مک لارن

انتقال خط تولید شاسی مک‌لارن از اتریش به انگلستان

مک لارن در حال آماده شدن برای انتقال خط تولید شاسی از اتریش به انگلستان است. این شاسی‌ها در حال حاضر توسط یک تأمین کننده ساخته می‌شوند.

mclaren-cars-10
این تصمیم مدت‌ها قبل از موضوع برگزیت گرفته شده و رویترز می‌گوید این موضوع منجر به ایجاد بیش از ۲۰۰ شغل در بریتانیا خواهد شد.

mclaren-cars-7
شاسی‌های مک لارن در کارخانه‌ای جدید در شفیلد انگلستان ساخته خواهند شد. کار ساخت این تأسیسات از امسال شروع خواهد شد و در سال ۲۰۲۰ شاهد افتتاح آن خواهیم بود. ساخت این تأسیسات حدود ۵۰ میلیون پوند هزینه در پی خواهد داشت و زمانی که به حداکثر ظرفیت خودرو برسد طبق تخمین‌های مک لارن سالانه صرفه‌جویی حدود ۱۰ میلیون پوندی خواهد داشت.

mclaren-cars-6
سخنگوی مک لارن می‌گوید:

ما بیش از دو سال است که روی این موضوع تحقیق و بررسی کرده‌ایم. شاسی و پیشرانه مهم‌ترین قطعات خودروها بوده و این موضوع ما را بر آن داشته تا کنترل تولید، تأمین و کیفیت این قطعات بسیار مهم را به دست بگیریم.

با ساخت شاسی‌ها در انگلستان و با همکاری‌ها و کمک‌های دانشگاه شفیلد، مک لارن ارزش متوسط قطعات بریتانیایی سوپرکارهای خود را بسته به مدل تولیدی از حدود ۵۰ درصد به ۵۸ درصد خواهد رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اگر انکلیس از اتحادیه اروپا خارج نشده بود و جزو انجمن انجمن تجارت آزاد اتحادیه اروپا باقی می‌موند، واردات شاسی از اتریش، براش با صرفه تر بود به نظرم، چون اولا تعرفه و مقررات گمرکی سنگینی پیش پاش نبود، دوما انگلیس یکی از گرونترین کشورای دنیاست پس قطعا دستمزد کارگر و دیگر هزینه‌هاش بالاست، سوما تعداد تولید مک‌لارن اونقدر بالا نیست که وجود یک کارخانه شاسی سازی داخل خاک انگلیس واجب به نظر برسه اما با توجه به اجرایی شدن روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این کارشون درسته چون از این به بعد باید هزینه‌های سنگینی برای واردات از بقیه کشورهای اروپایی پرداخت کنن، ارزش پولشونم افت کرده. از طرفیم این کار باعث سر کار رفتن تعدادی از هموطنای خودشونم میشه.

    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      دقیقا، خیلی تحلیل درست و دقیقی کردی.

      این تیکه که گفته :
      ((( ما بیش از دو سال است که روی این موضوع تحقیق و بررسی کرده‌ایم. شاسی و پیشرانه مهم‌ترین قطعات خودروها بوده و این موضوع ما را بر آن داشته تا کنترل تولید، تأمین و کیفیت این قطعات بسیار مهم را به دست بگیریم.)))

      این قضیه ی 2 سال و کیفیت و … یک جور توجیه و خالی بندیه.

      در واقع به خاطر برگزیت و خروج از اتحادیه ی اروپا دیگه تولید در اتریش براشون ضررداره تا نفع.
      وگرنه تویوتا و حتی لکسوس بعضی از قطعاتشون رو از خارج از خاک ژاپن تامین میکنن ( تویوتا که حتی در خارج از ژاپن مونتاژ میشه ) و همه ی مصرف کننده ها هم تویوتا رو از خودشون بیشتر قبول دارن.

      1. فرشاد سجادیان

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        ارادت دارم. دقیقا منم موافقم با شما مجید جان، این انتقال قطعا به خاطر خروج از اتحادیه اروپاست و حرفاشون مبنی بر کنترل تولید، تأمین و کیفیت قطعات، کاملا یه توجیه مع‌الفارقه. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یه اشتباه بزرگ و بسیار هزینه‌ بره، اما طبق معمول تمام کشورها، منافع عده‌ای خاص به منافع مردم ترجیح داده شده.

        1. Ace

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          کاملا درست می گید
          خیلی خوشحالم که در جمع ما هستید.
          درسته ، بسیاری از نظراتت با من مخالفه.
          اما همیشه از خوندن کامنت هات لذت بردم. زاویه ی دیدت متفاوته.
          شاد باشی.

      2. ویلیامز

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        مجید جان این کار مدتیه درحال بررسیه و برگزیت باعث تسریع تصمیم گیری در این مورد شده از طرفی شرکتای مختلفی هستن تو انگلیس ک ب فیبرکربن نیاز دارن و این کارخونه هم ب نفع اوناس و هم ب نفع مکلارن،چون مکلارن در چن سال آینده مدلای بیشتری رو معرفی میکنه و تو متن گفته ک این کار بعدها موجب صرفه جویی میشه.
        مکلارن علاقه خاصی ب فیبر کربن و تکنولوژی پیشرفته داره و اولین تیمی بوده ک از فیبرکربن در فرمول یک استفاده کرده و از طرفی اولین شرکتی بوده ک ازین ماده در خودروی جاده ای استفاده کرده.
        درمورد برگزیت هم باید بگم ممکنه اوایل پر هزینه باشه ولی چن سال دیگه اثرات مثبتش قابل مشاهدس.

        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          بنتلی جان من که فکر میکنم اگر برگزیت نبود تا 20 سال دیگه هم اون شاسی ها رو میدادن اتریش براشون بسازه.
          مثل لامبورگینی که موتورش تو مجارستان ساخته میشه یا آئودی R8.
          من تا حالا نشنیدم کسی از کیفیت این 2 ماشین شکایتی داشته باشه.
          یا رولزرویس که ماشین هاش رو میده کوروش منصوری رنگ بزنه.

          در کل دنیای امروز دنیا همکاریه. توجیحش که گفته میخواستیم روی کیفیت نظارت کنیم اصلا برای من منطقی نمیاد
          حواسش نیست داره در مورد اتریش حرف میزنه. اتریشی ها روی کیفیت خیلی حساسن.

        2. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          ببخشید ، با عجله ” توجیه “رو اشتباه نوشتم.

          فردوسی ، منو ببخش !!!??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا