مک لارن

آشنایی با برخی مشخصات مک لارن اسپیدتیل

مک لارن این روزها چیز زیادی درباره هایپرکار جدید خود یعنی اسپیدتیل اعلام نکرده اما مدیرعامل این شرکت آقای مایک فلوویت تأیید کرده خودروی یاد شده قدرتی بیش از ۹۸۷ اسب بخار خواهد داشت.


فلوویت در مصاحبه با تاپ گیر گفته که خودروی مورد بحث از ساختار پیشرانه‌ی آشنایی استفاده خواهد کرد. باور بر این است که گفته‌های فلوویت به معنی استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی موجود در 720S خواهد بود.


اگرچه پیشرانه یاد شده در نسخه سری سوپر تنها ۷۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما اسپیدتیل عضو سری اولتیمیت مک لارن بودن و این شرکت قبلاً تأیید کرده این خودرو قوای محرکه بنزینی-الکتریکی خواهد داشت. فلوویت خیلی وارد جزئیات نشده اما گفته سیستم هیبریدی اسپیدتیل در مقایسه با قوای محرکه P1 کمی متفاوت خواهد بود.


پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی هایپرکار P1 قدرت ۷۲۷ اسب بخاری دارد. یک پیشرانه الکتریکی سبک‌وزن نیز ۱۷۶ اسب بخار دیگر به این مجموعه اضافه می‌کند. بدین ترتیب خروجی ترکیبی P1 به ۹۰۳ اسب بخار می‌رسد و به این ترتیب اسپیدتیل حداقل ۸۴ اسب بخار قوی‌تر از پدر معنوی خود خواهد بود.


P1 از نظر پرفورمنس قادر است ظرف مدت ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۱۶.۵ ثانیه است. فلوویت در زمان عرضه P1 گفته بود کسب حداکثر سرعت هرگز اولویت ما نیست بنابراین حداکثر سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده بود.


مک لارن قبلاً گفته بود اسپیدتیل خواهد توانست به سرعت ۳۹۱ کیلومتر در ساعت دست یابد اما بازهم تمرکز آن روی حداکثر سرعت نیست. فلوویت گفته که ما به دنبال بازی حداکثر سرعت نیستیم.


تصمیم مک لارن برای تمرکز روی دیگر جنبه‌های پرفورمنس می‌تواند در فواصل طولانی مزیت‌های خود را نشان دهد زیرا اسپیدتیل خودرویی بسیار راحت و بسیار راندنی خواهد بود. برخلاف دیگر هایپرکارها که تنها مناسب مسافت‌های کوتاه هستند، فلوویت گفته مالکان اسپیدتیل خواهند توانست این خودرو را با راحتی مناسب در فاصله‌ای ۳۲۱۸ کیلومتری (۲ هزار مایل) برانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    (فلوویت گفته که ما به دنبال بازی حداکثر سرعت نیستیم).این یعنی حرف حساب،قابل توجه خودروسازی مثه هنسی و کونیگ زگ که یه بازی شبیه گرگم به هوا راه انداختند و هر روز هم داره یکی به بازیشون اضافه میشه،مکلارن اعتبارش رو تو پرفورمنس ماشیناش به دست اورده نه شبیه کونیگ زگ و هنسی تو قمپز درکردن،خودشونم خوب میدونن اگه رو تاپ اسپید مانور ندن و تبلیغ نکنن ماشینایی که میسازن چیزی واسه تبلیغ کردن ندارن…ماشینایی که نه ثبات تو حداکثر سرعت دارن و نه لذت رانندگی تو سرعت های پایین، بیشتر به درد خاک خوردن گوشه پارکینگ یه سری مرفه به دردنخور میخورن، تا لذت بردن از رانندگی باهاشون….

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      بوگاتی هم داره همین بازی رو میکنه.
      بوگاتی فقط بودجش زیادتر از امثال کوینگ زگ هستش و طبیعتا کیفیت ساختش هم بالاتره.
      ولی برای من کوینگ زگ و موسسش و نوآوری هاش قابل احترام تر هستن.
      یادت هم نره همین سیستم تمام چرخ محرک شیرون((و ویرون)) تکنولوژی کشوره کوینگ زگ هستش.

  2. Ali

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    با این حساب مثل اینکه قرار نیست رقیب ولکری باشه
    امیدواربودم حداقل این ماشین ضعف شدید مکلارن توی فرمول یک رو بپوشونه..
    ولی خب همین الانم خیلی ارزشمنده برای اونایی که دارن کیه که بدش بیاد یه هاپر کار سه نفره با 987 اسب داشته باشه که سریع تر از p1 ه

    1. Ali

      ۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (87 ديدگاه)

      خوبه طرفای ساعت پنج کامنت گذاشتم بعد ساعت یازده شب تازه اومده ثبت شده دیگه داشتم ناامید میشدم که کامنت بذارم واقعا مرسی شما بهترینید??

  3. mahdy

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به نظرم سنا اونقدری که از هایپر کار مک لارن انتظار میرفت زیبا نبود (به خاطر 675 و 720 و 570 انتظار مردم خیلی از طراحی های این شرکت بالا رفت) حالا خدا کنه این اونقدری زیبا باشه که طرفداران رو ارضا کنه

  4. Mohammad

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    یه ماشین میسازن تست میکنن به مردم اعلام میکنن به صورت محدود میفروشن حتی در خیابون های اروپا هم‌نمیشه پیدا کردشون .
    این کار یه پیامد بیشتر نداره . اونم برند سازی هست . هایپر کار ها سوپر کار ها‌ هیچ وقت برای اکثریت مهم نبوده و نیست . یه چرخ نیسان سری زد
    به کل مکلارن و بوگاتی و پاگانی می ارزه

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      (( یه چرخ نیسان سری زد
      به کل مکلارن و بوگاتی و پاگانی می ارزه))??????
      بوگاتی و پاگانی رو کاری ندارم.
      ولی اگه همین امثال مک لارن سوپر اسپرت و هایپر نسازن هیچوقت نوآوری تو این رده پیشرفت نمیکنه.
      طرف تو سایت دیجیتال ترندز((اگه اشتباه نکنم)) میگه من نمیتونم درباره ی سیستم تعلیق مک لارن 720 توضیح بدم چون به قدری پیچیدس که به اندازه ی یک پایان نامه دکترا جا میبره!!!!!!!!!!!!((دقیقش یادم نیست و کلی همین جمله بود))
      بعضی سایت ها قبل از نام 720 از پیشوند ((تکنولوژی بیگانگان)) استفاده میکنن اونوقت شما داری با چرخ نیسان z مقایسه میکنی!!!!!!
      پس فرمول یک هم که ورزشیه واس پولدارا به درد نمیخوره نه؟؟
      اصلا چه کاریه مردم برن هفت سنگ و بالا بلندی بازی کنن چون فرمول یک هیچوقت برای اکثریت نبوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. Mohammad

        ۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        همین هایپر کار هایی که میگی مثل استون مارتین ولکان . حتی ایربگ هم نداره و کلی هایپر کار دیگه .
        در ضمن پیشرفت موتور بزرگ تر هندلینگ بهتر تاپ اسپید بالا تر نیست .
        پیشرفت خودران ها و الکتریکی ها هستن که بنظرم تسلا داره اون کار میکنه بقیه فقط خودنمایی و ایجاد برند هست

    2. ارش

      ۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (75 ديدگاه)

      داداش پشت همین مک لارن و بقیه هایپرکارها قرنها علوم مهندسی و پشتکار و تلاش و کوشش خوابیده اونوقت شما میای با یه جمله همه رو باهم انکار میکنی ؟!!مهندس هایی که اینو ساختن سالها درس خواندن روزها تلاش کردن تا اینو ساختن اینقدر بی توجه و راحت از مسائل دور و برت نگذر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا