مکلارن با معرفی نسخهٔ جدیدی از الوا مجهز به شیشهٔ جلو، این اسپیدستر را کمی قابلاستفادهتر کرده است. این خودرو قرار است بهزودی توسط بخش MSO مکلارن طبق شخصیسازی خریداران تولید و تا پیش از پایان امسال تحویل داده شود. الوای بدون شیشهٔ جلو سبکترین خودروی جادهای تاریخ مکلارن محسوب میشود اما نسخهٔ شیشهدار آنهم همین ویژگی را حفظ کرده است زیرا شیشهٔ گرمکندار، قاب فیبر کربنی آن، برفپاککنهای مجهز به سنسور باران، شیشهشورها و آفتابگیرها تنها ۲۰ کیلوگرم به وزن خشک ۱۳۰۰ کیلوگرمی الوا اضافه کردهاند. از سوی دیگر، در این نسخه سیستم مدیریت هوای فعال حذف شده است.
پرفورمنس الوا با هایپرکار سنا قابلمقایسه است زیرا ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در ۶.۸ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسد. در سینهٔ این اسپیداستر جذاب همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مکلارن قرار گرفته که در اینجا ۸۱۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود.
مکلارن اعلام کرده است که از الوا برای خریداران تنها ۱۴۹ دستگاه ساخته خواهد شد. این دومین باری است که این شرکت تعداد ساخت الوا را کاهش میدهد زیرا در ابتدا قرار بود ۳۹۹ دستگاه از آن ساخته شود اما بعداً این رقم به ۲۴۹ دستگاه کاهش یافت و حالا هم به ۱۴۹ دستگاه رسیده است. قیمت مکلارن الوا در زمان معرفی ۱.۶۹ میلیون دلار اعلام شد اما فعلاً مشخص نیست که این نسخهٔ مجهز به شیشهٔ جلو گرانتر خواهد بود یا نه.
Hamid
۷ خرداد ۱۴۰۰از این کار مک لارن اصلا اصلا اصلا خوشم نیومد! الوا خودش خوشگل بود اینطوری خرابش کرد!!!
دیروز بررسی سه تا اسپیدستر جدید ( استون ؛ فراری ؛ مک لارن) رو که ی هفته پیش از تاپ گیر توی یوتوب قرار گرفت رو دیدم و بیش از پیش عاشق الوا شدم و در ضمن نظرم درباره مونزا عوض شد و بیشتر دیوونه اون فیس زیباش شدم! ولی خیلی با استون حال نکردم نمیدونم چرا.
راستش طبق گفته مجری این الوا حتی توی بارون هم مشکلی نداره و اون سیستم که هوا رو هدایت میکرد تا حد زیادی از برخورد مستقیم باد با صورت آدم جلوگیری میکرد و نیاز چندانی به این شیشه جلو نبود!!!
حالا فاز مک لارن رو درک نمیکنم اما این شیشه جلو منو یاد 918 میندازه!
والا دلیل اینکه مک لارن تعداد تولید الوا رو کاهش میده نمیدونم چیه اما ی عده میگن بخاطر نبود مشتری هست!!! که قطعا اینطور نیست … شاید میخواد خاص تر باشه یا اینکه برنامه های دیگه ای داره!
Reza
۷ خرداد ۱۴۰۰من فقط یه آرتور رودستر میبینم
BenzSLR
۷ خرداد ۱۴۰۰جلوشو دیدم کمی یاد SF90 افتادم .
یه سوال این ماشینایی که شیشه جلوندارند سیستمی دارند که از ورود هوا و باران و هوای گرم و سرد به کابین جلو گیری کنن؟
RezaRs
۷ خرداد ۱۴۰۰دوتا فیلم میفرستم از الوا فک کنم واضح تر از هر توضحی باشه راجع windscreenمحض رسیدن به ۹۶ کیلومتر بر ساعت تا ۱۱۳ صورت راننده از چسبیدن دهن به دماغ به حالت عادی در میاد و یه حبابی از هوا دور کابینو میگیره که بارونم حس نمی کنی بعد به فیلم یوتوب برادر پدال لطفا زود تایید کن
https://youtu.be/fSQxN6rJ1qg
اینم لندو نوریس که داره میرونه
https://youtu.be/wk4E7Pi8YeQ
Farzad
۷ خرداد ۱۴۰۰به نظرم با شیشه جلو زشت شده ،ای کاش حداقل اون قاب فیبر کربنی هم رنگ شیشه بود تا کمتر به چشم میومد ، کلا حس یک اسپیدستر به اینه که نه شیشه ای جلوت باشه نه سقفی بالاسرت .
البته شاید مشتری های مکلارن با شیشه جلو بیشتر دوس داشته باشن .
زیزیگولو
۷ خرداد ۱۴۰۰نمونه قبلیش بدون شیشه جلو بود که یه جورایی خیلی عجیب به نظر میومد
محمد امین
۷ خرداد ۱۴۰۰دلیل اصلی که فراری اسپیدستر مونزا رو ساخت گرامی داشت ماشین های افسانه ای مونزا ۷۵۰ و ۸۴۷s هست که هر دو در دهه پنجاه بودن، و مونزا یه طراحی رترو و یه ادای احترام به اونها بود
اما مکلارن که همچنین سابقه ای نداشت که اومد این ماشین رو ساخت ، و فقط به خاطر رقابت بود
ماشین باحالی هست ولی اصل کار اینکه که شیشه نداشته باشه
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۷ خرداد ۱۴۰۰“مکلارن که همچنین سابقه ای نداشت”
همین یه جمله ات نشون میده نه تنها چیزی درمورد M1A و Elva M1A نمیدونی،بلکه از تاریخچه ۶۰ ساله مکلارن هم چیزی جز این یک دهه اخیر(البته اونم دست و پا شکسته در حد حفظ کردن مدل ها)نمیدونی.…
حرف دیگه ای ندارم.
England
۷ خرداد ۱۴۰۰اگر جای اینکه بدون مطالعه و به نفع فراری کامنت بذاری و سرچ کنی متوجه میشی
“الوا نشانه های طراحی خود را از اتومبیل مسابقه ای M1A گرفته شده که بروس مک لارن برای مسابقات اتومبیلرانی اسپرت در دهه 1960 ایجاد کرد.”
محمد امین
۷ خرداد ۱۴۰۰آقایون، اولا ma1 رو من میشناسم و در سال ۱۹۶۳ ساخته شد نه ۶۰ که انگلند فرمودند
دوما این ماشین موتورش رو از نسخه ی v8 اولدزموبایل گرفته بود و همچنین شاسی الومنیوم اش و چرخ ها هی به اریه گرفته شده بودن و منتاژ و ساخت این ماشین هم درشرکت انگلیسی الوا انجام میشد، اگر اشتباه نکنم ۲۷ تا ازش ساختن بین سال تا سال ۱۹۶۵ ، و اینکه تقریبا هیچ قسمتی از ماشین رو بروس مک لارن نساخته بود و همش قرصی بود ، انکار نکنید این حقیقته ،در صورتی که فراری همیشه ماشین هاش رو از اول تا آخر خودش میسازه اون زمان هم نه یه ماشین میساخت که اریهباشه بلکهچندین ماشین ، واینکه اگر هم قهرمان بشه یا نشه ،میدونه ساخته ی دست خودش هست نه موتور مرسدس و هوندا
اصلا فراری یک صدم مکلارن بزرگ و افسانه ای تاریخچه نداره و مکلارن خدای مسابقات هست و فراری گم هست در این صنعت ،اصلا فراری چی هست همین دیروز پیداش شده و باید ریختش سطل آشغال
همینطور فکر کنید
من تمام ماشین های جدید مکلارن رو هم ازشون اطلاع دارم ، نیازی به گفتن نیست
اگر با دیدید خوبی نگاه کنید میفهمید که چه ماشینی خوب هست ،من خودم هم در اوایل نگاه بدی به مک داشتم، اما وقتی با دید خوب بهش نگاه کردم فهمیدم که ماشین های خوبی داره و مخصا p1و mp4 و f1
شما هم یه بار با چشم خوشبینانه به فراری و ماشین هاش نگاه کنید ک متوجه بشید که فقط یه برند نیست ،اینکه قدرتمند ترین برند دنیاست نتیجه کلی زحمت و تلاش هست الکی نیست و هر ماشین که ساخته واقعا ارزش نگاه کردن داره
اگر لی احترامی شده خودتون منو ببخشید
محمد امین
۷ خرداد ۱۴۰۰از این به بعد هم تصمیم گرفتم با طرفدار های مکلارن بحث نکنم، خدا خودش میدونه کدوم بهتره و لازم نیست انقدر دعوا کنیم
هرکس با توجه به چیز هایی که دیده حرف هاش رو میزنه ، فقط یه آدم بالغ و کامل که ناظر بر این داستان بوده میدونه کی بهتره ،هر وقت همچنین ادمی پیدا کردید که هم مهندسی سرش بشه و هم طراحی و هم تما ماشین های مک لارن و فراری رو برسی کرده و تاریخچهی مسابقاترو بدونه و زبان طراحی رو هم بفهمه ….. ازش بپرسید کدوم بهتره ،اون جواب درست رو میده بهتون، نه من سوار فراری شدم نه سوار مکلارن ،از خدام هم هست یکی از هر کدومشون اگر داشتم، ولی ، همه میگفتن 370z خوبه منم میگفتم خوبه ،ولی سوارش که بشی فرار میکنی، پس تا وقتی نه سوار مک و فراری شدم دیگه بحث نمیکنم ،خودتون نتیجه گیری کنید
England
۷ خرداد ۱۴۰۰ما همه برند ها رو قدرتمند میدونیم نه یک برند
در ضمن کسی نگفت سال گفتیم دهه…
دهه با سال متفاوته
به هر حال موفق باشی
akrh78
۷ خرداد ۱۴۰۰حرفات شدیدا بوی کاربر sf90 stradale میده
با اکانت اصلیت بیا حاجی
RezaRs
۷ خرداد ۱۴۰۰اقا محمد امین عزیز و واقعا ناراحت میکنین مارو برادر جان تاریخچه فراری و مک لارن رو تریلی نمیکشه چه بحث بیهوده ای رو دامن میزنین آقا جان من کمپانی هایی که هم اکنون تاج سر موتور اسپورت هستند که نباید با کری بچگانه بینشون اعصاب خودمونو خراب کنیم با دوستان دیگرم هستم ولی خب رو پیام شما ریپلای زدم
سنا که هر پیستی رفته رکورد زده فراریم خو ۸۱۲ کمپتیزیونه که قویترین v12 نچراله ساخته که از ۶.۵ لیتر نچرال ۸۳۰ اسب اوتپوت کشیده خب هردویه این شرکتا انقدر مدل زیبا دوستداشتنی و محبوب داشتند که به قول حافظ ( در یک این نامه محال است که تقریر کنم ) به جای بحث های بچگانه و دعوا راجعشون به احترام هردویه این برند ها کلاهمون رو از سرمون در بیاریم
مانا باشید و بدور از گزند،
Hamid
۷ خرداد ۱۴۰۰کاری با هیت شما ندارم
اما چیز بهتر و سریع تری ساخت! همینش کافیه!!!
محمد امین
۷ خرداد ۱۴۰۰حمید جان ، سریع تر بودن رو کاری ندارم ، بر چه اساسی میگی بهتر ؟
انگلند جان شما هم موفق باشی ، دهه رو ندیدم چون نوشته بودی ۱۹۶۰ فکر کردم سال منظورت هست
منم به بقیه برند ها تا جایی که امکان داره احترام میزارم،هرکسی سختی میکشه برای ادامه ی راه و این قابل احترامه (منظورم از اینکه فراری قدرتمند ترین برند دنیا هست،منظورم فقط صنعت خودرو نبود،بلکه قدرتمند ترین برند کل دنیاست، و از یه نتیجه ی اماری و کیفیتی و رصایتی به دست آومده، مقالش توی همین سایت یا گوگل سرچ کنید هست)
Hamid
۷ خرداد ۱۴۰۰اینکه توی هوای بارونی هم میشه ازش استفاده کرد و در ضمن از نظرم زیباتر از مونزا هست ( نگفتم که از نظر بقیه هم زیباتر هست اما خب علاقه هست)
والا نگفتم فراری بده اتفاقا خیلیم عالیه اما بنظرم مک لارن بهتره برای یکی مث من
محمد امین
۷ خرداد ۱۴۰۰آقای akrh 78 ، اس اف نود کجا بوده ، مگر هر گس طرفدار فراری باشه sf90 straddle هست ،این دنیا پر است از طرفدار های فراری ،نه خیر این اکانت اصلی ام هست و منم آقا ایمان نیستم
حمزه آجرلو
۲۱ مهر ۱۴۰۱خدا میدونه کدوم بهتره !!!؟؟؟؟ ، اسکول نیستی تو !؟؟؟ ، مشنگ ، بی فکر .
محمد امین
۷ خرداد ۱۴۰۰انشالله که هر کس به ماشین مورد علاقه اش برسه ، حالا چه مک و چه فراری
از این نظرم باهاتون موافقم ،سلیقه مهمه
فقط اینکه توی ویدویو ای که تاپگیر گزاشته، و برف میاد ، داخل هر سه ماشین خیس میشن،خب عیبی هم نداره ،ماشینی که سقف نداره خیس میشی،اگر فکر میکنید اشتباه میگم ببینید اون ویدیو رو
من فقط میخوام بگم که اگر کسی از برند مورد علاقش صحبت کنه و از شاهکارهاش بگه نباید اینقدر فیدبک بد بگیره، اونم فراری که ثابت شده هست
و این بد نیست هرکس راجب برندی که بیشتر بلده صحبت کنه ،اینطوری اطلاعات همه بالاتر میره
Hamid
۷ خرداد ۱۴۰۰انشاالله ی روز سوار هر کدوم که میخوایم میشیم … آره ویدئو البته بنظر من نصفه بود ! خیلی کامل نبود! به هر حال همشون عالین هر چند من بین اسپیدستر ها عاشق آونتادور J هستم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ خرداد ۱۴۰۰مک لارن هر هفته یه بار یه مدل معرفی میکنه!
مازیار
۷ خرداد ۱۴۰۰مک لارن …
هر روز بهتر از دیروز
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۷ خرداد ۱۴۰۰نمیدونم چرا حس میکنم این مدل از الوا رقیب استراداله است؟!
شما هم فکر میکنید!؟.^+٪
اصلا چرا فکر کنم..رقیب استراداله است به نظرم.
ولی اون مدل لامبورگینی که بر اساس اونتادور ساخته شد خیلی زیبا تر و عجیب تر بود..طبق معمول فلسفه خرید چنین ماشین هایی رو جز پُز دادن نمیدونم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ خرداد ۱۴۰۰چه خوب برگشتی آقای رستمی نژاد،دلمون تنگ شده بود از دیروز تا الان براتون??
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۷ خرداد ۱۴۰۰خب چه کنیم.
به خاطر ماهان عزیز و دل شما آمدیم.
بزار دوتا کامنت جنجالی بدم پست شلوغ بشه?❤??
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ خرداد ۱۴۰۰خیلی هم عالی محمد جان?
RezaRs
۷ خرداد ۱۴۰۰چه ربطی بهم دارند جز ارتباط شقیقه تا قوزک پا
RezaRs
۷ خرداد ۱۴۰۰فراری مونزا رو میشناسید آقای رستمی ؟
RezaRs
۷ خرداد ۱۴۰۰اون لامبورگینیه هم اسمش sc20 ههه
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۷ خرداد ۱۴۰۰استراداله رقیب الوا با شیشه جلو….؟
از چه نظر؟آخه تشابهی به هم ندارن.
داری اشتباه حس میکنی.
محمد مختاری آذر
۷ خرداد ۱۴۰۰واقعا عجب قدرتی 800 اسب بخار از موتور 8 سیلندر و عجب طراحی زیبایی من اینو به لامبورگینی SC20 هم ترجیح میدم
0تا200 6.8 ثانیه واقعا این خودرو یک رقیب خوب برای لامبورگینی فراری و آستون مارتین هستش
Sina10
۷ خرداد ۱۴۰۰بهترین کارو کرد ، به نظرم ماشینای بدون شیشه جلو هیچ فایده ندارن و در واقع بلا استفاده هستن ، به نظرم این ماشین اینجوری خیلی بهتر شده و هنوز زیباست
SF90 STRADALE
۷ خرداد ۱۴۰۰پیش خودمون گفتیم یه چند ماهی بی حاشیه باشیم و روی اعصاب هم راه نریم دیدیم نه نمیشه
حالا یک نفر در نبود من پیدا شده از فراری در مقابل طرفداران مکلارن دفاع کنه اسمش شده SF90 استراداله !!
حالا بزارین درباره این پست بگم براتون
این ماشین خیلی بهتر از مونزا SP2 هست ، اینو جدی میگم و اصلاً شوخی ندارم ??
زیباترین ماشین پرفورمنس تاریخ شناخته شده
قبل از ساخت همه ماشین ها پیش فروش شدن
هیچ وقت از تعداد تولیدش بخاطر نبود مشتری کم نشد
فوتبالیست های بزرگ و معروف برای خریدش منتظر موندن (زلاتان و رونالدو)
احتمال آتش سوزیش خیلی کمتره و قابلیت اطمینان بیشتری داره
یک موتور V12 قدرتمند با صدای گوش نواز داره
بعد از چند وقت پشیمون نمیشی و قرار نیست برای ماشینت شیشه جلو بزاری ??
واقعاً این کارشون رو درک ، نکردم آخه این چه کاریه ؟؟؟؟
هنوز میتونم بنویسم ولی دیگه خسته شدم
حالا منتظر جواب طرفداران مکلارن هستم
راستی فکر کنم همه چیز رو اشتباه گفتم
در اصل باید از مکلارن تعریف می کردم
ببخشید اشتباه شد ایشالا دفعه بعدی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰چند چندی برادر؟!?
SF90 STRADALE
۸ خرداد ۱۴۰۰من همیشه ۲ _ صفر جلو هستم
اصلاً مگه میشه فراری و تیفوسی هاش عقب باشن ؟؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰که اینطور،البته منم شخصا فراری رو به مک لارن ترجیح میدم…
England
۸ خرداد ۱۴۰۰مکلارن با همه این تفاسیر چونه فراری رو از زمان تاسیسش به خاک زیاد مالیده این مهمه نه حاشیه ها
حالا شما خوش باش با خوشمزه بازیات
تا اونجا که ما میدونیم رونالدو عاشق بوگاتیه نه فراری و زلاتان عاشق پورشه حداقل چیزی میپرونی برو کلکسیونشون رو ببین.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰انگلیس فنا عین خود انگلیسیا اصلا اعصاب ندارن!?
England
۸ خرداد ۱۴۰۰داداش ما انگلیسی فن ها همه برند ها رو دوست داریم
حتی المانی فن ها من ندیدم خوشمزه بازی در بیارن ولی این طرفدارای فراری البته 2-3 تاشون بی نهایت بی منطق هستن و البته همه اینها از جای دیگه آب میخوره… علتش کم آوردن هست وگرنه برندی که با قدرت باشه بهونه ای نداره و کارشو میکنه مکلارن هم از اون کمپانی های بی حاشیه هست که حدود 10 سال اومده تو بازی با تولید انواع و اقسام مدل ها ولی بدجور بدجور فراری رو اذیت کرده. حتی با مشکلات مالی فرارون چون بابا نداشته که مثل فراری بیاد زیر بالو پرشو بگیره تا مستقل شه.
دوست عزیزی که با آتیش سوزی مزه میپرونه که اگر سرچ کنه 100 ها مدل فراری پودر شده تو آتیش واسش میاره منتها خودشم میدونه که جوک میگه اما خودشو میزنه به اون راه.
در مورد پرفورمنس 12 سیلندری صحبت میکنه که بعد بیست و خورده ای سال هنوز که هنوزه مدلی از فراری نتونسته رکوردشو بزنه ( اف وان )
در مورد پرفورمنس 8 سیلندر توئین توربویی صحبت میکنه که فراری خودشو کشت حداقل تو یه درگ بتونه مکلارن رو بزنه دید نمیتونه رفت با کلی دستکاری و سیستم دو دیفرانسیل و 1000 اسب و موتور الکتریکی بتونه دل فن هاشو بدست بیاره بعد 10 سال ناکامی مقابل مکلارن.
در مورد طراحی صحبت میکنه که واقعا فراری ها زیبا نیستن جز لافراری و 458 ما بقیشون بنظرم اصلا طراحی جالبی ندارن ولی مکلارن مثل لامبورگینی با جسارت طراحی میکنه بعد مدت ها تازه میفهمی طراحیش چقدر از زمان خودش جلوتر بوده و واسه همین هضمش واسه خیلی ادم های عادی الان سخته.
و و و …
منتها ما علاقه ای به راه رفتن روی اعصاب بقیه نداریم.
منطقی از هر برندی تعریف میکنیم از هیچ برندی بدمون نمیاد ولی با این کامنت های غیر منطقی واقعا از فراری زده شدم حالم بهم میخوره ازش و اخبارش چون یاد این افراد میوفتم
در صورتی که همیشه ازش فراری خارج از این پدال تعریف کردم که اگر نبود خیلی برند ها نبودن که الان ما طرفدارشیم.( منطقی گفتم )
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰خوبه منطقیه?
Saeed
۸ خرداد ۱۴۰۰تنها خوبی شیشه جلو واسه مدلهای اسپیدستر جلوگیری از ورود پشه به چشماته
والا که دیگه هیچ کاربردی نداره
ظاهرش رو هم خوب نکرده نسخه بدون شیشه بهتره بنظرم