مایک فلوویت مدیرعامل مک لارن میگوید برنده شدن در به اصطلاح “مسابقه وزن” اولویت این کمپانی است زیرا این خودروساز بریتانیایی به دنبال تولید نسل جدیدی از سوپرکارهای هیبریدی میباشد.
استفاده از حربهی کاهش وزن یک فلسفه مهندسی در مک لارن بوده و البته قبلاً هم جواب داده و بارزترین مثال آن سوپرکار جدید 765LT است که ۸۰ کیلوگرم سبکتر از 720S بوده و از آن به عنوان پیشرفتهترین و لذتبخشترین مک لارن LT تاریخ نام برده شده است.
فلوویت گفته است:
کاهش وزن خودرو یکی از بحثهای اساسی در استراتژی ما برای نسل بعدی سوپرکارهای مک لارن است. ما قبلاً در این زمینه پیشرو بودهایم و به کاهش وزن بیشتر به منظور رسیدن به بهترین موقعیت ممکن متعهد هستیم و به این ترتیب میتوانیم راندمان و پرفورمنس محصولات هیبریدی خود را به بهترین مرتبه برسانیم.
765LT از فیبر کربن در پانلهای بدنه، قطعات آئرودینامیکی و بخشهای داخلی صندلیها و تونل مرکزی استفاده میکند. خیلی از این قطعات در مرکز تکنولوژی کامپوزیتهای مک لارن در بریتانیا تولید شدهاند و بنابراین این اولین باری است که تأسیسات جدید مک لارن قطعات بدنه برای محصولات جادهای مک لارن را تولید میکند.
از دیگر اقدامات مک لارن برای کاهش وزن 765LT میتوان به شیشههای جانبی سبکوزن و استفاده از متریال مسابقات فرمول ۱ در گیربکس اشاره کرد. سیستم اگزوز تیتانیومی نیز ۴۰ درصد وزن کمتر در مقایسه با نمونه فولادی دارد.
مدیرعامل مک لارن میافزاید:
جِرم خودرو دشمن پرفورمنس است، خواه پیشرانه از نوع درونسوز باشد یا الکتریکی بنابراین برنده شدن در مسابقه کاهش وزن اولویت قطعی ما بوده و یکی از دلایل مک لارن برای سرمایهگذاری سنگین در مرکز تکنولوژی کامپوزیتهاست.
خودروی تولید محدود مک لارن 765LT قدرت ۷۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشته و قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۴۵ اسب بخار و ۳۰ نیوتون متر بیشتر از 720S است. قیمت این خودرو در آمریکا از ۳۵۸ هزار دلار شروع میشود.
♤Angus_812♤
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹فکر کنم سوپر اسپرت بعدیش میتونه رکورد دار نوربرگ رینگ بشه
Elva الهه زیبایی
۷۲۰s قاتل درگ
۶۰0ltخدای پرفورمنس
بعدی چی بشه خدا به داد فراری و لامبورگینی برسه
Joker
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹خدا به داد فراری و لامبو برسه ???? چه زود هیجانی میشی!خودتو کونتورور کن? به مکی بگو به فراری رحم کنه????????
Hamidreza
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹کم کم داره کمبود ها رو بر طرف میکنه …
انشالله که موفق میشه
از دیسلایک ها هم معلومه که طرفداران برندای حریف چه حالین البته تا الان بیش از دوبرابر لایک ها دیسلایک خورده نظر دوستمون ….
اون عکس آخر هم اگه یارو موهاش هم همرنگ ماشین پشتش بود عالی میشد???
دانیال_Surrey،England
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹اون خانم Emma Walsh هستش.
..
دلیل دیسلایک ها میتونه اینا باشه؛
الوا الهه ی زیبایی نیست؛زییا هست ولی الهه نه.
600lt خدای پرفورمنس نیست.
..
ولی خداییش 765 عجب رخ جذاب و مشتی داره.?
..
منم امیدوارم مک لارن کمبودهاشو برطرف کنه.
متاستفانه از شانس بد مک لارن همه خوبا رفتن رو استون سرمایه گذاری کردن،یه نگاهم اینور کنید.?
GERMANY
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹به داد فراری و لامبورگینی برسه؟!
ای بابا حس و حال جر و بحث ندارم….
mehdi
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹دیگه زیادی داره سبک میکنه
صندلی ها برای رانندگی طولانی مدت به نظر خوب نمیاد و خسته میکنه(شاید تو عکس اینطور نشون میده)
بقیه چیزا انجین طراحی کیفیت پرفورمنس عالی ضعف اش قیمت بسیار بالا
ایمان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹قیمتش بالاست چون فیبر کربن گرونه
چون هم خیلی سبک هست هم خیلی مقاوم
در حال حاضر سبک ترین شاسی فیبر کربنی دنیا به هنسی ونوم F۵ تعلق داره
شاهین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹تازه داشتیم 720 رو هضم میکردیم که بزرگوار این مدل جدیدو رو کرد واسه رقابت
تو بحث سبک سازی خدایی کارش درسته مکلارن و بنظرم اینو مدیون طراحی داخلی هستش. ساده و خلوت درعین حال قشنگه
Sajjad
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹این مدل نشستن فکر کنم مربوط به دهه شصت ایران بود
به هرحال کنار ماشینای مک لارن مخصوصا 720 هرچیز جذابی هم بزاری بازم ماشین جلب توجه میکنه
علیرضا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹حقیقتا که رخ گیرایی داره مخصوصا در نسخه lt . این سه خودرو پادشاه این کلاسن pista . Gt2 rs . 765 lt
Mohammad
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹چهره خشن و جذابی داره. منتظر مک بعدی هستم ببینم چطوره. فیبر کربن علاوه بر اینکه سبکه میتونه به با رفتن سرعت هم کمک کنه
آریا ماشین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹هر موقع مک لارن یه مدل s داد بدونید که یکم هم کم گزاشته و شل گرفته تا بعدش بتونه مدل lt بده