اواخر سال گذشته مک لارن اعلام کرد که در حال تولید هایپر-GT جدید با طراحی سه نفره ی برگرفته از مدل نمادین F1 میباشد.
هماکنون مدیر ارشد کمپانی مایک فلوویت آشکار ساخته که این مدل که با کد BP23 شناخته میشود یکی از سریعترین و قدرتمندترین خودروهایی خواهد بود که توسط مک لارن ساخته شده است.
اگرچه احتمال اعلام جزئیات این خودرو تا پیش از عرضهی آن در سال ۲۰۱۹ کم است اما میدانیم که خودروی یاد شده از قوای محرکهی هیبریدی استفاده خواهد کرد و به احتمال زیاد، پیشرانهی تکامل یافتهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی طراحی شده برای 720S در این هایپر-GT خواهد تپید.
استنباط ما این است که قدرت این خودرو اندکی کمتر از هایپرکار P1 و بیشتر از 720S خواهد بود.
برخلاف دیگر خودروهای ساخت مک لارن، این هایپر-GT تنها برای ارائهی عملکردی نفسگیر طراحی نشده است. همانگونه که از نام خودرو بر میآید، هایپر-GT مک لارن قول خلق یک کلاس کاملاً جدید از GT راحت با تواناییهای عملکردی استثنایی را داده است.
اتواکسپرس گزارش داده که خودروی موردبحث از ساختار مونوکوک فیبر کربنی کامل استفاده خواهد کرد. علاوه بر این در هایپر-GT مک لارن نیز شاهد دربهای دو سطحی خواهیم بود اما برای اولین از این دربها از نوع برقی خواهند بود.
تنها ۱۰۶ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و جای تعجبی ندارد که همهی آنها قبلاً فروخته شدهاند.
پهلوان مک لارن
۲۶ اسفند ۱۳۹۵???تنها 106 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و جای تعجبی ندارد که همهی آنها قبلاً فروخته شدهاند.??????
وقتی مهندسی – افتخارات-12 سال گارانتی-اعتبار- ایمنی-تجربه-تکنولوژی (و یه سری چیزای دیگه که شاید جا انداختم) رو یه جا داشته باشی نتیجش این میشه که ماشینی که هنوز مشخصات فنیش و ظاهریش و شایدم تاریخ دقیقه به بازار اومدنش مشخص نیست همش به فروش میره.?
اصلا معلوم نیست چطوری عاشقان فهمیدن همچین ماشینی قرار ساخته بشه.
مک لارن به این معروفه که ماشیناش خیلی زود فروش میره.
dice
۲۶ اسفند ۱۳۹۵دقیقا….
P1 هم اینجوری فروش رفت :)
نخود آش
۲۸ اسفند ۱۳۹۵بله در مورد کوییک هم تو کشور ما همینطوره.
هنوز نمیدونن کی به دستشون میرسه اما واسه ثبت نامش صف میکشن.
پناه بر خدا
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
106 دستگاه که خیلی کمه.
پورشه از بهترین هایپرکار تاریخ (تا الان) 918 تا تولید کرد و هر کدومش رو با حدود نصف قیمت p1 فروخت.
از این کم فروشی خودروسازان انگلیسی متنفرم.
پهلوان مک لارن
۲۶ اسفند ۱۳۹۵فولکس با اون عظمتش 500 تا شیرون میسازه و همینطور مرسدس هایپر شو بین 200 یا 300 تا ازش تولید میکنه. اونوقت رفیق شما انتظار داری این هایپر مک لارن 900 تا ازش تولید بشه؟؟؟؟؟؟!!!
به نظرم خیلی معقوله بین 100 و 200 تا ساختن این هایپر با وجود محدودیت های مک لارن.
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
هر مدلی رو باید با هم سطح خودش مقایسه کنی.
شیرون باید هایپرکار مرسدس بنز و استون مارتین مقایسه بشه و میدونی که تعدادش از هر دوتای اونا (مخصوصا هایپرکار استون-ردبول) بیشتره و قیمتش کمتر.
قرار نیست شیرون با تویوتا کمری یا فولکس واگن گلف مقایسه بشه و بگی همش 500 تا ازش تولید کردن !!!
500 دستگاه برای هایپرکاری که 2 میلیون پوند قیمت داره تعداد کمی نیست.
ولی 106 تا خیلی کمه.
از اون طرف پورشه 918 رو هم با پی وان و لافراری مقایسه کن. بازم تیراژش بیشتر بود و قیمتش کمتر.
.
در مورد محدودیت های مک لارن هم به نظرم داری مظلوم نمایی میکنی.
محدودیت دیگه چیه؟
چون از لامبورگینی اطلاع دارم مثال میزنم:
لامبورگینی با وجود اینکه دوکاتی و جیوجیارو سرپرستی می کنه کلا 1146 کارمند داره. گروه تکنولوژی مک لارن 5500 نفر کارمند داره. خودروسازی مکلارن 1500 تا.
مک لارن بودجه ی عظیمی برای شرکت در فرمول 1 داره.
در حالی که فولکس واگن با دیزل گیت دست و پنجه نرم میکنه ، مک لارن از سرمایه ی عظیم هولدینگ های خلیج فارسی استفاده میکنه.
فراری الان بهترین اوضاع مالی رو در بین سوپراسپرت سازان داره و مطمئن باش بعدش مکلارن قرار داره.
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
مک لارن رو خیلی دوست دارم (شاید اندازه ی لامبورگینی) ولی از این کاراش بدم میاد.
پهلوان مک لارن
۲۶ اسفند ۱۳۹۵واقعا دوست دارم مجید هیچ وقت کم نمیاری عینه خودم?
مجید رفیق.لامبورگینی احتیاجی به تعداد بالای کارمندان نداره که همین 1146 تا هم زیادشه.هرچی تکنولوژی هستش از پورشه و آئودی و فولکس میگیره. در واقع اون تعداد کارمنداشم برای فولکسه که با لگد دارن از لامبورگینی کار میکشن(با لحن خیلی شوخی میگم?)
فولکس که دیزل گیتش تموم شد.برای شرکتی مثل فولکس دیزل گیت خیلی هم هزینه بر نیست.
مثلا شما بگو خفن ترین ماشین لامبو ازش چندتا تولید شد؟؟!!(Centenario):همش 40 تا اونم نزدیک 2 میلیون دلار.
من فکر میکنم همش بستگی به تولید و بودجه هر شرکت داره.مثلا طبیعیه پورشه سالی 200 هزار تا ماشین تولید میکنه هایپرشو 918 تا تولید کنه.البته بودجه ی خیلی خوبی هم داره.
بازم فولکس 500 تا شیرون تولید کرده برمیگرده به بودجه ی عظیمش.
استون هم با زرنگی که کرد میتونه از پول این هایپرش برای توسعه مثلا انجین v8 استفاده کنه که تو آینده سودش خیلی بیشتر از اینه که یه هایپرو تماما خودش بسازه.و گرنه میتونست کلی هزینه تحقیق و توسعه و ساخت کنه برای هایپرش(که میدونی از توان استون خارجه) برای طراحی انجین توسط خودش یا گیربکس یا سیستم ترمز و………..
بازم میگم همه چی بستگی به توان مالی و قدرت یک شرکت داره.
رضا
۲۶ اسفند ۱۳۹۵تعداد کم این ماشینها واسه اینه که خاص و کمیاب باشند وگرنه خز میشن
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵.
هولدینگ های خلیج فارسی هم همینطور از مک لارن کار می کشن ؟!؟!؟
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۷ اسفند ۱۳۹۵مجید جون دنیس چن بار خواسته سهامشونو بخره و بندازتشون بیرون ولی خب متاسفانه نشد!…اونا فقط درحد سهامدار و عضو هیئت مدیره هستن…همه دنیا میدونن موفقیت مکلارن ب خاطر مدیریت خوب دنیس بوده…پس زیاد نگران مکلارن نباش.دنیس حواسش هس حتی الان ک فقط عضو هیئت مدیرس…حیییف ک نشد سهامشونو بخره…ولی خب دنیس تصمیم داره با پولش یه مرکز تکنولوژی جدیدی احداث کنه.
مرصاد
۲۸ اسفند ۱۳۹۵بهترین هایپرکار تاریخ 918?????
فقط انگلستان
۲۶ اسفند ۱۳۹۵به احتمال زیاد با اومدنش باز هم برای چند سال رکورددار سرعت خواهد بود امیدوارم خیلی از قطعاتشو جوری بسازن که مادام العمر نیازی به تعویض نداشته مثل ترمزهای کربن – سیلیکنی P1 که نیاز به تعویض ندارن.
shirko
۲۶ اسفند ۱۳۹۵عجب طراحی گیرایی داره
ونوم اف ۵
۲۶ اسفند ۱۳۹۵کی معرفی شده که ماشالله همه هم فروش رفت ماشالله به مکلارن که اینجوری اعتماد خریدارو جلب کرده چون هنوز هیچ چیزی معلوم نیست از مشخصات فنی
ASA
۲۶ اسفند ۱۳۹۵اینا پیش فروش میکنن همش میره
سایپا هم همینطور
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۲۷ اسفند ۱۳۹۵فوق العادست ولی این مدل طراحی پشت ماشین که از شیرون شروع شد و واقعا زشت هست چیه آستون مارتین … مرسدس بنز … بوگاتی شیرون و حالا مکلارن … این چراغ های یه تیکه زشت… اون ظرفت و زیبایی رو از بین برده که توی مدل های قبلیشون داشتن.
امیدوارم این طراحی عقب فقط در حد کانسپت باشه و طراحی اصلی متفاوت باشه.
مرصاد
۲۸ اسفند ۱۳۹۵جونم اسم و آواتار ❤❤❤