کمپانی مک لارن مدل 675LT خود را که بهنوعی نسخه بهروز شده، مستحکمتر، پرقدرت و سبک شده مدل 650S کنونی است رسماً معرفی کرد و بهزودی نیز در نمایشگاه ژنو امسال از آن رونمایی خواهد کرد.
این خودروساز قصد دارد محصولات خود را به سه دسته Ultimate، Super و Sport تقسیم کند؛ حالا 675LT با ورود به سبد محصولات این کمپانی بالاتر از 650S و در رده Super قرار میگیرد. جالب است بدانید P1 در دسته Ultimate بوده و مدلهای کوچک تندوتیز که در آینده خواهند آمد رده Sport را تشکیل خواهند داد.
عبارت LT مخفف “Long Tail” است که منظور همان نحوه طراحی آئرودینامیک خودرو است که اولین بار در سال ۱۹۹۷ در مدل F1 Long Tail پیاده شد. استفاده بسیار وسیع از فیبرکربن در قسمتهای مختلف خودرو مثل شاسی، بدنه، عناصر سبکوزن پیشرانه، قطعات آئرودینامیکی، باله عقب، ورودیهای هوا، اسپلیتر، سپرها، دیفیوزر و.. دیده میشود که دستاورد آن کاهش وزن خشک به میزان ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به 650S و رسیدن به عدد ۱۲۳۰ کیلوگرم و همچنین افزایش نسبت قدرت به وزن از ۴۹۳ اسب بخار بر تن در مدل 650S به ۵۴۱ اسب بخار بر تن در 675LT است.
در بخش فنی، 675LT از همان نمونه ۳.۸ لیتری V8 توربو دوقلوی مورد استفاده در 650S سود میبرد اما یک تفاوت عمده وجود دارد، در این مدل ۵۰% اجزا شامل توربوها، میلسوپاپ، اتصالات، سامانه سوخترسانی سریعتر، جزئیات سرسیلندر، منیفولد های اگزوز و.. جدید هستند. به دلیل همین وسعت تغییرات کد این نمونه M838TL بوده و با پیشرانه 650S متفاوت است. حداکثر توان خروجی افزایشی معادل ۲۵ اسب بخار داشته و به ۶۶۶ اسب بخار در دور ۷۱۰۰ رسیده؛ بیشینه گشتاور هم با ۲۱.۶ واحد افزایش به ۶۹۹.۶ نیوتون در متر در دور ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ رسیده است. جعبهدنده نیز از نوع دوکلاچه و ۷ سرعته خواهد بود. از طرفی ترکیب وزن کمتر با قلب پربازدهتر سبب شده 675LT شتاب ۰-۹۶ کیلومتر را ۰.۱ ثانیه سریعتر از 650S و در ۲.۹ ثانیه ثبت کند؛ اما قدم بزرگتر کاهش زمان لازم برای رسیدن به مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که از ۸.۴ به ۷.۹ ثانیه رسیده است.
البته به خاطر نوع طراحی آئرودینامیکی بدنه کمی با افزایش ضریب درگ روبرو هستیم که حداکثر سرعت را در ۳۲۹.۹ کیلومتر بر ساعت (۳.۲ کیلومتر بر ساعت کمتر از 650S) محدود کرده است.
ظاهر خودرو شباهت زیادی با 650S دارد با این تفاوت که بسیار تهاجمیتر و آئرودینامیک تر از آن است. از عناصر عمده طراحی آن میتوان به ترمز هوایی ۵۰% بزرگتر و پرده بین چراغهای عقب از جنس پلی کربنات اشاره کرد. در قسمت عقب باله بزرگ فیبر کربنی، خروجیهای اگزوز تیتانیومی و مجموعه سپر و دیفیوزر غولپیکر زیر آنها توجه هر بینندهای را جلب میکند. در نمای جلو نیز سپر جدید و اسپلیتر بزرگتر (باز هم از جنس فیبرهای کربن!) بسیار اغوا کننده است. شایانذکر است که موارد ذکر شده جلو و عقب خودرو در آئرودینامیک و خنک کاری نقش بسزایی دارند؛ بهگونهای که سپر و اسپلیتر جلو هوا را به سمت ورودیهای جانبی و عقب هدایت میکند و دیفیوزر و ترمز هوایی باعث پایداری و نیروی رو به پایین بیشتر میشود. در نگاهی کلّی حدود یکسوم اجزا در مدل جدید با 650S متفاوت هستند.
در مورد درون کابین هم به گفته مک لارن فضای آن رنگ و بوی P1 دارد و صندلیهایی خواهد داشت که از فیبرهای کربن ساخته شده و با آلکانتارا پوشیده شدهاند.
675LT در قالب طرحی که خود کمپانی آن را “By McLaren” میخواند هم عرضه خواهد شد که دارای رنگهای معروف و خاص و الهاماتی از گذشته است. در بعضی موارد نیز امکان سفارش درون و بیرون خودرو با رنگ و تِم یکسان وجود خواهد داشت.
۲۹ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
saleh.cars.motorcycles
۸ اسفند ۱۳۹۳باریک ا…
دمشون گرم
ممنون از امین قوام صفوی
Mostafa&S
۸ اسفند ۱۳۹۳درود
مکلارن بهترین خودروساز انگلیسه…
Hrs-Optima
۸ اسفند ۱۳۹۳بالاخره مکلارن رقیب فراری 488 GTB رو ساخت.
دمش گرم.
"Amir"
۸ اسفند ۱۳۹۳طراحی های مک لارنم داره میشه مث بوگاتی. ، دیگه خیلی یه نواخت شده
NA-NikandreosApotheon-NA
۹ اسفند ۱۳۹۳درسته ماشین خوبیه ولی به هیچ عنوان اون حس دوست داشتنی رو که لامبو و فراری در اختیارت قرار میدن رو میده.
طراحی ظاهریش باحال نیست.
MOHAMAD TBAG
۸ اسفند ۱۳۹۳فقط به درد مسابقه میخوره ….. همین و بس
hamed
۸ اسفند ۱۳۹۳طراحیش خیلی پخته تر شده
سادگی=زیبایی
Zora
۸ اسفند ۱۳۹۳کار مک لارن عالیه ,همه چیزیه که از یه ماشین مسابقه ای انتظار میره . 650s رقیب هوراکان و 458 فراری بود
فراری و لامبورگینی باید بیکار نشینن
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۸ اسفند ۱۳۹۳عالیه.
تنها ایرادی که نسبت به فراری و لامبورگینی داره اینکه همه ماشیناش شکل همند. و همشون از یه موتور 8 سیلندر 3.8 لیتری استفاده میکنن.البته با قدرت متفاوت
سجاد
۸ اسفند ۱۳۹۳خیلی هم عالی .. ترکیبی از 650s و P1 !!! به نظرم خیلی بهتر از 650 شده …امیدوارم مکلارن بیشتر روی بخش Ultimamte کار کنه در آینده//
ولی با وجود عشق زیادی که به مکلارن دارم ، نمیدونم چرا مدل MP4-12C خیلی بیشتر از 650 و 675 به دل من نشست
مرسی آقا امین
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۹ اسفند ۱۳۹۳خب معلومه چون عاشق مکلارنی از اولین ماشین مکلارن که کلا مال خود مکلارنه( منظورم غیر f1)خوشت میاد
Ahmad..F12
۸ اسفند ۱۳۹۳امین جان ممنون
به نظر خیلی قوی و معرکه میاد
تبریک میگم به پویا جون ;)
mahdi
۸ اسفند ۱۳۹۳خیلی خوشکله
kurdishlambo
۸ اسفند ۱۳۹۳الحق دمشون داغ
سعید
۸ اسفند ۱۳۹۳خیلی قشنگتر از 650 شده
ولی از نظر قدرت ،زیادی به 650 نزدیکه تازه سرعتش هم کمتره،شاید تاثیر منفی تو فروش هردو خودرو داشته باشه،ای کاش قدرتش رو میبردن بالای 700 اسب،مثلا موتور بنزینی P1 که 727 اسب قدرتشه رو میذاشتن روش تا با آونتادور و F12 و بقیه 700 اسبی ها به خوبی بتونه رقابت کنه،ماشینای بین 600 تا 700 اسب رو که 650S حریف همشون میشه :D ،حتی فراری 488 ،چون شتاب و حداکثر سرعتشون تقریبا یکیه
Amin.Fucco
۸ اسفند ۱۳۹۳به نظر نمیاد 650S بتونه با فــــــراری رقابت کنه :)
سعید
۸ اسفند ۱۳۹۳روی کاغذ و با توجه به مشخصاتشون میتونه،اما در عمل…
ali2240
۸ اسفند ۱۳۹۳هرچقدر جلوش قشنگه طراحی پشتش نافرمه
پیکان جوانان
۸ اسفند ۱۳۹۳رقیب آونتادور بالاخره توسط مکلارن بالاخره بدنیا آمد
Mclaren
۸ اسفند ۱۳۹۳مرسی داش امین گل با مطالب داغ و خوبت
رخش گرچه تکراریه اما زیباست و ای کاش تو این مدل تاپ اسپید هم افزایش میداد
h112
۸ اسفند ۱۳۹۳اگه بخوام بین …فراری و لامبورگینی و مکلارن …سوپر اسپرت انتخاب کنم…
قطعا انتخاب آخرم مکلارن….
h112
۸ اسفند ۱۳۹۳در مجموعه…منظورم اینه که ….بزرگی و اعتبار این شرکت خیلی کمتر از فراری و لامبو هست…در باره این خودرو هم که ظاهری کاملا تکراری….
Mclaren
۹ اسفند ۱۳۹۳اعتبار؟ بزرگی؟شما به چی میگی اعتبار؟ به چی میگی بزرگی.
فک کنم نمیدونین غول های تکنولوژی اروپا آلمان و انگلیس هستن و ایتالیا بعد از چندین کشور دیگه…
پس مطمئنا اعتباری که شرکت های انگلیسی و آلمانی دارن خیلی بالاتر از بقیه هست.
Alpha
۸ اسفند ۱۳۹۳خیلی طراحیش زیباست
داشبوردش ساده هست و عالی
reza
۹ اسفند ۱۳۹۳از طراحی عقبش خیلی بدم میاد
فرزاد
۹ اسفند ۱۳۹۳اسم لامبورگینی و آرم لامبورگینی می ارزه به کل مک لارن!
Mclaren
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴آرزو بر جوانان عیب نیست :D
شایان
۹ اسفند ۱۳۹۳عقبش کلا کپیه لامبورگینیه بی اصل و نسب به این میگن
Mclaren
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴کاش تو مطالب مکلارن نظر نمیدادی گرچه هرجا نظر میدی از پوچی نظر و بی اطلاعاتیت رکورد دیسلایک میخوری…
فقط موندم کدوم مدل لامبورگینی پشتش شبیه اینه
به هر حال با اینکه اینجا مکلارن دشمن زیاد داره خوب بهت دیسلایک میدن نوش جان.