پورشه این کار را انجام داد. لامبورگینی هم وارد بازی شده و حتی جگوار نیز طیف مناسبی از آنها را ارائه میکند. خودروسازانی که به خاطر محصولات پرفورمنس و اسپورت خود شناخته میشدند ناگزیر در حال تولید شاسی بلندها و کراس اوورهای لوکس و جذابی هستند. بنتلی، رولزرویس و آلفارومئو تنها یکی از معدود نمونههایی هستند که در تلاشاند تا بیشترین حد ممکن پول چاپ کنند. البته برخی خودروسازان دیگر نیز میخواهند خودروهای هاچبک خود را با ارتفاع و پلاستیک بیشتر به اسم شاسیبلند به مشتریان قالب کنند.
با این وجود فراری هم احتمالاً یک شاسیبلند خواهد ساخت؛ اما مک لارن تأکید سفت و سختی روی عدم ساخت شاسی بلندها دارد.
دان پری ویلیامز مدیر طراحی مهندسی مک لارن دراینباره گفته است:
من اولین فردی نیستم که میگویم خودروهای شاسیبلند نه اسپورت هستند و نه سودمند و کاربردی. از نظر فلسفهای که ما داریم، مک لارن شاسیبلند نمیسازد.
پری ویلیامز چند ماه است که به این نکته اشاره میکند و به وضوح ایده خود را تغییر نداده است. هیچ اهمیتی ندارد که چه تعداد خودروساز تراز اول جهانی میخواهند شاسیبلند پرفورمنس تولید کنند. مک لارن این خودروهای قدبلند را نه مفید میداند و نه اسپورت. بله شما میتوانید پیشرانهای با قدرت بسیار زیاد در زیر کاپوت داشته باشید و سیستم تعلیق را نیز برای سواری خشکتر تنظیم کنید اما یک خودروی اسپورت در هفت روز هفته سواری بهتری نسبت به شاسی بلندها خواهد داشت.
این خودروساز به جای ساخت شاسیبلند روی ساخت خودروهایی که در سه سبد ویژه اسپورت، سوپر و اولتمیت قرار میگیرند تمرکز خواهد کرد. در این سبد محصولات هیچ شاسیبلندی را نمیبینیم؛ اما موضوع جالبتوجه در سخنان پری ویلیامز اشاره او به عدم مفید یا کاربردی بودن این خودروهای قدبلند است. استیشنها در دستهای بین شاسی بلندها و سواریها قرار میگیرند و قطعاً مفیدتر از شاسی بلندها هستند؛ بنابراین آیا این به معنی احتمال ساخت یک استیشن توسط مک لارن است؟ احتمال این کار بسیار ضعیف است.
:::فرشاد:::
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلیا از این حرفا زدن اما وقتی دیدن رقبا دارن پول پارو میکنن، نظرشون کاملا عوض شد؛ شما هم دیر یا زود باید شاسی بلند بسازی، وگرنه محکوم به شکستی.
محمد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷بنظر من هم هیچ غیرممکنی وجود نداره و همهچیز بسته به شرایطه
اما اینجاش عالی بود :
“البته برخی خودروسازان دیگر نیز میخواهند خودروهای هاچبک خود را با ارتفاع و پلاستیک بیشتر به اسم شاسیبلند به مشتریان قالب کنند.”
و
“بله شما میتوانید پیشرانهای با قدرت بسیار زیاد در زیر کاپوت داشته باشید و سیستم تعلیق را نیز برای سواری خشکتر تنظیم کنید اما یک خودروی اسپورت در هفت روز هفته سواری بهتری نسبت به شاسی بلندها خواهد داشت.”
488 Shayan
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷این حرف مک لارن منو یاد یه تیکه از شعری میندازه که میگه:
بیاین با ماشین رد شین از روم افت داره واسه این بازی تنه فنی
کراس اوور ها فقط بزرگن حس بالا(برتر)بودن به راننده و سرنشین میدن
اما برا ما که ماشین بازیم و این بازی رو بلدیم قصه فرق داره
پیکان جوانان گوجه ای
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷شاید دوستمون باید یک نگاهی به ساخته های خاص جیپ و پورشه تو این بخش بندازه تا ببینه سودمند و اسپرت در بخش شاسی بلند وجود داره
پیکان جوانان گوجه ای
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷اینم یادم رفت همین کاین بود که فروش خوبش پول و سود زیادی به پورشه تزریق کرد تا پورشه بتونه به این سطح بالا برسه
نویدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷شاسی بلندها نه اسپورت هستند،نه سودمند.
صد در صد موافقم.
ضعف و معایب شاسی بلند نسبت به خودروی سواری:هندلینگ ضعیفتره،مصرف سوخت و آلایندگی بالاتر،فنربندی خشک.شتابگیری کندتر و تاپ اسپید کمتر.
خلاصه بگم:کاملاً بی مصرف.
درحال حاضر شاید ساخت خودروی شاسی بلند برای کمپانیها سودمند باشه،ولی برای خریدار و مصرف کننده سود و استفاده ای نداره.
مانی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا موافقم
اما نه شاسی خیلی خوب صندوقش بزرگه
خخخخ
البته منظورم کراس اورها بود نه آفرودرهای خفن مثل جی کلاس و رنج/لند روور
مرتضی مقدم
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷شاسی بلند ها و سواری ها هر کدام تعریف و کاربری مختص به خودشون رو دارن و در هر کلاس بدنه و شاسی مقایسه اعضای اون کلاس با هم منطقی هست اما مقایسه سوپر اسپورت ها با ون ها یا وانت ها و شاسی بلند ها و … منطقی نیست.در برخی حیطه های محدود میشه مقایسه کرد اما در کل دو تا موجود متفاوتن.شاسی بلند های با کارایی بالا برای رقابت با سوپر اسپورت های خزنده ساخته نشدن.خیلی جذابه که سوار ماشینی باشین که توی اتوبان بتونین از سواری دینامیکش لذت ببرین و هر لحظه که اراده کنین فرمون ماشینو بچرخونین و بزنین به دل کوه و دشت.خیلی هم چیز خوبیه.اما برا کسی که میخواد توی اتوبان تمام ماشین ها رو توی آینه خودش ببینه و دنبال هیجان و لذت رانندگی پر شتاب و خطرناک باشه قطعا یه سوپر اسپورت قدرتمند انتخاب مناسب تری هست.
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷BMWX6وX5وپورشه کاین اونقدر هندلینگ وحس اسپرت قوی دارن که توان مقابله باکوپه های اسپرت زیادی رودارن.پس ساخت یه شاسی بلندپرفومنس مهندسی بالارو نشون میده برای به چالش کشیدن قوانین فیزیک
مانی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷قوانین فیزیک رو نمیشه به چالش کشید
ADAK
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷آخه مک لارن !
خخخخ
هویج هم اومده جزء میوه جات …
SFXSuperFast
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظرم اونایی که به این کامنت لایک دادن باید برن تو آینه یه نگاه به خودشون بکنن
مکلارن خیلی اسم گنده ایه
قبلن گفتم الانم میگم
“توی دنیا تنها خودروسازی که قابل مقایسه با فرراریه،مکلارنه”
فور’سا مکلارن??✌?
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷شما دوست من همونی بودی که گفتی فن بیان من خوب نیست!!!!!
اتفاقا درست هم گفتی دمت گرم.
شما از طرفدارای خوب فراری هستی،نه این که اینجا تعریف کردی اینو دارم میگم،نه کامنتهاتون همیشه به دور از تعصب بوده.
مک لارن بعد از فراری و پورشه سومین انجین ساز((بخواندی طراح و توسعه دهنده و… به جز سازنده))برتر دنیا در حوزه ی سوپر اسپرت سازی به شمار میاد و امسال هم شانس بالایی داره تعداد جوایزشو افزایش بده.
اتفاقا حرف درستی زدی خودروهای مک لارن بیشتر شبیه فرراریه تا پورشه و لامبو.
جالبه که زمانی که مک لارن میخواست mp4 رو توسعه بده و بسازه تا حدی از فرراری استفاده کرد((نه اون چیزی که اکثره دوستان فکر میکنن،به وقتش میگم))اون زمان مک لارن برای توسعه اون ماشین حدود 400 نفر استخدام کردم و دو سال بعد از عرضه ی اون خودرو تعداد کارمندانشو 13 برابر کرد!!
الانم بیش از 7000 کارمند داره که بعد از پورشه بیش ترین تعداد کارمندان رو حوزه ی سوپر اسپرت سازی داره.
بخش شخصی سازی های مک لارن به جرات میشه گفت جزء بهترین ها تو دنیاس به قل خودشون((تخیل شما تنها عامل محدود کننده س)).
برید کار اند درایور رو بخویند ببینید 720 چه شاهکاریه.
هر وقت خواستید مک لارن رو مسخره کنید بیشتر فکر کنید.
الف.ی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷این چه حرفیه برادر من
قرار نیست بخاطر یه اظهار نظر این جور به یه شرکت بتازیم
اصلا شاید چند روز دیگه یه توبیخ از طرف هیئت مدیره بای این آقا بیاد که این چه حرفی بوده زدی
نمیدونم چی شد که مکی رو با هویج تو میوه ها یکی گرفتی
NAVID۰۰۹۸
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷یکی از چِرت ترین خبرهایی که خوندم این بود.
یا مکلارن میخواد با یه رونمایی از شاسی بلند همرو سوپرایز کنه یا احتمالاً جوگیر شده یه چیزی بگه.
همه کلاسهای خودرویی به اندازه خودشون خوبن ولی شاسی بلندها از همه بدون شک بهترن
shirko
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا منظورش لامبورگینی و رلزرویسه ، اخه مکی جون اوروس کم جونوریه واسه خودش ؟؟ ینی شما می فرمایید اسپورت نیست ؟؟؟؟
ساسان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷اگر من تولید کننده موسیقی متال هستم دلیل نمیشه به موسیقی پاپ توهین کنم… پورشه و لامبورگینی اثبات کردن میشه درارتفاع زیاد هم عملکرد خیلی خوبیو داشت.. واز طرفی سود حاصل از این خودروها برای تحقیقو توسعه شرکتها حیاتیه. پیشرفت زیاد پورشه بخش زیادیش بابت چرخش خوب سرمایه در رگهاشه.. کدوم ماشین بازی با اوروس یا کاین حال نکرد…نظرایشون محترمه ولی قبول ندارم.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷اگه مک لارن میخواد چیزی بسازه یه سدان برای رقابت با پانامرا بهترین گزینه هستش.
البته تو اینجا حساب((رنج روورها)) کاملا جداس چون مدل اسپرت svr دقیقا همونیه که میخوایم بینظیر در پیست و جاده و عملکردی قابل توجه در خارج جاده.((نقد کار اند درایور هم لطفا سریع بزارید درباره ی اسپرت svr ))
تو گردند تور هم دیدید که فقط رنج روور ولار بود که عملکرد خوبی داشت هم پورشه و هم آلفا تویه دور زدن موانع در مسیری که اسب دور زد ارور دادن!!!!!
آلفا هم که آخرش جاشو با اف 150 به خاطر ظرفیت کشش عوض کردن!!!
بالای 98 درصده شاسی بلندها یا پرفورمنسشون خوبه یا آفرودشون ،فقط رنج روور هست که هردو رو با هم داره.
پس نتیجه میگیریم درست میگه دَن.
راستی تست کامل کار اند درایور 720 اومده اگه بزارید خیلی عالی میشه.((لعنتیا شاهکار ساختن))
[Soroush]
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷تست یه برنامه فان وکمدی نه تخصصی چیزی بیشتر از فان بودن رو در نظر نمیگیره. آلفا هم برای دلیل دیگه ای جایگزین شد. میتونین سری جدید تاپ گیر رو ببینین. اینم در نظر بگیرین که هیچکس با این ماشینا مثل اسب رفتار نمیکنه. حتی شاسی مستقل هم ندارن. ولی در مورد آفرود حرفتون درسته ولار برتر بود . ولی من باشم آلفا رو انتخاب میکنم.
در مورد این خبرم بگم که ایشون موتور اسپورتو با زندگی عادی اشتباه گرفتن. شاسی بلندها اتفاقا بسیار کاربردین . خیلی ها هستن که اهمیتی به حس اسپرت ماشین نمیدن. از اون طرف هرچقدر ماشین اسپرت تر باشه غیر کاربردی تر میشه. همین مک رو نمیشه تو جاده های غیر آسفالته برد قبول دارین؟ البته من طرفدار مکم شاسی و موتورهاش فوق العادست.
mmm
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷مک لارن راست میگه
Sajjad
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظر من شاسی بلند جاده ای مضحکه
مگر که لوکس باشه
شاسی بلند فقط افرود
جاده هم فقط سدان یا هرچیزی جز شاسی بلند
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷در آینده با افزایش کیفیت جاده ها و گسترش آنها و همچنین استفاده بیشتر تکنولوژی خودران ،اهمیت کراس اوور ها و شاسی بلند ها کم میشه، ب نظرم اون زمان کلاس خودرویی جدیدی محبوب میشه ک نه سدان هس نه هاچبک و ارتفاع یک کراس اوور رو نداره ولی چرخ های خیلی بزرگی داره و با اینکه شاسی بلند نیس ولی فضای داخلی جادارتر و پیشرفته تری نسبت ب شاسی بلند ها داره و همچنین سرعت و پرفورمنس خیلی خوبی داره. از طرفی در کنار این نوع خودروها محبوبیت خودروهای سوپراسپرت بخاطر جاده های مناسب و لذت رانندگی حفظ شده و تولید این خودروها هم خیلی بیشتر میشه، شاسی بلند های آفرودی فراموش نمیشن ولی فروششون کم میشه و قیمتشون زیاد میشه و پیست های مخصوص آفرود هم زیاد میشن، اگه بخوام کلی تر ب آینده نگاه کنم مطمئن باشید بخاطر این سطح زیاد پوشیده از آب کره زمین در آینده انسان به ساخت شهر در سطح و یا زیر دریا ها و اقیانوس ها می پردازه و قایق ها و زیردریایی های شخصی اهمیت بیشتری پیدا میکنن!
M3csl
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ب نظر من شاسی بلند ساختن شرایط خودشو میخواد ک مک لارن متاسفانه نداره،،،نه اینکه نخواد،،،
مثلاً مرسدس توی دهه نود ک با کرایسلر شراکت کرد اومد تو بازی شاسی بلند ها،،
ب ام و بعد از خرید لندروور در دهه نود اومد تو بازی ک بعد از یاد گرفتن اصول کار اونو ب فورد فروخت،،پورشه بخاطر استفاده از امکانات فولکس واگن،،،لامبورگینی هم ب همین دلیل،،،فراری ک از زیر مجموعه های فیاته بخاطر شراکت با کرایسلر،،،رولز رویس بخاطر کمک های ب ام و،،،بنتلی بخاطر استفاده از پلت فرم های فولکس و الی آخر ک مک لارن در حال حاضر چنین شرایطی نداره،،،
پس نمیتونه فعلا این کارو بکنه تا زمانیکه یه خرید سهام یا شراکتی انجام بده.
Fk
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷موافقم
حرف بسیار قابل تأملی هست
حقیقتا هم اگر واقع گرایانه نگاه کنیم هیچ کس با أرووس ۳۰۰هزار دلاری نمیره أفرود
توی استفاده شهری هم هیچ مزیتی ب نسبت ب خودروهای دیگه نداره
Behrouz. anzali
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷باید به دیدگاهش احترام گذاشت واقعا این چند سال خیلی مک لارن پیشرفت کرده .نمونش 720s
achtung
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ایمنی پایینتر و مصرف سوخت بیشتر ارزش نشستن اون بالا رو نداره . همیشه احساس میکنم یه آدم بی فرهنگ اون بالا نشسته که برای احساس فخر فروشی حاضر شده از راحتی و ایمنی خودش بگذره و هوا رو آلوده کنه
فرهاد كرمستجی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷هوارو الوده کنه؟!!! دوست عزیز شما دقیقا چقدر به الودگی اهمیت میدی؟ جهت اطلاع شما ماشین های دو نفره اتفاقا مالیات و عوارض بیشتری دارن، در ضمن طبق قوانین کشورهای اروپایی شما اجازه ندارید بچتون رو جلو بنشونید، از طرفی خودرو چهار نفره داشته باشی نمیتونی نفربنجم رو تو ماشین جا بدی جریمه میشی برای اینموضوع هستش که اکثر خانواده های پرجمعیت به دنبال ماشین هایشاسی 7 نفره هستن، در ضمن شما 5 نفر رو با با یه ماشین جابجا کنیکمتر الودگی ایجاد می کنی به ازای هر نفر، در ضمن نکرشتون رو نسبت به افرادتغییر بدین.
بهراد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷یکی رو میشناسم با پیکان ، ۹ نفری از غرب کشور رفته بودن مشهد!!!
۳ نفر جلو، ۳ نفر عقب ، ۳ نفر بغل!!!
باربند و سقف و کاپوت هم تا خرخره پر بوده!
محمدرضا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷به شخصه خودرویی مثل پورشه پانامرا رو به همه خودروهای دنیا ترجیح میدم.عاشق باید باشی تا همچین انتخابی کنی.لامصب معزکس از نظرم و به نظرم شاسی بلند ها دارن به تکامل میرسن و کاربردی تر از سدان ها میشن
امیرحسین بشیرفرهمند
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ساخت یم شاسی بلند چرا اینقدر سخت و حساس شده ، کدوم آیین کدوم دین کدوم منطق کدوم قانون گفته اسپورت سازاها نباید شاسی تولید کنند ، من نوعی شاید بخوام مک لارن شاسی سوار شم ، این نیاز من رو کی پاسخگو ، ? اتفاقا چالش جالبی برای شرکت و مهندسان هر شرکتی هست ، اینقدر جبهه گرفتن نداره دیگه …
Tohid
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷شاید میخوان شوتینگ بریک بسازن