خبرها از رکوردشکنی سوپراسپورت مکلارن P 1 LM در پیست نورنبرگرینگ حکایت دارد. این خودرو در یک اقدام جنجالی با کمترین زمان ممکن یک دور پیست نورنبرگ رینگ را طی کرد و با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۲۲ صدم ثانیه علاوه بر شکستن رکورد سوپر اسپورت الکتریکی و تازهوارد NIO، اشک بسیاری از رقبای قدر خود را درآورد!
این عنوان که تا پیشازاین در اختیار لامبورگینی و دیگر برندهای ایتالیایی بود، اخیراً توسط یک برند گمنام که به تولید محدود خودروهای سوپراسپورت مشغول است شکسته شده. ابر خودروی NIO آیپی ۹ که از پیشرانههایی الکتریکی با توان ۱۳۴۰ اسب بخار سود میبرد، توانست از خود رکورد جدیدی در این زمینه به جای بگذارد.
یکی از موارد جالب درباره پیست نورنبرگ رینگ توان بالای شو آف و نمایش برای برندهای مختلف است تا با امتحان توان رکوردشکنی در این پیست مخاطبان خود را اقناع کنند. مکلارن که پیشازاین هم بارها شانس رکوردشکنی در این پیست را امتحان کرده بود، با استفاده از مدل P1 جیتیآر و تقویت آن توسط یک تیونر انگلیسی به نام لانزانته موتور اسپورت تلاش کرد به سمت رکورد پیست نورنبرگ رینگ حمله کند. مدل P1 جیتیآر که در سال ۲۰۱۴ ساخته شد، از نیرویی معادل ۹۸۶ اسب بخار (با سوخت اکتان ۹۹) سود میبرد، برخلاف مدل P1 بیش از آنکه یک خودروی خیابانی باشد محصولی مسابقهای بود. ازاینرو لانزانته تلاش کرد یک نسخه خیابانی از مدل جیتیآر را تولید کند و اینجا بود که مدل P1الام متولد شد. لانزانته برای پایین نگهداشتن وزن نمونه خیابانی سعی کرد با استفاده از تیتانیوم وزن خودرو را پایین نگهدارد و حتی حدود ۶۰ کیلوگرم از وزن خودرو را کم کند. همچنین با بهکارگیری طلا در محفظه احتراق موتور، تلاش کرد علاوه بر بالا بردن سطح کارکرد، وزن مجموعه اگزوز را کاهش دهد. همچنین سقف نیز بهطور کامل از جنس فیبر کربن ساخته شده و با بهکارگیری اصول مهندسی تا ۴۰ درصد نیروی داون فورس افزایش یافته است. همچنین لاستیکهای پیرلی اسپورت تروفئو باعث پایداری بهتر خودرو شده تا مکلارن ایکس – پی 1LM با رانندگی کنی براک (Kenny Bräck) راننده مسابقات ایندی ۵۰۰، بتواند سریعتر از لامبورگینی اوراکان پرفورمانته (با رکورد ۶:۵۲.۰۱)، یک دور پیست را طی کرده و رکورد جدیدی در این زمینه خلق کند. گفته شده تنها از این نمونه ۵ مدل ساخته میشود و به آمریکا، ژاپن، امارات متحده عربی و انگلستان فرستاده میشوند. [دانلود ویدئو]
ریشه یابی: مکلارن پی1 با موتور هیبریدی وقتی دور میزد نمیتونست از حداکثر توان استفاده کنه.ال ام احتمالا با باتری های بهتر این مهم رو انجام داد. چرا اوراکان پرفرمانته بهتر از 918تایم زد؟ چون 918 توی همه طول پیست نمیتونه از حداکثر قدرتش استفاده کنه! و اما چرا میگم لافرراری میتونه رکورد همه اینا رو بزنه؟ چون لافرراری با استفاده از سیستم کرس هر لحظه با حداکثر توانش کار میکنه(لافرراری حالت رانندگی نداره،همیشه همه قدرت در اختیار راننده ست) و البته fxx k،.. صد کیلو از لافرراری سبک تره.. و صد اسب بخار قدرت بیشتر، چسبندگی بسیار بسیار بسیار بیشتر!!! فرراری از موتور انزو فرراری fxx اوولوزیون 860اسب بخار کشید(درمقایسه با fxx عادی 60اسب بیشتر و نسبت به انزو 160اسب بیشتر) قراره fxx k رو هم براش نسخه قدرتمند تر ارایه کنه!!!! Fxx k خودش قدرت به وزنش یک به یک(هرکیلوگرم وزن،یک اسب بخار) هست. نسخه قدرتمندترش حتما قدرت بیشتر نسبت به وزن خواهد داشت!!!!! به همه قول میدم رکورد زوندا روولوسیون (6:30) رو خواهد شکست!!!
تبریک میگم به علاقمندان مک لارن. فقط برام یک سوال پیش اومده از اونجایی که در متن بالا به تقویت شدن مدل پایه این خودرو توسط یک تینور اشاره شده آیا زمان ثبت شده ارزشی برابر با نمونه های پایه که توسط خودروسازان نامبرده در متن بالا ساخته شده دارد؟
یکی از محسنات این رکورد صداقتی هست که سازنده(شرکت تیون کننده) اعلام کرده! تمام آمار مربوط به قدرت و گشتاور اعلام شده و تمام جزییات کاهش وزن هم به همین ترتیب و از اون استتار هم خبری نیست. یادمه حتی در اون رکورد معروف تایرهای مورد استفاده ای که ما میگفتیم انکار میشد!
دوست عزیزی که به لامبو تکه می ندازی اون تایرایی که تو رکورد گیری استفاده شدن به صورت آپشن قابل سفارش هستن. تمامی مشخصات و نمودار های قدرت و گشاور هم از طرف لامبو تقدیم شد نوبورگ رینگ هم رکوردشو تایید کرد و در حال حاضر به صورت رسمی اوراکان پرفورمانته رکوردار احتراق داخلی های جهنم هستند… افتخار اینجاست که شما بتونی فقط با تکنولوژی ala و 630 اسب بخار حتی بدون استفاده از توربو رکورد بزنی.همه اینا یه طرف اینکه رکوردار نوربورگ رینگ تولید انبوه هست یه طرف!! لامبو مدلای تولید محدودشو اصلا برای رکوردزنی نمی فرسته.با تمام احترامی که برا مهندسی و طراحی خوب مک قالٔم ولی نتونست خودش رکوردرو بزنه و یه تیونر این کارو انجام داده.از 5عددی بودنشم معلومه هزینه سنگینی دادن.
دوست گرامی همیشه در صحنه خودروی لامبورگینی هوراکان مورد نظر پرفورمانته هست که نمونه ی تیون شده ی هوراکان میباشد. نکته اینجاست که اختلاف قدرت با توجه به وزن که زیاد اختلاف ندارن 356 اسب بخار هست و همین باعث میشه به اون پرفورمانته به دیده ی شک بنگریم و اختلاف زمانی 9 ثانیه با این بحث برانگیزه. چون خودروهای چند سال پیش با تایرهای خیابانی بدون تیون شدن رکورد زدن ای کاش باقی خودروها هم با همان روش میرفتن به پیست. البته خودروهایی بودن که با پکیج های خاص رکورد زدن مثل مرسدس GT یا لکسوس LFA و نیسان نیسمو و داج وایپر و… ولی حداقل تایرها نمونه استاندارد و چهار فصل بوده برای همین یک موج از رکوردها ایجاد شده که اون حس اصلی قدیم را نمیده. البته برای مکلارن p1 اصلی شایعه شده بود که رکوردش 7 دقیقه و 2 ثانیه هست ولی اعلام و تایید نشد و با توجه به تایرهای خیابانی استانداردش رکورد بسیار خوبی بود.
. بهزاد جان متاسفانه سطح علمی کامنت های شما بسیار بسیار پایینه. وای به حال وقتی این سطح علمی پایین با تعصب هم آمیخته بشه. !!!!
پیشنهاد میکنم مطالعتون رو کمی افزایش و تعصبتون رو کمی کاهش بدین.حتی اگر میشه 5 دقیقه در روز رو به مطالعه پیرامون لامقورگینی اختصاص بدید خیلی تاثیر خواهد داشت.
اگر منظور شما از موفقیت شرکت در مسابقات هست که ما چیزی پیدا نکردیم و کاپی در ویترین این شرکت مشاهده نمیشه! لفظ تعصب هم تفسیر شما نسبت به سایرین هست. شما انتقاد را حق خودتون میدونید خب چرا این حق را برای سایرین قائل نمیشید! چندین بار گفتیم اگر مطلب و دلیل علمی دارید در جواب بگید هیچ مشکلی پیش نمیاد اما مثل همیشه 20 خط مینویسید که حمله به شخصه و این نشان میده هیچ جوابی پیدا نکردید!
. بهزاد جاان کسی که 20 خط در این صفحه کامنت گذاشته و خواسته گرد بودن زمین رو به چالش بکشه شمایی نه من. چون هر دومون حق انتقاد داریم میتونیم الان با هم بحث کنیم. من در این سایت یک کاربر سادم و اصلا در مرتبه ای نیستم که به کسی حق بدم یا از کسی بگیرم . خوشبختانه حق انتقاد بصورت خودکار به تمام کاربران پدال داده شده. دلایل شما به نظر خودتون علمی میان و به نظر من کاملا از علم خالی هستن . حرف های شما در مورد رکورد هوراکان به قدری بی اساس و خنده داره که حتی ارزش تکرار دوباره نداره . همه ی دنیا رکورد هوراکان رو قبول کردن شما قبول نمیکنی و ایراد های بنی اسـرائیلی میگیری. شما جوری صحبت از افشای عدد و رقم و منحنی گشتاور و قدرت میکنید انگار مهندس فرمول 1 هستید و سال ها در این رشته تجربه و تحصیلات آکادمیک دارید. در حالی که برای اکثر کاربران مشخصه اصلا سطح علمی شما در اون حد نیست. چند وقت پیش مستحضر بودید که حتی واحد های ساده ی گشتاور رو که حداقل 98 درصد بازدید کنندگان سایت بهش تسلط کافی دارن بلد نبودید و برای منحرف کردن موضوع و به فراموشی سپردن اون قضیه ، موضوع بحث رو 180 درجه عوض کردید. به تلاش یک خودروساز احترام بذارید. اون خودروساز لامبورگینی باشه ، مکلارن یا فراری هیچ فرقی نمیکنه. تعصب رو بذارید کنار.
این رکورد چیزی به اعتبار مکلارن اضافه نمیکنه، این ماشین بر خلاف دیگر ماشینهایی که رکورد زدند کلا تیون شده ست،اگه با مکلارن پایه میتونست این رکوردو بزنه خوب میشد،خود مکلارن هم واسش این رکورد مهم نیست چون اگرم رکورد نزنه چیزی از ارزشاش کم نمیشه
حالا کجا هستن اقا یونی که حی میگفتن مکلارن نمیتونه. واقعا تبریک میگم به مکلارن دوستان و ابر مهندسینی که این برندو دارن به اوج میرسونن. در عوض به متعصبین سایت که حی فراری فراری یا لامبو لامبو میکنن تسلیت میگم.
سعید جان این خودرو تیون شدست. مکلارن شرکت بزرگیه چونکه دست آورداش در طول تاریخ خودرو قابل احترام هستند. اما این خبر مربوط به یک خودروی تیون شده میشود. پیروز باشید.
صبر کن ببینم این ماشین که تقویت شده است . تازه حتی یه شرکت دیگه تیونش کردن!! اگر اینطوریه لامبورگینی میتونه بیاد کربونادو جی تی رو برای رکورد شکنی استفاده کنه ولی نمیکنه چون برخلاف اصوله این ماشین تیون شدس و برای مسابقه طراحی شده نه برای خیابونای شهر
دوست عزیز کدوم سایت معتبر خارجی گفته این خودرو تیون شدس؟ کجا نوشته شده تیونینگ لانزانته پی وان؟ نسخه ال ام قوی ترین نسخه مدلای مکلارنه ک در مدل پی وان لانزانته کار ساختشو برعهده داشته
چرا جدیدا اینطوری شده؟ دیگه هر ماشینیو میخوان بیان تو پیست زمان گیری کنن اول میاین یه دستی روش میکشن مثلا لاستیکشو عوض میکنن صندلیاشو برمیدارن ازینجور چیزا
اون اعرابی که ما یه زمان مسخره میکردیم ببین الان به کجا رسیدن که از ماشینی که 5 تا زده شده یکیش رو به اونجا میفرستن . کم کم باید اماده این بشیم اونها ما رو مسخره کنن
الانم داریم مسخرشون میکنیم همش داریم بهشون هزارتا فحش میدیم اعم از سوسمار خور و این چیزا اما یه ذره چشمامون رو باز نکردیم که اونا دارن پیشرفت میکنن و ما داریم فقط فحش میدیم و مسخره میکنیم! تازه ما ادعای فرهنگ هم داریم و کلی هم روش تعصب داریم ولی اونا هیچ تمدن و فرهنگی نداشتن. الان اونا پیشرفت کردن، ما هم با یه مشت روشنفکر و با فرهنگ و منتقد بالقوه سر و کار داریم که ذکر زبونشون فقط شده پستی اعراب، در صورتی که حتی یک اقدام مفید هم برای ایران نکردن…
بابا تموم کنین این بحث های متعصبانه رو شورش و در آوردین … یه جوری متعصبانه حرف میزنین که انگار پدر بزرگ یکی صاحب مک لارن و اون یکی صاحب لامبورگینی و غیره ست …. خسته نشدین شما ها ؟؟؟ هر خودرو سازی که پیشرفت میکنه لایق ستایشه حالا اون شرکت چه چینی ، کره ای ، آلمانی ، ژاپنی و یا آمریکایی باشه … همین
Ahmad
۷ خرداد ۱۳۹۶بسیار عالی.
ابروی ماشینهای هیبریدی و احتراق داخلی رو در مقابل الکتریکی ها حفظ کرد.ماشالله بهش. ماشا الله
Reza.M
۷ خرداد ۱۳۹۶این که تولید انبوه نیست…پس عملا رکوردشو نمیشه ثبت کرد…وگرنه fxxk فراری هم میتونه همجین رکوردایی رو به ثبت برسونه…
NOBLE
۷ خرداد ۱۳۹۶.
ارزش کار مکلارن رو پایین نیارید
راه بازه ، FXX هم اگر میخواد بیاد رکورد بزنه. کسی جلوش رو نگرفته.
با ” اما ” و ” اگر ” و ” میتونست ” چیزی تغییر نمیکنه ، در دنیای ماشین فقط یک چیز ملاکه ……………” انجام داد ” .
Ferrari SFXSuperFast
۸ خرداد ۱۳۹۶ریشه یابی:
مکلارن پی1 با موتور هیبریدی وقتی دور میزد نمیتونست از حداکثر توان استفاده کنه.ال ام احتمالا با باتری های بهتر این مهم رو انجام داد.
چرا اوراکان پرفرمانته بهتر از 918تایم زد؟
چون 918 توی همه طول پیست نمیتونه از حداکثر قدرتش استفاده کنه!
و اما چرا میگم لافرراری میتونه رکورد همه اینا رو بزنه؟
چون لافرراری با استفاده از سیستم کرس هر لحظه با حداکثر توانش کار میکنه(لافرراری حالت رانندگی نداره،همیشه همه قدرت در اختیار راننده ست)
و البته fxx k،.. صد کیلو از لافرراری سبک تره.. و صد اسب بخار قدرت بیشتر، چسبندگی بسیار بسیار بسیار بیشتر!!!
فرراری از موتور انزو فرراری fxx اوولوزیون 860اسب بخار کشید(درمقایسه با fxx عادی 60اسب بیشتر و نسبت به انزو 160اسب بیشتر)
قراره fxx k رو هم براش نسخه قدرتمند تر ارایه کنه!!!!
Fxx k خودش قدرت به وزنش یک به یک(هرکیلوگرم وزن،یک اسب بخار) هست.
نسخه قدرتمندترش حتما قدرت بیشتر نسبت به وزن خواهد داشت!!!!!
به همه قول میدم رکورد زوندا روولوسیون (6:30) رو خواهد شکست!!!
الف.ی
۸ خرداد ۱۳۹۶میتونه بیاد بزنه.کسی حرفی نداره.
رامکال
۷ خرداد ۱۳۹۶تبریک میگم به علاقمندان مک لارن.
فقط برام یک سوال پیش اومده از اونجایی که در متن بالا به تقویت شدن مدل پایه این خودرو توسط یک تینور اشاره شده آیا زمان ثبت شده ارزشی برابر با نمونه های پایه که توسط خودروسازان نامبرده در متن بالا ساخته شده دارد؟
بهزاد
۷ خرداد ۱۳۹۶یکی از محسنات این رکورد صداقتی هست که سازنده(شرکت تیون کننده) اعلام کرده!
تمام آمار مربوط به قدرت و گشتاور اعلام شده و تمام جزییات کاهش وزن هم به همین ترتیب و از اون استتار هم خبری نیست.
یادمه حتی در اون رکورد معروف تایرهای مورد استفاده ای که ما میگفتیم انکار میشد!
kurdishlsmbo
۷ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیزی که به لامبو تکه می ندازی
اون تایرایی که تو رکورد گیری استفاده شدن به صورت آپشن قابل سفارش هستن.
تمامی مشخصات و نمودار های قدرت و گشاور هم از طرف لامبو تقدیم شد
نوبورگ رینگ هم رکوردشو تایید کرد و در حال حاضر به صورت رسمی اوراکان پرفورمانته رکوردار احتراق داخلی های جهنم هستند…
افتخار اینجاست که شما بتونی فقط با تکنولوژی ala و 630 اسب بخار حتی بدون استفاده از توربو رکورد بزنی.همه اینا یه طرف اینکه رکوردار نوربورگ رینگ تولید انبوه هست یه طرف!! لامبو مدلای تولید محدودشو اصلا برای رکوردزنی نمی فرسته.با تمام احترامی که برا مهندسی و طراحی خوب مک قالٔم ولی نتونست خودش رکوردرو بزنه و یه تیونر این کارو انجام داده.از 5عددی بودنشم معلومه هزینه سنگینی دادن.
الف.ی
۷ خرداد ۱۳۹۶این ماشین تقریبا همون P1GTR هست.پی1 جی تی آر هنوز تو نوربرگ رینگ رکورد نزده ولی مطمئن باش اگر بزنه اختلاف چندانی با این نمونه نخواهد داشت.
بهزاد
۷ خرداد ۱۳۹۶دوست گرامی همیشه در صحنه خودروی لامبورگینی هوراکان مورد نظر پرفورمانته هست که نمونه ی تیون شده ی هوراکان میباشد.
نکته اینجاست که اختلاف قدرت با توجه به وزن که زیاد اختلاف ندارن 356 اسب بخار هست و همین باعث میشه به اون پرفورمانته به دیده ی شک بنگریم و اختلاف زمانی 9 ثانیه با این بحث برانگیزه.
چون خودروهای چند سال پیش با تایرهای خیابانی بدون تیون شدن رکورد زدن ای کاش باقی خودروها هم با همان روش میرفتن به پیست.
البته خودروهایی بودن که با پکیج های خاص رکورد زدن مثل مرسدس GT یا لکسوس LFA و نیسان نیسمو و داج وایپر و… ولی حداقل تایرها نمونه استاندارد و چهار فصل بوده برای همین یک موج از رکوردها ایجاد شده که اون حس اصلی قدیم را نمیده.
البته برای مکلارن p1 اصلی شایعه شده بود که رکوردش 7 دقیقه و 2 ثانیه هست ولی اعلام و تایید نشد و با توجه به تایرهای خیابانی استانداردش رکورد بسیار خوبی بود.
NOBLE
۷ خرداد ۱۳۹۶.
بهزاد جان متاسفانه سطح علمی کامنت های شما بسیار بسیار پایینه.
وای به حال وقتی این سطح علمی پایین با تعصب هم آمیخته بشه. !!!!
پیشنهاد میکنم مطالعتون رو کمی افزایش و تعصبتون رو کمی کاهش بدین.حتی اگر میشه 5 دقیقه در روز رو به مطالعه پیرامون لامقورگینی اختصاص بدید خیلی تاثیر خواهد داشت.
چرا تحمل دیدن موفقیت های لامبورگینی رو ندارین ؟؟؟
بهزاد
۷ خرداد ۱۳۹۶اگر منظور شما از موفقیت شرکت در مسابقات هست که ما چیزی پیدا نکردیم و کاپی در ویترین این شرکت مشاهده نمیشه!
لفظ تعصب هم تفسیر شما نسبت به سایرین هست.
شما انتقاد را حق خودتون میدونید خب چرا این حق را برای سایرین قائل نمیشید!
چندین بار گفتیم اگر مطلب و دلیل علمی دارید در جواب بگید هیچ مشکلی پیش نمیاد اما مثل همیشه 20 خط مینویسید که حمله به شخصه و این نشان میده هیچ جوابی پیدا نکردید!
NOBLE
۸ خرداد ۱۳۹۶.
بهزاد جاان کسی که 20 خط در این صفحه کامنت گذاشته و خواسته گرد بودن زمین رو به چالش بکشه شمایی نه من.
چون هر دومون حق انتقاد داریم میتونیم الان با هم بحث کنیم. من در این سایت یک کاربر سادم و اصلا در مرتبه ای نیستم که به کسی حق بدم یا از کسی بگیرم .
خوشبختانه حق انتقاد بصورت خودکار به تمام کاربران پدال داده شده.
دلایل شما به نظر خودتون علمی میان و به نظر من کاملا از علم خالی هستن . حرف های شما در مورد رکورد هوراکان به قدری بی اساس و خنده داره که حتی ارزش تکرار دوباره نداره .
همه ی دنیا رکورد هوراکان رو قبول کردن شما قبول نمیکنی و ایراد های بنی اسـرائیلی میگیری. شما جوری صحبت از افشای عدد و رقم و منحنی گشتاور و قدرت میکنید انگار مهندس فرمول 1 هستید و سال ها در این رشته تجربه و تحصیلات آکادمیک دارید. در حالی که برای اکثر کاربران مشخصه اصلا سطح علمی شما در اون حد نیست. چند وقت پیش مستحضر بودید که حتی واحد های ساده ی گشتاور رو که حداقل 98 درصد بازدید کنندگان سایت بهش تسلط کافی دارن بلد نبودید و برای منحرف کردن موضوع و به فراموشی سپردن اون قضیه ، موضوع بحث رو 180 درجه عوض کردید.
به تلاش یک خودروساز احترام بذارید. اون خودروساز لامبورگینی باشه ، مکلارن یا فراری هیچ فرقی نمیکنه. تعصب رو بذارید کنار.
Mahdi US CARS
۷ خرداد ۱۳۹۶بیشتر از 300 اسب بخار کمتر قدرت داره اما تونست رکورد رو بشکنه
دمت گرررم مک لارن
Aminspoort
۷ خرداد ۱۳۹۶این رکورد چیزی به اعتبار مکلارن اضافه نمیکنه، این ماشین بر خلاف دیگر ماشینهایی که رکورد زدند کلا تیون شده ست،اگه با مکلارن پایه میتونست این رکوردو بزنه خوب میشد،خود مکلارن هم واسش این رکورد مهم نیست چون اگرم رکورد نزنه چیزی از ارزشاش کم نمیشه
عطا
۷ خرداد ۱۳۹۶داش اونو ول کن خودت چطوری؟ : |
امیر
۷ خرداد ۱۳۹۶فقط یک وحشی تمام عیار میتونه پادشاه نوربرگرینگ باشه و بس
آرش آمریکایی
۷ خرداد ۱۳۹۶امسال چقدر رکورد تو نوربرگ رینگ شکسته شد
قبلا فتح نوربرگ رینگ سخت تر بود
حالا تازه خیلی ماشینا تا پایان 2017 باید تست بشن که همشونم مدعی هستن
DODGE
۷ خرداد ۱۳۹۶Mclaren p1 عااااالیه!!????
الف.ی
۷ خرداد ۱۳۹۶خیلی خوشحال شدم.
می بینید عکس پروفایلمو؟
عاشق اون ماشینه ام.
Saied
۷ خرداد ۱۳۹۶حالا کجا هستن اقا یونی که حی میگفتن مکلارن نمیتونه. واقعا تبریک میگم به مکلارن دوستان و ابر مهندسینی که این برندو دارن به اوج میرسونن.
در عوض به متعصبین سایت که حی فراری فراری یا لامبو لامبو میکنن تسلیت میگم.
رامکال
۷ خرداد ۱۳۹۶سعید جان این خودرو تیون شدست.
مکلارن شرکت بزرگیه چونکه دست آورداش در طول تاریخ خودرو قابل احترام هستند.
اما این خبر مربوط به یک خودروی تیون شده میشود.
پیروز باشید.
Parsa
۷ خرداد ۱۳۹۶من میگم مکلارن نتونسته لانزانته این کارو کرده،ونوم اف۵ هم شاید بتونه رکورد بزنه ولی لوتوس نه.خودتون تا تهشو بخونید
OMID-LAMBO
۷ خرداد ۱۳۹۶این ماشین تیون شده ست !
مکلارن استوک کارخانه ای نیست ! پس فراری و پورشه هم ماشیناشونو تیون کن و زنشونو کم کنن و بیان رکورد بزنن !
Veneno
۷ خرداد ۱۳۹۶صبر کن ببینم این ماشین که تقویت شده است . تازه حتی یه شرکت دیگه تیونش کردن!! اگر اینطوریه لامبورگینی میتونه بیاد کربونادو جی تی رو برای رکورد شکنی استفاده کنه ولی نمیکنه چون برخلاف اصوله
این ماشین تیون شدس و برای مسابقه طراحی شده نه برای خیابونای شهر
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۸ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز کدوم سایت معتبر خارجی گفته این خودرو تیون شدس؟ کجا نوشته شده تیونینگ لانزانته پی وان؟ نسخه ال ام قوی ترین نسخه مدلای مکلارنه ک در مدل پی وان لانزانته کار ساختشو برعهده داشته
Danial
۷ خرداد ۱۳۹۶چرا جدیدا اینطوری شده؟
دیگه هر ماشینیو میخوان بیان تو پیست زمان گیری کنن اول میاین یه دستی روش میکشن مثلا لاستیکشو عوض میکنن صندلیاشو برمیدارن ازینجور چیزا
DEADPOOL
۷ خرداد ۱۳۹۶هه هه هه ?
امان ازاین آدما حالا میگن تیون شده
رنگ ماشین مشکی بوده
رانندش کلاه داشته اسپویلر به اون گندگی داشته
هه هه هه
GTS
۷ خرداد ۱۳۹۶عجب رقابتی شده جدیدا تو نوربرگ رینگ
حامد
۷ خرداد ۱۳۹۶دلم خنک شد. همین که روی این بابا برقیا کم بشه عالیه. تبریک به طرفداران پیستون علی الخصوص دوستان طرفدار انگلستان.
mojtabaaston
۷ خرداد ۱۳۹۶اون اعرابی که ما یه زمان مسخره میکردیم ببین الان به کجا رسیدن که از ماشینی که 5 تا زده شده یکیش رو به اونجا میفرستن .
کم کم باید اماده این بشیم اونها ما رو مسخره کنن
Sajjad.a8
۷ خرداد ۱۳۹۶آره دیگه
الانم داریم مسخرشون میکنیم
همش داریم بهشون هزارتا فحش میدیم اعم از سوسمار خور و این چیزا اما یه ذره چشمامون رو باز نکردیم که اونا دارن پیشرفت میکنن و ما داریم فقط فحش میدیم و مسخره میکنیم! تازه ما ادعای فرهنگ هم داریم و کلی هم روش تعصب داریم ولی اونا هیچ تمدن و فرهنگی نداشتن.
الان اونا پیشرفت کردن، ما هم با یه مشت روشنفکر و با فرهنگ و منتقد بالقوه سر و کار داریم که ذکر زبونشون فقط شده پستی اعراب، در صورتی که حتی یک اقدام مفید هم برای ایران نکردن…
silver
۷ خرداد ۱۳۹۶هرچی هست رکورد قابل احترام به ، دمش گرم
فقط بیچاره nio که جوهر رکوردش خشک نشد!!!
V.m
۷ خرداد ۱۳۹۶این رکورد درست نیست تا خرخره تیونش کردن. رکورد مدل کارخونه معیار
بهرام
۸ خرداد ۱۳۹۶بابا تموم کنین این بحث های متعصبانه رو شورش و در آوردین … یه جوری متعصبانه حرف میزنین که انگار پدر بزرگ یکی صاحب مک لارن و اون یکی صاحب لامبورگینی و غیره ست ….
خسته نشدین شما ها ؟؟؟
هر خودرو سازی که پیشرفت میکنه لایق ستایشه حالا اون شرکت چه چینی ، کره ای ، آلمانی ، ژاپنی و یا آمریکایی باشه … همین
akrh78
۸ خرداد ۱۳۹۶آفرین به مک لارن واقعا خوشحالم.اصلا جند وقته جهنم سبز داره هی پشت سر هم تند تند به آتش کشیده میشه.جون گرفته دوباره نوربرگ رینگ و هیجان رو برگردونده