در سال ۲۰۱۲ مکلارن هایپرکار P1 را بهعنوان اولین محصول هیبریدی خود معرفی کرد. این خودرو با بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت، ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید و میتوانست تا ۳۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند؛ اما P1 هرگز ارزان نبود و بیش از ۱ میلیون دلار قیمت داشت. حالا مکلارن با معرفی سوپراسپرت کاملاً جدید آرتورا (یا آرچورا)، تقریباً همان ویژگیها و پرفورمنس P1 را با قیمت بسیار مناسبتری ارائه کرده است.
آرتورا که اولین محصول هیبریدی تولید سری مکلارن محسوب میشود، به قوای محرکهٔ کاملاً جدیدی مجهز شده است زیرا مکلارن بجای استفاده از پیشرانهٔ V8 شناختهشدهٔ خود، برای این ماشین اقدام به ساخت یک موتور V6 توئین توربوی جدید کرده است. بلوکهای سیلندر این موتور نسبت به هم زاویهای ۱۲۰ درجهای دارند که به گفتهٔ مکلارن، این ویژگی امکان استفاده از میللنگ کوتاهتر را فراهم میکند. علاوه بر این، به لطف زاویهٔ باز V، میتوان پیشرانه را در مکانی پایینتر نصب کرد که این مرکز ثقل خودرو را کاهش میدهد. با این زاویه و همینطور استفاده از یک سری ترفندهای مهندسی، این پیشرانهٔ V6 نهتنها طول کمتری نسبت به موتور V8 مکلارن دارد بلکه عرض آنهم نزدیک به ۲۳ سانتیمتر کمتر است.
برای اینکه این پیشرانهٔ جدید نسبت به هر لیتر از حجم خود بیشترین قدرت را در مقایسهٔ با همهٔ مکلارنهای V8 قبلی تولید کند، در توربوشارژرهای آن از تکنولوژی بلبرینگ استفاده شده است. این ویژگی علاوه بر کاهش اصطکاک، موجب سریعتر چرخیدن توربوشارژرها میشود. علاوه بر این، دریچههای کنترل گازهای اگزوز نیز بهصورت الکترونیکی کار میکنند که این با کمک به حفظ دقیق فشار، تأخیر توربو را از بین میبرد. به لطف این ویژگیها، پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 مکلارن بهتنهایی ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و علیرغم استفاده از سیستم پرخوران، میتواند تا ۸۵۰۰ rpm دور بگیرد.
برای اینکه آرتورا در هنگام رانندگی خودرویی بسیار سرزنده و تندوتیز باشد، تیم مهندسی مکلارن به ضریب دندههای کوتاهی نیاز داشتند و به همین دلیل یک دنده به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ قبلی اضافه کردند. البته تعداد کل دندههای این گیربکس نسبت به قبل تغییری نداشته و کلاً هشت دندهٔ جلو دارد زیرا دندهعقب حذف شده و بجای آن، موتور الکتریکی خودرو را به عقب حرکت میدهد. این موتور الکتریکی که از نوع شار محوری است، در محفظهٔ گیربکس نصب شده تا بتواند قدرت خود را بهطور مفید تحویل دهد. در همین حال، گیربکس میتواند هم از پیشرانهٔ بنزینی و هم از موتور الکتریکی استفاده کند که این یعنی در حالت رانندگی تمام الکتریکی، پیشرانهٔ بنزینی میتواند بهطور کامل از چرخها جدا شود درحالیکه در سرعتهای پایین هم از موتور الکتریکی برای روانتر کردن تعویض دندههای گیربکس دوکلاچه استفاده میشود.
این اولین موتور الکتریکی شار محوری است که تاکنون در یک خودروی تولید سری مورداستفاده قرار گرفته است. این موتور با تولید ۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور، مجموع خروجی قوای محرکهٔ آرتورا را به ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. برای تأمین انرژی موتور الکتریکی آرتورا یک پکیج باطری ۷.۴ کیلووات ساعتی متشکل از پنج ماژول لیتیوم یونی در نظر گرفته شده که امکان پیمودن تا ۳۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند. در این حالت، حداکثر سرعت خودرو به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. ازآنجاییکه آرتورا خودرویی پلاگینهیبریدی است، علاوه بر اینکه باطریهای آن در هنگام حرکت با توجه به حالت رانندگی توسط پیشرانهٔ بنزینی شارژ میشوند، میتوان آنها را از طریق منبع برق بیرونی هم شارژ کرد. با کابلهای شارژ استاندارد، ۸۰ درصد از این باطریها ظرف تنها ۲.۵ ساعت شارژ میشوند.
علاوه بر قوای محرکهٔ جدید، مکلارن روی کاهش وزن آرتورا هم بسیار تمرکز داشته است و به همین دلیل شاسی کاملاً جدیدی برای آن تدارک دیده است. آرتورا اولین خودرویی است که از معماری سبکوزن جدید مکلارن بنام MCLA استفاده میکند. این پلتفرم جدید بهطور خاص برای استفاده از پیشرانههای هیبریدی طراحی شده و با استفاده از آلومینیوم و فیبر کربن، وزن آن به حداقل رسیده است. این شاسی که محصول چهار سال توسعه است، کاملاً با مونوکوکی که در همهٔ مکلارنهای قبلی دیدهایم متفاوت بوده و در مرکز فناوریهای کامپوزیتی این شرکت توسعه یافته است. این شاسی مونوکوک علیرغم اینکه باید یک سلول ایمنی برای باطریها و سرنشینان و همینطور بار بیشتری را تحمل کند، تنها ۸۲ کیلوگرم وزن دارد.
علاوه بر این، قطعات سیستم هیبریدی آرتورا هم بسیار سبکوزن هستند و مجموعاً فقط ۱۳۰ کیلوگرم وزن دارند. بهعنوانمثال، موتور الکتریکی تنها ۱۵ کیلوگرم و باطریها ۸۸ کیلوگرم وزن دارند. به گفتهٔ مکلارن، اگر در این خودرو بجای موتور الکتریکی شار محوری از موتورهای الکتریکی معمول استفاده میشد، بیش از دو برابر این وزن میداشت. در همین حال، بهمنظور کاهش وزن پیشرانهٔ بنزینی هم بلوک موتور، سر سیلندرها و پیستونها همگی از آلومینیوم ساخته شدهاند و با این کار وزن موتور به ۱۶۰ کیلوگرم رسیده که ۵۰ کیلوگرم از موتور V8 قبلی سبکتر است. به لطف همهٔ این اقدامات، وزن کلی آرتورا به ۱۵۰۰ کیلوگرم (وزن خشک ۱۳۹۵ کیلوگرم) رسیده است.
مصرف سوخت این خودرو هم تنها ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
۶۸۰ اسب بخار قدرت در کنار وزن ۱.۵ تنی موجب میشود آرتورا بتواند ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که تنها ۰.۲ ثانیه از P1 کُندتر است. این سوپراسپرت هیبریدی مسافت ۴۰۰ متر را هم ظرف تنها ۱۰.۷ ثانیه طی میکند درحالیکه حداکثر سرعت آن روی ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. به لطف دیسکهای ترمز کربن سرامیکی ۱۵.۴ اینچی در جلو و ۱۵ اینچی در عقب به همراه کالیپرهای شش پیستونهٔ آلومینیومی، آرتورا از سرعت صد کیلومتر بر ساعت ظرف تنها ۹.۴ متر و از سرعت دویست کیلومتر بر ساعت ظرف فقط ۳۸ متر متوقف میشود.
در این خودرو از لاستیکهای پیرلی استفاده شده که هرکدام از آنها به یک تراشه مجهز هستند تا با ارائهٔ اطلاعات به کامپیوتر مرکزی، به بهینهسازی سیستمهای کمکراننده کمک کنند. هرچند فرمان هیدرولیک این روزها تکنولوژی کاملاً قدیمیای محسوب میشود اما در آرتورا از همین سیستم استفاده شده زیرا مکلارن میگوید به سیستم هیدرولیک که امتحان خود را پس داده، به خاطر بازخورد و تعامل با راننده علاقه دارد. از سوی دیگر اما بهمنظور کنترل گشتاور لحظهای موتور الکتریکی، آرتورا به دیفرانسیل الکترونیکی مجهز شده است که قابلیت قفل شدن دارد.
یکی دیگر از قسمتهای مهم آرتورا طراحی بدنه است که در آن هر خط و خطوط، دریچه و مجرایی برای هدایت هوا به داخل سیستم خنککننده یا جلوگیری از به هم ریختن جریان هوا طراحی شده است. بهعنوانمثال، خروجی هوای کرکرهای روی گلگیرهای جلو به کاهش فشار در داخل گلگیرها کمک کرده و هوای کثیف را از ورودیهای هوای جانبی دور میکند. در همین حال، هوای تمیز از طریق یک مسیر پیچیده به سمت همان ورودیها هدایت میشود. در آرتورا حتی آینههای جانبی هم در هدایت هوا به مکانهای مناسب نقش دارند. خریداران میتوانند برای این خودرو از بین ۳۱ رنگ بیرونی مختلف نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند و قطعات فیبر کربنی بدنه را هم بهصورت جداگانه یا در پکیجها سفارش دهند.
خوب یا بد بودن طراحی داخلی آرتورا به نظر افراد بستگی دارد اما چیزی که بحثی در آن نیست، راحتی کابین این سوپراسپرت است. این خودرو بهصورت استاندارد به صندلیهایی با گرمکن و تنظیم برقی مجهز است اما امکان سفارش صندلیهای سبکوزن کلاباسپرت هم برای آن وجود خواهد داشت. این صندلیها درعینحالی که از مزیت وزن سبک صندلیهای اسپرت برخوردار هستند، قابلیت تنظیمات بیشتری را دارند. به گفتهٔ مکلارن، کابین آرتورا آنقدر جادار است که رانندهای با قد ۱۹۳ سانتیمتر بهراحتی میتواند داخل آن بنشیند. همچنین با توجه به اینکه صفحه آمپر به ستون فرمان متصل است، غربیلک فرمان در هرجایی که تنظیم شود آمپرها بهراحتی قابلخواندن خواهند بود.
قیمت تمام این ویژگیها و تکنولوژیها از ۲۲۵ هزار دلار آغاز میشود و نمایندگیهای مکلارن هماکنون سفارشات خرید آرتورا را میپذیرند. تحویل اولین نمونههای این سوپراسپرت بریتانیایی به خریداران از سهماههٔ سوم امسال آغاز میشود.
[دانلود ویدئو]
Saeed
۲۹ بهمن ۱۳۹۹به به
چه زیبا
موتورش هم کاملا جدیده
کجان اونایی که هی میگفتن مکلارن موتور صفر تا صد از خودش نداره :)
پدر خودرو سازی جهان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹خیلی عالیه???
Reza.M
۲۹ بهمن ۱۳۹۹همین فرمون ادامه بدن حجم موتورا میاد زیر ۲۵۰۰ سی سی بعد ایران پر میشه سوپر اسپرتایی که صداشون مث صدای یکیه ک داره بالا میاره…برامم عجیبه که v6 مک لارن هم اندازه v6 الفارومئو قدرت تولید میکنه…طراحیش هم تیپیکال مکلارنه فقط فیس لیفتش کردن و ونت کناری لوتوس رو روش گذاشتن…ولی دور موتور 8500 علیرغم توربو شارژ بودن و این وزن کم واقعا دستاورد های عالیی هستن
911
۲۹ بهمن ۱۳۹۹واردات خودرو بالای چهل هزارتا ممنوعه….یعنی حتی سری سه بی ام وه هم نمیتونه بیاد….
Hadi
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ایولا ?
واقعاً حالم جا اومد امروز با دیدن این و GT3 پورشه…
خدایی چی ساخته مکلارن از هر نظر یک قدم رو به جلو هستش این ماشین طراحی بشدت زیبا و هماهنگ ، رخ وحشی ،تکنولوژی پیشرفته، مشخصات و موتور و گیربکس مناسب ،شتاب بالا، برد زیاد مصرف سوخت مناسب، کابین بی نظیر و…
واقعاً این ماشین یکی از بهترین مکلارن هایی هستش که تا به حال ساخته شده ??……
ولی اگه بخوام یه روزی مکلارن بخرم p1 رو به این ترجیح میدم هر چند این خیلی خوبه و میشه با p1 مقایسش کرد ولی p1 یه سطح و دنیای دیگه ای داره چون یک هایپر کاره نه سوپر اسپرت…
دمت گرم مکلارن ?…
fk
۳۰ بهمن ۱۳۹۹شاید در دنیایی دیگر دوست عزیز
میدونم جای مناسبی نیست برای این حرفا
ولی خوابشم نمیبینی
از اینجا دیگه چیزی باقی نمونده جز اسمش
NAVID۰۰۹۸
۲۹ بهمن ۱۳۹۹آقا Saeed
باید اعتراف کنم ، روزی که مکلارن شروع به تولید P1 کرد ، فکر میکردم نهایت ختم بشه به تولید p1 و یک مدل دیگر تا سالهای سال !
اما گذشت و گذشت تا اینکه فهمیدیم عزم جزمی داره برای پیشرفت و محصولات مختلف بیشتر !
باید اعتراف کنم دمش گرم ، چه هنری به خرج داده با عزمی راسخ جهت بزرگی شرکت مکلارن که امروزه شده موی دماغ تمام ایتالیایی آلمانی آمریکایی ژاپنیها !
حتی برخورد کارکنان نمایندگیش هم بسیار حرفهای و مودبانه هست که لذت میبرید از طرز برخوردشون چه خریدار باشید چه طرفدار و چه مخاطب تست و بررسی .
Reza
۲۹ بهمن ۱۳۹۹و باز هم طراحی تکراری ???
SHERVIN
۴ اسفند ۱۳۹۹دوست عزیز این سبک مکلارن است چیزی که باید هر خودرو سازی داشته باشه
T.C.B.K
۲۹ بهمن ۱۳۹۹واقعا بی نظیره.
فقط قدرتش یه کم کمه
ولی خوبه
Ahmedreza2002
۲۹ بهمن ۱۳۹۹قدرتش نسبت به قیمتش اونقدرام کم نیست
[AMIN_TROFEO]
۲۹ بهمن ۱۳۹۹تکنولوژی های خوبی داره
طراحیش هم بد نیست ولی یکم تکراری شده
کابین هم خیلی عالی طراحی شده و تو متن هم اشاره شد که جادار هست
درکل ماشین خیلی خوبی هست
??Amin_sto??
۲۹ بهمن ۱۳۹۹البته سوپر اسپرت مورد علاقه من اوراکان پرفورمانته هست
مکلارن ها همشون شبیه هم شدند
Ahmedreza2002
۲۹ بهمن ۱۳۹۹واقعا کجای این و بقیه مکلارنا عین همه؟
بالاخره باید زبان طراحیشم تزریق کنه به ماشین دیگه
[AMIN_TROFEO]
۳۰ بهمن ۱۳۹۹دیدگاه ها متفاوته
به نظر منم شبیه بقیه محصولاتشه اما به نسبت شباهتش کمتره که این خودش خوبه?
??Amin_sto??
۲۹ بهمن ۱۳۹۹خیلی قشنگ شده ، موتورش هم که حرفی برا گفتن نمیزاره بسیار مدرن و هوشمندانه
و با وجود اینکه هایبیرید هست اما سبکه ، آفرین مکلارن
MohammadE9
۲۹ بهمن ۱۳۹۹آفرین به مکلارن
حقیقتا گل کاشته??
ツSAMURAIツ
۲۹ بهمن ۱۳۹۹رد لاین موتورش با توجه به توربو بودنش خیلی خوبه
فراری هم داره روی یه ماشین هیبریدی با موتور V6 و قدرت حدود ۷۰۰ تا کار میکنه ، موتور وان چند روز پیش خبرشو گذاشت
SF90 STRADALE
۲۹ بهمن ۱۳۹۹بله اونم V6 هست و دقیقاً مثل آرتورا ۳ لیتر حجم انجینش هست و یک موتور الکتریکی داره
عجب بزن بزنی شده ??
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۲۹ بهمن ۱۳۹۹عالی عالی عالیییی!!!
هزار بارک الله مکلارن!!!
واقعا شاهکاره!!!!
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۲۹ بهمن ۱۳۹۹راستی یادم رفت بگم رقیب جدی:
1.فراریِ F8 تریبوتو
2. فراریSF90
3.لامبورگینی هوراکان
4.لامبورگینی اونتادور
اگه کسی مثال های بهتر و بیشتری بلده لطفا بگه.
فقط انگلستان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹مقایسه نکن این کار خیلی اشتباهه
شاید بگی درصد بالایی از مردم جهان این کار رو می کنن ولی همشون اشتباه می کنن هر کسی یه چیزی رو دوست داره و با اون راحته
دیکه مقایسه چه معنی داره
اگه مقایسه رو از توی ذهنت بیرون کنی و اون چیزی رو که دوست داری کنارت داشته باشی یکی از بهترین حس های جهان رو خواهی داشت.
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۳۰ بهمن ۱۳۹۹مشکل اینه که پولِ اینو ندارم کنارم داشته باشم!
حتی پول دنا رو هم ندارم!??
فقط هم خواستم رقبا رو بگم!!!
همینننننن!!!!!
Ahmedreza2002
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اونتادور دو و نیم برابر این قیمت داره داره
مقایسه شون اشتباس
911
۲۹ بهمن ۱۳۹۹مازراتی mc20
Sf90 و اونتادور خیلی از این بهترن اونا رقیب 720 هستن
HamidReza
۲۹ بهمن ۱۳۹۹در حقیقت
شاید بشه هوراکان رو رقیب جدی این در نظر گرفت !
اس اف نود !!!!!!!!!!!!!
برادر …
یکم رحم کن
[AMIN_TROFEO]
۳۰ بهمن ۱۳۹۹خداوکیلی چرا mc20 رو یادت رفت؟!؟!!???♂️?♂️
بهزاد
۲۹ بهمن ۱۳۹۹نمیدونم دوستان این حس را هنوز دارن زیباترین محصول یک دهه ی اخیر مکلارن p1 بوده یا نه اما این مدل هم زیبا از آب دراومده و فقط دریچه های تهویه برای یک خودرو اسپرت تو این رده خیلی معمولیه و باقی موارد جای بحث نمیزاره.
Masiha
۲۹ بهمن ۱۳۹۹طراحی زیبایی داره??
فقط انگلستان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹مکلارن واقعا توی این چند سال خیلی عالی عمل کرده تقریبا درصد بالایی از هر صلیقه ای رو به خودش جلب کرده
.
خیلی خوب بود خیلی
مکلارن خوش ساخت.
R@m!n
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ببخشید قصد جسارت ندارم ولی ” سلیقه ” درسته
mehran911
۲۹ بهمن ۱۳۹۹باریکلا مکلارن مشخصات فوق العاده است
بخصوص این قسمت (( قطعات سیستم هیبریدی آرتورا هم بسیار سبکوزن هستند و مجموعاً فقط ۱۳۰ کیلوگرم وزن دارند. بهعنوانمثال، موتور الکتریکی تنها ۱۵ کیلوگرم و باطریها ۸۸ کیلوگرم وزن دارند))
SF90 STRADALE
۲۹ بهمن ۱۳۹۹تبریک به طرفداران مکلارن
هم مشخصات فنی خوبی داره و هم بلاخره مکلارن برای ساخت یک انجین از صفر ، خودش دست به کار شد
در بحث طراحی هم ، فکر نکنم مکلارن بتونه شاهکاری مثل P1 خلق کنه
RezaRs
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ممنون بابت تبریکت آقا ایمان یه نکته جا داره اشاره کنم
Sf90 به زیبایی اکثر فراری های گذشته نیست تو نظر بیشتر مردم چون میدونید سلایق متفاوته و محترم اما هم فراری و هم مک لارن میتونند بهتر از p1 و لافراری بسازند
Ali Keyhani
۲۹ بهمن ۱۳۹۹طراحیش یکم تکراریه متاسفانه اما کماکان زیباست بخصوص از نمای جلو هرچند طراحی تکراری رو الان توی بقیه کمپانی ها هم میتونیم ببینیم و زیاد دیگه چیز غیرعادی نیست
R@m!n
۲۹ بهمن ۱۳۹۹این کار ظاهر اتو کشیده تری نسبت به 720 و 765 داره به نظرم جذاب ترش کرده. اون دو تا خیلی تهاجمین.
Sina
۲۹ بهمن ۱۳۹۹طراحیشو دوست داشتم
خوبه که مکلارن دوباره همون طراحی مدل P1 رو برگردوند
لین طراحی اینقدر استعداد داره که حتی روی سدان و ون و… هم ازش استفاده بشه عالی در میاد
از لحاظ فنی هم عالیه
Ahmedreza2002
۲۹ بهمن ۱۳۹۹چه ایده نابی بود این حذف دنده عقب چرا قبلا کسی به ذهنش نرسیده
Amir Machine
۲۹ بهمن ۱۳۹۹فراری هم تو SF90 همین کارو کرده
Ahmedreza2002
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ایده نابیه در عین حال هم وزن رو کم میکنه هم قیمت تمام شده رو و پیچیدگی خاصیم نداره
Benz
۲۹ بهمن ۱۳۹۹مکلارن یه کار جدیدم کرد که دنده عقب الکتریکیه باید حواست باشه باطریش خالی نشه نتونی دنده عقب بری .یکیم فضای داخلیش به عنوان یه خودروی اسپرت عالیه و جای زیادی داره و امکانات خوبی داره و قیمت مناسبتری داره .
HamidReza
۲۹ بهمن ۱۳۹۹مک لارن داره طرفداراش رو شگفت زده میکنه …
اولین کارش هم ساخت یک انجین بود … دیگه کسی نمیتونه ادعا کنه مک لارن انجینی نساخته ؛ دومین کارش هم بکار بردن یه سری خلاقیت توی ساخت این مدل و به رخ کشیدن استعداد های این برند بود که در متن اشاره شد …
زبان طراحی مک لارن واقعا به خوبی توی این مدل ( و بقیه مدل ها) دیده میشه ، طوری که هر کی اینو ببینه میفهمه یه مک لارنه و این خیلی خوبه …
طراحی پشتش یکم شبیه Elva شده ؛ طراحی جلوش هم مشخصه یه مک لارنه ، باید ببینیم در نسخه های بالاتر چه چیز هایی بهش اضافه میشه!
یه خوبی هم داره اینکه طراحی داخلیش با بقیه مک لارن ها متفاوته ( ببینید عزیزان اگه یکم دقت کنید میتونید متوجه شید اینتریور این ماشین با پی وان ؛ سنا ؛ 720 اس و جی تی چقدر تفاوت داره و این نشون میده مک لارن خلاق شده! در عین شباهت و حفظ اصالت متفاوته)
ماشین های مک لارن به پرفورمنس خوب و پشت سر گذاشتن رقبا معروفن … ببینیم این محصول چیکار میکنه …
کلا این محصول میخواست نشون بده مک لارن از بقیه برند ها چیزی کم نداره …
Farzad
۲۹ بهمن ۱۳۹۹مهندسی مکلارن یه چیز خاص و جالبه ، یه جور مهندسی انگلیسی که تخصصش سبک کردن وزنه وکه به نوعی شده فلسفه طراحیشون و خب این چیزیه که واقعا جواب میده و رقبا رو به چالش میکشه ، تنها انتقادم به طراحیشه که ای کاش خلاقیت بیشتری به خرج میداد تا انقدر شبیه مکلارن های دیگه به نظر نیاد .
مازیار
۲۹ بهمن ۱۳۹۹وقتی اساس کار در طراحی بدنه دستیابی به داون فورس مناسب و انتقال درست هوا از اطراف بدنه باشه (همون چیزی که مک لارن بارها اعلام کرده) این طبیعیه که تمام تولیدات از یک زبان طراحی خاص پیروی کنن و به اصطلاح همه از یک قالب باشن
درسته از نظر زیبایی شناسی انتقاداتی هم بهش وارد هست اما خوب نمیشه همه چی رو باهم داشت دیگه
Farzad
۳۰ بهمن ۱۳۹۹موافقم ، این بازی کم کردن وزن تاثیر بدی رو زیبایی میزاره .
Range Rover
۳۰ بهمن ۱۳۹۹مثلا شبیه چی بشه؟شبیه بوگاتی یا لامبورگینی؟
داری میگی مکلارنه بعد شبیه مکلارن های دیگه نشه!
مگه میشه همچین چیزی؟
درضمن من تمام مدل های مکلارن به راحتی تشخیص میدم تعجب میکنم که یکسری ها میگن نمیشه تشخیص داد.
بنظرم باید یه تست ای کیو بدن (منظورم شما نیست اقا فرزاد)
Farzad
۳۰ بهمن ۱۳۹۹همه میتونن مکی هارو از هم تشخیص بدن کاری نداره که ، فقط میگم زیادی شبیه به هم شدن ، تو هیچ برندی انقدر محصولات شبیه به هم نیستن .
net
۲۹ بهمن ۱۳۹۹چراغ جلو که مثل چراغ جلو پورشه تایکان برقی فرو رفته در سپر خیلی بد هست.اگر اگزوز با فاصله بیشتری در سمت چپ و راست پایین سپر عقب بود و بالا سپر قرا نگرفته بود قشنگتر میشد
Mf1
۳۰ بهمن ۱۳۹۹چراغ های جلوش شبیه مکلارن سنا نه تایکان شاید تایکان شبیه مکلارن
پورشه هم خیلی سال هست که طراحیش تغیری نکرده ولی کسی نمیگه طراحی پورشه عوض شه
Farzad
۳۰ بهمن ۱۳۹۹چراغ های جلوش بیشتر شبیه به p1 هست تا سنا ، تایکان هم کلا چراغ هاش فرق داره نمیشه مقایسه کرد .
طراحی های پورش رو هم نمیشه با مکی مقایسه کرد چون سبد محصولات گسترده تر و طراحی های متنوع تری داره ( سدان و شاسی بلند و … )
[AMIN_TROFEO]
۳۰ بهمن ۱۳۹۹درواقع ترکیبی از سنا و P1 هست
فرو رفتی چراغ مثل سنا و فرم داس مانندش شبیه P1 هست
England
۳۰ بهمن ۱۳۹۹بهتره بگی تایکان شبیه این هست.
این طرح چراغ الهام گرفته و تکامل پیدا کرده مدل ۷۲۰ اس هست که اون زمان تایکانی وجود نداشت و مدام داره تو مدل های مختلف مکلارن تکمیل تر و زیبا تر میشه.و مورد توجه خیلی برندها قرار گرفت.
همه چیز وارونه جلوه ندین لطفا.
SRT
۲۹ بهمن ۱۳۹۹عالیه،
ب نظرم میتونه در آینده توجهات زیادی رو جلب کنه
MOHAMMAD
۲۹ بهمن ۱۳۹۹عالی
خیلی خوبه طراحی واقعا محشره
اصالت و توانایی مثال زدنی داره
یه سوال داشتم
رقیب این توربو اس هست یا GT3 یا هیچ کدوم
Rman
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ببخشید اگر اینجا می پرسم. در مورد گیربکس سی وی تی خیلی ها تو کامنت ها میگن خوب نیست، کسل کننده است و حتی اقای سامورایی در مورد اینفینیتی جدید گفتن اگر سی وی تی نبود میشه تحملش کرد. بعضی ها هم دیدم تعریف کردن تو کامنت.
میشه یکم به من توضیح بدین، من تا به حال گیربکس سی وی تی نداشتم، می خواستم بدونم چرا کسل کننده است و چرا این قدر نظرات در موردش ضد و نقیضه.
مرسی پیشاپیش
[AMIN_TROFEO]
۳۰ بهمن ۱۳۹۹تو گیربکس های سی وی تی دور موتور فقط بالا میره و دنده ای عوض نمیشه
اگر هم اشتباه نکنم باعث کاهش مصرف بنزین میشه
R
۳۰ بهمن ۱۳۹۹کارای زیادی انجام داده جای تحسین داره اما این یه ماشین جدیده باید ظاهرش هم جدید باشه نه همون فیس لفت و ترکیب مدلای قدیمی
یه چیز دیگه! این ماشین با دوتا توربو و یه موتور برقی چهل اسب بخار قویتر از >هوراکان ایوو< اما یک دهم ثانیه کند تر رقیب تنفس طبیعی!
حالا پرفورمانته بماند که نیم ثانیه سریعتره
Omid622
۳۰ بهمن ۱۳۹۹این حجم از تغییرات نشون میده دانش جدیدی به دنیایی خودروسازی اضافه کرده به خصوص در مورد موتور و وزن ماشین
net
۳۰ بهمن ۱۳۹۹این مدل چراغ عقب خیلی برای ماشین سوپر اسپرت جالب نیست
Mohammadreza
۳۰ بهمن ۱۳۹۹چرا سیستم بازیابی انرژی جنبشی نداره؟
بخاطر حفظ وزن کمه یا قیمت یا چی؟
?Ali Hossein?
۳۰ بهمن ۱۳۹۹توصیف نشدنیه واقعا بی نظیره!
بعد p1 و 720s این
وااااااااااااای خدا عااااشقش شدم!??
مهدی
۳۰ بهمن ۱۳۹۹هیولایی دیگر از کارخانه ی مک لارن بیرون امد
رامتین
۳۰ بهمن ۱۳۹۹درگ یا رقابتی بین SF90 و مکلارن مثل 765 تا حالا انجام نگرفته؟