داشته باشه باید قیمتش خیلی از این چیزا بالاتر باشه مثلا هایپرکار آستون مارتین یعنی والکیِری 150 تا ازش میسازن ( حدود دو برابر رگرا) و قیمتشم حدود 4 میلیون دلار هستش که اوج مهندسی آستون مارتین رو نشون می ده
اسب بخار بیشتر گرفتن هم تاثیر زیادی روی قیمت نداره مثلا دوج هلکت با بیش از 700 اسب بخار همش 50 یا 60 هزار دلار قیمت داره.
Carbonado Aventador
۳ تیر ۱۳۹۶یعنی تعصب کور کورانه رو به یه لول بالاتر ارتقاع دادی!!!!
همانا بس که:
0-300 کونیگزگ : 10.5
0-300 مکلارن : 17
لامصب چی این دوتا رو میخوای مقایسه کنی!!!
_________________________________
البته این تقصیر پداله که میان مگا کار هایی مثل بوگاتی و کونیگزگ رو با هایپرکار ها مقایسه میکنن!!!!
مثل اینه که بیاییم مکلارن P1 GTR رو با هوراکان پرفومانته مقایسه کنیم…
خب هوراکان هرچقدر هم خوب باشه ولی 2 لول از GTR پایین تره…!!!!
داستان P1 و رگرا هم همینه!!!
به نظرم هایپر کارها رو باید با هایپر کارها مقایسه کنید نه اینکه ضعیف کشی کنید!!!!
بنزما
۲ تیر ۱۳۹۶سلام نویسنده گرامی مقاله تو جدول اشتباه شده
قدرت موتور بنزینی رگرا 1100
قدرت برقی 700
جمع قدرت رگرا زدی 1500
که میشه 1800
حالا کجاش اشتباه شده؟
ARASH
۲ تیر ۱۳۹۶درسته میتوانید سایر نظرات را بخوانید
arash
۳ تیر ۱۳۹۶ببخشید سوال داشتم گفتم اینجا مطرح کنم
میخواستم ماشین منطقه ازاد بخرم مصرف هم واسم مهمه از بین اینا کدوم بهتره بنظرتون:
کرولا-کمری-سیویک-آکورد-سنترا-آلتیما-مزدا۳-مزدا۶-الانترا-سوناتا-سراتو-اپتیما-اسپورتیج-توسان
و اینکه اینا همه کم کارکردن هم قیمتن
با تشکر
Hamid...Audi
۳ تیر ۱۳۹۶بستگی داره به کارکرد و انتظاراتی که از ماشین داری…
اکه کم خرج بودن بودن واست مهمه باید قید تجهیزات و آپشن های زیاد رو بزنی و ژاپنی انتخاب کنی که تو همین بخش اگه بزرگی و فضای پای زیاد رو دوست داری مزدا6، کمری و آلتیما جزو این دسته این دسته هستن.
اگه آپشن زیاد به کار میاد هم باید بری سراغ کره ای و هزینه نگه داری بیشتری رو پرداخت کنی.
این وسط من خودم هاشق مزدا3 و مزدا6 هستم.
ارادتمند
نوید جهرمی
۲ تیر ۱۳۹۶دوتا شاهکار صنعت خودروسازی.هردو رو هم ک دوس دارم. چشمو رو قیمت میبندم. به رگرا رأی دادم. تازه تره، خاص تره(تعداد کم تر)، قوی تره، شرکتش کوچک تره و ب نظرم کار سخت تری انجام داده.
آفرین ب هر دو.
سامان اذری
۲ تیر ۱۳۹۶نوید جان این ویدیو رو ببین حتما
ِ
http://www.aparat.com/v/jtbfC
نوید جهرمی
۲ تیر ۱۳۹۶آنچه برای ما آرزوس برای یارو خاطرس.
دمت گرم سامان جون
سامان اذری
۳ تیر ۱۳۹۶نوکرتم ❤❤❤❤
آریا
۱۹ مرداد ۱۳۹۶این پول نفته نه پول زحمت و لیاقت…
ساسان.م
۲ تیر ۱۳۹۶گیربکسش یه چیزی تو مایه های CVT هست؟
وحید
۲ تیر ۱۳۹۶یک سرعته?
Infinite
۲ تیر ۱۳۹۶بله دوست عزیز
رگرا مهندسی پیشرفتهای داره.
مهدی 911turbo s
۲ تیر ۱۳۹۶اصلا نیازی به فکر کردن نیست فقط رگرا
هم از نظر طراحی خارجی و داخلی و هم از نظر فنی فرستی برای عرض اندام مک لارن نگذاشته
سعید(تهران)
۲ تیر ۱۳۹۶فکر نمیکنم به لحاظ کاربردی تفاوت زیادی بین این دوتا باشه، کونیخ زگ مجموعه دقیق مهندسی شده ای هست که سازنده دقیقا میدونسته قراره چی خلق کنه البته من در سایت شرکت کونیخ زگ دنبال ریشه این موتور که روی همه محصولاتشون نصب میشه گشتم و همونطور که حدس میزدم نوشته شده بود که امتیاز این موتور ۵ لیتری V8 از فورد خریداری شده، ولی مک لارن شرکتیه که بیشتر از مهندسی بودن تولید کننده و حتی فروشنده تکنولوژی به دیگرانه و خیلی از شرکتای دیگه حتی در زمینه شتاب و مسابقات از کمک و مشاوره اون استفاده میکنن…
سامان اذری
۲ تیر ۱۳۹۶داش تا اونجایی که من میدونم معمولا مکلارن از انجین های کمپانی های دیگه استفاده میکنه
موتور اف وان رو اول به هوندا سفارش داده بودند ولی به توافق نرسیده بودند بعد بی ام و براش ساخته بود الانم.تو فرمول وان هوندا موتورهای مکلارن رو تولید میکنه
.
.
البته اطلاعاتم راجب مکلارن تا این حده و زیاد کامل نیست ❤
سعید(تهران)
۲ تیر ۱۳۹۶سامان عزیز طراحی و توسعه یک انجین و سپردن فقط ساخت اون به یه شرکت دیگه (مثل کاری که شرکت اپل در الکترونیک انجام میده) جهت صرفه جویی در هزینه ها با خرید امتیاز یک انجین و انجام تغییرات روی اون خیلی فرق میکنه.
Hemichan
۲ تیر ۱۳۹۶مک لارن از موتور VRH نیسان استفاده میکنه که با کمک ریکاردو تقویت و طراحی شده
و همچنین VRH پایه ی موتور نیسان GTR هم هست
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲ تیر ۱۳۹۶Hemichan عزیز البته کامل توضیح ندادین.
این سری موتورهای vrh نیسان اونطور که گفته شده برای مسابقات ایندی کار توسط تیم مهندسی tom walkinshaw racing توسعه پیدا کرده.
البته منظورم نمونه ای هستش که به مک لارن فروخته شده.
البته من بازم فکر میکنم اشتباهی شده باشه.
چون فکر میکنم انجین vrh35l
که برای ماشین نیسان که تو مسابقات لمانز 98 شرکت کرده بود حاصل همکاری نیسان و اون شرکتی که گفته بودمه.و اینکه کار بدنه مال اون شرکت بوده و انجین ربطی به اون شرکت نداشته و کار خود نیسان بوده.
به هر به دلیل دسترسی نداشتن به کامپیوتر خیلی نمیتونم ریز توضیح بدم.
ایشالا بعدا.
ـــــــــــــــــــــــــ
اما میریم سراغ اصل مطلب.
درسته که انجین vrh نیسات به مک لارن فروخته شده
ولی این انجین توسط خوده مکلارن به همراه ایلمور و ریکاردو دوباره باز طراحی شده و تا سرحد مرگ توسعش دادن!!!!!!!!!
و تقریبا میشه گفت دیگه چیزی از نیسان توش باقی نموند.
موتوری که 80 درصد گشتاورش در دور 2000 در دسترس بود،و طبق ادعای مک لارن دارای بالاترین توان اسب بخار نصبت به انتشار آلایندگی. در هر موتور زمان خودش بود.
البته همه ی اینایی که گفتم مربوط به اولین نسل از انجین m838t بود که تو مک لارن mp4 استفاده شد.
البته مک لارن خودش انجین هاشو نمیسازه.وظیفه ساخت و مونتاژ به عهده ریکاردو هستش.و تو طراحی. و توسعه هم به مک لارن کمک کرده.
من چون اصلا عادت ندارم با گوشی بنویسم و اینم گوشی یکی از اقوامه☺ دیگه زیاد نمیتونم توضیح بدم.
اگه اشتباهی هم هست.خوشحال میشم بگید.
علی
۲ تیر ۱۳۹۶رگرا:
قدرت موتور بنزینی ۱۱۰۰ اسب
قدرت موتور برقی ۷۰۰ اسب
بعد قدرت کل ۱۵۰۰ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یا مقاله اشتباه نوشته یا یه چیزی اینجا میلنگه
پای ۳۰۰ اسب وسطه
امیر دهقان
۲ تیر ۱۳۹۶درود دوست عزیز
بله حرف شما صحیحه و مجموع قدرت کل موتورهای بنزینی و برقی رگرا 1800 اسب بخار هست ولی قدرتی که نهایتاً به چرخها منتقل میشه کمتر و معادل 1500 اسب بخاره
بنزما
۲ تیر ۱۳۹۶300 اسب پرتی خیلی زیاده
ممنون اقای دهقان از توضیحتون
علی
۲ تیر ۱۳۹۶ممنون اقای دهقان عزیز
هم به خاطر مقاله خوبتون
هم به خاطر پاسخگویی سریعتون
سامان اذری
۲ تیر ۱۳۹۶علی داش
اون حداکثر قدرت رو موتور بنزینی و الکتریکی به تنهایی هرکدوم تو دور موتورهای خاصی بیرون میدن برا همین وقتی باهم.کارمیکنند اون قدرتی که به چرخها منتقل میشه همون طور که اقای دهقان فرمودند 1500 اسبه
علی
۲ تیر ۱۳۹۶مرسی اقا سامان گل.
آره کاملا درست میگی
سامان اذری
۳ تیر ۱۳۹۶❤❤❤فدات
Iman mclaren p1
۲ تیر ۱۳۹۶این چه نظر سنجی مسخره ایه…
اگه میخوایید محبوب ترین سوپر اسپرت محبوب ایرانیا رو پیدا کنید باید یه نظرسنجی کلی بزارید که همه باهم باشن و هرکی خواست به هرکدوم رأی بده بده…
نه اینکه دوئل راه بندازید….از بین اونا هی یکی بره بالا….
رگرا باید با شیرون مقایسه بشه نه پی وان…
کل سوپر اسپرتا یه جا بزارید و نظر سنجی کنید نتایج هم جالب تر در میاد هم حقیقی تر….
ارش
۲ تیر ۱۳۹۶موافقم اگه همه باهم باشن بعد رای بدیم بهتره.
CNA
۲ تیر ۱۳۹۶آقا ایمان
اینجا دوئل انجام میشه
نظرسنجی کلی نیست
الف.ی
۲ تیر ۱۳۹۶پدال واقعا ازت انتظار نداشتم.خواهش میکنم دوئل های این گروه رو باطل کن و از اول برگزارشون کن.آخه کجای ولکان به درد رقابت با شیرون میخوره؟از اول معلوم بود شیرون میبره.P1 بیچاره از چه نظر با رگرا برابره که که با رگرا مقایسه اش کردی؟به نظر میاد پدال قصد داره بعضی خودرو ها رو عمدی حذف کنه.رقیب P1 لافراریه و رقیب رگرا شیرون و به نظر من رقیب ولکان پورشه 918
واقعا اینکارو ازت انتظار نداشتم.کارت بسیار غیر منطقیه
الف.ی
۲ تیر ۱۳۹۶آقای دهقان و جناب سردبیر خواهش میکنم رسیدگی کنید.
مک لارن
903 اسب بخار
350 کیلومتر در ساعت
یه سوپر اسپرت میان رده
کوئنیگزگ
1500 اسب بخار
بیش از 400 کیلومتر در ساعت
یه سوپر اسپرت رکورد شکن
آخه کجای این دو تا به هم شبیهه که شما این دو رو با هم مقایسه کردید؟آخه نمیشه فقط بخاطر هیبرید بودن این دو تا رو با هم مقایسه کرد.
حتی مقایسه شیرون و ولکان هم اشتباه بود.
ARASH
۲ تیر ۱۳۹۶جناب الف.ی اگر در اول کار حذف نشوند در اخر توسط بهترین عضو دوئل حذف خواهند شد
الف.ی
۳ تیر ۱۳۹۶بذار بیان مراحل بالاتر اونوقت توسط بزرگان حذف بشن. شما اگه خودت توی یه مسابقه باشی ترجیح میدی یکی از بزرگان تو همون دور اول حذف ت کنه یا تو مثلا نیمه نهایی ازش شکست بخوری؟
mohammadreza
۳ تیر ۱۳۹۶مدتی پیش هم پدال لکسس lx 570 رو با مدل کشیده و لانگ بنز gleمقایسه کرد که از سایتی با این سابقه بعید بود
آخه تا وقتی ماشینایی مثل کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور و اینفینیتی QX 80 باقی مونده چرا باید LX رو با یه کراس اورر مقایسه کرد؟
Steve McQueen
۲ تیر ۱۳۹۶مک لارن یکی از ماشین های که از نظر ایرودینامیکی محشره وطراحی داخلی و خارجی خیلی خوبی داره. ولی کویینزگ یک چیز دیگه است
ACR VIPER
۲ تیر ۱۳۹۶اگه از لحاظ زیبایی باشه واقعا مکلارن ایده آله
ولی از لحاظ فنی خدا وگیلی رگرا یه چیز دیگه س
خلاصهانتخاب نهایی من رگرا
Amin
۲ تیر ۱۳۹۶کوئنیخ زگ با این ماشین رسما حرفی واسه بقیه رقباش تو دنیای سوپر کارها نذاشت.یه سوپر اسپرت بی نقص وبا یک مهندسی بینظیر.باید به سازندش آفرین گفت که از هیچ شروع کرد.
moein
۲ تیر ۱۳۹۶استاد معظم ، رگرا
کاری ندارم این ماشین رکورد میزنه یا نه؛
این ماشین ماحصل تلاش و کوشش یه سری آدم سختکوش و در عین حال با فکر با بودجه خیلی محدودتر از بقیه خودروسازهاست که همین خیلی ارزش داره
حمیدرضا
۲ تیر ۱۳۹۶مک لارن همینجوری دلیل خاصیم نداره
Amir amini
۲ تیر ۱۳۹۶واقعا نمیدونم کدومو انتخاب کنم ولی پی وان خوشگلتر
OMID-LAMBO
۲ تیر ۱۳۹۶فینال این بخشم میرسه به رگرا و شیرون ! و اونموقع است که انتخابا سخت میشه !
اینا که چیزی نیستن
?? Ferrari??
۲ تیر ۱۳۹۶کسی میدونه چرا قدرت موتور بنزینی رگرا 1100 هست و موتور برقی 700 ولی مجموع قدرتش 1500 هست؟ اصولا باید 1800 بود!! در ضمن رای من رگرا بود?
?? Ferrari??
۲ تیر ۱۳۹۶ببخشید یکی از دوستان قبلا این سوال رو پرسیده بودن?? ولی من ندیده بودم?
فقط تویوتا و هوندا
۲ تیر ۱۳۹۶به خاطر اینکه حداکثر قدرت موتورهای بنزینی و الکتریکی تو دو تا دور موتور متفاوت رخ میده. برای همین ماکزیمم مجموع قدرت موتورهای بنزینی و الکتریکی کمتر از مجموع ماکزیمم قدرت هریک از موتورهاست.
مهدی
۲ تیر ۱۳۹۶به نظرم مکلارن ماشین بهتری باشه هم از نظر ظاهری هم فنی
dice
۲ تیر ۱۳۹۶اون عزیزانی که دم ار مهندسی پیشرفته رگرا می زنن… نیاز به یاد اوری فک نکنم باشه که مکلارن سال 2013 تولید شد ولی رگرا سال 2016… 3 سال توی مهندسی سطح هایپر کار بسار زیاده..
نوید جهرمی
۲ تیر ۱۳۹۶اون زمان هم کوئنیگ زگ وان وان رو داشت.
Kamy R
۲ تیر ۱۳۹۶چرا لیکان هایپر اسپورت تو این کلاس نیست؟
Ali
۲ تیر ۱۳۹۶درود دوستان،خیلیا بخاطر اسب بخار و گشتاور و…به رگرا رای میدن
میدونم نظر من دیس لایک زیادی میخوره ولی ببینید p1 با یه موتور 3.8 و دو موتور الکتریکی کمتر شتابش با رگرا یکیه این نشون میده چقدر مهندسی موتورش قویه
مثل این میمونه که قدرت یه سپاه 904 نفری با یه سپاه 1500 مفری یکی باشه
تازه مکلارن 3سال قبل از کوئنیگ زگ، p1رو ساخته
در مورد سرعت اوضاع متفاوته من نظرم در مورد شتابه ولی خب رگرا خیلی قویتره طبیعتا سرعت نهاییشم بیشتره
ومن الله توفیق
فرشاد سجادیان
۳ تیر ۱۳۹۶همه چی شتاب اولیه نیست، تو شتاب ثانویه، شیرون هم رقیب رگرا نمیشه، چه برسه به P1، از طرفیم توان بیشتر، باعث حداکثر سرعت بیشتر شده؛ در حالی که حداکثر سرعت مکلارن ۳۵۱ کیلومتره، سرعت رگرا روی ۴۱۰ محدود شده و گفته میشه به بالای ۴۵۰ هم میتونه برسه. بعدشم به گذشته اشاره کردین که باید بگم اون زمان one:1 خدایی میکرد که از P1 به مراتب سریعتره و نسبت قدرت به وزنش یک به یکه.
Ali
۳ تیر ۱۳۹۶درست میگی داش
ولی
من کلا حرفم اینه مکلارن نسبت به قیمت و حجم موتور شتاب و سرعت خوبی داره
اگه مکلارن هم موتور v8 پنج لیتری با 3تا موتور الکتریکی مذاشت با 2تومن قیمت
شتاب و سرعت و شتاب ثانویش بیشتر از رگرا میشد
موفق باشی
fara2001
۲ تیر ۱۳۹۶به نظرم اصلا مقایسه منصفانه ای نبود
milad
۲ تیر ۱۳۹۶سلام دوستان’ مگه رگرا گیربکسش تک سرعته نیست! پس پدال های تعویض دنده پشته فرمون چیه؟
ARASH
۲ تیر ۱۳۹۶برای تعویض بین دنده جلو و عقب می باشد
امیر
۲ تیر ۱۳۹۶رگرا شتابش خیلی بهتره از اون چیزیایی که تو جدول نوشته!
ARASH
۲ تیر ۱۳۹۶اوج شتاب رگرا در سرعت بالای 100 است و در سرعت های پایین 100 قدرت خودش را نشون نمی دهد
ARASH
۲ تیر ۱۳۹۶دنبال بهترین نباشید بلکه دنبال چیزی باشید که بیشتر دوست دارید من به رگرا رای میدم چون در این کلاس رگرا و شیرون بهترین هستند و در اخر با هم روبه رو خواهند شد
سید مهران میرابوالقاسمی
۲ تیر ۱۳۹۶اخه گیربکس یه سرعته چه فایده داره ماشین باید دنده عوض کنه حال کنی با صدای موتور.
Reza
۲ تیر ۱۳۹۶از نظرم هر دو ماشین فوق سوپر سپورت از نطر طراحی هر دو عالی کار کردن از نظر قدرت کا به رگرا رای میدم ولی واقعا برام سخت بود
enzo
۳ تیر ۱۳۹۶مقایسه جالبی نبود
رگرا ، one :1 ، ویرون و شیرون و.. اینا همگی درگستر هستن بالای 1200 اسب و جهت مکسیمم سرعت
P1 یه ماشینیه با ایرودینامیک خاص خودش که با هدف دیگه ای ساخته شده و توانایی هاش تو پیست معلوم میشه رقباش 918 و لافراری هستن نه اینا
هایپر کار مرسدس و والکری هم که در آینده نزدیک میان تو کلاس هایپرکارهای اکستریم ایرودینامیک خاص پیست هستن که قابلیت استفاده شهری هم دارن اونا هم بایدبا خودشون مقایسه بشن
In the memory of enzo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶کاملا درست میگی من خودم به شخصه دوست داشتم لافراری و پی ۱ با هم مقایسه شن
اینجوری خیلی چیزا برای همیشه روشن میشد
mohammad
۳ تیر ۱۳۹۶سلام یه سوال :چرا برف پاک کناشونو اینجوری رو شیشه جلو قرار دادن بخاطر ایرودینامیکه؟
علی
۳ تیر ۱۳۹۶عاقااا واقعا هر دوشون معرکه هستن اصلا نگاشون میکنی ، بررسیشون میکنی فقط خوشحال میشی ، ولی خب قرار بر انتخاب باشه با اینکه اسم و رسم مک لارن بزرگه و دوس داشتیه ، ولی از خوبیای رگرا نمیشه گذشت و رای من کوئنیگ زگ
شاهین پسر
۳ تیر ۱۳۹۶قابل مقایسه نیستن باهم.اصلا
رگرا باید با شیرون مقایسه میشد مثلا
راستی جمع 1100 اسب بنزینی و 700 اسب الکتریکی میشه 1800 اسب.که اقای دهقان گفتن جمعا 1500 اسب میرسه به چرخ ها!!! یعنی 300 اسب دود میشه میره هوا؟!
این ضعف بزرگه از اینکه نمیتونن کل قدرت رو بکار بگیرن.الان خیلی از خودروسازا با سیستم های کاملا کامپیوتری نمیزارن حتی 10 اسب هم به حدر بره همشو بکارگیری میکنن ولی رگرا رو تعجب میکنم چرا اینجوریه؟!!!
البته سخته همون 1500 اسب هم توسط دف عقب کنترل بشه و نمونه هاشو توی مدل های قبلی کونیخزگ دیدیم مثلا آگرا وان که توی پیست رفت قاطی باقالیا!!! اتلاف این همه قدرت توی رگرا بیش از ایناس و این حیف کنندس