بخش خودروهای ویژهٔ مکلارن که بهصورت مخفف MSO نامیده میشود، سراغ جدیدترین محصول این شرکت یعنی مدل GT رفته و آنرا به خودرویی خاصتر تبدیل کرده است. آنچه این GT را خاص میکند، رنگ بیرونی جدیدی بنام نقرهای Flux است که با رنگ سفارشی گرافیتی MSO در رکابهای جانبی، اسپلیتر جلو، قاب آینههای جانبی و دیفیوزر عقب تضاد دارد. علاوه بر این، مکلارن GT از پکیج درخشان MSO هم برخوردار شده که شامل زه کرومی در بالای پنجرههای جانبی و سر اگزوزهای تیتانیومی میشود. MSO همچنین برای این خودرو کالیپرهای ترمز ویژهای به رنگ گرافیت هم در نظر گرفته است.
مدیر اجرایی MSO آقای «انصار علی» در رابطه با این خودرو گفته است:
مکلارن GT از قوانین یک گرند تورر سنتی سرپیچی کرده است. این خودرو DNA مکلارن را از طریق وزن سبک و رانندگی سرگرمکننده حفظ کرده و درعینحال فضا، راحتی و قابلیت استفادهای که از یک گرند تورر انتظار میرود را به آن اضافه کرده است. ما معتقدیم مکلارن GT از لحاظ ظرافت و جذابیت پیشروی کلاس خود است و خودروی مناسبی برای شخصیسازی بیشتر محسوب میشود. حال این شخصیسازی خواه از طریق MSO باشد یا طریق دیگر
GT MSO در داخل هم از دوخت منحصربهفردی برخوردار است که از سقف موزهٔ بریتانیا الهام گرفته است. این طرح را میتوان در پشتی صندلیها، آفتابگیرها، رو دریها و زیر آرنجی مشاهده کرد. تودوزی چرمی سفید و با چرم گرافیتی در قسمتهایی مثل بخشی از رو دریها در تضاد است نیز تکمیلکنندهٔ ویژگیهای داخلی این گرند تورر خاص بریتانیایی هستند.
نشان MSO در پشتسری صندلیها و پارکابیهای چرمی، فیبر کربن نقرهایرنگ در غربیلک فرمان و پدالهای تعویض دندهٔ پشت آن، سقف الکتروکرومیک، کفپوشهای سفارشی و سوئیچ نقرهایرنگ هم از دیگر ویژگیهایی هستند که بخش خودروهای ویژهٔ مکلارن برای GT در نظر گرفته است. در سینهٔ این خودرو اما همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسخهٔ معمولی قرار دارد که ۶۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. مکلارن GT MSO در فستیوال پبل بیچ رسماً به نمایش عمومی درمیآید و از سهماههٔ پایانی سال جاری با قیمت پایهٔ ۲۱۰ هزار دلار در ایالاتمتحده عرضه میشود.
ایمان
۲۴ مرداد ۱۳۹۸کدام GT را بیشتر می پسندید ؟؟؟؟
فراری پورتوفینو : لایک ????
مکلارن GT : دیسلایک ????
پیام
۲۴ مرداد ۱۳۹۸زیاد جذاب نشده شبیه شورولت کوروته
net
۲۴ مرداد ۱۳۹۸مثل ماشینهای سوپر اسپرت نیست
مهدی
۲۴ مرداد ۱۳۹۸باز صد رحمت به مکلارن های قبلی این یکی دیگه زیادی زشته
Khosrow
۲۴ مرداد ۱۳۹۸خیلی خوبه ولی خییلی کارداره ..
پویان
۲۴ مرداد ۱۳۹۸والا به نظر من خیلی زیباست
P.K.H
۲۴ مرداد ۱۳۹۸والا به نظر من خیلی زیباست
دانیال_Surrey،England
۲۴ مرداد ۱۳۹۸واقعا تاسف آوره که دوستان اینقدر در حق این ماشین کم لطفی میکنن.
به هر حال……..
..
..
برخلاف تصور یکی دوتا از دوستان که فکر میکنن تیم مهندسی مک لارن شب میخوابه صبح بلند میشه ماشین جدید میسازه،زمانی که صرف توسعه این ماشین شده 3 سال تموم بوده و بلافاصله بعد از تولید 570gt پیگیری شده.((دوسال کمتر از توسعه هایپر ساختارشکن والک یری)) و بالای 100 هزار کیلومتر هم تست های جاده ای رو پشت سر گذاشته.
..
هدف از تولید این ماشین ترکیب راحتی و حس یک خودروی واقعا کاربردی در تمامی موارد بوده،نه به مانند اغلب گرندتوررهای سنگین تک بعدی.
..
اولین چیزی یک ماشین gt در اولویتش قرار داره؛راحتی در جادس،مک لارن برای این کار سیستم کنترل دمپینگ فعال تعلقیشو دوباره، هم به صورت نرم افزاری و هم سخت افزاری ارتقاع داده.
از مجموعه سخت افزاری میشه به سیستم تعلیق سبک آلومینیومی با دمپرهای هیدرولیکی و فنرهای جدید اشاره کرد که برای راحتی بیشتر از تمامی مک لارن های موجود بهینه شدن.
همچنین سیستم تعلیق مک لارن قابلیت آنالیز جاده ، پیش بینی و در نهایت بهترین شرایط رو برای سرنشینان در 2 میلی ثانیه فراهم میکنه.(( حتی خیلی از سدان های پیشرفته اینقدر پاسخگو نیستن!!)) و همینطور قابلیت یادگیری در هر سفری که انجام میشه رو داره.
حتی با لاستیک های 21 اینچی عقب این ماشین بهترین آرامش رو در مقابل هر مک لارن جاده ای دیگه داره.
.
سیستم فرمان مک لارن gt همچنان الکترو هیدرولیکیه و با یک سیستم نقشه نرم افزاری چفت شده!!که باعث میشه تو حالت های مختلف رانندگی و به خصوص سرعت های پایین و محیط های شهری یا پارک خودرو، احساس راحتی بیشتری از فرمون بگیریم.
و همینطور فرمان مک لارن gt از یک ژئومتری متفاوتی بهره میبره که باعث حفظ یا ثبات بسیار زیادی در خط مستقیم میشه.
..
و اما سرو صدا،که مک لارن گفته این ماشین از تمامیه گرندتوررهای __استون مارتین و فراری__ماشین ساکت تریه.
برای این موتور که با کد(( M840TE)) شناخته میشه از پیستون های آلومینیومی جدید با تاج بهینه شده برای احتراق بهتر استفاده شده، نسبت تراکم بالاتر و همچنین از توربوشارژهای کوچکتر با پاسخگویی بهتر در سرعت های پایین بهره میبره، هدف مهندسین این بوده که حداکثر گشتاور ماشین، هر زمان که راننده اراده کرد در دسترس باشه.
مانیفولد اگزوز با یک نمونه ی جمع و جور تر و کارا تر اصلاح شده و اگزوز هم به سیستم سوپاپی مجهز شده که در حالت اسپرت و حالت کامفورت صدای متفاوتی داره
و…..
در مجموع موتور مک لارن از نظر تولید آلایندگی بهینه شده ترین و همچنین با توجه به نزدیکی موتور با فایروال عقب،قول سکوت بی نظیری رو دادن،به طوری که در سرعت نزدیک به 100 کیلومتر به میزان 4 دسی بل ساکت تر از استون db11 هستش ،و گفته شده مردم از سکوت و آرامش خودرو شگفت زده میشن!!
حتی لاستیک های خودرو با همکاری پیرلی به طور خاص برای این ماشین توسعه پیدا کرده و در هر شرایطی اعم از سرد و بارانی و………میشه استفاده کرد.و همچنین به طور قابل توجهی باعث کاهش سر و صدا، و ارتعاشات مسیر رو به خودش جذب میکنه.
..
سیستم اطلاعات سرگرمیه جدید مک لارن که گفته شده با استفاده از 10 پردازنده ی 4 هسته ای به میزان 5 برابر پاسخگو تر ، سریع تر و داراری گرافیک بالاتر از تمامی مک لارن های موجوده.
و همچنین از سیستم نقشه برداری معتبر here برای اطلاعات ترافیکی و…هم استفاده میشه.
گفتن برای داشتن سیستم های کمک راننده ای مثل کروز کنترل فعال و سیستم حفظ خودرو در مسیر دارن بررسی میکنن، ممکنه تو بروز رسانی گنجانده بشه.
…
برای مواد داخل کابین هم از بهترین های دنیا مثل superfabric که برای nasa انواع پوشش رو تولید میکنن استفاد شده یا کشمیر ((Cashmere)) و……
در کل خستتون نکنم بهترین مواد تو این ماشین استفاده شده و مشکلی نداره!!!
این ماشین با ثبات ترین و بهترین گرند تورر دنیاس((بعد از بنتلی عزیز!!))ماشینیه که تمام ویژگی های گرندتورهای لوکس رو داره،به غیر از نحوه قرار گیری موتورش که اونم بهترین جای ممکنه قرار گرفته و به گفته ی خودشون بالانس ترین ماشین گرند تورر دنیاس.
خلاصه هر سوالی درباره ی این ماشین داشتین بپرسین ممکنه یه چیزایی از قلم افتاده باشه.
moein
۲۴ مرداد ۱۳۹۸از سیستم صوتی این ماشین چند جا خوندم شنیدم خیلی خفنه
ایمان
۲۴ مرداد ۱۳۹۸عالی بود آقا دانیال عزیز
یک طرفدار متعصب مکلارن و البته با اطلاعات بسیار بالا
وقت گذاشتن برای خواندن کامنت های شما همیشه ارزش داره و باعث بالا رفتن اطلاعات خودرویی بنده شده
همیشه با کمال احترام با هم کل کل می کنیم و از این کار هم لذت می برم چون بی احترامی در کار نیست
طرفدار متعصب فراری : ایمان جباری
دانیال_Surrey،England
۲۴ مرداد ۱۳۹۸قربون شما رفیق با تعصب__به جا__.
البته ممنون بابت تعریفت ولی خودم فکر مینم در مقابل اعضای با سابقه ی پدال و خیلیا ی دیگه هنوز خیلی به لحاظ علمی کار دارم.
فکر میکنم نوع تعصب شما رو همه دوست دارن.
یه موقع میبینین از کوره در میرم به خاطر 3 ،4 نفره که هی ارزش های مک لارن رو پایین میارن.((که یکیشون اینجا کامنت گذاشته))
..
داداش moein؛ سازندش b&w دیگه مگه میشه خفن نباشه؟؟
doubt
۲۴ مرداد ۱۳۹۸خودت خودتو میبری زیر سوال چرا؟ متعصب صفت خوبی نیست که عزیز من. البته فک کنم منظورت مثلا غیرتی باشه، ولی کلمه اشتباهیو استفاده کردی!
Amir Machine
۲۴ مرداد ۱۳۹۸در فوقالعاده بودن مکلارن GT شکی نیست ولی من شخصاً نمیتونم یه ماشین موتور وسط رو بعنوان گرند تورر قبول کنم. سالهای ساله که گرند توررها کوپههایی بزرگ با کاپوت کشیده و موتور جلو بودن، به همین دلیل جا افتادن یه گرند تورر موتور وسط کمی طول میکشه چون همش آدم رو یاد سوپراسپرت میندازه
شاید اگه مکلارن این GT رو بصورت 2+2 طراحی کرده بود بیشتر به یه گرند تورر سنتی نزدیک میشد، البته با وجود ترکیب موتور وسط این کار خیلی سخته ولی بازم میشد ماشین رو جوری طراحی کرد که بشه دو صندلی کوچیک هم اون عقب جا داد مثل فراری موندیال
مانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸جائی که اینا رو خوندی معرفی کن باید سایت خوبی باشه
بقیه هم استفاده کنن
در مورد اینفوتینمنت درست نوشتی؟۱۰تأ پردازنده؟
بزرگترین مشکل این ماشین اینه که مکلارن یه ماشین که گرند تورر نیست
رو میخواد بزور به عنوان گرند تورر بفروشه البته به احتمال زیاد به اهدافی که داشتن میرسن
s\i\,v
۲۴ مرداد ۱۳۹۸مک لارن 720اس کجا این کجا. از مک لارن بعید بود ی طرح زشتی مثل این رو تولید کنه
مهدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ترجیح میدادم همچین طراحی کابینی واسه نسل بعدی ال نود یا mvm110 باشه تا سوپر اسپرت ۲۵۰ هزار دلاری
اشکان
۲۵ مرداد ۱۳۹۸نظر شخصی خودتونو بگید ولی قالب نکنید.به نظرم این ماشین طراحی فوقالعاده ای داره و بینظیره