مک لارن

مک لارن 650S نسخه ویژه سالگرد قهرمانی در لمانز

بیست سال قبل در سال ۱۹۹۵، مسابقات ۲۴ ساله لمانز تحت سلطه مک لارن F1 GTR  بود. مک لارن F1 GTR  در مسابقات آن سال رتبه های اول، سوم، چهارم، پنجم و سیزدهم را به خودش اختصاص داد. اکنون کمپانی مک لارن برای اینکه دستاوردهای مهم خودش در آن سالها را یاداوری کند، مدلی ویژه و تولید محدود از 650S را معرفی کرده است. نسخه تولید محدود مک لارن 650S چندین شاخصه طراحی دارد که در مک لارن F1 GTR هم استفاده شده بود و در کنار آن به‌روزرسانی‌هایی هم از جانب بخش MSO  کمپانی مک لارن روی آن انجام گرفته است.

McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
همان طور که گفتیم این نسخه برای گرامیداشت بیستمین سال پیروزی مکلارن F1 GTR در مسابقات لمانز تولید می‌شود و از چندین شاخصه ظاهری مشابه نمونه F1 GTR بهره می‌برد. برای مثال از این موارد می‌توان به رینگ چرخ‌های ۱۹ اینچی که درون لاستیک‌های پیرلی p zero قرار گرفته‌اند و ورودی هوا تعبیه شده روی سقف را نام برد.
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
با وجود تغییرات انجام گرفته، اما عملکرد این نسخه تولید محدود با نسخه استاندارد مک لارن 650S تفاوتی نکرده است و مشخصات فنی آن کاملا مشابه نسخه استاندارد می‌باشد. موتور این اتومبیل یک نسخه هشت سیلندر ۳.۸ لیتری می‌باشد که قدرت‌بخش تمامی مدل‌های تولیدی فعلی مک‌لارن است. قدرت انجین فوق، ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور آن ۵۰۰ پوند-فوت (۶۷۸ نیوتن متر) می‌باشد. به مدد این پیشرانه قدرتمند، مک لارن 650S تنها در عرض ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و در نهایت به حداکثر سرعت ۲۰۷ مایل (۳۳۳ کیلومتر) می‌رسد.
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
از دیگر تغییرات ظاهری که توسط شاخه MSO یا Mclaren Special Operations بر روی این اتومبیل انجام پذیرفته می توان به دیفیوزر عقب و رنگ خاکستری متالیک ویژه و هم‌چنین چندین قسمت نارنجی رنگ از جمله کالیپرهای ترمز و روکش صندلی‌ها را نام برد. حک کردن نام Le Mans بر روی بخش انتهایی رکاب‌های جانبی هم، ویژه‌بودن اتومبیل را تاکید می‌کنند.
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
McLaren 650S Coupe Le Mans
تعداد تولیدی مک لارن 650S Lemans به ۵۰ عدد محدود شده است و اولین سفارش دهندگان، اتومبیل خود را در اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی تحویل خواهند گرفت. قیمت نسخه تولید محدود فوق در مدل پایه هم از ۲۴۴,۵۰۰ یورو ( ۳۷۱,۵۰۰ دلار ) شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. 4MATIC

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    641اسب بخار براش عالیه

    1. E 36

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      خیلی قابل احترامه ولی AVENTADOR میخورتش

      1. 4MATIC

        ۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        دقیقا

    2. حمید

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      کم غول بیابونی بود دیگه گودزیلا هم کردنش

    3. Zonda R

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      در یکی از پست های قبلی در مورد قطعات دنا یکی از دوستان که لیست بلند بالایی از ملزومات حداقلی خودرو بود رو گفتند
      این خبر به این شکل بوده
      در واقع شورای رقابت امروز یه لیست 37 تایی از تغییرات دنا نسبت به سورن منتشر کرده و اعلام کرده مردم خودروی خودشون رو کامل تحویل بگیرن.
      مثلا منظور از رو دری تغییر رو دری بوده
      در واقع میخوان از سو استفاده جلوگیری بکنن
      فقط خواستم تصحیح و کامل کنم

  2. MAFIA

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    ماشینای خوبی داره ولی اصلا نمی تونم باهاشون رابطه عاطفی برقرار کنم.

    لامبورگینی و فراری حس بهتری از سوپر کار رو به آدم منتقل می کنن تا مک لارن و پاگانی آشغال

    1. پوری پوریا!

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      مک لارن و پاگانی آشغال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :|
      این دو تا شرکت با همون مدل های کمشون رقبای سرسختی برای شرکت ها دیکه مثل لامبو و فراری هستن.
      درسته من طرفدار لامبو هستم ولی مک لارن f1 رو یادته؟ وقتی اومد با اون مهندسی و موتور فوق العاده همه رو ترکوند و حالا p1 جانشینش شده!
      و همه مدلای پاگانی از خیلی از مدلای فراری ولامبو قوی تر و سریع ترن!
      جدا مهندسی که توی مدلای این شرکتا به کار رفته تو خیلی از مدلای لامبو و فراری نمیشه دید.
      همه شرکتای خودرو سازی سعی میکنن بهترین ماشین رو ارائه بدن و هر ماشین نقاط قوت و نقاط ضعفی داره این درست نیست که به ماشینای یه شرکت بگین آشغال( البته به غیر از ایران خودرو و سایپا!!)

    2. 4MATIC

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      مافیا مگه بچته که می خوای رابطه ی عاطفی برقرار کنی؟؟

      1. MAFIA

        ۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        رضا و 4 ماتیک و پوری اصلا رکورد مک لارن و پاگانی برام مهم نیست.

        مهم اون حسی هست که در اولین برخورد باهاشون پیدا می کنم و وقتی به پاگانی نگاه می کنم مرغ مگس خوار و پنگوئن اولین تصویری هست که به ذهنم میاد

        1. صادق

          ۱ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          داش مافیا، بین حس اولین برخورد با اولین رانندگی زمین تا آسمون فاصله است

          اگه شما رو چشم بسته سوار چند تا سوپر اسپرت بکنن و باهاشون رانندگی کنی (البته دیگه چشماتو باز میکننا، وگرنه میزنی ماشینو له و لورده میکنی) مطمئن باش مک لارن و پاگانی جزء اولین ماشینایی هستن که انتخاب میکنی! (منظور به لذت رانندگی هستش)

          البته اینو من نمیگم، ولی اکثر تست کننده ها اینو تایید میکنن

        2. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

          ۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          مافیا جان فقط اینو بدون که حتی دو آتیشه ترین طرفدارای فراری هم به شدت از مکلارن و مخصوصا پاگانی حساب میبرن و خیلی قبولشون دارن!

    3. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      پاگانی آشغله؟
      صداشو تا حالا شنیدی؟
      برو رکورداشو تو پیستای مختلف نگاه کن…
      با چندین اسب بخار کمتر (100-200 یا بیشتر) با گنده ها رقابت میکنه
      اصلن فیبر کربن تو دنیای اتومبیل رو مدیون پاگانی هستیم جناب…
      از اون حرفای بیخود زدیا!!!

      1. روزبه

        ۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (56 ديدگاه)

        قبل از هر کمپانی دیگه ای اواسط دهه 80 این لامبورگینی بود که پای فیبر کربنو به دنیای خودرو سازی باز کرد . اون موقع شخص هوراچیو پاگانی کارمند لامبورگینی بوده …

    4. erfan

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      این مافیا رو ولش کنید.بنده خدا تو یه سیاره دیگه داره زندگی میکنه فازشم اصلا معلوم نیست چیه

    5. Mclaren

      ۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      جهان سوم جایی هست که ما هستیم و به بزرگتر از خودمون میگیم آشغال شما اگر طراح بودی مطمئن باش ته ابتکارت همون تغیر خطر های پراید بود یا گذاشتن موتور های دهه 70 پژو رو ماشینای دیگه نهایتشم تغییر داشبورد هه … در ضمن هم مکلارن هم پاگانی بهترین طراحی و مهندسی رو دارن منتها این چیزا نیاز به اطلاعات و دانش داره چراغ های مکلارن دقیقا لوگوی مکلارن هست مطمئنا اگر میخواستن ماشین عروس درست کنن دیگه ایرودینامیک و ارگونومیشون هیچ جایی نداشت.
      حس شما هم هیچ ارزشی واسه این شرکت ها نداره چون اینا فقط میتونه واست یک رویا باشه.

  3. 4MATIC

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    رینگاش یک کم کو چیکه

    1. E 36

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      خوبه دیگه مگه لودره؟!!

  4. Mostafa&S

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    خوراک پیست

  5. Night Fury

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    رینگاش حالمو گرفت!

  6. jalal

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خشن بودن ماشین اسپرت در همچین ماشین هایی با همچین قدرت و قیافه هایی خلاصه می شود !

  7. ماهان گاز

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    همگی لذت میبرررررررررررررررررررررررررررررررررررریم!

    1. حسین

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. سامان جان دم شما گرم.

      1. سامان از تبریز

        ۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        فدا دادا

  8. صادق

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درود

    مک لارن یکی از سوپر اسپرت سازای با سابقه هستش، و از چند لحاظ رقیب مستقیم و نزدیکتری به فراری محسوب میشه تا پورشه (حتی بعضی اوقات از لامبو هم نزدیک تره) ، گرچه رقابت فراری و پورشه چون از قدمت بیشتری برخورداره معمولا حساسیتای بیشتری ایجاد میکنه، با لامبو هم که جای بحث نداره، (از همون اول جنگ و درگیری و… ;) ) ولی از اونجا که مک لارن هم مث فراری پایه کار خودش رو فرمول 1 گذاشته بیشتر به فراری نزدیکه

    650 هم کم کم باید منتظر جانشین 458 باشه.

    آخرش هم پیر میشیم و یه بار 3 تا غول بی شاخ و دم رو نمیذارن کنار هم ببینیم چی میشه (منظورم لافراری و P1 و 918 هستش)

    ارادت

    1. حسین

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      ایشالا خودت میذاریشون کنار هم و مقایسشون میکنی داداش ;-)

      1. صادق

        ۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        اون که بعّله

        توی برنامه ام هست ;)

    2. Mclaren

      ۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      صادق جان حرفت کاملا درسته دستخوش

      این 3 غول بیایونی رو هم قبول دارم نذاشتن کنار هم

      البته پی 1 با 918 رو کنار هم گذاشتن و پورشه شکست خورد و از اول هم مشخص بود پی 1 و لافراری حرف اول و آخر هستن

      1. ارمان

        ۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1306 ديدگاه)

        لینک بزارید لطفا!

        1. Mclaren

          ۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          تو همین سایت ویدئو درگ 918 و دوکاتی و پی 1

          با لانچ بد مکلارن باز هم 918 شکست خورد

      2. صادق

        ۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        ارادت ویژه داش مکلارن

        راستشو بخوای، روی کاغذ هر کدوم از این ۳ توی یه چیز شاخن ولی توی عمل راستش هنوز نمیدونم

        حقیقتش رقابت ۹۱۸ و p1 رو من ندیدمش ولی احتمالش هست که یه رقابتی کرده باشن

        لافراری هم قضیه اش خیلی پیچیده اس، فک کنم هنوز شرکت اجازه ی تست دقیق رو نداده، چون هر کی هم میخواد تستش کنه، توی پیست خود فراری تست میکنه و اعداد و ارقام خود شرکت رو میگه!!!

        خلاصه امیدوارم انتظار سر بیاد

        ارادت

        1. حسین

          ۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود. فراری میگه صفر تا صد لافراری زیر 3 هستش. هیچ تست کننده ای هم زمان دقیقشو نگفته!!! شاید یه جورایی میخواد اهمیت صفر تا صد رو کم کنه و بگه صفر تا صد زیر 3 باشه خوبه، دیگه مهم نیست چند باشه و رقابت رو بکشونه به صفر تا 200 و صفر تا 300…

        2. Mclaren

          ۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          صادق جان فدایی داری من خودم طرفدار مکلارن و فراری هستم همیشه خواستم طرفدار بهترین ها باشم نه طرفدار تعصب
          http://www.pedal.ir/موتورسیکلت/درگ-مکلارن-پورشه-دوکاتی
          این ویدئو سایت پدال
          معمولا اینجا بدون هیچ اطلاعاتی برند های انگلیس رو میکوبن چرا نمیدونم سیاست ما با انگلیس و آمریکا نباید باعث نادیده گرفتن مهندسی خوب این دو کشور بشه من منکر قدرت پورشه یا صنعت بزرگ خودرو سازی آلمان نیستم واقعا هیولا هست تو دنیا اما چیزی که از بچگی دیدم افتخارات فراری و مکلارن بود 15-16 سال پیش با مکلارن آشنا شدم اونم توی برنامه دیدنی ها بعدشم که بازی های کامپیوتری اومد هنوزم اف 1 کلاس آ همه بازی های ماشین بود و جز فراری و فورد ماشینی ندیدم تو کلاس آ تا بعده ها که بوگاتی و کنیخزگ سرو کلشون پیدا شد.

      3. شایان

        ۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        هیچوقت پورشه از مک لارن شکست نمیخوره اینو یادت باشه در ضمن هدف پورشه چیزه دیگه ای بود برای ساخت 918 مطمئن باش اگر هدف سرعت بود p1 جلوش هیچ بود در ضمن تست و انگلیسی ها کردن اگر آلماها این تست و میکردن شاید همه چی برعکس میشد! بازم میگم هدف پورشه فقط سرعت نبود هدف اصلی به رخ کشیدن تکنولوژی برتر نسبت به اون دوتا بود که اینو به نفع احسنت نشون داد

        1. Mclaren

          ۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          بله هدف پورشه به رخ کشیدن ته تکنولوژی بود و این رو بدون پی 1 هم هدفش تاپ اسپید نبود هدفش اصالت مکلارن و تمرکز روی شتاب بود و تاپ اسپید پی 1 حتی از لافراری بیشتر هست ولی معمولا مکلارن محدود کننده برای این هایپرهاش میذاره روی 350 کیلومتر به جز پی 1 جی تی آر.
          هیچوقت رو نیار پورشه ماشین های لوکس تولید میکنه اما مکلارن سابقه زیادی توی فرمول 1 داره مثل فراری و شک نکن توی هیچ زمینه ای جززز لوکس بودن و هندلینگ خوب نمیتونه نه با مکلارن رقابت کنه نه لافراری چون رکورد مکلارن پی 1 و هم لافراری پیست خوده آلمان بهتر از پورشه تو کشور خودش بوده…و اینم یادت نره تمام اعداد ارقامی که پورشه برای 918 ثبت کرده با واقعیت تناقض داره این یعنی دروغ این شرکت مشکل شما اینه که سیاست رو تو همه چیز داری قاطی میکنی که این درست نیست. شاید سابقه اسطوره های مکلارن رو تا حالا مطالعه نکردی

        2. شایان

          ۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          Mclaren شما فکر میکنی شرکتی مثل پورشه داره دروغ میگه تا بیاد شرکتشو و برندشو زیره سوال ببره نه عزیزم مشکل شما همینجور که از اسمت پیداست چیزه دیگه ایه در ضمن من تا حالا هیجا ندیدم بگن و بنویسن پورشه بی اصالته و مکلارن با اصالت! مطمئنا در اصیل بودن پورشه به غیر شما کسی شک نداره و در مقابل قیاسش با مکلارن خیلی اصیل تره در ضمن اون عدد و رقمی که داری میگی زمانهایی که برای مک لارن گرفته شده خیلی بدتر از پورشه چون تست های شرکت ها عدداشون با تست هایی که افراد معمولی میگرن فرق داره بازم میگم من با مک لارن مشکل ندارم من با افرادی مثل شما در این سایت مشکل دارم که همه چیزو داری قاطی میکنی و من هم تا زمانی که امثال شما در این سایت هستن و بیراه دارن میگن جلوشون می ایستم در ضمن شرکتی مثل پورشه نیازی نمیبینه که بخواد در فرمول یک شرکت کنه و بخواد از این طریق تبلیغات کنه همین شرکت مک لارن اگر برند مرسدس بهش نخوره کسی براش تره هم خورد نمیکنه در فرمول یک چون مرسدس یه برنده همینطور پورشه یه نگاهی به صد برند برتر دنیا بکن ببین پورشه کجاست و مک لارن کجاست اصلا مک لارن در صد برند برتر دنیا جایی نداره چون شناخته شده نیست چون مجبوره برای برندش یه جورایی آویزون این و اون بشه بازم میگم تعصب نداشته باش مک لارن هیچوقت نمیتونه به پای پورشه برسه هدف پورشه چیزه دیگه ایه والا الان یه پایه قهرمانیه فرمول یک میشد همراه با مرسدس فرمول یک فقط برای رانندهاش خوبه والا جز یه مسابقه تبلیغاتی بیش نیست

        3. Mclaren

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          حرفات اصلا نه اصول داره نه معنا اولا پورشه تولید انبوه هست و مکلارن محدود محصولات مک لارن خاص هست و پورشه عام از نو ع اطلاعاتتم مشخصه سن و سالی نداری من اصلا حرفی از بی اصالتی پورشه نزدم اما شما اطلاعاتت خیلی محدوده و کلا سیاست رو با مهندسی خودرو قاطی کرده مثلا بخش برند های خودرو میریم نوشتی انگلستان فلان و استعمار یعنی تعصبت جلوی دیدتو گرفته شما وقتی هنوز تاریخچه و هدف ساخت هایپر ها یا سوپر اسپرت های شرکت ها نمیدونی جای بحثی نمیمونه….علت دفاع شما از پورشه هم انعکاس استفاده از برند پورشه بعنوان بهترین توی جمع های لاین و فیسبوک و …گفتنی ها رو گفتم پورشه قابل احترامه همینطور 918 اما حرفای شما اصلا نه پایه داره نه اساس

  9. مسعود

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من خیلی بیشتر از شماها تو دنیای خودرو هستم اصلا سنتون قد نمیده دقیقا یادم هست وقتی مک لارن اف وان اومد همه براش شاخ شدن وقتی دیدن جلوش عددی نیستن عقده ای شدن همه میدونیم موتور مکلارن بی او و بود،ولی اینو بدونید اگه خود بی ام و میتونست همچین کاری بکنه حتما میکرد بعدشم برای شرکتی بزرگی مث بنز چه دلیلی داره که تو زمینه فرمول 1 با مکلارن همکاری کنه خودتون فکر کنید دیگه نیازی نمیدونم براتون توضیح بدم(من اگه بخوام بین آلمانی و انگلیسی یکیو انتخاب کنم بدون شک انگلیسیه چون همشون تکن مثل لندروور،رولزرویس،آستون مارتین،جگوار،مورگان وتاج سر همشونmclaren) کاملا سلایقه ای

    1. Mclaren

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      مسعود جان من هم دنبال کردم از همون بچگی یادمه وقتی مکلارن اف 1 تولید شد رقبا حرفی واسه گفتن نداشتن

      1. مسعود

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        مک لارن جان شما رو که قبول دارم منظورم آلمانیاست

      2. مسعود

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        و ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا