تصاویر جاسوسی جدیدی از مدل بعدی سری اولتیمیت مکلارن منتشر شده است همراه با گمانهزنیهایی مبنی بر اینکه سابر (Sabre) میتواند نام این هایپرکار جدید باشد. مکلارن حداقل دو سال است که روی این مدل تولید محدود جدید کار میکند زیرا اولین بار این خبر را در اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرد. این هایپرکار که در آن زمان با نام BC-03 شناخته میشد، از کانسپت اولتیمیت ویژن GT سال ۲۰۱۷ الهام است. حال مکلارن یک پروتوتایپ با پوششهای استتاری از این ماشین را در نمایندگی خود در کالیفرنیا به نمایش گذاشته است.
این پروتوتایپ در ظاهر با تصاویری که سال گذشته از BC-03 یا همان سابر افشا شدند یکسان به نظر میرسد و درنتیجه بدنهای زاویهدار، دماغهای تیز و چراغهای جلوی باریکی دارد. در قسمت جانبی خودرو نیز ورودی هوای بزرگی به همراه پنجرههای نصف بازشو مشابه مدل سنا به چشم میخورد. قابلتوجهترین قسمت سابر اما بخش عقبی آن با کاور منحصربهفرد پیشرانه با هشت خروجی هوا، بال عقب عظیم، بالهٔ کوسهای مرکزی، دیفیوزر بزرگ، چراغهای LED نواری باریک و دو سر اگزوز در وسط است.
نام رسمی این هایپرکار جدید هنوز تأیید نشده است اما گزارشها به نام سابر اشاره کردهاند زیرا مکلارن اخیراً این نام را در ایالاتمتحده به ثبت تجاری رسانده است. در مورد قوای محرکه هم هنگامیکه مکلارن در سال ۲۰۱۷ کانسپت اولتیمیت ویژن GT را معرفی کرد، اعلام نمود که این هایپرکار به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که به چرخهای عقب نیرو میدهد و در هرکدام از چرخهای جلو هم یک موتور الکتریکی نصب شده است. حال انتظار میرود سابر هم دقیقاً از همین قوای محرکه استفاده کند که مجموع خروجی آن ۱۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۷۵ نیوتن متر گشتاور است.
اگر این گمانهزنیها واقعیت داشته باشند، سابر قویترین محصول تولیدی مکلارن خواهد بود. گفته میشود از این هایپرکار هیبریدی تنها ۱۵ دستگاه تولید خواهد شد و قیمت آن حداقل از ۳.۳ میلیون دلار شروع میشود.
M.A.S
۱۹ مهر ۱۳۹۹یعنی این جانشین p1 هستش ؟
nikzad
۱۹ مهر ۱۳۹۹بیشتر ترکیب هردو هستش از وسط رو به جلو کاملا سنا هستش و از وسط به عقب اسپید تیل و f1gt.چراغ عقبش هم سنا هست.یک جورایی خواستن همه تاریخ طراحی شرکتو روی این سوار کنند.
Hadi
۱۹ مهر ۱۳۹۹عجب چیز خاصیه…
موتورش از اسپیدتیل هم قویتره…
ولی ۱۵ تا؟
حداقل ۵۰ تا میزدین ?
مکلارن هم چپو راست هایپر کار میزنه
مثل سایپا ۱۳۱,۱۳۲, ۱۴۱,۱۵۱
MASIHA
۱۹ مهر ۱۳۹۹این الان رقیبش چیه؟
جانشین لافراری؟
یا جانشین sf90???
Ali Keyhani
۱۹ مهر ۱۳۹۹هیچکدوم رقیب مستقیم این نیستن چون این جایگزین P1 نیست و فقط قراره ازش 15 تا تولید بشه
از P1 فکر میکنم 375 تا تولید شد و قطعا جایگزین P1 هم بین 300 تا 500 تا تولید میشه و اون رو میشه گفت رقیب جایگزین لافراری هست
OMID
۱۹ مهر ۱۳۹۹مکلارن چقدر تند تند ماشین میزنه
در نظر بگیرید که از بعد از سه گانه لافراری و p1 و 918 مکلارن دو تا هایپر کار دیگه زده ( سنا و اسپیدتیل) و این سومیش میشه
در صورتی که پورشه و فراری هیچ کدوم هایپر کار نزدن از اون موقع ( شاید sf90 رو بشه هایپر به حساب آورد)
واقعاً سرعتشون بالاست
برام عجیبه سرمایه تولید اینا از کجا میاد چون فروش خیلی بالایی هم نداره
سهند
۱۹ مهر ۱۳۹۹راست میگی واقعا زیاده روی کردند با وجود اسپید تیل این دیگه چیه؟ به نظرم نباید در یک خودروسازی ماشین های رقیب باشند ولی این و اسپید تیل رقیب یکدیگرند و حتی سنا
فروش مک لارن نسبت به فراری و لامبورگینی کمتره پس چطور اینقدر سرمایه داره؟
من که فراری sf 90 و لافراری را به تمام ماشین های مک لارن ترجیح میدم
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹من واقعا نمیفهمم پس از شما میپرسم چطور از چراغ جلوی sf90 خوشتون میاد؟من خودم کمپانی های ایتالیایی رو دوست دارم ولی واقعا لافراری خیلی خوشگل تر از sf90 هست
Carbonado Aventador
۱۹ مهر ۱۳۹۹همین کارای مکلارن باعث شده رو خط ورشکستگی راه بره..
از قبل که کلی بدهکاری داشت..
این اواخر هم ۱۵۰ میلیون یورو از بانکای عربی وامگرفت..
حالا شما حساب کن چه سود وحشتناکی رو باید
برگردونه.
.
نمیدونم مکلارن با اینکه ماشینای بی نظیری میزنه ولی هیچوقت نمیتونه محبوبت لامبو و فراری رو داشته باشه.
.
لامبو با ۳ تا مدل ماشین( اونتادور ، هوراکان ، اوروس)
۸ هزارتا فروش داره
.
فراری با ۵ ۶ تا مدل داره نزدیک ۱۰ هزارتا میفروشه..
.
مکلارن با ( ۵۷۰ ، ۶۲۰ ، gt ، ۷۲۰ ، ۷۶۵) که قیمت همشونم نصف اونتادوره ؛ نمیتونه فروش بالا بزنه!
.
امیدوارم مکلارن یه خونهتکونی اساسی بکنه و از این بحران جون سالم به در ببره.
Alireza
۱۹ مهر ۱۳۹۹اوروس لامبو رو نجات داد بیشترین درصد فروشش هم همونه
مک لارن هم احتمالا برای نجات خودش دست به ساخت اس یو وی بزنه
Maserati
۲۶ مهر ۱۳۹۹خوب معلومه چرا چون همش داره یه مشت چرت و پرت میسازه الان تولید 520 و 620 رو درک نمیکنم با اون چراغ زشتش تازه gt هم خیلی زشت و بیریخته
Ali Keyhani
۱۹ مهر ۱۳۹۹فراری که همیشه اینجوری بوده و تقریبا هر 10 سال یکبار یک هایپرکار معرفی کرده و چیز عجیبی نیست
F40 1987
F50 1995
Enzo 2002
Laferrari 2013
و احتمالا هایپرکار بعدی فراری که جایگزین لافراری محسوب میشه فکر میکنم حدودا 2023 معرفی بشه
ولی اینکه مک لارن تند تند داره خودروی جدید میده بیرون قبول دارم و واقعا عجیبه
AMANTE
۱۹ مهر ۱۳۹۹مکلارن جوری داره هی سوپرکار و هایپرکار بیرون میده که انگار یک خودروسازی تولید انبوه هست و اون خاص بودن یک کمپانی مثل مکلارن رو کم کرده.
و اینکه به نظرم با معرفی هایپرکار ها با قیمت های بالا داره برای خودش سرمایه جمع میکنه چون شاسی و موتور رو داره و فقط طراحی و مهندسی متفاوت لازمه.
از نظر من از هایپرکار هاش بین 500 هزار دلار تا 1 میلیون دلار سود دریافت میکنه و از سوپرکار هاش بین 50 تا 100 هزار دلار سود.
( همه ی اینا فقط نظریه ی من هست.)
Hamed
۱۹ مهر ۱۳۹۹با این مشخصات میخوره جانشینه P1 باشه ولی از طرفی این خیلی دیگه تولید محدوده P1 فکر کنم 400 تایی ازش تولید شد
شاید سیاست متفاوتی نسبت به جانشین هایپر کارهای فعلی در پیش گرفتن
AMG_73///
۱۹ مهر ۱۳۹۹آفرین به مکلارن
مازیار
۱۹ مهر ۱۳۹۹عالیه
مک لارن تو بازه زمانی ده سال اخیر بهتر از همه اسپرت سازهای دیگه کار کرده
MC20
۱۹ مهر ۱۳۹۹خخخخخخ دیگه هروقت پوشش استتاری میبینم یاد پوشش مازراتی mc20 میوفتم عجب چیزی بود
MC20
۱۹ مهر ۱۳۹۹ای p1. روحت شاد و یادت گرامی. نیستی ببینی دارن با جانشین هات چیکار میکنن
امیر
۱۹ مهر ۱۳۹۹۱۱۵۰ اسب بخار .همیشه نصف و بیشتر از نصفِ همچین قدرتی بلااستفاده باقی میمونی و شاید صاحبانش یکبارم در زمان استفاده از این خودرو اینهمه قدرت مورد نیازشون باشه .البته جزء زمانهایی که وارد پیست میشه و درگ انجام میدهد.
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹یعنی واقعا مکلارن رو با فراری مقایسه میکنید؟مکلارن کلا 25 ساله کار میکنه فراری بیشتر از 70 سال!!!!!قطعا تجربه بیشتر فراری میتونه اون رو سربلند تر کنه نسبت به مکلارن بعدم شماها ماشین باز نیستین یه ماشین باز انقدر تعصبی نظر نمیده(من خودم هم فراری هم مکلارن رو دوست دارم ولی بیایین حقیقت رو ببینین)
SF90 STRADALE
۱۹ مهر ۱۳۹۹بساز ولی جون مادرت زشت نساز
دنیای هایپر کارها رو با این طراحی ها خراب نکن
.
.
تفاوت فراری و مکلارن دقیقاً همین جاست
جایی که مکلارن چپ و راست هایپرکار و سوپر اسپرت میزنه در صورتیکه برای تامین بودجه دچار مشکل هست و دست به دامن عربا شده و میخواد موزه و خودروهای کلاسیک خودش رو به فروش بزاره
ولی فراری با اون همه سرمایه بیش از ۵ سال طول میکشه که یک هایپرکار تولید کنه
خاص باش مثل پادشاه سوپر اسپرت ها ❤ فراری ❤
دانیال_Surrey،England
۱۹ مهر ۱۳۹۹خیلی خاصن مخصوصا که زدن تو کار شاسی بلند.
..
به جای این حرفا برو پیجشون و… بگو چطور یه ماشین شکست خورده ای مثل f8 رو تونستن با وزن تقلبی((کسایی که بررسی جدید درگ تایمز رو دیدن میدونن چی میگم))بسازن و تایم درگش با ماشین 5 سال پیششون ((488)) یکی باشه؟؟!!
..
تو این چند ساله هم با توجه به آمار و..اونطور به نظر میاد که بیشتر فراری مشکل مالی داشته باشه تا مک لارن?
msh_ferrari
۱۹ مهر ۱۳۹۹خودتم اینو میدونی که فراری وضعش خیلی بهتر از مکلارنه. حالا تعصب داری یه حرف دیگس.
در مورد شاسی بلند هم باید بگم احتمالا مکلارن هم بزنه تو فازش چرا که الان تند تند رندر هایی ازش منتشر میشه و هر شرکتی نسازه نابوده
در مورد وزن تقلبی هم میشه بیشتر توضیح بدی؟؟؟؟؟؟
در مورد (((آمار و…))) هم توضیح بدی ممنون میشم، چون تا اونجایی که همه خبرا میاد فراری وضعش عالیه و کسای دیگه ای ان که دارن رو صراط ورشکستگی راه میرن….
من نمیگم مکلارن بده، ولی تعصب هم حدی داره……………
msh_ferrari
۱۹ مهر ۱۳۹۹ایمان جان دوست عزیز
هردوی ما در مورد سلطان بودن فراری در بین رقباش از هر نظر هم عقیده ایم، ولی بیاید لطفا به دیگر ماشین ها و فن هاشون هم احترام بذاریم. با این اوصاف و حرف ها، فقط هیتر های فراری کبیر بیشتر میشن. ارادت❤
Hamidreza
۱۹ مهر ۱۳۹۹هیچی ایمان رو ول کن خدایی!
ب مولا
SF90 رو یادش نیست
عقب اس اف نود زیباتره یا سنا؟!
خودرو های مک لارن یکی از زیباترین خودرو های جهان هستند …
SF90 STRADALE
۱۹ مهر ۱۳۹۹بین کاربران سایت پدال تو از همه سالم تری
مدیونی اگه فکر کنی دروغ میگم
SF90 STRADALE
۱۹ مهر ۱۳۹۹من به کسی بی احترامی نکردم و همیشه نظر شخصی خودمو میگم
البته احترام در برابر احترام
شاید خیلی ها از حرفای من خوششون نیاد
این امری اجتناب ناپذیره
Great British
۱۹ مهر ۱۳۹۹بله چه سلطانی که توی تمام کلاس ها از مکلارن شکست خورده :))
سلطان شکست خورده
SF90 STRADALE
۱۹ مهر ۱۳۹۹تو کدوم کلاس مکلارن ، فراری رو شکست داده که ما خبر نداریم !!!!
با سند و مدرک حرف بزن تا همه متوجه بشیم
msh_ferrari
۲۰ مهر ۱۳۹۹اگه ازونایی که برای پرفورمنس جون میدی و هرکاری برا شتاب و سرعت و… میکنی، باید بگم متاسفم، چون اگه از نصف افتخارات فراری چه در فرمول یک چه در ساخت موتور چه در تست های مختلف و چه در لذت رانندگی و روح خبر داشتی، نمیومدی این حرف رو بزنی…
کدوم ماشین فراری از مکلارن شکست خورده؟؟
(همچین میگی شکست انگاری کل فراری له شده?اونم توی تمام کلاس ها!!!)
اینو هم بگم، نمیدونی پس بدون فراری دنبال رکورد پیست و یک دهم ثانیه کوارتر مایل سریعتر نیس، همینه که باعث شده وقتی بقیه دارن جون میکنن، تو شرکت فراری اب از اب تکون نخوره و با نظم و ارامش ادامه بدن و لامبو بیاد رکورد فروش بزنه!!!!! و هردو در اوج باشن…
حالا بگو شکست
البته اینا همون مطالبی هستن که اون عااااشقان اعداد و ارقام در حد صدم ثانیه نمیفهمن،
ولی به هر حال، مکلارن رو دوست داری ما که کاری نداریم، هرکسی شرکتی رو دوست داره، ولی شما نباید بیای بگی از همه ی مدل ها شکست خورده!!!!!!
من ایمان رو ریپلای کردم، و حرفم(که معلومه اصن نخوندی) اینه که بنظر مادوتا! فراری سلطانه و هس، دیگه این دلیل نمیشه فشار بیارید به خودتون?
(سلطان شکست خورده)
سطح هیتو فقط…
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹داداش msh_ferrari
تو که انقدر به بقیه میگی از اعداد و ارقام هیچی نمیفهمن تو خودتم ماشین باز نیستی که طرف یه برند رو میگیری و انقدر تعصبی نظر میدی درسته فراری بهتره (چون تجربش بیشتره) ولی اینجور که شما نظر میدی نشون میده ماشین باز نیستی فقط از اسم فراری خوشت میاد
msh_ferrari
۲۰ مهر ۱۳۹۹اقای mc20 شما تعریف خاصی برا ماشین باز بودن داری؟!
من ماشین باز نیستم یا اونی که میگه فراری از هر لحاظ در مقابل مکلارن شکست خوردس؟؟؟
تاجایی که من دیدم شما هستی که تو هر پستی از هر ماشینی ایراد میگیری. من فقط با سند و مدرک حرف میزنم.
کامنت رو درست و حسابی بخونید! من نگفتم کسی از اعداد و ارقام چیزی نمیفهمه. من گفتم تنها چیزی که دنبالشه اعداد و ارقامه، وگرنه دلیل دیگه ای وحود نداره که از نظر ایشون فراری شکست بخوره!!!
من هیچوقت تعصبی نظر ندادم
اتفاقا خیلی هم احترام میذارم به شرکت های دیگه……….
کامنتی هم که بالا نوشتم برای sf90 stradale گویای همینه.
Great British
۲۲ مهر ۱۳۹۹بله شما خودتو اینطور قانع کن…شکست های فراری از مکلارن رو با یه کلمه اصالت و روح توجیه کن ولی مکلارن و پورشه هستن که رکوردا دارن جا به جا میکنن??و شما بیا اینجا بنویس فراری روح داره بقیه برند ها هیچی ندارن…ولی هیچی ندارها دارن با این سرعت میرن بالا
ماهیت خودروهای خاص که پرفورمنس هست رو کلا رد کرد???
Mf1
۲۰ مهر ۱۳۹۹این کامنت ها شما فقط باعث تنفر بیشتر میشه اگه سوپر اسپورت یا هایپر کار میسازه نشون داده که تو پیست و تو درگ حرف اول میزنه هرچند بیشتر خودروهاش تو پیست سریعن مجوز ورود به شهر دارن بر عکس خیلی ها خودروسازها نمایشی نمیزنه
SF90 STRADALE
۲۰ مهر ۱۳۹۹طرفداران مکلارن جوری حرف میزنن انگار همه رکوردهای دنیا دستشونه
اگه بخواهیم مقایسه عادلانه ای داشته باشیم مکلارن در پیست جلوی فراری حرفی برای گفتن نداره
بهترین سوپر اسپرت شما 720S بود که در مقابل 488 پیستا در پیست شکست خورده مطلق بود
حالا رقابت بین 765LT و SF90 استراداله هست
سنا هم که هایپرکار هست و نمیشه با یک سوپر اسپرت مقایسش کنیم
درسته مکلارن چپ و راست هایپرکار میزنه ولی فراری باید با جانشین LaFerrari بره به جنگ بهترین ماشین مکلارن که احتمالاً جانشین P1 هست
Maserati
۲۶ مهر ۱۳۹۹یعنی واقعا مکلارن رو با فراری مقایسه میکنید؟مکلارن کلا ۲۵ ساله کار میکنه فراری بیشتر از ۷۰ سال!!!!!قطعا تجربه بیشتر فراری میتونه اون رو سربلند تر کنه نسبت به مکلارن بعدم شماها ماشین باز نیستین یه ماشین باز انقدر تعصبی نظر نمیده(من خودم هم فراری هم مکلارن رو دوست دارم ولی بیایین حقیقت رو ببینین)
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹شما چیکار به سابقه دارین. نمیگم سابقه و قدمت مهم نیست ولی همه چیزم نیست اگه اینطوریه ماشین هایی مثل ریماک، تسلا، کونیگزگ و… نباید هیچی باشن ولی میبینیم که الان رکورد های سرعت و شتاب دست اینهاست. هر کی هم میگه ماشینای اکتریکی فلان و… از روی تعصب هست و عمل کردشون هم معلومه و این یه حقیقته که آینده در دستان خودرو های الکتریکی هست. شاید الان ماشین های بنزینی در کل بهتر از الکتریکی ها هستند ولی سیر پیشرفت الکتریکی ها به شدت صعودیه و با توجه به وضع آلودگی و هوا و … باید در آینده به فکر خودرو هایی با انرژی پاک بود. ولی با این حال فراری یکی از بهترین شرکت های جهانه. درسته که سوپر اسپورت های فراری از مک لارن بهتر ان ولی بااین حال فراری هنوز (حداقل تا الان) هایپر ماشینی تولید نکرده که رو دست سنا رو بزنه (منطقی باشید) و این از روی تعصب نیست و رکورد های ثبت شده این رو نشون میده. من به شخصه عاشق هر دوی این شرکت هام ولی قبول دارم که مک لارن داره توی تولید زیاده روی میکنه و مدلای الکی زیادی میزنه. هر ماشینی جای خودشو داره و توی یه چیزی خوبه شاید بعضی ماشینای مک لارن زیبا تر یا بهتر از فراری باشن و هم بعضی از ماشینای فراری بهتر از مک لارن هستن. در کل از تعداد فروش فراری معلومه که فراری طرفدار بیشتری داره و شاید بهتره ولی صرفا مقایسه کردن دو شرکت باهم کار خوبی نست و هر ماشینی در جای خودش خوبه و نباید به خاطر اینکه یه شرکت از اون یکی بهتره اون شرکت رو با خاک یکسان کنیم. و اینم بدونیم که همه چیز سرعت و… توی پیست نیست و نباید مثلا شرکتی مثل بوگاتی رو به خاطر مقداری عقب موندن از رقبا له کرد و ماشین های بوگاتی از همون اول جنبه ی لوکس داشتن (اکثرشون از همون مدل های کلاسیک تا ویرون و شیرون و دیوو و ساخ لوکس های بوگاتی لا وویچر و سنتودشی هستند که یکی ازشون تولید شده) و این ماشین ها در کنار لوکس بودن رکورد سرعت هم شکست دادن و شاید علاقه یه فرد به شرکت مثلا مک لارن یا فراری سرعت و پرفورمنس نباشه و باید ملاک های دیگه رو هم در نظر گرفت. پس به نظر هم دیگه احترام بذاریم و نظرات خودمون رو توی سر بقیه نکوبیم.(البته با شخص خاصی نیستم و کلی میگم)
MAF
۱۹ مهر ۱۳۹۹دوستان نمیدونم این ماشین جدید قراره چی باشه (شاید یه پروتوتایپ یا نسخه مسابقه ایی چیزی…) ولی میدونم حداقل جانشین پی وان نمیشه چون اون اولا قراره 2021 معرفی بشه مکیم یه عکس ازش منتشر کرده که به هیچ وجه شبیه این نیست!!!
sina
۱۹ مهر ۱۳۹۹15 :///////چرا اخه ؟
Hamidreza
۱۹ مهر ۱۳۹۹به به آقا صابر چه رخی دارن …
چ زیبا …
ارشیاSVJ
۱۹ مهر ۱۳۹۹چه قدر خوفناکه!!!????
محمدهادی
۱۹ مهر ۱۳۹۹من بنظرم مک لارن یکم باید به طول ماشیناش اضافه کنه و همچنین از ارتفاع ماشین بکاهه
همون فرمی که مکلارن اف وان واقعی داشت
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹به نظرم بهترین ماشین های مکلارن p1 و f1 هستن (به نظرم) بقیه هم خوبن ولی این دوتا موقع معرفی غوغا کردن
joojoo
۲۱ مهر ۱۳۹۹و هنوز ک هنوزه لامبو جانشین اونتادور رو معرفی نکرده
اخرش دق مرگمون میکنه
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹آخه طراحی اونتادور اونقدر زیبا و جلوتر از زمان خودش در سال 2012 بود که هرچی تا الان از روش مدل جدید بسازن قدیمی نمیشه
محمد مختاری آذر
۲۰ دی ۱۳۹۹چرا اشتباه می نویسین این خودرو 824 اسب بخار بنزینی داره و سرعت 215 مایل یا 350 کیلومتر خودشم این خودرو تفاوتش با سنا و اسپید تیل اینه که این آئرودینامیکی بیشتری داره