مدیرعامل مکلارن «مایک فلویت» برنامهٔ روشنی برای آیندهٔ این سوپراسپرتسازی بریتانیایی دارد که در این برنامه از ساخت یک کراساوور برای رقابت با رقبایی مثل آستونمارتین، فراری و لامبورگینی خبری نیست. فلویت در مصاحبهای با کار مگزین دراینباره گفته است:
ما به مفهوم ساخت سوپراسپرت کاملاً وفادار ماندهایم. این سؤالی است که در برخی از بازارها از من میشود: آیا شما میخواهید شاسیبلند بسازید؟ یا آیا شما قرار است یک خودروی الکتریکی بسازید؟ پاسخ منفی است. ما این کار را نمیکنیم. این پاسخ کاملاً منطقی است. زمینهٔ اصلی فعالیت برند ما در موتوراسپرت، سوپرکارها و خودروهای راننده محور است. خیلی زود است که بتوانیم برند را به سمت حوزههای دیگری سوق دهیم و برای ساخت محصولی تلاش کنیم که هیچ ارتباطی با تاریخ ما ندارد
مدیران مکلارن پیشازاین هم مخالف ساخت کراساوور بودهاند. بهعنوانمثال، رئیس طراحی مهندسی این شرکت در سال ۲۰۱۸ گفت: «خودروهای SUV (مخفف وسیلهٔ نقلیهٔ اسپرت سودمند) نه اسپرت هستند و نه سودمند». علاوه بر این، رئیس فروش و بازاریابی مکلارن نیز اظهار داشت که یک کراساوور این برند را به خطر میاندازد و مکلارن قصد ندارد یکی از این خودروها بسازد مگر اینکه دیگر نتواند از دیگر مدلها کسب درآمد کند.
از سوی دیگر اما مقررات آلایندگی مکلارن را به سمت ساخت محصولات هیبریدی سوق میدهد و در آینده هیبریدیهای بیشتری با این برند تولید میشوند. فلویت دراینباره گفته است:
صادقانه بگویم که ما خودروها را فقط برای رعایت قوانین محیطزیستی هیبریدی میکنیم. بعد از سالهای ۲۰۲۲/۲۰۲۳ ما دیگر خودروهای غیرهیبریدی عرضه نخواهیم کرد
محصول هیبریدی بعدی مکلارن سوپراسپرتی بنام آرتورا است که روی پلتفرم فیبر کربنی جدید مکلارن بنام MCLA ساخته شده و در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۱ معرفی میشود. این مدل به یک قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ درونسوز V6 توئین توربو مجهز خواهد بود. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۵ نیز باید شاهد پدیدار شدن جانشین P1 باشیم.
میلاد
۱۰ دی ۱۳۹۹امیدوارم نزنه ولی تو این زمونه کراس اوور مثل شتریه که دم خونه هرکس میخوابه(مثلا اوروس لامبو و شاسی بلندی که فراری می خواد تولید کنه)
امیررضا
۱۰ دی ۱۳۹۹فراری پورسانگ رو میگی؟
میلاد
۱۰ دی ۱۳۹۹آره منظورم پورسانگه که فکر کنم فراری گفته بود سال 2021 میاد.
ممد ژانگولر
۱۰ دی ۱۳۹۹نظر سنجی برند:
مک لارن +++
لامبورگینی ———
joojoo
۱۰ دی ۱۳۹۹خیلی افت داره مکلارن زیر پست مکلارن کمتر رای بیاره….
زیزیگولو
۱۰ دی ۱۳۹۹الآن خیلی وقته که اکثر مردم تمایل بیشتری به ماشینای شاسی بلند پیدا کردن که این یه روند جهانیه که تو تموم کشورا از جمله ایران شاهدشیم ……… به طور کلی این انتخابو سلیقه مشتری هستش که تو یه محیط رقابتی کمپانیای خودروسازی رو به تغییر استراتژی وادار میکنه و واسه اونا تعیین تکلیف میکنه
ツSAMURAIツ
۱۰ دی ۱۳۹۹واقعا کراس اوور چه برتری داره که همه سلیقه ها رفته سمتش ؟
Ali_x76
۱۰ دی ۱۳۹۹سواری سفت تر
هندلینگ پایین تر
وزن و مصرف سوخت بالاتر
قیمت بیشتر
و مردمی که بجای خرید بر اساس نیاز، دنباله روی مد هستن.
زیزیگولو
۱۰ دی ۱۳۹۹درسته که ماشینای سدان لذت رانندگی بیشتری دارنو روندنشون هیجانو حس بهتریو به راننده القاء میکنه ولی ماشینای شاسی بلندم یه سری برتریا دارن که واسه خیلی از مردم مهمتر از فاکتوری مثل لذت رانندگی هستش که خُب اگه یه نگاه به آمار فروش کمپانیای خودروسازی بندازیم معلومه که محبوبیت مدلای شاسی بلند بین مردم خیلی بیشتره تا جایی که الآن بازار این ماشینا داغه داغه، حالا شاید قدیما شاسی بلندا بخاطر مصرف سوخت زیادو مضخرفشون زیاد مورد توجه مردم نبودن ولی الآن با بیست سال پیش خیلی فرق کرده چون اون زمانا شاسی بلندا مصرف سوخت خیلی بیشتری نسبت به ماشینای سدان داشتن ولی الآن اینجوریا نیستش چون از نظر مصرف سوخت اختلاف زیادی بین دو کلاس دیده نمیشه پس میشه گفت قدیما مصرف سوخت شاسی بلندا تقریباً دو برابر ماشینای سدان بودش که میتونست انتخاب مشتریا رو تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار بده ولی با پیشرفتای امروزی این اختلاف مصرف سوخت تا حدود 90 درصد کاهش پیدا کرده و دیگه مصرف سوخت مثل قدیما یه فاکتور تعیین کننده نیستش و تازه شاسب بلندا یه سری فاکتورایی مثل کابین جادارترو کاربردای زیادترو حس ایمنی بیشترو تواناییای حرکتی بهتر تو مسیرای خارج جاده و …………… دارن که باعث میشه مشتریا این مزایا رو ترجیح بدن
ایوب
۱۰ دی ۱۳۹۹مصرف سوخت شاسی بلندا همیشه بیشتر از سدانها بوده و همیشه هم بیشتر خواهد بود، به خاطر فاکتورهایی مثل وزن و ائرودینامیک، این اختلاف هم هیچ وقت نیم لیتر و یک لیتر نبوده و بیشتر از این حرفا بوده و هست و خواهد بود.
ولی این که شاسی بلند واقعی(مثل رنج رور) مزایای قابل توجهی داره رو نمیشه انکار کرد.
در کل قضیه بسته به شاسی بلندش داره که آیا ارزش اینو داره که به سدان ترجیح داده بشه یا نه مثلا لندرور دیفندر قطعا ولی فیات 500x …
زیزیگولو
۱۰ دی ۱۳۹۹ایوب مخالفم چون الآن مثل قدیما نیستش و مصرف سوخت شاسی بلندا خیلی کاهش پیدا کرده و تقریباً با سدانها برابر شده
زیزیگولو
۱۰ دی ۱۳۹۹دلیل واضحی که میتونم واسَت بیارم اینه که الآن اکثر کمپانیای خودروسازی همون موتورایی رو که روی سدانا و کوپه هاشون نصب میکنن رو شاسی بلنداشونم نصب میکنن
Hadi
۱۰ دی ۱۳۹۹اره مکلارن درستش همینه
به اصل خودت وفادار بمون…
AMG///
۱۰ دی ۱۳۹۹خب این انگلیسی هم رفت لای باقالیا
نفر بعد…..
challenger
۱۰ دی ۱۳۹۹همه دارن از یه جهت میرن قاطی باقالیا
challenger
۱۰ دی ۱۳۹۹هیچی فقط بولدشون کردن واقعا سدان ها عالیین ولی این نظر رو روکراس ها و شاسی ب ها ندارم اون هام خوبن اما نه اینکه دنیا سمت اونا بره باید متعادل رفتار شه
یه چیز جالب بگم بی ربطه اما جالب
سازندگان اندرورید در سال 2009 به یک ربات گفتم ایا در اینده ربات ها همه دنیارو می گیرن گفت نگران نباشید به شماها(منظور مردم دنیا) صدمه نمی زنم و شما را در باغ وحش خودم نگه داری میکنم
ربات های هوشمند و هوشمند سازی دارن دنیا رو می گیرن و زندگی رو بی روح تر از گذشته می کنن کاری هم نمیشه کرد این روال دنیاس
SF90 STRADALE
۱۰ دی ۱۳۹۹این کار مکلارن رو به شدت تحسین میکنم ??
دمتون گرم که در برابر ساخت کراس اوور مقاومت می کنید
ای کاش این تفکر در ذهن مدیران فراری هم بود
مکلارن به سنت های خودش وفادار مونده ولی فراری داره میزنه جاده خاکی
کجایی انزو ببینی برندی که اسمش با مسابقات و خودروهای اسپرت گره خورده داره کراس اوور میزنه
Hamid
۱۰ دی ۱۳۹۹ایمان جان
بیا واقع بین باشیم
حالا درسته فراری کارش درسته و ی جورایی با همین ماشینا داره کار خودش رو پیش میبره …
اما ببین
لامبورگینی مثلا
اوروس نجاتش داد …
اصلا کراس اوور باید تو این دور و زمونه ساخته شه …
مک لارن بزودی درک میکنه که چ اشتباهی کرده!
خیلی دوست دارم اینا کراس اوور بزنن
کراس اورر => پول زیاد برای شرکت + سود زیاد
SF90 STRADALE
۱۰ دی ۱۳۹۹آقا حمید
مشکل دقیقاً همین جاست
فراری هم پول داره هم سوددهی بسیار بالایی داره
اگه خودروهای جاده ای رو هم در نظر نگیریم ، فراری منابع درآمد زیادی داره
چند ماه پیش یکی از بزرگ ترین شبکه های پخش مسابقات اتومبیل رانی رو افتتاح کرد
در صنعت مُد و پوشاک هم فعالیت داره
بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده دنیا رو داره (ابوظبی)
یک شهربازی روباز بزرگ هم در بارسلون داره
و ….
حالا ساخت کراس اوور چقدر میتونه به فراری کمک کنه ؟؟؟؟ من که نمیتونم درک کنم دلیل این کارشون رو
Ferrari
۱۰ دی ۱۳۹۹دوست عزیز زمان انزو فراری اولین مدل دو درب چهار نفره تولید شد اولین اتومبیل با پیشرانه توربو ساخته شد
زمانی که انزو فراری زنده بود یه خبر نگار ازش پرسید محبوبترین ماشینی که توسط برند شما ساخته شده کدوم مدل بوده انزو در جواب گفت: مدل بعدی
این رو گفتم تا بدونید انزو فراری ادم اینده نگری بوده و اگر الان زنده بود باذساخت شاسی بلند مخالفت نمیکرد
محدود ساختن و کم تولید کردن چه افتخاری داره؟ امسال کم از مشکلات و گرفتاری های مکلارن مطلب منتشر شد؟
اینجا هم مدیر مکلارن گفته تولید suv به برند ما لطمه میزنه ولی در ادامه گفت اگر نتونیم از کلاسهایی که حضور داریم پول دربیاریم suv تولید میکنیم که این ادعا هم از عجایب روزگاره، وقتی گرفتار شدن اس یو وی تولید میکنن، کلاسی که معتقدن به برندشون لطمه میزنه
Mr.X
۱۰ دی ۱۳۹۹بهتر
ایوب
۱۰ دی ۱۳۹۹امیدوارم رو حرفش بمونه ولی لامبورگینی و استون مارتین و فراری و … هم اولش میگفتن نمیسازیم
حالا اگه حسن میگفت میشد رو حرفش حساب کرد
Me
۱۰ دی ۱۳۹۹مک لارن فهم و شعور دارد .
ایوب
۱۰ دی ۱۳۹۹این که موتور دو تا ماشین یکی باشه دلیل نمیشه مصرف سوختشون یکی باشه و کلی فاکتور تاثیرگذار(ضریب درگ، وزن، ضرایب گیربس، ابعاد رینگ و لاستیک و …) تو این قضیه هست. حتی یه ماشین ثابت هم تو سرعتای مختلف یا وزنی که حمل میکنه و حتی سبک رانندگی مصرف سوختش فرق میکنه
مهرداد كمال
۱۰ دی ۱۳۹۹اخرش مجبور میشه برقی و کراس اور بسازه
هر چند این رویه مکلارن احساس برانگیز و قابل احترام هست
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۹گفته ساخت کراس اور و خودرو الکتریکی کاری نیست که ما در گذشته میکردیم و فعلا زود است برای این تغییر!
پس در آینده این اتفاق رخ خواهد داد!
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۲۰ دی ۱۳۹۹خوب میکنن!!!!
من اصلا نمی تونم مکلارنِ کراس اوور رو تصور کنم!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۲۰ دی ۱۳۹۹البته مکلارن الکتریکی خوبه!
SHERVIN
۵ اسفند ۱۳۹۹رئیس طراحی مهندسی این شرکت در سال ۲۰۱۸ گفت: «خودروهای SUV (مخفف وسیلهٔ نقلیهٔ اسپرت سودمند) نه اسپرت هستند و نه سودمند».
این رو باید با آب طلا نوشت ?