ایدهی تولید یک شاسیبلند توسط برخی خودروسازان سطح بالا بسیار غیرمحتمل به نظر می رسید اما حالا ثمرات آن مشخص شده است. لامبورگینی با اوروس وارد میدان شد و همین خودرو باعث شد که ایتالیاییها سال پیش رکورد فروش جدیدی را ثبت کنند.
اخیراً هم استون مارتین DBX معرفی شده خودرویی که میتواند لقب مهمترین محصول تاریخ این برند را یدک بکشد و با فروش خوبش وضعیت مالی وخیم استون مارتین را بهبود بخشد. حتی فراری و بوگاتی نیز نیمنگاهی به تولید چنین خودرویی دارند؛ اما مک لارن وضعیت متفاوتی داشته و تاکنون چندین بار تولید چنین خودرویی را رد کرده است ولی حالا…
در حرکتی بسیار سورپرایز کننده مک لارن تیزری تصویری از اولین شاسیبلند تاریخ خود را منتشر کرده است. این خودرو مک لارن GTX نام داشته و همانگونه که نامش نشان میدهد نسخهی آفرود محور از مک لارن GT میباشد. در قلب این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو قرار دارد.
پیشرانه یاد شده در GTX قدرت ۶۰۰ اسبی تولید کرده و بنابراین این خودرو ۵۸ اسب بخار قویتر از استون مارتین DBX میباشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت قدبلند مک لارن اعلام نشده اما انتظار میرود این خودرو سنگینتر از GT که شتاب ۳.۱ ثانیهای دارد باشد. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده خواهد شد.
از نظر طراحی GTX سریعاً به عنوان یک مک لارن قابلشناسایی خواهد بود زیرا انتظار میرود از چراغهای جلو با شکل مشابه لوگوی کمپانی استفاده کند. البته پروفایل جانبی این خودرو شبیه هیچیک از ساختههای پیشین مک لارن نخواهد بود. یک اسپویلر روی صندوق نیز باعث ایجاد ظاهر اسپورت برای GTX خواهد شد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی و سیستم چهار چرخ محرک جدید نیز باعث ایجاد تواناییهای آفرود در این خودرو خواهند شد.
انتظار داریم کابین لوکس GT با همان کنسول مرکزی شناور و صفحه لمسی ۷ اینچی در GTX نیز دیده شوند. تحویل اولین نمونههای مک لارن GTX از اول آوریل ۲۰۲۱ شروع خواهد شد و انتظار میرود قیمت آن بیش از قیمت پایه ۲۱۰ هزار دلاری GT باشد.
پینوشت: خبر مذکور در برخی رسانهها با عنوان دروغ اول آوریل منتشر شده هرچند برخی منابع خبری هم اشارهای به غیرواقعی بودن این خبر نداشتهاند؛ اما با توجه به تأکید چندباره مقامات مک لارن درباره عدم تولید شاسیبلند توسط این برند به نظر میرسد خبر یاد شده یک دروغ جذاب باشد!
امیر علی
۱۵ فروردین ۱۳۹۹شاسی بلند استون مارتین اصلا در حد و اندازه ی برند استون مارتین نیست مخصوصا طراحی بیرونیش
Mf1
۱۵ فروردین ۱۳۹۹شاسی بلند مازاراتی طراحیش بدتر از استون بود ولی خیلیها میگفتن عالیه هرچند که معمولی بود
امیر علی
۱۵ فروردین ۱۳۹۹اشتباه میکردن.مازراتی متاسفانه در حال نابود شدنه حیف اون هم پرستیژ
Reza
۱۵ فروردین ۱۳۹۹مکلارن با این کارش نشون داد که سود و درآمد بالاتر از محبوبیت و ابهت برند هستش . یعنی با این کارش . . . . . تو سابقه درخشانش.
Hamidreza
۱۵ فروردین ۱۳۹۹@Reza
نه که آلمانی ها اصلا شاسی نمیسازن!
و در ضمن این خبر تائید نشده!
یکم بخون لامصبو!
Reza
۱۶ فروردین ۱۳۹۹کل متن رو خوندم نظر دادم. هر خودرو سازی ابهت خاص خودشو داره. بیشتر نسخه های مکلارن از یه پلت فرم تکامل پیدا کردن . الان چلنجر بیاد SUV بسازه به نظرت چی میشه ؟؟؟
عکس اول حالمو بهم زد فقط. تازه بهش هم نمیاد دروغ آوریل باشه به نظرم مسیر خودشو تغییر داده.
OMID
۱۵ فروردین ۱۳۹۹دروغه دوباره بخون
دوما مگه همه شرکتا دنبال سود نیستن؟ خوب اگه نباشن که ورشکست میشن
شرکت با خیریه فرق داره
مثلا الان لامبورگینی و فراری خودشونو بردن زیر سوال با تولید شاسی بلند؟
Reza
۱۶ فروردین ۱۳۹۹منظورم سود بیشتر بود دوما
لامبورگینی و فراری با مکلارن فرق دارن. مکی ساخته شده فقط واسه پیست و سرعت نه واسه خونواده
GERMANY
۱۵ فروردین ۱۳۹۹خیلی خوبه اگه تولید بشه….
دیگه فقط تو موندی ای اسب مارانللو……………..
منتظر چی هستی؟!
ماکان
۱۵ فروردین ۱۳۹۹سلام.انشاالله که شاسی بلند مک لارن یک واقعیت باشد و تولید شود.به سلیقه ی شخصی خودم من دوست دارم که هرنوع برندی حتی آنهایی که در اصل کارشان فقط ساختن سوپر اسپرت هستش انشاالله بیایند و حد اقل یک شاسی بلند متوسط و هم البته یک شاسی بلند بزرگ ۵متری از خودشان داشته باشند.
Hamidreza
۱۵ فروردین ۱۳۹۹نه ……….
با این حرفت دنیای اتومبیل رانی رو نابود کردی!
دوست دارم دروغ باشه و این اتفاق هیچوقت نیفته (هر چند خیلی از شکت ها با تولید شاسی بلند سود زیادی کسب کردند؛ اما فعلا مک لارن نباید یه همچین کاری کنه)
شاسی بلند پنج متری؟ مگه میخواد لیمو بسازه؟! اینجوری دیگه … سوپر اسپورت نیس که! میشه ازون ماشینایی که من خوشم نمیاد!
دروغ باشه انشالله
آریا ماشین
۱۵ فروردین ۱۳۹۹خدا خدا میکنم دروغ باشه…
علیرضا
۱۵ فروردین ۱۳۹۹مکلارنم طاقت نمیاره و وارد این بازی میشه . خصوصا الان با این وضعیت اسفناک اقتصادی بخاطر کرونا که همه شرکتها دارن نابود میشن صد در صد دنبال سوداوری هستن و خیلی از خط قرمزهاشون رو زیر پا میزارن و دنبال بازار میگردن . شاسی بلند پرفورمنس اولین گزینه برای کسب سوده . هم مکلارن هم فراری حتما امسال اولین شاسی بلندشون رو معرفی میکنن .
AMANTE
۱۵ فروردین ۱۳۹۹اولین کمپانی سوپراسپرت و اسپرت سازی که وارد بخش شاسی بلند های اسپرت شد و موفق هم شد کمپانی پورشه با مدل کاین بود و بعد از موفقیت کاین اومد کراس اوور اسپرت ماکان رو داد بیرون که هر دو موفق بودن.
بعد ها لامبورگینی با اوروس وارد شد که اونم موفقیت بسیاری کسب کرده و جزو بهترین شاسی بلند های اسپرت در بازار هست که توسط یک کمپانی سوپراسپرت ساز ساخته شده.
اما الان همه کمپانی هایی که زمانی شاسی بلند نداشتن اومدن و میخوان شاسی بلند اسپرت بسازن.
حرف من اینه که درسته شاسی بلند های اسپرت و کراس اوور های اسپرت واقعا ماشین های خوب و کمی تا قسمتی کاربردی هستن اما ساخت اشون کار هر کس نیست و باید بلد باشید بسازید نمیتونید همینجورید بیان بگید بیا اینم محصول ما تو این کلاس.
ارش
۱۵ فروردین ۱۳۹۹عجب کابین محشری?
حسین دهمرد
۱۵ فروردین ۱۳۹۹هرچی دیرتر وارد این سگمنت بشن به ضررشونه. ولی مکلارن صاحبان ثروتمندی داره. بعید میدونم بخاطر پول برن سمت شاسی بلند. بیشتر میخوان مکلارن رو خاص سوپراسپورت سازی نگه دارن.
برام عجیبه چرا بیمر و مرسدس یه نسخه موتور وسط تو کلاس سوپراسپورت ندارن.کوروتم موتور وسط زد