در این روزها که اخبار نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ در محوریت قرار داشت ، هنسی از برنامه ای با نام HPE700 برای تیونینگ مک لارن MP4-12C خبر داد.
بزرگترین تغییرات در قسمت موتور این محصول صورت گرفته، جایی که مهندسین هنسی با بهینه سازی ECU، بروز رسانی اینترکولر و سیستم اگزوز توانسته اند قدرت و گشتاور موتور ۳.۸ لیتری V8 مجهز به توربوی دوقلو را به ترتیب با ۸۸ و ۱۳۰ واحد افزایش به ۷۰۴ اسب بخار و ۷۲۸ نیوتن متر برسانند. این تغییرات شتاب صفر تا صد نزدیک به ۲.۸ ثانیه ای و پیمودن یک چهارم مایل در ۱۰.۳ ثانیه با سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت را سبب شدهاند.
km
۲۸ شهریور ۱۳۹۲هنسی یکی از بهترین تیونر های دنیاست به هر چی دست میزنه عالی از آب در میاد سال پیش هم کادیلاک سی تی اس رو تیون کرد با 1250 اسب بخار و 390 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت http://www.topcarrating.com/2012-hennessey-vr1200-twin-turbo-cadillac-cts-v-coupe.php . هنسی ونوم رو هم که همه میشناسن و نیازی به توضیح نیست http://www.topcarrating.com/2011-hennessey-venom-gt.php
slr722
۲۸ شهریور ۱۳۹۲انگلیس امریکا باهم چه شود…
مکلارن سرور همه سوپر اسپرت هاست…چون انگلیسیه…
پژمان
۲۸ شهریور ۱۳۹۲مکلارن سرور همه سوپراسپرت هاست؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! ماشینی که شتابشو مدیون توربوهاشه کجاش سروره؟ مکلارن f1 هم که موتورش ساخت bmw هست
VAHID JINPACHI
۲۹ شهریور ۱۳۹۲دلت خوشه ها…..
حمید
۲۹ شهریور ۱۳۹۲این مله از slr722 بعید بود !!! چون انگلیسیه سرور سوپراسپورتهاست؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!خداییش مک لارن خیلی خوبه ولی سرور همه نیست با انصاف باشیم یکم . ولی آقا پژمان اشکال توربو چیه ؟ همه هم لایک کردن !!! مدیون توربو باشه عیبی نداره ، شما مگه دنبال نوستالژی هستی که با تکنولوژی مخالفی ؟ توربو یه نوآوری بود که باعث شد خودروسازها دست از افزایش حجم واسه قدرت بردارند و دنبال راه های جدید بگردن . مثلا دهه هفتاد تو آمریکا موتورها در حد نیروگاه اتمی بود کادیلاک الدورادو از 7.2 لیتر شروع میشد به بالا!!!مثل تانک مصرف میکرد شتابش بد نبود ولی به اندازه موتورش سر و صدا نمیکرد . الان ماشین شیش سیلندر 100-0 میزنه زیر 3 ثانیه مثلا پورشه بده ؟ با چی میزنه ؟ توربوشارژر و سوپرشارژر و … اگه ایراده بریم دنبال نوستالژی بیخیال فناوری شیم . منبع نوستالژی هم بغل گوشمونه … شونصد سال پراید هزار و شونصد سال پیکان ، ما رو چه به مک لارن ؟ توربو ایراد نیست .
slr722
۲۹ شهریور ۱۳۹۲حمید جان کمی شوخی کردم چون هم انگلیس بود هم مکلارن…
slr722
۲۹ شهریور ۱۳۹۲چرا مگه استفاده از توربو جرمه؟؟؟
خیلی از سوپر اسپرت ها هستن که از توریو استفاده میکنن…
حمید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲والا منم نمیفهمم چرا اکثرا از توربو بد میگن !!! اگه پدال نظر سنجی بذاره ترجیح میدین موتورتون توربو شارژ باشه یه کاربراتور باور کن اکثرا کاربرات انتخاب میکن!!!!!!!!این خصلت خوبی نیست اکثر ایرانی ها در برابر نو آوری مقاومت میکنن . همش به گذشته نگاه میکنن ! آقا یه ساعت زمان و میکشیم عقب تا دو ماه اکثرا میگن به وقت قدیم الان ساعت فلانه !!! قصد توهین ندارم شاید خودمم همین طور باشم ولی این عادت شده تو همه زمینه ها … خیلی بده .
aryamehr
۲۸ شهریور ۱۳۹۲احسنت
مهزیار
۲۸ شهریور ۱۳۹۲از این ماشین هیچ وقت خوشم نیومده.
واقعا فلسفه ساختشو نمیدونم.
حمید
۲۹ شهریور ۱۳۹۲منظور از فلسفه ساخت چیه دقیقا ؟
نيما
۲۸ شهریور ۱۳۹۲هنسی با مک لارن عجب چیز خوفی بشه من دوسش دارم ( به شخصه )
amir.t.
۲۸ شهریور ۱۳۹۲طراحی بدنش حرف نداره خیلی شیک درستش کردن ولی جلو داشبوردش اصلا به دل نمیشینه
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۸ شهریور ۱۳۹۲درود.
طراحیش واقعا قشنگه.مخصوصا جلوش.
ولی داشبورد و قسمت عقبش زیاد مال نیست.
مخصوصا پشتش که انگار با عجله طراحی کردند.که یک چیزی بدهند بیرون.
فقط ماشین های المان.
ایران و المان.
جلال
۲۸ شهریور ۱۳۹۲سلام
ظاهر و مشخصاتش که حرف نداره
فقط امیدوارم که به مسائلی مثل مصرف سوخت هزینه نگهداری اصطهلاک و….هم توجه کرده باشن……….
حمید
۲۹ شهریور ۱۳۹۲ماشین 704 اسب بخاری رو طراحی نمیکنن که آدم بره باهاش سبزی بخره … لزومی نداره کم مصرفباشه و هزینه نگهدازیش کم باشه . مگه تویوتا پریوسه؟البته که اگه مصرفش از ماشینای هم تراز خودش کمتر باشه مزیت حساب میشه ولی واسه این ماشین مصرف مهم نیست فقط پاک بسوزونه که استانداردهارو پاس کنه کافیه.هر ماشینی هدف خاص خودشو داره.دوتا ماشین سوپراسپورت وقتی مقایسه میکنن نمیگن کدوم کمتر میسوزونه؟اون بهتره!!!میگن کدوم 100-0 سریعتر میزنه (برای مثال) اون بهتره
e.scamp
۲۸ شهریور ۱۳۹۲فکر کن منصوری قیافه ماشین رو روتوش کنه هنسی موتور رو چی بشه
علی
۲۹ شهریور ۱۳۹۲فکر کنید این خودرو رو بدن ایران خودرو منتاژ کنه بعد از حذف اجزای اضافی ماشین و در اوردن 25 تیپ از یک خودرو و بعد از 35 سال ایجاد فیس لیفت یا تعویض چراغ جلو و عقب به فکر یه نو آوری میوفته و نسل وانت این خودرو رو به رخ جهانیان میکشه …
امین
۳۰ شهریور ۱۳۹۲به این میگن یه تیون موفق
معلومه تیونر همه ی تمرکزشو گذاشته رو موتور ماشین نه بیاد کل ضاهرشو عوض کنه یا طلا بزنه یا کرومیش کنه!
پژمان
۳۱ شهریور ۱۳۹۲اقایان حمید و slr توربو بد نیست جرمم نیست ولی اصل تکنولوژی پیشرفته یعنی قدرت و سرعت و شتاب بالا بدون توربو و…. وگرنه با توربو هر ماشینی میتونه برای خودش ادعا کنه مثلا در کشور خودمون 206 rc توربو مثل اب خوردن ماکسیما و bmw رو گرفت یا الفارومئو جولیتا 1.4 توربو خیلی از ماشینای قویتر از خودشو حریفه این بد نیست ولی شاهکار هم نیست سرعت و قدرت و شتاب زیاد اگر با تنفس طبیعی بدست بیاد خیلی باارزش تره و نشون دهنده تکنولوژی بالاست
حمید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲خیر قربان، هر ماشینی با توربو موشک نمیشه الان mg توربوشارژه ولی خیلی هم تیز نیست . بعدشم نظر شما محترمه درباره تکنولوژی و اینکه تنفس طبیعی بهتر از توربو هست ولی اصل تکنولوژی شامل چشیزای دیگه هم میشه . بد نیست بدونیداگه توربو نبود الان خیلی از سوپر اسپورتها گاراژ بودن چون نمیتونستن با موتورهای هیولاشون استانداردهای آلایندگی رو پاس کنن . تو اگزوز اکثر ماشینا کاتالیزور میذارن علیرغم اینکه قدرت رو کم میکنه بهش تن میدن اسمش هم میذارن تکنولوژِی واسه اینکه به سلامتی جامعه کمک کنه . حالا توربو قدرت میبره بالا الودگی کم میکنه مصرف کم میکنه بعد شما میگی تنفس طبیعی ارزشش بالاتره . به نظر من هرچقد یه سوپراسپورت تنفس طبیعی سریع باشه و خوب باشه از هر نظر ، باز هم میشه از سازنده انتقاد کرد که چرا توربو روش نذاشتی تا از اینی که هست سریع تر و قوی تر و کم مصرفتر و سازگارتر با محیط زیست باشه .
حمید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲حالا نه اینکه از هرچی ماشین تنفس طبیعیه انتقاد کنیم ولی شما تصور کن بهترین تنفس طبیعی ها اگه توربوشارژ میشدن از اینی که هستن هم بهتر میشدن
پژمان
۳۱ شهریور ۱۳۹۲کی گفته توربو مصرف رو کم میکنه اتفاقا توربو مصرف رو بیشتر میکنه چون به اصطلاح ماشین توربو دار شکموتره و بخاطر نوع عملکردش فرسایش موتورو بالا میبره مگر اینکه تکنولوژی سازنده بالا باشه که این اتفاق نیفته
حمید
۱ مهر ۱۳۹۲http://www.turbodriven.com/en/turbofacts/advantages.aspx
چند خط اول رو بخونید توجیه میشید ، مختصر ترجمه میکنم : در خودروهای توربوچارجر دار به دلیل اینکه به جای استفاده از نیروی برق یا نیروی مکانیکی از نیروی گاز در حال خروج از اگزوز برای تزریق سوخت و هوا به موتور استفاده میشه ، علیرفم اینکه سوخت بیشتری تزریق میشه بخاطر بالا رفتن بازدهی در مجموع سیکل ترکیبی موتور توربو کم مصرفتر از موتور طبیعی یا Naturally Aspirated میباشد .
حمید
۱ مهر ۱۳۹۲http://www.turbodriven.com/en/turbofacts/advantages.aspx
چند خط اول رو بخونید توجیه میشید ، مختصر ترجمه میکنم : در خودروهای توربوچارجر دار به دلیل اینکه به جای استفاده از نیروی برق یا نیروی مکانیکی از نیروی گاز در حال خروج از اگزوز برای تزریق سوخت و هوا به موتور استفاده میشه ، علیرغم اینکه سوخت بیشتری تزریق میشه بخاطر بالا رفتن بازدهی در مجموع سیکل ترکیبی موتور توربو کم مصرفتر از موتور طبیعی یا Naturally Aspirated میباشد .