مسابقاتمک لارن

تحلیل عملکرد مک‌لارن در فصل جاری مسابقات فرمول 1

همه‌ی ما انتظار داشتیم مک لارن در فصل جدید مسابقات فرمول ۱ عملکرد بهتری در مقایسه با سال پیش داشته باشد اما عملکرد آن‌ها تا به اینجای فصل ناامید کننده بوده است.


روی کاغذ اوضاع قطعاً خوب به نظر می‌رسد. در این چند سال اخیر مک لارن یکی از بهترین شاسی‌های مسابقات را داشته و علیرغم اینکه قوای محرکه هوندا دردسرهای فراوانی برای مک لارن ایجاد کرده بود اما خودروهای بریتانیایی‌ها در پیست‌هایی با داون فورس بالا عملکرد خوبی داشتند.


بنابراین فکر می‌کردیم که پس از کنار گذاشتن پیشرانه‌های هوندا و استفاده از قلب‌های تپنده رنو، خودروهای مک لارن در حد ردبول یا حداقل نزدیک آن باشند. متأسفانه پس از ۹ مسابقه مک لارن تنها ۴۴ امتیاز داشته و در رتبه ششم و پشت سر هاس و رنو جای گرفته است.

خب سؤال اینجاست که چه اتفاقی افتاده است؟ خب اتو اسپورت می‌گوید قوانین جدید باعث شده‌اند ترکیب مک لارن-رنو داون فورس خود را از دست بدهد. زاک براون مدیر تیم نیز همین موضوع را گفته است.


براون می‌گوید:

ما همان میزان داون فورس سال پیش را در مسابقات امسال نداریم بنابراین فهمیدیم که نقطه‌ضعف خودروی سال جاری ما چیست. آیا ما بهترین شاسی سال قبل را داشتیم؟ نه، قطعاً نه. آیا ما یک بهتری شاسی را آماده کرده بودیم؟ فکر می‌کنم به خاطر متغیرهای متفاوتی که وجود داشته به‌سختی می‌توان یک پاسخ قاطع را داد اما می‌دانیم که امسال داون فورس کمتری در مقایسه با سال پیش داریم.


اگرچه براون امیدوار است تیمش در آینده برای پیروزی بجنگد اما به نظر ما این موضوع به این زودی‌ها رخ نخواهد داد. براون خاطرنشان می‌سازد:

واقع‌بینانه باید گفت حل این مشکل زمان می‌برد بنابراین فکر می‌کنیم هنوز چند سالی با آن فاصله داریم. من نمی‌دانم که این زمان چقدر خواهد بود، ۲ سال یا ۱۰ سال اما نمی‌خواهم هیچ‌گونه پیش‌بینی‌ای داشته باشم.


به همین خاطر تیم براون هنوز رتبه چهارم را به رقبا داده است. در حال حاضر آن‌ها ۱۸ امتیاز کمتر از رنو داشته که یک فاصله‌ی قابل‌توجه است. البته رقبای مک لارن نیز به دنبال عملکرد بهتری در ادامه فصل بوده بنابراین رسیدن به رقبا اصلاً آسان نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Meysam..LaFerrari

    ۱۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (581 ديدگاه)

    اینقدر درگ ماشین مکلارن زیاده و اینقدر ایرودینامیک ضعیف و غیر بهینه‌ای نسبت به رقبا داره که با وجود موتور برابر با ردبول و رنو باز هم تو Straight Lineها معمولاً از رنو و ردبول خیلی پائین‌تره، بماند که حتی اگه به ردبول 50 ثانیه پنالتی بدن بازم مکلارن نمیتونه جلوی اون‌ها تموم کنه مسابقه رو !!

    این واقعاً جایگاه مکلارن نیست حالا باز هم مکلارن یه جاهایی میتونه واسه امتیاز رقابت کنه اما ویلیامز حتی از Q1 هم نمیتونه خارج بشه !!!

    من دوست دارم اون رقابت کلاسیک مکلارن-فراری رو تو صدر جدول ببینم و صادقانه دیدن مکلارن تو این وضعیت اصلاً برای این ورزش جذاب نیست‌.

    1. SFXSuperFast

      ۱۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      مکلارن واس امتیاز رقابت نمیکنه!
      آلونزو داره این کارو میکنه!!
      مک‌لارن و همچنین ویلیامز به نظر میرسه یه جایی توی طراحی ارودینامیک اشتباه کردن،و همونطور ک چندوقت پیش گفته شده بود این اتفاق باعث گیج شدن پرسنل و مهندسا شده!

      طراحی های ویلیامز یه جوری کپی برداری از مرسیدس و فرراریه ولی وقت صرف نکردن ک اجزا مختلف ماشینو با هم هماهنگ کنن(مثلن درصد دونفورس تولیدی روی بال جلو و عقب)
      احتمالا مک‌لارن هم همین مشگل درصد و تعادل بین دونفورس و درگ بین اجزا مختلف ماشینو داره البته نه به اون حد!

      یه نظریه هم دارم اینه ک ویلیامز داره پول و سرمایه اش رو پس‌انداز میکنه واس بعد از تغییر قوانین تو 2021(الان ک داره از راننده ها هم پول میگیره!!)
      ک البته مشخصه مک‌لارن اینکارو نکرده و داره خودشو به آبوآتیش میزنه
      آرزوی موفقیت خلاصه
      ❤❤❤❤❤
      ?

      1. Ferrari

        ۱۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        دوست عزیز تو پست برترین موتورهای سال ۲۰۱۸ کامنت شمارو دیدم گفتی موتورهای فورد پرافتخارتر از فراری هستن بعد حرف از فرمول یک زدی باید بگم فورد خودش موتور نساخته به کاسورث پول دادن و اسم برند خودشون رو روی موتور گذاشتن مثل الان که کمپانی تگ هویر اسم برندشو روی موتور رنو گذاشته و الان روی ماشین ردبوله و اگه ردبول قهرمان بشه سارنده موتور رو تگ هویر اعلام میکنن مثل الان که بعد از فراری موتورهای فورد پرافتخا تره درحالی که همشون ساخته و طراحی شده توسط کاسورت هستش نه فورد

        1. SFXSuperFast

          ۱۸ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (263 ديدگاه)

          برای دفعه هزار و یکمین!
          فورد انجین رو طراحی کرد و همراه سر طراح هاش بر ساختن انجین ها نظارت کامل داشت!
          بیشتر قطعات هم توی دیترویت ساخته میشد و بعد منتقل میشد!

          داستان فوردکازوورث بیشتر به داستان ایلمورمرسیدس شبیهه تا تگ هویررنو!
          (میدونم مرسیدس ایلمور رو خریده)
          تاگ هویر سازنده ساعته و فقط برندینگ انجینا رو انجام میده،ولی فورد خودروساز گردن کلفتیه، فورد بشدت توی ساخت انجین ها نقش داشته

          مشخصا فرراری 16قهرمانی تیمی انجین داشته
          فورد 10 و رنو12
          فرراری قهرمانی راننده انجین 15تا داشته
          فورد 13 و رنو 11
          توی تعداد فرراری سر هست!
          فورد ولی توی دوره ای ک حضور داشت کل فرمول یک رو قبضه کرده بود،
          7قهرمانی پشت سرهم!
          22گرندپری پشت سرهم!(تازه اون دوران هر فصل 15مسابقه بود!)
          12قهرمانی در15فصل(1958تا1982)
          رکوردهای تاریخ فرمول یکن که هیچوقت شکسته نخواهند شد!!
          همین الان انجینای فورد رکورد دار 1_2هستن! و بعد این همه سال کسی نتونسته رکورد رو بزنه!
          بیشترین 1_2انجین
          فورد104
          فرراری84

          من ازین آمارها نتیجه میگیرم فورد بهترین انجین ساز تاریخ فرمول یکه
          شمارونمیدونم!

        2. SFXSuperFast

          ۱۸ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (263 ديدگاه)

          1968تا 1982
          اشتباه نوشتم
          1958تا1982!!!!!

        3. Ferrari

          ۱۸ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          اخه برو اول مطالعه کن بعد بیا کامنت بذار ای بابا
          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines
          این لینکو ببن روی فورد علامت ستاره زده پایین نوشته ساخته شده توسط کاسورث روی تگ هویر هم ستاره زده نوشته ساخته شده توسط پورشه
          همه ی تیم های اون زمان از موتور کاسورث استفاده میکردن میخواستی به این امارو ا قام دست پیدا نکنه؟؟؟
          موتور فورد نداریم اون موتورها ساخت کاسورث بوده

  2. Ferrari

    ۱۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    مکلارنه خدابیامرز

  3. سیامک. ص

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    بیچاره آلونسو که واقعآ حروم شد !… چقدر بدشانسه این ماتادور .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا