مک لارن

معرفی مک لارن سنا GTR مختص پیست

مک لارن مشخصات فنی سنا GTR را تأیید کرد. این خودروی مخصوص پیست قبلاً در سبد محصولات سری سوپر مک لارن کاملاً خودنمایی کرده است.


سنا GTR همان عناصر آئرودینامیک فعال مدل استاندارد جاده‌ای را حفظ خواهد کرد. بدنه‌ی این خودرو می‌تواند ۱۰۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید کند که در مقایسه با داون فورس ۸۰۰ کیلویی مدل جاده‌ای افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.


تفاوت‌های بدنه‌ی سنا GTR با مدل استاندارد شامل گلگیرهای پهن‌تر، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب بزرگ‌تر و همچنین تغییر مکان بال عقب فعال می‌باشد. مک لارن می‌گوید بال یاد شده به جریان هوای دیفیوزر جفت شده و نتیجه‌ی آن تولید داون فورس بیشتر در سرعت‌های پایین‌تر است.


از دیگر ویژگی‌های مک لارن سنا GTR می‌توان فاصله‌ی بیشتر بین چرخ‌های روبرویی، رینگ‌هایی با قفل مرکزی، عملکرد آئرودینامیکی به‌روز شده، پایداری بهتر در زمان عبور از پیچ‌ها و زمان ترمز گیری‌ها را نام برد.


سیستم تعلیق این خودرو نیز دارای ژئومتری، فنرها، دامپرها و میله‌های ضد لغزش توسعه یافته توسط برنامه‌ی مسابقه‌ای GT3 مک لارن می‌باشد. این موارد در ترکیب با لاستیک‌های چسبنده پیرلی و سیستم ترمز پیشرفته باعث شده‌اند سنا GTR شتاب جانبی فراتر از ۳ جی را تحمل کند.


پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی خودرو مورد بحث قدرت ۸۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری خواهد داشت که ۱۴ واحد بیشتر از مدل جاده‌ای است. مک لارن هنوز به وزن سنا GTR اشاره نکرده اما مدل استاندارد وزن خشک ۱۱۹۸ کیلوگرمی دارد که کاملاً سبک نشان می‌دهد.


مک لارن تجهیزات غیرضروری مدل مسابقه‌ای را حذف کرده است. کیسه‌های هوا، صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و… از جمله تجهیزات حذف شده می‌باشند. درست همانند P1 GTR، غربیلک فرمان این مدل نیز جای خود را به مدلی مسابقه‌ای داده است. تنها چیزی که تغییر نکرده سیستم تهویه مطبوع است چراکه هیچ‌کسی نمی‌خواهد داخل لباس مسابقه‌ای از گرما بپزد!

مک لارن سنا GTR تنها به تعداد ۷۵ دستگاه ساخته می‌شود و تمامی نسخه‌ها قبلاً فروخته شده‌اند. قیمت این خودرو برابر با ۱.۴ میلیون دلار می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    مختص پیست تنها چیزیه که حتی یک درصد هم امکان نداره از رو کاغذ عملکردشو پیش بینی کنی فقط بیاد تو میدون عمل ثابت بشه
    که فک کنم میتونه خودشو ثبت کنه

  2. SAEED Z

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    طوری پرفورمنس سنا رو ارتقا دادن که ظاهرش واقعا ناموزون شده!! مثال بارز دیفیوزر ماشین که بیننده رو یاد دستگاه دروکن های ماشین آلات کشاورزی میندازه!! البته شکی نیست که تو پیست خیلی توانا و همه فن حریفه ولی هنر واقعی اینه که پرفورمنس و ظاهر بیرونی ماشین هنرمندانه و متعادل باهم تلفیق بشن. مثل فراری FXX-K Evo یا اگه بخوایم جای دور نریم همین مک لارن P1 GTR که خیلی زیباتر و منطقی تر از این بود!!!

  3. hami

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ;کاری ندارم که خوبه یا نه
    متخصص پیست یا نه
    فقط قیاسی داشته باشین باطراحی این و خودروهای (شرمنده اسم خودرو) داخلی.

    ****Never Give Up****

    1. mahdy

      ۱۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ببینید در بد ترین خودرو سازی جهان بودن سایپا و ایرانخودرو شکی نیست اما خداوکیلی کدوم ماشین داخلی رو با این مقایسه کنیم ؟ چه ماشین مخصوص پیست نه کلا دو دری داریم که بخوایم مقایسه کنیم به قول دوستمون :
      # جوگیر_نباشیم

  4. mclaren m6 gt

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    عجب دیفیوزر و اسپویلری
    درود بر مکلارن

  5. بهزاد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    اون اسپلیتر و زائده های دیگرش تقریبا با فاجعه فاصله ی زیادی نداره.
    مهندس آیرودینامک مکلارن زده تو کار طرح های قدیمی که سعی داشتن با اضافه کردن کلی قطعه باعث افزایش دانفورس بشه اما چیزی که مشخصه شمایل خودرو با یک تیونینگ کار سطح پایین تفاوتی نداره.
    احتمالش هست این بابا قبلا چمن زن و ماشین برف روب و هاورکرافت و … طراحی میکرده.

  6. Omid

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    ظاهرش از نسخه معمولی بهتر شده وزنشم فوق العاده شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا