مک لارن

آشنایی با مک لارن P1 GTR-18 لازانته موتور اسپورت

لازانته موتور اسپورت تاریخچه‌ای درخشان و مرتبط با مک لارن دارد. این تیم مسابقه‌ای بریتانیایی به پیروزی مک لارن F1 GTR در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۱۹۹۵ کمک کرده است. به منظور هماهنگ‌سازی با قوانین نیز چندین دستگاه از F1 GTR به مدل‌های جاده‌ای تبدیل شده‌اند و با نام GTR-97 در دسترس بوده‌اند. دلیل این نام‌گذاری هم به FR GTR 1997 با بدنه طویل‌تر آن مربوط می‌شود.

لازانته همین سنت را با مدل مخصوص پیست P1 GTR هم ادامه داده و این خودرو را برای کاربری‌های قانونی در جاده دگرگون کرده است. پس از P1 GTR خودروی P1 LM پدیدار شد که ۴۰ درصد داون فورس بیشتر و وزن کمتری داشت و توانست رکورد نوربرگ رینگ ثبت شده توسط لامبورگینی اوراکان پرفورمنته را بشکند. در سال ۲۰۱۸ بود که لازانته خودروی مک لارن P1 GT را معرفی کرد، یک نسخه دم‌دراز برجسته از GTR که توجهات زیادی را به خود جلب کرد؛ و حالا هم نوبت به معرفی نسخه جاده‌ای هایپرکار هیبریدی مک لارن در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

با مک لارن P1 GTR-18 آشنا شوید، خودرویی که بازتعریف دوباره مک لارن P1 GTR شاسی ۰۱۱ می‌باشد. این خودرو در دو سال اول زندگی خود وارد برنامه رانندگی انحصاری P1 GTR شده و سپس بازنشسته شد. در سال ۲۰۱۸ بود که مالک خودرو خواهان ویژگی‌های جدیدی بود و بنابراین نتیجه آن تولید P1 GTR-18 لازانته بود.

این خودرو از نظر بصری تقریباً مشابه P1 است اما پوشش کلاسیک خود که ادای احترامی به F1 GTR-97 افسانه‌ای می‌باشد. باعث تمایز آن از نسخه استاندارد شده است. همچنین طراحان لازانته از کدهای رنگ استاندارد بکار رفته در F1 GTR-97 استفاده کرده‌اند و قطعات فیبر کربنی مشهود بدنه نیز پوشش تیره‌رنگ ویژه‌ای دارند.

از دیگر ویژگی‌های خاص این خودرو می‌توان به هدست های دوطرفه راننده و سرنشین برای ارتباط با یکدیگر، کلیدهایی از جنس فیبر کربن و کیف‌های ویژه برای مالک اشاره کرد. پس از تکمیل این پروژه، لازانته آن را به همراه F1 GTR-97 شاسی 028R به نمایش گذاشت.

تنها ۶ دستگاه از هایپرکار P1 GTR-18 تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    خیلی جذابه
    اما من به شخصه P1 GTR زرد رو ترجیح میدم …

    1. M سابق

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      زیبا ترین رنگش مشکی بود از نظرم !
      چون احساس میکنم کارکتر P1 رو بهتر نشون میداد و با توجه به کسایی که پشتش نشستن تو ذهنم برام درست کردن شخصیت این ماشینو

  2. شاهین

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    + 765 LT
    – 911 Turbo S

    ببینیم خواننده های سایت پدال بیشتر طرفدار کدومن

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. ایلیا

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (731 ديدگاه)

      رقیب هم نیستن، باید نسل جدید gt 2 رو زیارت کنیم!
      هر دو جذابن، هم lt هم gt 2 rs که میاد و لذت ما رو چند برابر میکنه.

    2. esi_car

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (40 ديدگاه)

      LT 765

      1. M سابق

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        آخه مرد مومن کی تولید محدود با تولید عمده مقایسه کرده
        اونم تو پست مکی بیایی مکی رو در مقابل پورش بزاری ؟
        کلا مقایست ایراد داره!
        اولا باید میگفتی 911 turbo s یا 720 S در ضمن تو یه پست بی طرف مثه ژاپنی یا امریکایی

  3. علیرضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    زیادی مسابقه ای شده . از حالت شهری در اومده .

  4. Zonda R

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    از 2014 این خودرو انقلابی در طراحی مکلارن ایجاد کرد
    تو این نسخه اون لوله ی روی سقف خیلی جلب توجه میکنه البته تو نسخه عادی هم هست اما نه با این حجم پردازی
    هر موقع میبینمش یاد need for speed میوفتم

    1. mehdi

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      لوله نیست اسکوپ روف هست( scoop roof )

  5. esi_car

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    لانزانته درست نیست ؟؟ با توجه به عبارت انگلیسیش lanzante ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا