زمانی که مک لارن از هایپرکار جدید خود و جانشین P1 اسطورهای رونمایی کرد نام نمادین و برجسته سنا را انتخاب کرد. مک لارن این خودرو را به پاس گرامیداشت آیرتون سنا راننده فرمول ۱ که بهصورت تراژیکی در مسابقه سال ۱۹۹۴ فوت کرد، سنا نامگذاری کرده است. اگرچه سنا کل حرفه رانندگی خود را در مک لارن سپری نکرده اما از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳ در این تیم بوده است. در خلال آن سالها سنا سه بار قهرمانی را برای مک لارن به ارمغان آورده است. تصمیم مک لارن برای استفاده از نام سنا روی هایپرکار جدید کمپانی به سادگی گرفته نشده است. در ویدئوی جدید منتشر شده طراحان و مهندسان این برند دلیل استفاده از نام سنا را تشریح کردهاند.
دن پری ویلیامز، مدیر طراحی مهندسی مک لارن میگوید:
ارزشها و طرز رانندگی و پیشبینیهای او به همراه تلاش برای تأثیر فوقالعاده روی زندگیاش باعث شده مک لارن این نام را انتخاب کند.
ریچارد فارکوهر، مدیر مهندسی قوای محرکه و خودروی مک لارن نیز میگوید:آیرتون وسواس زیادی برای توجه به جزئیات و سریع رفتن داشت.
تمرکز و پیشبینی و تخمینهای سنا برای رد کردن محدودیتها احساسبرانگیز است. او همواره روی بهترینها تمرکز داشت.
ویدئوی مورد بحث واقعاً زیباست زیرا مهندسان و طراحان درباره سنا و میراث او صحبت میکنند.
همهچیز مک لارن سنا درباره فوقالعاده بودن است. این خودرو که اوایل سال جاری معرفی شده دارای طراحی وحشیای است که البته بهترین و جذابترین طراحی نیست. طراحی سنا به خاطر سریعترین و چابکترین بودن در پیست خلق شده است. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی این خودرو قدرت ۷۸۹ اسب بخاری داشته و به لطف بالهای بکار رفته داون فورس ۸۰۰ کیلویی تولید میکند.
maximus
۲۸ فروردین ۱۳۹۷خیلی قشنگه اما اونقدری که باید نمیتونه خودش رو از محصولات ارزان تر مک لارن جدا کنه
#نظر شخصی
با احترام به مک و طرفدارانش
ایمان
۲۸ فروردین ۱۳۹۷مکلارن اگه یه تیم طراحی خوب داشت کولاک میکرد
اکثر مدل هاشون شبیه به هم هستن و جالب نیست
فقط P1 و 720s توشون از نظر طراحی بهتر از سایر محصولات مکلارن هستن ولی از لحاظ انجین و پرفورمنس عالیَن
af.1024
۲۸ فروردین ۱۳۹۷از بهترین میراث سنا میشه به هوندا nsx نسل اول اشاره کرد….
ساسان
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ازلحاظ پرفورمنس قطعا”عالیه…ولی ازلحاظ طراحی نقطه مقابل p1هست..ازدید من
Love Cars
۲۸ فروردین ۱۳۹۷طراحی های مکلارن توی دوره مدیریت بخش طراحی توسط فرانک استفنسون بهتر از این 11 ماه اخیر که رابرت ملویل مدیر شده بود.البته توی سنا طراحی تا حد زیادی فدای آیرودینامیک شده.
مرتضی مقدم
۲۹ فروردین ۱۳۹۷حرف از طرف داری و تعصب مبنایی جز خودخواهی و بیخردی نداره.واضح تر اینکه پشت تعصب همواره لجاجت و اصرار و نادانی وجود داره که نتیجه این رفتار جز چشم پوشی روی حقایق و در حالت بدتر پامال کردن حقیقت نیست.اما سلیقه به نگرش و شخصیت افراد بر می گرده و تفاوت سلایق نه تنها طببیعی هست بلکه باعث جذابیت دنیای اطراف میشه.اگه سلیقه همه به یک منوال بود که تمام ملت سوار یک خودروی مشخص میشدن و این همه زیبایی و هیجان و نواوری و تنوع وجود نمیداشت.اینکه صرفا خودرویی آلمانی انگلیسی آمریکایی ژاپنی و … باشه نه مزیت محسوب میشه نه ایراد.مشخصات فنی ، قابلیت اطمینان ،خدمات پس از فروش ،ایمنی، نوع کابین و کاربری مورد نظر،مصرف سوخت و ملاحظات زیست محیطی،طراحی بیرونی و داخلی،زیبایی،راحتی و … در کنار سلیقه شخصی و توجه به جزییات پارامتر های انتخاب یک خودرو هستن از نظر بنده.