درست در زمانی که همه میدانند محصولات مک لارن در درگ آتش به پا میکنند این 765LT است که عملکردی باورنکردنی را به نمایش میگذارد. بروکس ویزبلت که در کانال درگ تایمز فعالیت میکند با خودروهای پرفورمنس بیگانه نیست. او پیش از این محصولاتی همچون پورشه تایکان توربو S، فراری F8 تریبوتو، تسلا مدل S، بوگاتی شیرون و… را روانه مسابقات درگ کرده است.
بهترین عملکرد قبلی او در ۴۰۰ متر با خودروی 720S بوده که زمان ۹.۷۶ ثانیه و سرعت ۲۳۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. البته او توانسته با 765LT رکورد خود را بهبود بخشد. این هیولا که به لاستیکهای پیرلی پی زیرو خیابانی مجهز بوده توانسته رکورد ۴۰۰ متر ۹.۴۱ ثانیهای و سرعت ۲۴۱.۴ کیلومتر در ساعتی را بر جای بگذارد.
او سپس لاستیکهای 765LT را با نمونه جادهای تویو R888R تعویض نموده تا عملکرد بهتری را تجربه کند. سریعترین رکورد او به ۹.۳۳ ثانیه و سرعت ۲۴۲.۸ کیلومتر در ساعت رسیده که البته فقط برای یکبار ثبت نشده و چندین بار دیگر نیز در همین حدود بر جای گذاشته است. این اعداد نشان میدهند که 765LT یکی از پرشتابترین خودروهای تاریخ محسوب میشود.
برای مقایسه بد نیست بدانید داج دیمن در صورت استفاده از لاستیکهای نیتو درگ رکورد ۹.۶۵ ثانیه و سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند. برخی مالکان به رکورد زیر ۹.۶ ثانیه نیز دست یافتهاند اما بازهم اندکی کندتر از رکورد مک لارن با لاستیکهای افترمارکت میباشد.
اگرچه همه میگویند جمله “رکوردها برای شکسته شدن هستند” کلیشه شده اما قبلاً هم میدانستیم خودروهای معدودی میتوانند یارای رقابت با 765LT را داشته باشند. آسپارک Owl با لاستیکهای مسابقهای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۶ ثانیهای داشته و ریماک C-Two نیز شتاب ۱.۸۵ ثانیهای را با لاستیکهای خیابانی ثبت میکند.
البته فراموش نکنید تسلا مدل S پلاد با سه پیشرانه و شتاب زیر ۲ ثانیه نیز در راه است. پینین فارینا باتیستا و لوتوس اویجا نیز به دنبال رکوردهای جدید در درگ هستند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت 765LT نیز برابر با ۲.۱ ثانیه است که برای خودرویی درونسوز عملکردی استثنایی محسوب میشود.
یوتیوب:
Shirko
۳۰ دی ۱۳۹۹شتاب صفر تا صد ۲.۱ ثانیه !!!!!!! واقعا باور نکردنیه .
Reza
۳۰ دی ۱۳۹۹شتاب ۹.۳۳ دیگه خواهشاً طرفدارای دیمن تو خط راست ادعای پادشاهی نکنن. همین خط راست بود که اونم از دست دادن ???
RoadRunner
۳۰ دی ۱۳۹۹.
دیمن همیشه پادشاه کلاس خودش هست و خواهد بود، مقایسه ی دو ماشین بی ربط به هم، مثل دیمن و 765 LT اینقدر خنده دار و مضحکه که اصلا نباید بحثشو مطرح کرد
.
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹بازم ضد آمریکایی ها…..
RoadRunner
۳۰ دی ۱۳۹۹مشکل این عزیز دلمون با ماشین های امریکایی به 6 آپریل 1917 و مخصوصا 7 دسامبر سال 1941 و آن مشت محکمی که از آن سوی اقیانوس اطلس به صورت آلمان کوبیده شد برمیگرده ??????
M.A.S
۳۰ دی ۱۳۹۹اقای رضا نمیدونم مشکل شما با دیمن چیه همیشه نه تنها دیمن بلکه کلا داجو هیت میکنین
از زمان معرفی دیمن فک کنم 3 سال و نیم گذشته خب طبیعیه که بالاخره یکی باید رکوردشو بزنه
به هرحال اگه این درگم مث درگای قبلی درگ تایمز فیلم هندی نباشه من به طرفدارای مک لارن تبریک میگم
پادشاه جدید چهارصد متر
R@m!n
۳۰ دی ۱۳۹۹قیمت و تکنولوژی بزار کنار هم بعد مقایسه کن
Hadi
۳۰ دی ۱۳۹۹عجب رکوردی زده دمش گرم ?
با این رکورد درگش با 911 turbo s دیدنی میشه……
akrh78
۳۰ دی ۱۳۹۹دفعه دیگه خواستی هیت کنی یادت باشه که دیمن با 2 تن وزن و پلتفرم 15 ساله و کمترین حد سیستم الکترونیکی این کارو کرده
رانندگیش هم کار هرکسی نیست
Reza
۳۰ دی ۱۳۹۹در جواب RoadRunner که بحث رو به تاریخ کشوند.????
https://images.app.goo.gl/jUxAxZnDYaofXvgC7
SRT
۲ بهمن ۱۳۹۹در جواب رضا ک چیزی نباید گفت،انتظار بیشتری از ایشون نمیرفت،
اما یکی از دوستامون به اسم اس اف نود استرادله بود ک میگفت هیچ ماشینی نمیتونه سریع تر از فراری اس اف باشه،کجایی داداش؟؟
M.K karimi
۴ مهر ۱۴۰۰گل من هر وقت مک لارن تونست با پلتفرم 15 سال پیش و 2 تن وزن و 80000 دلار قیمت ماشینی بسازه که خط مستقیمو تو 9.6 بزنه دوباره بیاید مدعی پادشاهی خط مستیق بشید!!!
سهند
۳۰ دی ۱۳۹۹اگر پورشه ۹۱۱ توربو s با همین لاستیک ها و در این پیست درگ دهد از این سریعتر خواهد بود.
یک سوال: بهترین تایم درگ فراری f8 چقدر است؟
بهترین تایم درگ 488 پیستا چقدره؟
Hamid
۳۰ دی ۱۳۹۹جایزه حق گو ترین کاربر سایت هم تعلق میگیره به شما سهند عزیز!
موندم چطور به این نتیجه رسیدی که ۹۱۱ دو دیفرانسیل میتونه تو پیست درگ بهتر از ۷۶۵ ال تی عمل کنه! عزیز طرفداران مک لارن احمق نیستند …!
در ضمن هر کاری کنی ۴۸۸ پیستا از مک لارن ۷۲۰اس توی درگ میخوره اما تو پیست عموما سریع تره!
یانکی
۳۰ دی ۱۳۹۹باز هم این متقلب پیداش شد.یعنی با افزایش 50 اسب این اختلاف به دست اومده.اینجا چند نکته هستش که باید بگم.1.رکورد 400متر همچنان دست داج دیمون هستش به صورت رسمی و اگر مکلارن توان شکستن این رکورد رو داره پس چرا این کار رو به صورت رسمی انجام نمیده تا یه افتخار بزرگ نصیبش بشه.2.ماشین مورد نظر تو درگهاش با لاستیکهای فابریکش اونم تو پیست مخصوص درگ هیچ هرزگردی ازش دیده نمیشه که بخواد با لاستیک چسبنده تر جبرانش کنه.3.بارها دیدید که دیمون رو با لاستیکهای اختصاصی درگ هم بردن تو پیست ولی تایمش فرقی نکرده چونکه با لاستیکهای فابریک و مخصوص خودش به حد نهایی چسبندگی رسیده و تغییر لاستیک برا جبران هرز گردی که وجود نداره احمقانست.این یارو یا تایمهاش دست کاری شدست یا ماشینش تقویت شده.برید درگهای قدیمیش رو ببینید 720تقویت شده هم میاره ولی با اینکه کلی تقویت شده باز هم همچین تایمی ثبت نمیکنه.در آخر چند ساله یه عده روز و شب دارن حرص میخورن یکی پیدا بشه رکورد دیمون رو بزنه.گیریم رکورد اینو بزنن چلنجر درگ پک رو کجای دلتون میزارید
مازیار
۳۰ دی ۱۳۹۹ای بابا
خوب رکوردش رو زد دیگه
رکورد اینو هم میزنن
به نوردشلیف نگاه نکردی؟
همون جمله کلیشه ای
رکوردها برای شکسته شدن …
زندگی ادامه داره
فعلا دور دور مک لارنه همون طور که قبلا دور یکی دیگه بود و بعدا هم سومی خواهد اومد
OMID
۳۰ دی ۱۳۹۹حتی توی دنده دو هم هرزگردی داشت با لاستیک استوک
هیچ جوره نمیشه زد زیرش دیگه
R
۱ بهمن ۱۳۹۹0-96 km/h
Moein
۳۰ دی ۱۳۹۹عملکردش واقعا تحسین برانگیزه
به شدت منتظر کل کلش با sf90 هستم???
M.A.S
۳۰ دی ۱۳۹۹چرا با تایر رادیال تایمش فقط یک دهم ثانیه بهتر شد
دوباره ماجراهای درگ تایمز شروع شد
OMID
۳۰ دی ۱۳۹۹پس چه قدر بهتر بشه ؟
پنج ثانیه خوبه ؟
همین یک دهم ثانیه خیلیه توی درگ
M.A.S
۳۰ دی ۱۳۹۹معمولا حدود 0.3 یا 0.4 ثانیه تاثیر میزاره تا جایی که اطلاعاتم قد میده
مثلا 720 با تایر رادیال درگ تایم حدود9.7 و با تایر استوک حدود 10 داره و مثلا هلکت هم با تایر استوک تایم 10.6 یا 10.7 و با درگ رادیال حدود 10.2 داره
البته من اطلاعاتم همینقدر قد میده شما بهتر میدونید
OMID
۳۰ دی ۱۳۹۹لانچ کنترل میتونه تأثیر لاستیک رو کاهش بده
ارشیاsvj
۳۰ دی ۱۳۹۹درگ تایمز کلا به درگ های اعتمادی نیست ولی شما دیگه نمکشو زیاد کردی.
کپسول نیتروژن که نیست.
تایر هستش
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۳۰ دی ۱۳۹۹یا خدا!!!
خیلیییییییییییییییییی خفنه!!!!!!!!!!!??????????
RoadRunner
۳۰ دی ۱۳۹۹.
شتاب صفر تا 96 دو ثانیه ای واسه ماشین RWD واقعا شاهکار و حتی ترسناک محسوب میشه.
.
این ماشین به نظرم لذت بخش ترین و هیجان انگیز ترین و چابک ترین ماشینی هست که در بازه ی قیمتی زیر 500 هزار دلار میشه خرید، دینامیک و لذت رانندگیش توسط همه ی مجلات ستوده شده و ازش به شدت تعریف کردن.
.
با این حال فقط مناسب پیست و رانندگی در مسیرهای مخصوصه، بعدشم بذاری پارکینگ درشو قفل کنی تا هفته و ماه بعد، ارتفاعش از سطح زمین بسیار اندکه و سیستم صوتی و تهویه کابین و … هم حذف شده
.
akrh78
۳۰ دی ۱۳۹۹البته این شتاب با رول اوت هست که چند دهم کمتر از واقعیته
Great_British
۳۰ دی ۱۳۹۹RoadRunner دوست عزیزم
شما موقع خرید 765 ال تی اگر متعصب وزن نباشی میتونی بدون هیچ هزینه اضافی سیستم صوتی با 4 باند حرفه ای و سیستم تهویه و تنظیم ارتفاع مناسب شهری رو سفارش بدی و بجای اینکه بذاریش توی پارکینگ درشو قفل کنی بیاریش بیرون و لذت ببری از این هیولا
مهدی
۳۰ دی ۱۳۹۹محشرههههههههههههههههههههههههه عالی یه عجوبس این ماشین
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۳۰ دی ۱۳۹۹خیلی کم ماشینایی هستن که بتونن باهاش رقابت کنن.بجز هایپر کار های الکتریکی بنظرم فقط sf90 بتونه باهاش رقابت کنه.
انتظارشو نداشتم ۹.۳ بزنه!!!فکر میکردم تهش بتوهه ۹.۵ بزنه.واقعا شوکه شدم
چی ساختی مکلارن?
?porsche?
۳۰ دی ۱۳۹۹بعد شاهزاده ۹۱۱ و sf90 اینم خیلی سریعه
SF90 STRADALE
۳۰ دی ۱۳۹۹بی صبرانه منتظر درگ این هیولا با SF90 استراداله هستم
کدام یک برنده این درگ هیجانی خواهد بود ؟؟؟؟
SF90 استراداله : ????
765LT : ????
سهند
۳۰ دی ۱۳۹۹قطعا sf90
متاسفانه نمیتوانم لایک دهم
فقط انگلستان
۳۰ دی ۱۳۹۹ایمان جان نسبت قدرت به وزن هر دوتاشون تقریبا برابره باید ببینیم کدام شرکت از دیگر فاکتورهای موثر استفاده بهتری می کنه
به نظر من مکلارن برنده خواهد بود
درگ جالبی میشه.
SF90 STRADALE
۳۰ دی ۱۳۹۹دوست عزیز
روی کاغذ ، برتری کاملاً با SF90 استراداله هست
ولی در واقعیت اوضاع خیلی متفاوته
اگه فراری این درگ حیثیتی رو به مکلارن واگذار کنه باید راه مکلارن رو پیش بگیره ، راهی که مکلارن استاد کلاسش هست ( رژیم لاغری _ جنگ وزن )
ولی به شخصه فکر نمی کنم 765LT حریف SF90 استراداله بشه
فقط انگلستان
۳۰ دی ۱۳۹۹765LT کلا با SF90 فرق می کنه
SF90 ماشینی هست که برای استفاده روزمره هم خوبه ولی 765LT فقط به درد پیست می خوره
ولی کار این مدل فراری فرق می کنه اومده به جای کاهش وزن قدرت ماشین رو افزایش داده طوری که همه چیز سر جای خودش هست مثل 720S
من خودم به شخصه از ماشینی که برای پیست تولید شده اصلا خوشم نمیاد.
Farzad
۳۰ دی ۱۳۹۹اما ایمان به نظرم فراری هیچ وقت وزن رو فدای آیرودینامیک بیشتر نمیکنه چون با پرستیژش جور درنمیاد در همین استراداله تکنولوژی هاییه که تو ماشین های رقیب وجود نداره . ( درواقع من فکر میکنم زمان درگ اصلا واسه فراری بی اهمیته )
MASIHA
۱ بهمن ۱۳۹۹فرزاد جان همیشه همین بوده
جدا از فوق العاده بودن توانمندی های فنی خودرو های یه شرکت
توجه به اصالت و پرستیژ هم مهمه.فراری صد سال تجربه پشت سرشه
مکلارن هم که قدرت خودرو هاش رو میبینیم
هردو عالی
بنظر من فراری بهتر.
akrh78
۳۰ دی ۱۳۹۹خدا کنه بیاد در واقعیت هم یه چیزی ببینیم ازش یه سال و نیمه هی میگین وایسین sf90 بیاد
شرکتای دیگه یه نسل عوض کردن هنوز sf90 نیومده حساب بقیه رو برسه ?
کم کم دومین سالگرد معرفیش رو جشن میگیرن
SF90 STRADALE
۳۰ دی ۱۳۹۹تحویلش خیلی وقته شروع شده ولی صاحبان محتاطی داره احتمالاً
شاید با اولین تخته گاز خودشون و ماشین رو به فنا بدن
یاد جریان ماشین های کرایه ای جزیره کیش افتادم
پراید سواران وطنی ( یکیشون خودم ) میرن اونجا یه پولی میدن کامارو و موستانگ و …. کرایه میکنن بعدش با اولین گاز دادن میرن وسط گاردریل و جدول
???? ????
akrh78
۳۰ دی ۱۳۹۹عجیبه خیلی بی بخارن جفا هست در حق ماشین
همین اقا کلا یه هفته نیست ماشینش رو تحویل گرفته فوری داد یه روکش محافظتی کشیدن رو بدنه و رفت تو پیست
الانم داره تیکه تیکه از ماشینش جدا میکنه ببینه چقد میتدنه وزنش رو کم کنه
در یکی از اقداماتش دوتا تیکه پلاستیکی اندازه کف دست فک کنم از توی صندق جلو جدا کرده و یه پوند وزن کم کرده ??
Farzad
۳۰ دی ۱۳۹۹فراری همین چیزاش جذابه ، صفر تا صد sf90 رو ۲.۵ ثانیه اعلام کردن ، اما ۲.۳ باهاش زدن مطمئنا حتی بهتر از اینام میتونه فقط باید راننده ی اهل دلی داشته باشه .
SF90 STRADALE
۳۰ دی ۱۳۹۹اعداد و ارقامی که SF90 استراداله ، غیر رسمی ثبت کرده ??
Estimated acceleration figures for the Ferrari SF90 Stradale
0-100 (km/h 2.3 sec (2.1 roll-out
0-160 km/h 4.2 sec
0-200 km/h 6.4 sec
0-300 km/h 14.8 sec
1/4 mile 9.7 @ 154 mph
البته ثبت این اعداد خیلی سخته و به قول شما باید راننده ماهری باشه تا به این اعداد برسه
SRT
۲ بهمن ۱۳۹۹قطعا مکلارن میزنه
R@m!n
۳۰ دی ۱۳۹۹عجب غولیه لامصب
مهدی
۳۰ دی ۱۳۹۹واقعا پرفورمنس عالی داره اما خب باید بره رو داینو ببینین واقعا چند اسب بخار داره چون معمولا مکلارن قدرت اعلامی رو خیلی کمتر میگه
Great_British
۳۰ دی ۱۳۹۹از سه سال و نیم پیش تا الان دهن ما رو مورد عنایت قرار دادی ینی زیر تمام مطالب مکلارن فقط همینو میگی…
باور کن قدرت همه خودرو ها روی فلایویل بیشتر از حد اعلامیه
بجای این صحبت ها لذت ببر و بهونه نیار
مهدی
۱ بهمن ۱۳۹۹دوست عزیز شما احتمالا چیزی از خودرو سر در نمیاری . قدرت اعلامی خودروسازها روی فلایویل هست اما مثلا مکلارن ۷۲۰ روی چرخ حدود همین ۷۲۰ قدرت رو داده یعنی با توجه به میانگین ۲۰ درصد اتلاف انرژی سیستم انتقال قدرت همون مکلارن ۷۲۰ هم بالای ۸۰۰ اسب قدرت داره احیانا اگر سواد دارید تست های داینو این خودرو رو از تو نت ببینید . ما مثل شما نیستیم که بشینیم پا عکسها لذت ببریم دنیا دنیای علم و تکنولوژیه مثل غارنشین ها نظر ندید لطفا
RezaRs
۱ بهمن ۱۳۹۹میفهمی روی فلایویل رو اعلام میکنند یا نه
ارشیاsvj
۳۰ دی ۱۳۹۹چی بگیم؟
چی میتونیم بگیم!؟
?????
امیر
۳۰ دی ۱۳۹۹بعد از ۳سال بالاخره رکورد دیمن شکسته شد!
واقعا حیرت انگیزه شتابش
فقط دیدن کیلومترش میتونه درک کاملی از شتاب فوق العادش بده
این اخبار جذاب باعث میشه درون سوز ها هم تلاش کنن تا به الکتریکی ها نزدیک بشن و شاید مانع حذفشون بشه!
Ramin
۳۰ دی ۱۳۹۹پدال…
دوج در درگ در بهترین حالت 10.4 هست…. نه 9.65…. ????
اما…. 9.33….. خوبه…..
خوشم اومد… مکلارن خوب است…
ولی…
مشتاقانه منتظر درگ زیر 9 ثانیه S plaid هستم…
که اون هم به زودی محقق خواهد شد….
Mehdi mopar
۳۰ دی ۱۳۹۹چن تا دیمن داشتی که با این نتیجه رسیدی
Ramin
۳۰ دی ۱۳۹۹اقای فرزاد
چرا شما میری نسخه تقویت میاری… ؟؟؟
اره چرخ های مخصوص
و تقویت موتور
بعد میگی 9.57…..
اگه اون جوریه…
Tesla model S unpluged S .. Apex
درگ 400 متر 10 ثانیه تمام….
اینم نسخه تقویت شده تسلا…
دیمن حتی نمیتونه مدل s رو شکست بده…
بعد مدعی رکورد درگ هست… ?
SRT
۲ بهمن ۱۳۹۹تشکر ویژه ای از رامین عزیز بابت این که هرروز با کامنتاش مقدار سم مورد نیازمون رو تزریق میکنه
Farzad
۳۰ دی ۱۳۹۹https://www.pedal.ir/%D8%AF%D8%A7%D8%AC/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%DA%A9/
Farzad
۳۰ دی ۱۳۹۹بهترین رکورد چلنجر ۹.۵۷ بوده .
MASIHA
۳۰ دی ۱۳۹۹منتظر رقابتش با رقبا هستیم
رکورد احساس برانگیزیه تبریک به طرفداران عزیز مکلارن.
MOHAMMAD
۳۰ دی ۱۳۹۹چه غولی ساخته مکلارن
ولی من به نظر شخصی خودم پورشه ۹۱۱ توربو اس رو بیشتر دوست دارم
?porsche?
۳۰ دی ۱۳۹۹منم
mahdi-abdi
۳۰ دی ۱۳۹۹رکوردش برگ ریزونه باورم نمیشه
Great British
۱ بهمن ۱۳۹۹همه میگن زیباترین اثر مکلارن پی وان هست ولی من اول ۷۶۵ رو میپسندم بعد پی وان.
واقعا زیباست???
Mf1
۱ بهمن ۱۳۹۹دیمون رکوردش قدیمیه بایستی منتظر نسل جدیش باشیم هرچند که دیمون قیمتش خیلی کمتر از مکلارن هستش