بنا بر اخباری که از سوی مجله Motoring منتشرشده است، مکلارن برای رقابت با پورشه و فراری در فکر ساخت ابرخودروها و سوپر اسپرتهای چهار سرنشین است. خودروی GTC4Lusso از فراری ایتالیا و نسل جدید پورشه پانامرا از آلمان به نظر میرسد رقبای اصلی محصول جدید مکلارن خواهند بود.
آقای دانکن فورستر، مدیر ارتباطات کمپانی مکلارن، در گفتگو با این مجله اذعان کرد که صحبتهای دراینباره در شرکت در حال رخ دادن است؛ اما هنوز چیزی قطعی نشده است. وی گفت:پیشازاین، مکلارن اعلام کرده بود که هیچ طرحی برای گسترش مدلهای این شرکت بهجز سه مدل موجود وجود ندارد. سری اسپرت، سری سوپر و سری آلتیمیت سه دسته از محصولات مکلارن هستند. این صحبت را میتوان چنین قلمداد کرد که اگر خودروی چهار سرنشینی تولید شود، جزو یکی از همین سه دسته خواهد بود. مجله موتورینگ حدس میزند که شاید این خودروی احتمالی، نسخه جدیدی از 570S با فاصله بیشتر دو محور خودرو از هم باشد. فورستر البته گفت که ممکن است خودرویی سه سرنشین نیز در دستور کار باشد. فورستر میگوید:ما روی این موضوع مانور میدهیم؛ اما فکر نمیکنم اضافه کردن عضوی جدید به خانواده مکلارن چندان موردپسند قرار گیرد.
اگر از یک طراح بخواهید که خودرویی برای شما طراحی کند، قریب به اکثرشان سراغ خودروهای ۴ سرنشین خواهند رفت. اما اگر شما به دنبال خودرویی ۳ سرنشین باشید، شاید گزینهای معروفتر از مکلارن F1 وجود نداشته باشد. این یعنی F1 یک خودروی خاص و نمادین است. حال ما میخواهیم این خاص بودن را در یک خودروی چهار سرنشین القا کنیم؛ اما چگونه؟
من میتوانم با قاطعیت بگویم که ما قصد ساخت SUV نداریم. چیزی که ما میدانیم این است که ما در حال حاضر بهترین خودروهای اسپرت موتور وسط دو سرنشینِ در جهان را میسازیم. این چیزی است که ما با آن شناخته میشویم و در آن تبحر خاصی داریم. این کار در خون ما است و مشتریان چنین محصولاتی از ما میخواهند. اکنون و در آینده، ما مطمئن هستیم که هیچکس به مکلارن نمیآید تا یک خودرو شاسیبلند بخرد.
منبع: motor1
علي
۲۰ تیر ۱۳۹۵آفرین بی نهایت زیبا شده .واقعا تو خونشون وجود داره. مش لارن همیشه بهترین خودروهای دنیا رو ساخته و خواهد ساخت. هیچ کشوری به پای انگلیس تو ساخت خودرو نرسیده و نخواهد رسید.
خسته شده
۲۰ تیر ۱۳۹۵کجای این زیباست هرچی زشتیه توش جمع شده موندم چطور روشون شد نمایش بدن شایدم این حرف شما طعنه آمیز بود که مطمئنم همیجوریه
aliqani
۲۲ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز این مدل کاملا سفارشی بوده و دقیقا چیزی که خریدار میخواسته روی اون اعمال شده و مربوط به فکر کنم ۴ سال پیش باشه
یه خریدار چینی بوده برای گمنام موندنش هم از اسم x برای ماشین استفاده شده
عکس ها خیلی به این مقاله مربوط نیست
Ashkan
۲۰ تیر ۱۳۹۵تنها اشکالش اینه که اتاق و برده سمت جلو
باید اتاقش و میورد سمت عقب جاش کاپوت رو کشیده تر میکردن
great britain
۲۰ تیر ۱۳۹۵علی خیلی عجیبی انصافا…………
علی از خودروسازی بریتانیا و کلا همه چیشون تعریف نکردی نکردی مشکلی نیست.
فقط یه لطفی بکن توهین نکن.
همین.
ممنون…..
king 918
۲۰ تیر ۱۳۹۵خیلی خوبه اصلا 4 سرنشین باید تولید بشه نمیشه که فقط یه کمپانی خودرو های دوسرنشین سوپراسپرت بزنه اصلا کارش تکراری میشه ….
نه مثل بنز که ماشین حمل میت هم میزنه نه مثل پاگانی که فقط اسپرت تولید میکنه
خلاصه نه به ان شوری شور نه به این بی نمکی ………
یو اس اس اینترپرایز
۲۰ تیر ۱۳۹۵هرخودروسازی در تخصص خودش حرفه ای
فراری خودروهای اسپرت خفن تولید میکنه
بنز اس 600 سوپرلوکس
بی ام و و ائودی لوکس و اسپرت هم تولید میکنن. بستگی داره دیگه
PAGANI
۲۰ تیر ۱۳۹۵کاملا بر عکس……
هرشرکتی در تخصص خودش باید کار کنه..
مثلا فک کن پاگانی وانت!!!!!!
یه برند لاکچریه…
یه برند سوپر لوکسه….
یه برند لوکس…..
یه برند اسپرت…….
یه برند مگا اسپرته….
یه برند سوپراسپرت……
یه برند خانوادگی….
یکی فقط تراک……
و……
اینطور که شما میگی همه چی قاطی پاتی میشه…یعنی فقط یه ایرانیه که میتونه از کل سیاست های خودروسازی جهان خورده بگیره!!!!!!
اونم شمایی 918 جان.
king 918
۲۰ تیر ۱۳۹۵پاگانی داش گلم کدوم برند تو تخصص خودشه ….
هرکدوم دارن علاوه بر تخصص خاص ماشین های جدید تولید میکنن
فراری 4 سرنشین تولید کرد
لامبو suv میزنه
بنتلی سوپر اسپرت تولید کرد
پورشه سدان و شاسی بلند تولید کرد
استون مارتین سدان لوکس تولید کرد (2 میلیون دلار قیمتش بود)
نیسان سوپر اسپرت تولید کرد
مازراتی همه جوره داره تولید میکنه
اینم که مکلارن
و
و
و
اون سیاستی که شما میگی دیگه وجود نداره که کسی ازش خرده بگیره ..
PAGANI
۲۱ تیر ۱۳۹۵اون سیاستی که شما میگی اینه که لامبورگینی تراک بزنه
یا پاگانی شاسی بلند…..
بعدشم اگه تغییر کنه ولی اصالت تغییر نکنه آنچنان تو ذوق نمیزنه.
یعنی یه اسپرت سازبا سبد بزرگ تولیدی سدان اسپرت یا 4سرنشین تولید کنه آنچنان مشکل نداره ولی اگه شاسی بلند بسازه ……………
فراری 4سرنشین یا سدان پورشه .سدان استون مشکل نداره…ولی مازراتی و لامبو …….
نیسان ازاول هم اسپورت های خوبی داشتnissan s13….و اینکه هر شرکتی که تواناییش رو داشت میتونه یه پله بالاتر رو هم بسازه.
شما بنتلی رو نگاه کن…سوپراسپرتی که زده همون روح لاکچری و سوپرلوکس بنتلی رو داره.فراری لوسو بازهم روح ناب فراری رو داره
ولی مازراتی واقعا خراب کرده.بنز قراره وانت بسازه !!!!!!……
خلاصه اینکه اگه یه خودروساز میخواد یه خودرو توی سبک جدید بسازه باید اولا اون سبک بهش نزدیک باشه دوم اینکه اصالت و روحش رو بهش تزریق کنه
مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان
۲۰ تیر ۱۳۹۵درباره ی وسعت تولیدات بنز صد بار دوستان گلی مثل میلاد توضیح دادن ولی بعضی عزیزان هنوز همون حرف خودشونو میزنن. من میخوام یک دلیل دیگه هم به حرفایی که قبلا در این سایت زده شده اضافه کنم
من باور دارم مردم ایران بنز رو به نام با کیفیت ترین ماشین میشناسن . فکر کردی دلیلش چیه؟ .وسیع بودن تولیدات بنزه که مردم رو به این باور رسونده که چشم بسته بنز رو از همه نظر قبول دارن. فکر کردی چرا تو ایران همه بنزو عاشقانه دوست دارن؟ چرا در مورد لامبورگینی کسی اسمی از کیفیت نمیاره؟ میدونی چرا؟ چون لامبو فقط سوپر کار و هایپرکار میرنه. حالا شما بگو چند نفر لامبورگینی دارن که به بقیه بگن لامبو با کیفیته؟؟ ولی کارگر شهرداری جوری به موتور ماشینش قسم میخوره که 10 ساله بدون مشکل کار میکنه که آدم فکر میکنه بنز خدای کیفیته. حالا فرض کن این کارگر پیش 100 نفر از موتور ماشینش تعریف کنه… اینطوری میشه که بعد از یه مدت همه بنز رو به اسم کیفیت میشناسن. حتی کسی که تا حالا ماشین سوار نشده. (چون خودم عاشق لامبورگینی ام مثال هامو با اون میزنم که به علایق کسی بر نخوره و سوء تفاهم نشه.)
این فقط یکی از دلایل گستردگی طیف محصولات دایملر بنز هست.
اتفاقا به نظر من تنوع تولیدات یکی از زیرکانه ترین و عاقلانه ترین روش های شرکت معظم مرسدس بنز برای جا انداختن محصولاتش و معرفی برند بنز به عنوان یکی از خدایان کیفیت در جهان هست.
فهمیدی دوست گلم؟
king 918
۲۰ تیر ۱۳۹۵اتفاقا مجید جان من کاملا با شما مخالفم گسترده بودن محصولات باید حد و مرز داشته باشه نمیشه که شما 300 هزار دلار بدی بنز slsبخری با اون فرم سه پر روی فرمون بعد من با یه بنز حمل میت بیام کنارت درست با همون ارم سه پر و در این جا هردو ی ما یه ماشین داریم اونم بنزه یه کم کلاس کار برند پایین میاد قبول کن تازه به این جا ختم نمیشه بنز تاکسی هم داره کنار ما دوتا مسافر سوار میکنه بعد بنز کامیون هم داره بار میبره میشه بگیم همه مون بنز داریم
حالا شما تصور کن فراری یا لامبو یا پورشه سوار شدی کل زمان می بره توخیابون ماشینی مثل خودت یا در حد و اندازه خودت پیدا کنی …
مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان
۲۰ تیر ۱۳۹۵نمیدونم. دید ما 180 درجه با هم فرق داره. ببین اینا دو تا چیز متفاوتن دوست عزیز: من در یک خیابون 5 تا اس کلس ببینم یا در یک خیابون 5 تا سی کلس ببینم. بعدشم هیچ برند لوکسی بدون تولید محصولاتی که عمده ی مردم توان خریدشو داشته باشن نمیتونه سرپا بمونه. شما فکر کردین بی ام و با امثال سری 7 یا سری 6 تونسته بی ام و بشه. عمده ی موفقیت و پول جمع کردن بی تم و مربوط به خودروهای ارزون تر هست
یو اس اس اینترپرایز
۲۰ تیر ۱۳۹۵نگاه ها متفاوت باید احترام بزاریم به همدیگه
یو اس اس اینترپرایز
۲۰ تیر ۱۳۹۵خداییش خودروهای انگلیسی سلیقه های خاصی میخواد یعنی مثل المان و ایتالیا و ژاپن نیست که به دل همه بشین.ولی بازم دمش گرم
احسان
۲۱ تیر ۱۳۹۵این نظر شماست و نمیتونی به بقیه تحمیل کنی چون ایرانیا فقط جوگیر هستن…کل دنیا مکلارن رو قبول دارن و هیچ ماشین باز حرفه ای نمیتونه ازش خرده بگیره هیچوقت از رقباش کمتر نبوده بلکه بهتر هم ظاهر شده…کسی که منکر مکلارنه بدون تارف یا نمیتونه بالاتر از برند محبوبشو ببینه یا کلا هیچی از دنیای خودرو نمیدونه?
دانیال
۲۰ تیر ۱۳۹۵بیاد من میخرم :|
پوسترشو
رضا
۲۰ تیر ۱۳۹۵بخندیم ؟؟
مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان
۲۰ تیر ۱۳۹۵من خندیدم. شما خود دانی.
احمد باقری
۲۰ تیر ۱۳۹۵تصمیم خوبی گرفته.
ferrari
۲۰ تیر ۱۳۹۵این کانسپت برا سه چهارسال پیشه قراربود برای یک نفر تولید بشه اما نمیدوم تولید شده یانه