مک لارن

رمز و رازهای قوای محرکه پیشرفته مک لارن اسپیدتیل

مک لارن اسپیدتیل یک هایپر GT جدید است که تست‌های تائید حداکثر سرعت ۴۰۳ کیلومتر در ساعت در آمریکا را پشت سر گذاشته و بنابراین خودروی فوق‌العاده‌ای است.

این خودروی سه نفره ترکیبی فوق‌العاده از پروفایلی آئرودینامیک با وزن پایین و قوای محرکه هیبریدی است که از تکنولوژی باتری پیشرفته سود برده و بنابراین سنگ محک جدیدی برای هایپرکارهای هیبریدی شده می‌باشد.

این قوای محرکه هیبریدی شامل پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری نام‌آشنای مک لارن است اما یک سیستم ورودی هوای سبک‌وزن جدید، سیستم خنک‌کنندگی سرسیلندر بهبود یافته و طراحی متمایز پیستون باعث شده‌اند این نیروگاه به تنهایی قدرت ۷۴۷ اسب بخاری تولید کند.

اما مهندسان مک لارن در بخش الکتریکی روی توسعه مجازی محصول، تلمتری، الکتریکی سازی و تکنولوژی مبدل DC/DC کار کرده‌اند تا پرفورمنس این خودرو هرچه بیشتر بهبود یابد.

یک سلول سیلندری پرقدرت که آرایش منحصربه‌فردی دارد بهترین نسبت قدرت به وزن در هر باتری ولتاژ بالای کنونی را ارائه کرده و تراکم قدرت آن ۴ برابر بیشتر از تنها هایپرکار دیگر این خودروساز یعنی P1 می‌باشد.

طراحی پیشرفته باتری باعث می‌شود اسپیدتیل به روش هوشمندانه‌ای از انرژی خود استفاده کند زیرا سلول‌ها از نظر گرمایی توسط سیستم خنک‌کنندگی ویژه و سیستم روغن‌کاری خاصی کنترل می‌شوند. این سیستم روغن‌کاری سریعاً گرما را از سلول‌ها دور می‌کند که این برای اولین بار در یک خودروی جاده‌ای به کار رفته است.

این تکنولوژی برگرفته از فرمول E باعث می‌شود اسپیدتیل بالاترین پرفورمنس در بحث خنک‌کنندگی و یکپارچه‌سازی را داشته باشد. الکتریکی سازی قوای محرکه باعث شده این هیولا قدرت ۱۰۵۵ اسب بخاری داشته باشد. راندمان این مجموعه دو برابر تمامی خودروهای جاده‌ای است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. ♤Angus_812♤

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    اینجور پیش بره
    مک لارن میتونه از مدعیان رکورد سرعت باشه
    چون ۴۰۳ کیلومتر وارد قلمرو هایپر کار ها شده

    1. مهدی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      میخوام سوال بپرسم خونتون بگیره

      پرفورمنس چیه

      1. ♤Angus_812♤

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        ترکیب آیرودینامیک و سرعت و قابلیت های درگیری خودرو با جاده

  2. ایمان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    این ماشین حرف نداره ????
    عالی ، بیست ، کار درست

    1. Hemn

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (101 ديدگاه)

      فنیشو کار ندارم
      اما ماشین بی ریختیه از نظر طراحی

      1. GERMANY

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (947 ديدگاه)

        بی ریخت؟!
        چی بگم والا

  3. ارش

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    هایپر کار شایسته قرن ۲۱ .

  4. Hadi

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    یکی از زیبا ترین و تکنولوژیک ترین ماشین هایی هست که بشر تا به حال ساخته…
    کل کلش با پورشه ۹۱۸و ۹۱۷ آینده دیدنی میشه…
    واقعاً شاهکاره…

  5. امین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    تو اینکه ماشین عالییه شکی نیس ولی از طراحی هایی که بخاطر آیرودینامیک خراب شن خوشم نمیاد

    1. Hamidreza

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      خراب نشده
      البته سلیقه ایه

  6. Malt hill

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    آتیش نگیره؟?

    1. Joker

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (603 ديدگاه)

      میدونم کامنتت شوخی بود ولی جدی جدی اولین دستگاهی که ازش تولید شد تو یکی از خیابونای لندن آتیش گرفت،بحث آتش سوزی محصولات مکلارن جدی تر از این حرفاست…

      1. Mclaren

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        جناب جوکر لطفی بکن منبع این صحبتی که کردی رو بذار ما هم بریم مطالعه کنیم…که اولین مکلارنی که اومد تو لندن و آتیش گرفت
        مشتاقم مطلبشو مطالعه کنم
        البته اگر مثل اون قضیه ( هیچ فراری تو تاریخ آتیش نگرفته) معروفت نباشه.
        چون به قول دوستمون عادت داری اخبار کذب ترویج بدی

        1. Hamidreza

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          دوست عزیز
          فکر کنم تو یکی از عکسهایی که دیدم یه اسپیدتیل آتیش گرفته بود
          حالا نمی دونم چقدر صحت داره یا نه
          و فکر نمی کنم اولین اسپیدتیل تولید شده باشه …
          بازم شما بهتر میدونید کاربر محترم مک لارن ( مشتاقم حداقل اسم شما رو بدونم دوست عزیز)

        2. دانیال_Surrey،England

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          راس میگه منتها 1 درصد.
          اون مدل حدود یک سال پیش بود فکر کنم که ازش دود سفید رنگی بلند شد که ایراد الکتریکی بوده نه موتور و….((طبق بیانیه ی خود مک لارن))
          البته اون نمونه ی پیش تولیدی بود که داشت تست های مختلف رو میگذروند.
          اصلا هم اهمیت نداره.
          ..
          اجازه تردد هم داره.
          پروژه تبلیغاتی هم یه جوکه چون تو همین کلیپ تا 403 کیلومتر رفت با این که قشنگ مشخص بود داره بیشتر هم میره، کلا پلان رو عوض کردن!!
          مک لارن و تبلیغات اصلا به هم نمیان تا الانم نیومدن.
          ..
          فقط تو همین متن 3 بار جمله ی برای اولین بار تو خودروهای جاده ای دنیا استفاده شده.
          حالا ضریب درگ و اون بال یکپارچه با بدنه و متریال و…..هم بماند.
          حالا خیلی مطالب دیگه منتشر میکنه مک لارن که تعداد اولین ها تو دنیا رو افزایش بده.
          این برنامه ی McLaren Tech Club هم که یک ماهه راه افتاده واقعا برای من یکی خیلی جذابه؛نبودش تو این مدت قشنگ حس میشد.?
          یه صحبت هایی هم کریس هریس داشته درمورده این ماشین که اگه واقعا درست باشه شاهکاره.
          حالا ببینیم نقداش چطوریه بعد نقداش خودم میگم.

        3. M سابق

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          ( اینی که میگم توی علم روانشناسی ثابت شده )
          خود بزرگ بینی تا چه حد!
          هر سایتی یکسری ترول داره که مدام اظهار فضل میکنن(با ما بود !)
          چرتو پرت بگم(خطاب به رفدارای فراری !)
          واقعا کامنت هایی که ارزش خوندن ندارن باید پاک بشن(خطاب به کامنت های ما)
          اسپم های بی مورد(منظورش ماییم!)
          کل کل های بچگانه(منظورش حرفای ماست!)
          فرهنگ استفاده از اینترنت و امکاناتی که سایت برای تبادل اطلاعات گذاشته رو به درستی ازش استفاده کنیم
          اره عین خودت! دقیقا اینجوری:
          ژست جرمی کلارسون گرفته هرچی اطلاعات من درآوردی هم هست میاره میذاره وسط(خطاب به یه کاربربنده خدایی بود)
          و…
          که در عرض کمتر از 24 ساعت بار ما کرد من خودم کل کل زیاد میکنم ولی سعی میکنم حد اقل ادب رو نگه دارم هرکسی هم که بهش برخورده من بدون کوچک ترین واهمه ایی ازش ذر خواهی کردم تا چیزی از من تو دلش نمونه ! همین دانیال هزار بار بحث کردیم ولی الان عین داداش بزرگترم دوسش دارم چرا چون احترام همو نگه میداریم !این حجم ازخ9ود بزرگ بینی کار دستت میده !
          آخر سرم میگه :
          شما انگار اینجا با چاله میدون اشتباه گرفتی دوست عزیز.
          امن با چاله میدون اشتباه گرفتم ؟اره دوست عزیز توخوبی مابد!

          شما همه خوبین!
          جوابتم از رو کامنتای خودت برمیدارم:
          چی میشه گفت به این افراد؟ هیچی باید سکوت کرد در مقابلشون و بذاری تو فاز خودش سیر کنه.
          هرچی لایق خودش بود بار ماکرد
          پدال پاک بشه دور سایتتونو خط میکشم !

        4. Hamidreza

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          M سابق
          دوست عزیز مسئله تموم شده چرا باز دوباره شروع میکنید؟ دوست دارید این کار رو؟

        5. M سابق

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          حمید رضا من اینو دیروز میخواستم بهش بگم اما به قول تو گفتم شاید تموم شده ولی
          خب الان جوکر حرف درستی زد به خاطر مشکل الکتریکی همه دیدن یه اسپید تیل شروع به دود دادن کرد (حالا نمیدونم اولین بود یا نه فقط میدونم اون اوایل بود )
          بعد میاد به طرف میگه دروغگو خیلی خودشو از بقیه سر میبینه کلا !

        6. Mclaren

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          M
          دوست عزیز همشون حرف حق بوده و بابتشون هیچ عذرخواهی هم بدهکار نیستم.(عذر میخوام ولی متاسفانه رک هستم)
          چون بار اول دوم و سوم چهارم و … شما نیست هر بار اومدم توی مطلب مکلارن نظرات رو دیدم شما و دوستای عزیزتون سایت رو به جنجال کشیدین هر بار دیدم و سکوت کردم جوابی ندادم ولی باید یکبار برای همیشه جلوی این رفتار شما رو گرفت.
          وقتشه دیگه رفتارتون رو با سنتون وقف بدین صد در صد بچه نیستین با این همه بار فنی و معلومات.
          به خودتون بیاین.
          یه بنده خدای علی نامی هم بود عینا مثل خودتون داشت توی مطالب فراری از این جور کامنت ها میذاشت دیدم که همگی سرش خراب شده بودین اونم چی گفته بود؟ گفته بود فراری کپی کرده و پنجاه نفری شستین گذاشتینش کنار بنده هم با رفتار ایشون موافق نبودم ولی ری اکشن شما و دوستاتون جالب بود. حالا شما فرض کن هر روز 10-20 تا کامنت این تیپی دارین میذارین و جنگ روانی راه میندارین.
          لازم دونستم سبک خودتون پاسخ بدم.
          وگرنه اهل جنجال آفرینی نیستم.
          شما اگر کارشناس این حوزه هستی بهتره جای تمسخر چهار تا مطلب درست حسابی بیان کنین حداقل منه بیسواد تو زمینه خودرو یاد بگیرم و استفاده کنم.
          شخصا خیلی وقت ها از کامنت های آقای دانیال استفاده کردم و چیزهای مفیدی یاد گرفتم کم نیستن از این دوستان.
          شما هم جا این بحث ها بیا چهار تا کامنت خوب بذار استفاده کنیم اون موقع از شما ممنون هم میشم که داری به سطح معلومات من و بقیه کمک میکنی.
          ولی اینکه یکسره بخوایین روی اعصاب و روان فن های مکلارن و … راه برید صد در صد دوبار ساکت بشینیم دفعه سوم عکس العملی نشون میدیم

          موفق باشی

        7. مهدی (M سابق)

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          رنجروور اینایی که گفتی همه مال یه کامنت بودن که عمه منم نخونده میدونست که صرفا جنبه فان داشت!
          وگرنه من خودم از سنا تعریف کردم !
          آرشیو کامنت !!!

    2. ایمان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      دوست عزیز قرار شد دیگه حرف حاشیه ای و اعصاب خراب کن نزنیم
      دوباره یک نفر میاد درباره فراری حرفی میزنه که بازم اعصاب همه رو به هم میریزه و میشه همون آش و همون کاسه
      از این به بعد فقط میخواهیم از دنیایِ خودرو لذت ببریم و کل کل و جنجال تو سایت رو کنار بزاریم
      البته تا زمانی که حرف بی ربط و طعنه و کنایه ای نشنویم

      1. Malt hill

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (514 ديدگاه)

        سلام به همه دوستان
        واقعیتش بحث و کل کل و طرفداری چیز خیلی جالبیه و مفید و سازنده هست.من خودم از طرفداران مکلارن ام ولی به این موضوع هم معتقدم که قابلیت اطمینان خودرو های انگلیسی در حد خودرو های آلمانی و ژاپنی نیست.

        1. ایمان

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          من خودروسازی کشور های مختلف رو اینجوری می شناسم
          آلمان : تکنولوژی ( آئودی ، BMW ، پورشه ، مرسدس بنز )
          انگلیس : لوکس ( آستون مارتین ، بنتلی ، رولز رویس )
          ایتالیا : سوپر اسپرت ( فراری ، لامبورگینی ، پاگانی )
          ژاپن : کیفیت ( تویوتا ، مزدا ، نیسان ، هوندا )
          آمریکا : قدرت ( شورولت ، دوج ، فورد )

        2. Range Rover

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (198 ديدگاه)

          عجب
          برندهای بنتلی و رولزرویس و جگوار و لندروور و مکلارن و آستون مارتین و مینی و لوتوس بعد از دیدن نظر شخصی ایشون در شرکت ها رو یکی پس از دیگری تخته کردند.
          خدایا اگر ظهور نمیکنی پس تمومش کن

      2. GERMANY

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (947 ديدگاه)

        دقییییییقا
        منم هستم

      3. M سابق

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        به سبک ما جواب بدین ؟ ببخشید بنده کی توهین کردم به شما تو کامنتای دیروز ؟
        دوما کسی که بگه فراری کپی کرده هرچی سرش بیاد حقشه کدوم یک از حرفای ما انقدر بی منطق بود ؟
        سوما بنده کی مسخره کردم ؟تو کامنتای دیروز ؟ یدونه کامنت تیکه دار متلک امیز منو نشون دادی من دیگه هیچی نمیگم!
        چهارما من هر از چند گاهی کامنت معلومات دار هم میدم دو تا مقاله هم دادم به همین پدال (شما که انقدر سابقه داری باید دیده باشی !) این ماییم که از 9 سال حضور پربارتون فقط اعصاب خوردی دیروزتون به چشم اومده !

        1. Mclaren

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          خب پس هرکس هم به سبک دوستان توی مطلب مکلارن مسخره بازی در آورده هرچی گفتم بهش حقش بوده.
          بنده هم کسی رو نام نبردم توی کامنت هام جز یکی از دوستان که زیادی رو اعصاب بود… نامی از شما بردم؟
          من بیش از 9 سال هستم و عرض کردم وقتی در مورد چیزی اطلاعاتی ندارم اظهار نظری هم نمیکنم بیشتر شنونده هستم و خواننده مطالب لزومی هم نمیبینم مسخره بازی در بیارم من برنامه نویسم و نه کارشناس خودرو یا مهندسی مکانیک که چیزی از من به چشم شما بیاد ولی تا حدی که یاد گرفتم از سایت های خارجی و ایرانی میتونم بازگو کنم.
          در مورد دوستمون هم من توهینی به ایشون نکردم گفتم منبع صحبتتون رو بفرمایید چون هرچی سرچ کردم چیزی پیدا نکردم…
          در مورد اینکه میفرمایید فکر میکنم خیلی بارمه بله خیلی بارمه ولی تو حوزه برنامه نویسی انواع و اقسام رزومه ها با شرکت های ایرانیو خارجی دارم پس در حد خودم هستم…اما خودمو بالاتر از شما یا بقیه نمیدونم.
          دیروز واقعا من از کوره در رفتم.شاید زیاده روی کردم اما حرف غیر منطقی نزدم که بابتش از کسی عذرخواهی کنم.
          من اگر از فراری خوشم نیاد هیچوقت به خودم اجازه نمیدم بیام 10-12 تا کامنت بذارم و فراری رو بکوبم اصلا وارد مطلبش نمیشم ولی
          شما وقتی از مکلارن خوشت نمیاد یا دوستاتون هرچی به دهنتون میاد میگید اون اشکال نداره ولی اگر کسی جواب تند رفتن ها رو بده محکوم میشه به نفهمی چرا؟ چون فراری جز علایق یا سلیقش نیست.
          ———————————————————————
          حمیدرضا جان اسم من شایان هست عزیزم.

        2. مهدی (M سابق)

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          اقا شایان استیو جابز وقتی فعلتو جمع میبندی به طرفدارای فراری میگی منم شامل میشم!
          دوما وقتی میگی انتشار اخبار کذب عادت دارین ینی دروغگویین این همون معنی رو میده
          سوما من کی گفتم شما نفهمی ؟

  7. Joker

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (603 ديدگاه)

    اسپیدتل بیشتر یه پروژه تبلیغاتیه واسه مکلارن تا یه خودرو نمادین، جدا از ظاهر نه چندان دلچسب حتی مجوز رانندگی هم نداره تو خیلی از کشورها به جز چندتا کشور حاشیه خلیج فارس که سخت گیری آنچنانی ندارن واسه خودروهای اینچنینی،تو بزرگترین بازار مکلارن که چین و امریکا هست هم این ماشین اجازه تردد نداره!!! مانی خوشبین هم یکی پیش خرید کرده و میگفت قصدش فقط تکمیل کردن کلکسیون هایپرکارای مکلارن بوده چون برخلاف p1 و سنا از اسپیدتل نمیتونه استفاده شهری کنه! حالا نمیشد مکلارن به جا این سرخرای دوربین دوتا آینه بغل میذاشت تا خریدارای بیچاره بتونن استفاده کنن از ماشینی که بابتش میلیون دلاری پول دادن؟!! با حذف آینه بغل خواسته قیمت بالاش رو توجیه کنه و بگه خیلی شاخه، فراری sf90 با توجه به قیمتش ارزش خیلی بالاتری داره نسبت به مکلارن اسپیدتل…

    1. Range_Rover

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (198 ديدگاه)

      کار مکلارن به کجا کشیده یه نفر که حتی امار ارقام هاش رو هواست میاد از آینه های فوق پیشرفتش ایراد میگیره.
      خدایا خودت ظهور کن.

    2. Farzad

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      اول بزار یکم بخندم ???
      خوب ؛ آینه‌های جانبی اسپید تیل با دوربین‌های اچ‌دی نصب‌شده بر روی گلگیرهای جلو که هنگام شروع به کار پیشرانه از جای خود بیرون آمده و در صورت فعال‌سازی (حالت شتابگیری) ، دوباره به جای خود بازمی‌گردند. بر پایه اعلام مک‌لارن، این روند جهت کاهش نیروی پسا در هنگام شتاب‌گیری و سرعت‌های بالا انجام می‌گیرد …
      در کل تکنولوژی های بکار رفته در این ابر خودرو فوق العاده هستند و به نظرم تاپ اسپیدش بیشتر از این حرفاست و خیلی از شیرون ارزشمند تره از هر لحاظ …

      1. Hamidreza

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        فرزاد خیلی باحالی
        خندت تموم شد یا هنو داری میخندی

  8. Range_Rover

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (198 ديدگاه)

    یه لذتی که برای ما طرفدارای مکلارن هست و کمتر برندی تو تاریخ این کارو کرده اینه که:
    هر مسابقه ای که یه مکلارن توش باشه برندشو از قبل میدونیم
    میدونین که در مورد چی صحبت میکنم
    دیگه واقعا برامون تکراری شده
    حالا شما بیا چرت و پرت بگو ما که عین خیالمونم نیست.
    پرچم مکلارن بالاست برندی که وقتی ماشیناش میاد تو پیست و جاده 4 ستون بدن برندای دیگه رو میلرزونه

    1. M سابق

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      دوست عزیز فکر نمیکنم لفظ چرت و پرت خیلی مودبانه باشه !
      بعضی طرفدارای مکی …
      دوما فراری 488 پیستا و مکی 720 اس توی 13 پیست رقابت کردن که نتیجه 11 به 2 به نفع 488 بوده ؟
      لرزه ؟ اندام ؟
      به نظرت اگر 11 به 2 با خاک یکسان کردن نیست پس چیه؟

      1. Hamidreza

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        باز شروع کردید!!!!!!!!!!
        در ضمن پیستا 720 رو با خاک یکسان کرد؟ چی بگم والا
        فقط ادعا میکنید دوست عزیز ولی بازم همون آش و همون کاسست!
        هی میگید طرفداران مک لارن بی تربیت شدن!
        چند نفر تو این پست گفتن این ماشین زشته! ما با بی ادبی برخورد کردیم؟ کسی در مورد فراری این حرف رو میزد شما چیکار میکردید؟
        پایین هم هی گفتید سنا زشته قبول
        اما میگید فقط سنا تونسته هم تو درگ حرفی واسه گفتن داشته باشه هم تو پیست
        ببخشید
        پیستا تونسته هم تو درگ هم تو پیست حرفی واسه گفتن داشته باشه؟ اره سلطان درگ پیستا هست!
        شما فکر کنید مک لارن نمیتونه موتور پر قدرت بسازه! مشکلی نیس! فقط اینو بدونید که عصر اسب بخار بالا و موتور حجیم و … داره کم کم به پایان میرسه!

        1. M سابق

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          حمید جون این بی ادبی نیست واقعیته
          خب عزیزم تو پیست باخاک یکسان شد 11 به 2 ؟ کمه
          بعد خیلی اصطلاحاتو باز نکنید با خاک یکسان شدن کنایه از برد با اختلافه در زبان ما !
          دوما اول ایشون میگه لرزه بر اندام ما میوفته از زور ترس ؟ حاجی 11 به 2 باخته دیگه ترس چی ؟

        2. M سابق

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          اولن بله تونسته حرف واسه گفتن داشته باشه به جز 720 زورش به همه میرسه تو درگ تو پیستم که دیگه هیچی
          دوما از کی تا به حال هایپر کارو با سوپر کار مقایسه میکنن ؟
          سوما مگه بگیم زشته توهین کردیم ؟ همین دانیال به بی نهایت زشت بودن سنا اعتراف کرده
          چهارما بله با بی ادبی برخورد کردن همین اکانت با اسم رنجروور همه حرفای مارو چرتو پرت خطاب کرد !
          بابا ما اگه حرفی هم میزنیم به ماشینا میزنیم چرا جدی میگیرید به خود ما یه چی میگید !
          پنجما در مورد زیبایی میخوایید چی بگید اصلا که تو کجای جهان کسی میتونه به زیبایی یه فراری گیر بده !
          الهه زیبایی جهانه

      2. Range Rover

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (198 ديدگاه)

        خب ما هم 10-15 تا درگ دیدیم که عین 10-15 تاشو پیستا با اختلاف باخته
        پس اینجاس که باید بگیم 15 – 0 با خاک یکسان شدن اصلا رقابت پیستم جمع بزنیم
        15+2 در مقابل 12+0
        17 – 12 بازنده شدن پیستای عزیز

        1. ایمان

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          کجا دیدی که ما ندیدیم
          حالا ما کاری به خواب دیدن دیگران نداریم
          فکر کردم داری دنیای واقعی رو میگی نه خواب و خیال رو

      3. رضا

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (101 ديدگاه)

        ۴۸۸پیستا نسخه مخصوص پیست از فراری ۴۸۸هست
        خودت بهتر میدونی که ۴۸۸معمولی توی هیچ کدوم از این پیست ها نمی تونه
        با ۷۲۰اس که نسخه پایه هست رقابت کنه
        تو اگه نمونه پیست محور ۷۲۰را میخوای ۷۶۵ال تی هست
        در ضمن نه تو بلرز و نه ما می لرزیم
        از دیدن این همه زیبایی و تکنولوژی در سوپر اسپرت ها و هایپر کارها لذت ببر

    2. Mclaren f1

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دقیقا

  9. محمد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (359 ديدگاه)

    چندتا عکس بارنگ های دیگش رو تو گوگل دیدم واقعا خوشگله

  10. علیرضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    اون دم بلند و کشیده خودرو که بخاطر آیرودینامیک به این شکل طراحی شده واقعا غیر قابل تحمله . ببینید نمیخام انتقاد الکی بکنم ولی یه نگاهی به جسکو و بوگاتی بندازیم متوجه میشیم . هنر طراحی و فنی و مهندسی دقیقا اونجاست که بتونی سلیقه عام رو با طراحیت قانع کنی . مک لارن توی دوتا محصول به نظرم حداقل در طراحی نتونست استانداردهارو رعایت کنه . هم سنا هم این بخاطر داونفورس و سرعت ماشین رو بیشتر اختصاصی کردن تا عمومی

    1. ویلیامز (بنتلی)

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دوست عزیز به نظر میرسه شما همون یه نگاه رو به بوگاتی ننداختی!…شیرون سوپراسپرت هم پشتش کشیده تر شده!

    2. M سابق

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      سنا که واقعا زشته !
      هر چند به نظر من شمشیر آخته مکی الان سناست !
      حالا درسته خیلی آتیش میگیره و خیلی زشته !
      ولی انصافا پرفورمنسش چه در پیست چه در درگ بینظیره (برعکس بقیه که یا فقط تو پیست قوین یا فقط تو درگ )و مکی ثابت کرد که میشه به جای افزایش قدرت با کاهش وزن به شکستن رکورد ها فکر کرد .
      موقعی که برای اولین بار این جمله رو از شرکت مک لارن خوندم که ((جنگ وزن را جایگزین جنگ اسب بخار کنید ))
      فکر کردم زورشون به تولید موتور پرقدرت نمیرسه (البته شایدم درست فکر کردم )
      ولی به هر حال حتی اگرم درست فکر کرده باشم این محدودیت باعث پیشرفتشون شد !

  11. Aran Milan

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    بسیار بسیار زشت

  12. ایمان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    مهدی جان فکر کنم تو این سایت تعداد طرفداران فراری حداقل ۲ برابر طرفداران مکلارن باشه ولی هیچکس مثل من و شما از ” فراری بزرگ ” دفاع نمیکنه و همیشه باید جواب طرفداران رقیب رو بدیم
    دیگه واسمون انرژی نمونده ؛ آخه چند نفر به دو نفر ؟؟؟؟
    من دیگه خسته شدم بسکه جواب همه رو دادم و اتفاقاً آدم بده سایت لقب گرفتم چون جواب طرفداران مکلارن رو دادم
    از امروز تصمیم گرفتم دیگه کل کل رو کنار بزارم و فقط از خوبی ها بگم و تعریف و تمجید کنم
    * از طرفداران فراری هم میخوام یکمی ما ” هزار آتیشه ها ” رو حمایت کنن و فقط نظاره گر جنگ و جدال ما با طرفداران مکلارن نباشن
    از طرفداران مکلارن یاد بگیرین تعدادشون شاید نصف شما هم نباشه ولی مثل برادر پشت هم هستن
    امان از اون روزی که ۴ تا طرفدار ” فراری ” مثل من تو سایت پیدا بشه
    خدا شاهده مثل پُتک روی سر همه آنتی فراری ها خراب میشم
    فعلاً که شما زورتون بیشتره و زبونتون باز هست و تو پست قبلی و این پست هرچی خواستین گفتین ولی به وقتش از خجالت همه در میام

    1. M سابق

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ایمان جان من که با طرفدارای مکی دشمنی ندارم !
      خدا وکیلی همشونو از ته دل دوست دارم (از دانیال که عین داداشمه با این که ندیدمش تا حمید رضا و بقیه )
      و گرنه هر چی بحث خودرویی تو دنیاس فدای یه تار موی هموطنم این بحثارو پیش میکشیم لذت کل کل کردنو ببریم
      اما این اکانت با اسم Mclaren واقعا قضیش از بقیه جداس !
      خیلی ویژگی های بد تو کامنتاش موج میزنه مجبور شدم جدی بشم و اگر ببینم که با کامنتم دارم یکی رو ازار میدم دیگه به قول شما نمینویسم !ما چرا از فلسفه اصلی اینا دور شدیم ؟
      اصلا خود فراری و مک لارن به وجود اومدن که در خدمت بشر باشن و دنیامونو قشنگ کنن !
      چه رسد به جرو بحث کردن سرشون که واقعا ارزش ناراحت کردن یکی دیگه رو نداره!

      1. مهدی (M سابق)

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        خدا وکیلی کسی هست حتی با این کامنتی هم که من به ایمان نوشتم مخالف باشه ؟
        دیسلایک ؟ حداقل بگین نظرتونو!
        بعد به نظرم این تقصی پداله (همین کل کلا )
        قبلا مارو با برگزار دوئل به این کارا عادت داد حالا جایی نداریم کل کلامونو توش خالی کنیم !
        پدال خواهشا دوباره شروع کن اون دوئلای لامصبو !
        که دیگه کمتر الککی تو جاهای نامربوط به هم بپریم !

      2. Mclaren

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        حقیق تلخه دوست عزیز
        حتما مسخره کردنای شما جذابه
        من که حقیقتش چیز مفیدی توی کامنت های شما ندیدم

        1. Mclaren

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          بیشتر شبیه چت روم میمونه کامنت هاتون اصلا هم واسم ذره ای مهم نیست چه حسی داری.
          اتفاقا سر اینکه خیلی از کاربرا با مسخره کردن هاتون داشتین اذیت میکردین لازم بود که اونطوری کامنت بذارم.
          از لایک ها و دیسلایک هایی که کاربرها برای کامنت های شما و بنده گذاشتن کاملا مشخصه کی حرف حق میزنه.
          بیشتر از این حوصله بحث ندارم.
          وقتی کامنت منو دیدی میتونی رد شی و بری.

    2. Farzad

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      ایمان عزیز اتفاقا من خودم پایه کل کل هستم ، اما به نظرم در پست هایی که به فراری مربوط نمیشن این کار لزومی نداره ،
      مثلا فرض کن فردا یه ماشین فراری آتیش بگیره بعد یه طرفدار مکلارن بیاد زیرش کامنت بزاره : هه هه خخخخخ ماشن فراری رو نگا کن آتیییییش گرفته ( یا برعکسش ) خوب که چی ، اصلا چیو میخواد ثابت کنه ؟ معلومه هیچی …
      پس نباید جواب اون فرد رو داد تا به اشتباه خودش پی ببره …
      اگه امکانش هست پدال یه مقایسه بین یکی از ماشینهای مکی و اسب سرکش بزاره ، مثل اون دوئل هایی که همیشه میزاشت ، تا اونجا از خجالت هم در بیایم …
      مخلص همه ی بچه های باحال پدال

      1. Hamidreza

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        منم دقیقا یه بار همچین چیزی رو گفتم
        فضای سایت رو جوری کردند که یه اتفاقی بر علیه فراری بیفته طرفداران مک لارن منتظرن تا فراری رو بکوبن
        در ضمن اصلا این پست چه ربطی به فراری و طرفداران فراری داشت که اصلا اسم فراری رو میارید؟ پست مربوط به اسپید تیل بود میان پای پیستا رو میکشن وسط! عه
        میگن ما داریم از فراری حمایت می کنیم! یعنی فراری به اون بزرگی اون قدر داغونه که محتاج حمایت شما دو نفره؟ عجب!
        الان اگه یه طرفدار درست و حسابی بود این دو دوست عزیز رو زنده نمی زاشت!
        ایمان عزیز برات متاسفم که فکر می کنی من از فراری خوشم نمیاد وفقط دوست دارم فراری رو خورد کنم! ببخشید! اصلا اینجا کسی حرفی از فراری زد؟ اگه نزد پس چرا بحث فراری رو میکشید وسط؟ چرا طرفدار های لامبو مثلا نیومدن درباره رقابت لامبو با مک لارن نظر بدن؟
        آخر سر هم میگید همتون رو دوست دارم ولی بازم همون تمسخر های همیشگی! آقا ما دوست داشتن اینطوری رو نمی خوایم ! هر دوتون میگید مک لارن رو دوست داریم ولی 95 درصد کامنت هاتون ضد مک لارنه که کاملا بی اهمیته!
        طرفدار های فراری به کمکتون نمیان چون شما فقط دارین حرف الکی و بی فایده میزنین! چرا اصلا پای فراری رو وسط میکشید؟ بنده اولین کامنتم تو این پست جوری بود که باعث تحریک طرفداران فراری بشه؟ خیر فقط گفتم اولین نمونه آزمایشی اسپید تیل آتیش گرفت همین! گفتم مگه فراری اتیش گرفته؟
        درضمن ما زبونمون باز هست و هر چی دلمون خواست گفتیم؟ بنده از طرف خودم حرف میزنم و تا الان دروغی نگفتم فقط بدونید اکثر حرفای شما فقط باد هواست! فقط حرف حرف حرف!
        خسته شدیم والا!
        دوستان بنده دیگه سعی میکنم تو بحث ها شرکت نکنم چون الان چند ماه هست که داریم بحث می کنیم و فایده ای نداشته فقط بعضیا حقیقت درونی خودشون رو به همه نشون دادند!!!!
        ایمان عزیز طرفداری از فراری به کمکت نمیاد چون طرفداری کردن رو بلد نیستی!

        1. Mclaren

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          منم واقعا تصمیم گرفتم دیگه هیچ کامنتی نذارم.
          تا باعث دلخوری کسی هم نشه.
          هرچقدر دوس داشتن کل کل کنن ولی این کل کل خودرویی نیست.
          معمولا کل کل باید فنی باشه نه توهین و مسخره بازی در آوردن…کل کل فنی باشه آدم لذت میبره ولی اینکه مکلارن آشغاله چون فراری اصالت داره و … نشد کل کل اصلا منطقی نیست.پ این طور بحث کردن ها…سلیقه شخصی رو که به زور نمیشه به خورد کسی داد.

          روزتون خوش

  13. fara2001

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (201 ديدگاه)

    طراحی خاص و ماورایی داره . بسیار زیباست

  14. مهدی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    من خودم طرفدار پر و پاقرص فراری هستم اما لطفا بحث های زشت و بچگانه نکنید که ۱۱-۲ و ۱۵ هیچ و از چرت و پرتای عجیب غریب! اینکه مک‌لارن واسش حادثه اتفاق افتاده و فراخوان داده غیر طبیعی نیست واسه همه شرکت ها اتفاق افتاده کم و بیش… من نویی اگر از ۷۲۰ مک‌لارن خوشم میاد چون علاوه بر پرفورمنس خوب طبق ریویو ها کاربرد شهری بدی هم نداره و ظاهرش هم بهتر از بقیه محصولات مک‌لارن هست اگر هم از این مدل بدم میاد صرفا از این جنبه میبینم که این ماشین پاسخیه به نیاز کاذبی که خود همین شرکتها تو مردم درست کردن…از نظر من هر چهارچرخی باید حداقل های استفاده شهری و کاربردی رو داشته باشه که فکر نمیکنم همچین ماشینی داشته باشه

  15. Behrouz. anzali

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    دوستان واقعا یه خورده فکر کنید پیش خودتون !!هر ماشینی که تولید میشه از کمپانیهای معتبر من به شخصه لذت میبرم و دنیای اتومبیل یه گیرایی خواصی داره که برای من لذت بخشه . من وقتی به سایت پدال میام و سرک میکشم کیف میکنم هر ماشینی رو میبینم این عشقه❤ ولی وقتی به کامنتها میرسم حالم گرفته میشه !!!! اخه چرا باید به برند خواصی تعصب داشته باشین ؟؟؟؟
    اگه واقعا کسی طرفدار فراری باشه ولی در مثال عرض میکنم یه مک لارن بهش بدن فکر میکنی یه لگد بهش میزنه؟؟ نه؟ برای اینکه عاشق ماشینه از همون اول دوسش داره. بس بیخود با اعصاب خودتون و دیگران بازی نکنید و به ( برند خواصی تعصب نداشته باشین خواهشن)

    1. Farzad

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      واقعا موافقم باهات ، تعصب بی جا خیلی بده تو هر زمینه ای …
      من از اکثر ماشینا لذت میبرم ، عکس پروفایل منو می بینی هم لامبو هست هم فراری ، شاید خیلی ها فقط طرفدار یکیش باشن ، اما من میگم باید از هر دوش لذت برد ، چرا که نه ؟
      از هر ماشینی هم ممکنه خوشم بیاد حتی یه ماشین چینی !!!

  16. ایمان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    @mclaren
    تو پست مکلارن میگی از لایک ها و دیسلایک ها معلومه که حق با کیه
    خیلی حرفت خنده دار بود ؛ تو پست فراری اگه بود تعداد لایک و دیسلایکی که خیلی بهش میبالی و خوشحال میشی بازم همین بود ؟؟؟؟
    بازم میگم من تنهاترین طرفدار فراری این سایت هستم که جلوی حرفای شما طرفداران مکلارن ایستادم و دارم جواب همه رو میدم و بعضی وقتا هم آقا مهدی هم جواب میده و بقیه طرفداران فراری یا خواب هستن یا بی تفاوت
    اون حرفایی هم که زدی و بابتش ناراحت نیستی هم یادت باشه که اگه یک روز حرفی زدم و جواب محکمی بهت دادم ناراحت نشی

    1. ایلیا

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (731 ديدگاه)

      همینجا هم طرفدارای فراری کامنت گذاشتن و رفتارت رو محکوم کردن.
      خودت هم میدونی که رفتارت شایسته نیست.
      کل کل کردنات مردونه نیست و ی حالت موزیانه و تحریک کننده ای داره، همش دنبال تیکه پروندن و مسخره بازی هستی.
      باور کن همون فراری رو هم دوس نداری، برای وقت گذرونی میای اینجا.
      صفحه ی مکلارن و غیر مکلارن هم نداره، من بجز آگهی همه ی صفحات رو میخونم.

      1. ایمان

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        همه خوبن فقط ما بدیم ؛ باشه مشکلی نیست
        از این به بعد ادبیاتم میشه مثل طرفداران مکلارن
        خدا رو شکر جنبه بالایی دارن و ناراحت نمیشن
        خودشون گفتن از حرفایی که زدیم پشیمون نیستیم
        ولی میدونم دوتا جواب درست بهشون بدم مثل بچه ها قهر میکنن
        آقا بسه دیگه این چه وضع کل کل کردنه و از این حرفا
        جناب انیشتین (mclaren) همه چی دونه ما هیچی سرمون نمیشه
        فقط تو دنیا شما اطلاعات بالایی داری ؟؟؟؟
        * شما هم به جای حمایت از این افراد بهتره راه خودتو بری (دوستانه)

        1. Hamidreza

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          غیر دوستانش چی میشه؟

    2. Mclaren

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      قبلا گفتم الانم میگم حوصله بحث کردن ندارم.
      اگر حرفی هم زدم کاملا به حق بوده چون حد شوخی و بی احترامی رو گذروندی.
      شروع کننده این بازی مسخره هم شماها بودین نه دوستان مکلارنی که حالا بهتون بر خورده…چطور به بقیه نباید بر بخوره شماها کامنت بارون میکنین.
      و بازم میگم اصلا برای من تفاوتی نداره جواب محکم یا غیر محکم شما.

      خوش باشی

  17. آریا ماشین

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    بین مگا اسپرت ها و هایپر اسپرت های رده بالا ۵ هیبرید برتر جهان فراری sf90 استراداله ، مک لارن اسپیدتیل ، آستون مارتین والکری ، مرسدس ای ام جی وان و کونیگ زگ رگرا هستن . البته پیشرانه های مرسدس و فراری هنوز به صورت رسمی معرفی نشدن و مشخصات دقیقی ازشون در دسترس نیست و کونیگ زگ رگرا هم که کاملا در سطحی بالاتر از ۴ تای دیگه قرار داره با ۱۵۰۰ اسب قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور ، با این حال تنها رقیب فعلی این ماشین والکری هست ، جنگ خونینی باید باشه بین والکری و اسپیدتیل….

  18. احمدرضا گلستان

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خوبی به نظر میرسه ولی پشت ماشین بد طراحی شده و ماشین رو کمی بی ریخت کرده ولی جلوی ماشین فرقی نکرده مثل بقی مک لارن هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا