مک لارن

رونمایی از مک‌لارن 600LT دست‌پرورده نوویتک

همین الان مک لارن ۷۲۰S ستاره‌ی درخشان دنیای سوپرکارهاست چراکه شتاب گیری دیوانه‌وار آن تقریباً هر خودرویی را شرمنده می‌کند. تیونر آلمانی مشهور یعنی نوویتک به دنبال یادآوری این موضوع بوده که خودروی ۶۰۰LT را هم نباید دست‌کم گرفت و به همین خاطر شاهد تغییرات چشمگیری در این خودرو هستیم. مهم‌تر اینکه این خودرو از پیشرانه‌ی قوی‌تری سود برده است.


نوویتک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی این سوپرکار بریتانیایی را دست‌خوش تغییر کرده و تنظیمات متفاوتی برای آن در نظر گرفته است. دو کیت اول کاملاً الکترونیکی هستند اما سومین کیت شامل برنامه‌ریزی دوباره‌ی پیشرانه و همچنین اگزوز پرفورمنس این تیونر می‌باشد. این کیت پرچم‌دار پرفورمنس استیج ۲ نام داشته و قدرت خودرو را به عدد قابل‌توجه ۶۸۸ اسب بخاری می‌رساند.


بنا به گفته‌ی این شرکت افترمارکتی، قدرت به دست آمده باعث می‌شود مک لارن ۶۰۰LT تنها در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۳۳ کیلومتر در ساعت باشد. اگرچه این عملکرد تنها اندکی بهبود نسبت به مدل استاندارد را نشان می‌دهد اما حدس می‌زنیم این ارتقای عملکرد در پیست خود را نشان دهد. ۶۰۰LT نوویتک همچنین از فنرهای اسپورتی سود برده که ارتفاع خودرو را ۳۰ میلی‌متر پایین می‌آورد. رینگ‌های ووسن نیز در دسترس هستند که ابعاد ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب دارند.


البته تغییرات ظاهری خودرو نسبتاً ملایم هستند. در نمای جلو کاپوتی سفارشی با محفظه‌ی بار را می‌بینیم که گیرایی بیشتری به دماغه‌ی این خودرو بخشیده است. در نمای عقب هم ایرباکس دوتکه‌ای کربنی را می‌بینیم که به عبور بهتر هوا کمک می‌کند. داخل کابین نیز پوشش‌های چرم و آلکانترای متنوعی وجود دارند که خریداران می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (4056 ديدگاه)

    نوویتک همه کاراش خوب هستن مخصوصاً نسخه های خاص و استثنایی N Largo که حرف نداره ( F۱۲ ، ۸۱۲ و ۷۲۰S )
    ولی مکلارن اینقدری که روی شتاب و درگ در خط مستقیم مانور میده اگه روی پیست تمرکز میکرد خیلی بهتر بود
    الآن ۷۲۰S خودش یه غول در مسابقات درگ هست ولی در پیست آنچنان که باید و شاید اسمش سر زبون ها نیست
    در کل هر شرکتی یه استراتژی برای خودش داره

    1. Alireza

      ۲۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (638 ديدگاه)

      الان سنا رو داره که واقعا پیستو به اتیش میکشه

      1. ایمان

        ۲۰ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (4056 ديدگاه)

        به غیر از سنا ؟؟؟؟
        ولی نگاهی به رقبای بزرگش مثل پورشه و فراری داشته باش

        1. Alireza

          ۲۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (638 ديدگاه)

          فراری ولی انگار حس رقابت نداره درحالی که پورشه و لامبورگینی و مک لارن دارن رقابت میکنن ،فراری کار خودشو میکنه

        2. M

          ۲۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          عزیزم فراری تافته جدا بافتس ! خودتم که میبینی در اصل رقابت که فروش باشه چقدر از همه پرفروش تره !
          از لحاظ فدرت هم این اسم خودش کولاکیه با و جود اسامی چند صد میلیارد دلاری در دنیای خودرو که گروه بیمر و بنز و فولکس امپایر چند تا از اونا به صورت تکی هم بالای 100 میلیارد ارزش دارن ولی فراری 8 میلیارد دلاری قدرتمند ترین نام دنیای خودروسازی لقب گرفته !این پسر با همه فرق داره !دوما شما ببین هر شرکت سوپر اسپرت سازی اعم از لامبو و بوگاتی (این یکی هایپر اسپرته ) و حتی پورشه که محصولات دیگه ای هم داره برای این که خیالش از بابت سرمایه راحت باشه زیر مجموعه یه شرکت دیگن ولی این اسم حاشا و کلا !

  2. P.K.H

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    عالی

  3. مهراد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (858 ديدگاه)

    مک لارن تکخال صنعت سوپر اسپرت بریتانیا

    مهندسی ناااااب انگلیسای استعمارگر

  4. آریا ماشین

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    چند وقت پیش هم یه لامبورگینی اوراکان پرفورمانته نئون شده بود
    میتونن رقیب های قدری برا هم باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا