مک لارنهنسی

اتحاد آمریکایی – انگلیسی

در این روزها که اخبار نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ در محوریت قرار داشت ، هنسی از برنامه ای با نام HPE700 برای تیونینگ مک لارن MP4-12C خبر داد.

Hennessey McLaren MP4-12C HPE700
Hennessey McLaren MP4-12C HPE700

بزرگ‌ترین تغییرات در قسمت موتور این محصول صورت گرفته، جایی که مهندسین هنسی با بهینه سازی ECU، بروز رسانی اینترکولر و سیستم اگزوز توانسته اند قدرت و گشتاور موتور ۳.۸ لیتری V8 مجهز به توربوی دوقلو را به ترتیب با ۸۸ و ۱۳۰ واحد افزایش به ۷۰۴ اسب بخار و ۷۲۸ نیوتن متر برسانند. این تغییرات شتاب صفر تا صد نزدیک به ۲.۸ ثانیه ای و پیمودن یک چهارم مایل در ۱۰.۳ ثانیه با سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت را سبب شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. km

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    هنسی یکی از بهترین تیونر های دنیاست به هر چی دست میزنه عالی از آب در میاد سال پیش هم کادیلاک سی تی اس رو تیون کرد با 1250 اسب بخار و 390 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت http://www.topcarrating.com/2012-hennessey-vr1200-twin-turbo-cadillac-cts-v-coupe.php . هنسی ونوم رو هم که همه میشناسن و نیازی به توضیح نیست http://www.topcarrating.com/2011-hennessey-venom-gt.php

    1. slr722

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      انگلیس امریکا باهم چه شود…

      مکلارن سرور همه سوپر اسپرت هاست…چون انگلیسیه…

      1. پژمان

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (296 ديدگاه)

        مکلارن سرور همه سوپراسپرت هاست؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! ماشینی که شتابشو مدیون توربوهاشه کجاش سروره؟ مکلارن f1 هم که موتورش ساخت bmw هست

      2. VAHID JINPACHI

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (847 ديدگاه)

        دلت خوشه ها…..

      3. حمید

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        این مله از slr722 بعید بود !!! چون انگلیسیه سرور سوپراسپورتهاست؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!خداییش مک لارن خیلی خوبه ولی سرور همه نیست با انصاف باشیم یکم . ولی آقا پژمان اشکال توربو چیه ؟ همه هم لایک کردن !!! مدیون توربو باشه عیبی نداره ، شما مگه دنبال نوستالژی هستی که با تکنولوژی مخالفی ؟ توربو یه نوآوری بود که باعث شد خودروسازها دست از افزایش حجم واسه قدرت بردارند و دنبال راه های جدید بگردن . مثلا دهه هفتاد تو آمریکا موتورها در حد نیروگاه اتمی بود کادیلاک الدورادو از 7.2 لیتر شروع میشد به بالا!!!مثل تانک مصرف میکرد شتابش بد نبود ولی به اندازه موتورش سر و صدا نمیکرد . الان ماشین شیش سیلندر 100-0 میزنه زیر 3 ثانیه مثلا پورشه بده ؟ با چی میزنه ؟ توربوشارژر و سوپرشارژر و … اگه ایراده بریم دنبال نوستالژی بیخیال فناوری شیم . منبع نوستالژی هم بغل گوشمونه … شونصد سال پراید هزار و شونصد سال پیکان ، ما رو چه به مک لارن ؟ توربو ایراد نیست .

      4. slr722

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        حمید جان کمی شوخی کردم چون هم انگلیس بود هم مکلارن…

      5. slr722

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        چرا مگه استفاده از توربو جرمه؟؟؟

        خیلی از سوپر اسپرت ها هستن که از توریو استفاده میکنن…

      6. حمید

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        والا منم نمیفهمم چرا اکثرا از توربو بد میگن !!! اگه پدال نظر سنجی بذاره ترجیح میدین موتورتون توربو شارژ باشه یه کاربراتور باور کن اکثرا کاربرات انتخاب میکن!!!!!!!!این خصلت خوبی نیست اکثر ایرانی ها در برابر نو آوری مقاومت میکنن . همش به گذشته نگاه میکنن ! آقا یه ساعت زمان و میکشیم عقب تا دو ماه اکثرا میگن به وقت قدیم الان ساعت فلانه !!! قصد توهین ندارم شاید خودمم همین طور باشم ولی این عادت شده تو همه زمینه ها … خیلی بده .

  2. aryamehr

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    احسنت

  3. مهزیار

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (444 ديدگاه)

    از این ماشین هیچ وقت خوشم نیومده.
    واقعا فلسفه ساختشو نمیدونم.

    1. حمید

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      منظور از فلسفه ساخت چیه دقیقا ؟

  4. نيما

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    هنسی با مک لارن عجب چیز خوفی بشه من دوسش دارم ( به شخصه )

  5. amir.t.

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    طراحی بدنش حرف نداره خیلی شیک درستش کردن ولی جلو داشبوردش اصلا به دل نمیشینه

  6. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.
    طراحیش واقعا قشنگه.مخصوصا جلوش.
    ولی داشبورد و قسمت عقبش زیاد مال نیست.
    مخصوصا پشتش که انگار با عجله طراحی کردند.که یک چیزی بدهند بیرون.
    فقط ماشین های المان.

    ایران و المان.

  7. جلال

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    ظاهر و مشخصاتش که حرف نداره
    فقط امیدوارم که به مسائلی مثل مصرف سوخت هزینه نگهداری اصطهلاک و….هم توجه کرده باشن……….

    1. حمید

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      ماشین 704 اسب بخاری رو طراحی نمیکنن که آدم بره باهاش سبزی بخره … لزومی نداره کم مصرفباشه و هزینه نگهدازیش کم باشه . مگه تویوتا پریوسه؟البته که اگه مصرفش از ماشینای هم تراز خودش کمتر باشه مزیت حساب میشه ولی واسه این ماشین مصرف مهم نیست فقط پاک بسوزونه که استانداردهارو پاس کنه کافیه.هر ماشینی هدف خاص خودشو داره.دوتا ماشین سوپراسپورت وقتی مقایسه میکنن نمیگن کدوم کمتر میسوزونه؟اون بهتره!!!میگن کدوم 100-0 سریعتر میزنه (برای مثال) اون بهتره

  8. e.scamp

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1952 ديدگاه)

    فکر کن منصوری قیافه ماشین رو روتوش کنه هنسی موتور رو چی بشه

  9. علی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فکر کنید این خودرو رو بدن ایران خودرو منتاژ کنه بعد از حذف اجزای اضافی ماشین و در اوردن 25 تیپ از یک خودرو و بعد از 35 سال ایجاد فیس لیفت یا تعویض چراغ جلو و عقب به فکر یه نو آوری میوفته و نسل وانت این خودرو رو به رخ جهانیان میکشه …

  10. امین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    به این میگن یه تیون موفق
    معلومه تیونر همه ی تمرکزشو گذاشته رو موتور ماشین نه بیاد کل ضاهرشو عوض کنه یا طلا بزنه یا کرومیش کنه!

  11. پژمان

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    اقایان حمید و slr توربو بد نیست جرمم نیست ولی اصل تکنولوژی پیشرفته یعنی قدرت و سرعت و شتاب بالا بدون توربو و…. وگرنه با توربو هر ماشینی میتونه برای خودش ادعا کنه مثلا در کشور خودمون 206 rc توربو مثل اب خوردن ماکسیما و bmw رو گرفت یا الفارومئو جولیتا 1.4 توربو خیلی از ماشینای قویتر از خودشو حریفه این بد نیست ولی شاهکار هم نیست سرعت و قدرت و شتاب زیاد اگر با تنفس طبیعی بدست بیاد خیلی باارزش تره و نشون دهنده تکنولوژی بالاست

    1. حمید

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      خیر قربان، هر ماشینی با توربو موشک نمیشه الان mg توربوشارژه ولی خیلی هم تیز نیست . بعدشم نظر شما محترمه درباره تکنولوژی و اینکه تنفس طبیعی بهتر از توربو هست ولی اصل تکنولوژی شامل چشیزای دیگه هم میشه . بد نیست بدونیداگه توربو نبود الان خیلی از سوپر اسپورتها گاراژ بودن چون نمیتونستن با موتورهای هیولاشون استانداردهای آلایندگی رو پاس کنن . تو اگزوز اکثر ماشینا کاتالیزور میذارن علیرغم اینکه قدرت رو کم میکنه بهش تن میدن اسمش هم میذارن تکنولوژِی واسه اینکه به سلامتی جامعه کمک کنه . حالا توربو قدرت میبره بالا الودگی کم میکنه مصرف کم میکنه بعد شما میگی تنفس طبیعی ارزشش بالاتره . به نظر من هرچقد یه سوپراسپورت تنفس طبیعی سریع باشه و خوب باشه از هر نظر ، باز هم میشه از سازنده انتقاد کرد که چرا توربو روش نذاشتی تا از اینی که هست سریع تر و قوی تر و کم مصرفتر و سازگارتر با محیط زیست باشه .

      1. حمید

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        حالا نه اینکه از هرچی ماشین تنفس طبیعیه انتقاد کنیم ولی شما تصور کن بهترین تنفس طبیعی ها اگه توربوشارژ میشدن از اینی که هستن هم بهتر میشدن

      2. پژمان

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (296 ديدگاه)

        کی گفته توربو مصرف رو کم میکنه اتفاقا توربو مصرف رو بیشتر میکنه چون به اصطلاح ماشین توربو دار شکموتره و بخاطر نوع عملکردش فرسایش موتورو بالا میبره مگر اینکه تکنولوژی سازنده بالا باشه که این اتفاق نیفته

      3. حمید

        ۱ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        http://www.turbodriven.com/en/turbofacts/advantages.aspx
        چند خط اول رو بخونید توجیه میشید ، مختصر ترجمه میکنم : در خودروهای توربوچارجر دار به دلیل اینکه به جای استفاده از نیروی برق یا نیروی مکانیکی از نیروی گاز در حال خروج از اگزوز برای تزریق سوخت و هوا به موتور استفاده میشه ، علیرفم اینکه سوخت بیشتری تزریق میشه بخاطر بالا رفتن بازدهی در مجموع سیکل ترکیبی موتور توربو کم مصرفتر از موتور طبیعی یا Naturally Aspirated میباشد .

      4. حمید

        ۱ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        http://www.turbodriven.com/en/turbofacts/advantages.aspx
        چند خط اول رو بخونید توجیه میشید ، مختصر ترجمه میکنم : در خودروهای توربوچارجر دار به دلیل اینکه به جای استفاده از نیروی برق یا نیروی مکانیکی از نیروی گاز در حال خروج از اگزوز برای تزریق سوخت و هوا به موتور استفاده میشه ، علیرغم اینکه سوخت بیشتری تزریق میشه بخاطر بالا رفتن بازدهی در مجموع سیکل ترکیبی موتور توربو کم مصرفتر از موتور طبیعی یا Naturally Aspirated میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا