مک لارن به عنوان یک خودروساز برند نسبتاً جدیدی است. سابقه حضور این شرکت در مسابقات موتور اسپورت به دهه ۶۰ میلادی بازمیگردد اما بخش خودروهای جادهای مک لارن کار خود را در سال ۱۹۹۲ و با خودروی افسانهای F1 شروع کرده است. این شرکت تا ۱۹ سال بعد و زمانی که اولین محصول تولید سری یعنی MP4-12C تولید شد به یک خودروساز تمامعیار تبدیل نشده بود.
مک لارن از نظر تاریخچه مسابقات کاملاً غنی بوده و پس از فراری موفقترین تیم فرمول ۱ بوده و در برخی مسابقات دیگر همچون Can Am، ایندی کارز و GT شرکت کرده است. به نظر میرسد بریتانیاییها تاکنون در اکثر مسابقات مهم شرکت کردهاند اما خب اوضاع در حال تغییر بوده و این شرکت اعلام کرده در مسابقات آفرود تمام الکتریکی E شرکت خواهد کرد.
اگرچه در نگاه اول این موضوع به چشم نمیخورد اما مک لارن تجارب خوبی در زمینه خودروهای الکتریکی دارد. جدای از مدلهای جادهای P1 و آرتورا، این کمپانی تأمینکننده باتری خودروهای مسابقه فرمول E بوده است. البته همانند تمامی تیمها، مک لارن از آفرودر الکتریکی اودیسه ۲۱ استفاده خواهد کرد. به نظر میرسد مک لارن میخواهد با حضور در این مسابقات بر تجارب خود بیفزاید.
این تیم زیر نظر مک لارن ریسینگ فعالیت خواهد کرد و پرسنل کنونی فرمول ۱ و دیگر متخصصان در آن حضور خواهند داشت. همانند تمامی تیمهای حاضر در مسابقات آفرود E، حداکثر ۴ مکانیک و یک مهندس در هر مسابقه حضور خواهند داشت و حداکثر ۲ راننده پشت فرمان خودروها خواهند نشست. پس از تیمهای رزبرگ X ریسینگ، X44 لوئیس همیلتون و JBXE جنسن باتن، مک لارن چهارمین تیمی است که با سابقهای فرمول یکی در این مسابقات حضور پیدا میکند.
زاک براون مدیرعامل مک لارن ریسینگ گفته است:
از لحظهای که مسابقات آفرود E به راه افتاد ما پیشرفت آن را بهدقت بررسی میکردیم. توجه ما سریعاً به فرمت خلاقانه این مسابقات جلب شد و یکی از موارد خاص آن توانایی شتاب دهی و افزایش تجارب در مسابقات بود که اهداف مشترکی همچون کاهش آسیبهای محیط زیستی، تنوع و… را دنبال میکرد.
این مدیر ارشد افزوده است:
[دانلود ویدئو]اگرچه فرمول ۱ همواره اولویت اصلی ما خواهد بود اما حضور ما در این مسابقات به پشتیبانی از تمامی برنامهها کمک خواهد کرد. ما با نام های بزرگی که با فرمول ۱ ایندی کار آشنا هستند رقابت خواهیم کرد و همانند تمامی مسابقاتی که در آن حضور داریم هدف ما مشخص است: ما اینجاییم تا پیروز شویم.
Ninja
۲۴ خرداد ۱۴۰۰افرود الکتریکی میتونه جالب باشه و کمکی کنه برای ساخت محصول افرود الکتریکس یعنی ما شاهد یه افرودر الکتریکی از مکی هستیم یا یه اس یو وی مثل اوروس
Hamid
۲۴ خرداد ۱۴۰۰چییییی شووود؟!
مک لارن
آفرود!!؟؟؟؟
عجب !
RezaRs
۲۴ خرداد ۱۴۰۰😎
Ninja
۲۴ خرداد ۱۴۰۰فکر کنم مثل فراری مکی به دنبال ساخت یه اس یو وی برای رقابت با لامبو هست اونموقس که لامبو فروشش کم شه چون همه ی لامبو ها چیزی داشتن که از رقیبب جلو بزنن تو درگ با اون لانچ وحشیانه و تو پیست پرفورمنس تو پیچ با دو دف که اینجا رقبا دو دفن حتی اگه تو همه درگا و پیستا هم شکست بخوره و گرون تر باشه یه وی 10 و وی 12 هست که پرفروشش میکنه اما تو اوروس یه وی 8 توربو داره و بعد تنها چیزی که به داد لامبو باید برسه اون قیافهی جذاب و وحشی خویی لامبو که تو اوروس هم هست دیگه پرفورمنس مهمه و دیگر امسال رکورد نزنه فکر کنم
Nima+RST
۲۴ خرداد ۱۴۰۰همین دو سوال، مکلارن؟آفرود؟ پشت سر همدیگه نشانه تحول شدیدی که عصر الکتریکی شدن وسایل نقلیه قراره به ارمغان بیاره
مازیار
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ارزش انتظار کشیدن رو داره
SF90 STRADALE
۲۴ خرداد ۱۴۰۰از این کارشون خوشم اومد
با این حرکت ، یک گام از رقبا در بحث الکتریکی سازی جلو هستن (تجربه اندوزی خاص به سبک مکلارن)
محمد امین
۲۴ خرداد ۱۴۰۰افتخارات ویلیامز ار مکلارن بیشتره
۹ بار قهرمان جهان ، در مقابل ۸ بار
البته از نظر سکو و تعداد فرد ها مک لارن بهتره
خوشنام
۲۴ خرداد ۱۴۰۰من که اصلا خوشم نیومد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ خرداد ۱۴۰۰این کلا اشتباهه، فلسفه ساخت ماشین های مکلارن و کل برندش به آفرود نمیخوره تازه بیاد الکتریکی هم بشه که دیگه هیچ…
محمد مختاری آذر
۲۴ خرداد ۱۴۰۰به نظر من خلی هم عالی میشه شرکت ها نباید به یه چیز اکتفا کنند و تو لاک خود بمونند باید پیشرفت کنند