در جدیدترین ویدئویی که TAG Heuer منتشر کرده، CR7 به پیست Jarama Race در مادرید آمده تا با جدیدترین سوپرکارهای مکلارن از نزدیک آشنا شود . . .
[jwplayer mediaid=”۸۶۶۵۲″]
در این کلیپ جنسن باتن راننده فرمول وان تیم مکلارن را می بینیم که کریس را همراهی میکند. آنها ابتدا سوار بر 650S می شوند و در نهایت نیز سواری با هایپرکار P1 را تجربه می کنند.
با اینکه یکی از ۶ دستگاه تولید شده از MP4-12C MSO High Sport در پارکینگ شخصی کریستیانوست اما به نظر نمی رسد ستاره رئال علاقه ای به خریداری مکلارن P1 داشته باشد چرا که با داشتن یک آونتادور و چهار فراری ظاهرا یکی از طرفداران سوپرکارهای ایتالیایی است نه انگلیسی! همچنین گفته می شود رونالدو یکی از ۴۹۹ مشتری خوش شانس لافراری است اما هنوز این خبر تایید نشده.
huayra
۱۶ شهریور ۱۳۹۳خرپول مسخره…تو جام جهانی که هیچ پخی نبود.ورزشکار فقط و فقط و فقط شوماخر
هادی . مرسدس بنز
۱۶ شهریور ۱۳۹۳هاهاهاهاهاهاه مسخره؟
چرا حسادت میکنی داداش خب تو هم تلاش کن تا برسی
تو جام جهانی به خاطر مصدومیتش از امادگی دور بود و الا رکوردی نیست که رونالدو جا به جاش نکرده بشه
همین پرتغالم رونالدو یه تنه برد جام جهانی!!!
huayra
۱۶ شهریور ۱۳۹۳تو برو وقتی مثش ستاره ای شدی ما هم فخر میفروشیم که ی بچه پدالی فوتبالیست شد و پزتو میدیم…
مصطفی
۱۶ شهریور ۱۳۹۳پرتغال کلی شانس اورد و گر نه حق سوئد بود که بیاد جام جهانی.
Carbonado Aventador
۱۷ شهریور ۱۳۹۳غارسلونایی های عزیز لطفا برید!
هر وقت لا دسیما رو گرفتید بعد بیایید حرف بزنید!
Carbonado Aventador
۱۷ شهریور ۱۳۹۳فعلا دوبار بیشتر نتونستید قهرمان چمپیونز لیگ بشید چه برسه 10 لار!
kayvan
۱۶ شهریور ۱۳۹۳«گرامیها»، «حدادزادهها»، «نوریانیها»، «دیلمیها» و …؛ هر جا سخن از «واردات خودرو» در میان باشد، این نامها بیش از هر نام دیگری میدرخشند …
نه اینکه تجارت اصلی همه این نامها، «خودرو» باشد، اما گزاف نیست اگر بگوییم بیشترشان بهواسطه «واردات خودرو» شناخته میشوند و این بخش از تجارت آنها است که بهنوعی برایشان «پرستیژ» و کلاس کاری به ارمغان آورده است. نگاهی به گذشته این نامها، نشان میدهد خانوادگی «تاجر» بوده و حتی از سالها قبل از انقلاب به کار تجارت میپرداختهاند و اگرچه حالا بیشتر به واسطه «واردات خودرو» نامشان بر سر زبانها است، اما منابع اصلی درآمد آنها «خودرو» نیست، البته به جز «حدادزادهها».
سلطانی که دیگر سلطان نیست
هرچند کارشناسان معتقدند با توجه به حضور برندهای مختلف در بازار خودروهای خارجی ایران، نمیتوان سلطان و برندی شماره یک را برای این «بازار» معرفی کرد، اما به هر حال نامهایی که به آنها اشاره شد، هماکنون اصلیترین تاجران خودرو در ایران به شمار میروند. در این بین، شاید بتوان از «حدادزادهها» بهعنوان خاندانی که تجارت اصلیشان در واردات خودرو است، نام برد.پیشینه تجارت در خانواده حدادزاده، به «ناصر حدادزاده» برمیگردد که شرکت ایرتویا را در دست داشت و در واقع نمایندگی رسمی واردات محصولات تویوتا به ایران بود. تا همین چند سال پیش و قبل از حضور پررنگ خودروهای کرهای در ایران، تویوتا اصلیترین برند در بازار خودروهای خارجی کشور و به اصطلاح «سلطان» آن بود؛ اما حالا دیگر خبری از ابهت گذشته نیست و این موضوع البته با اعمال تحریمها علیه ایران، ارتباط دارد.
«حدادزادهها» البته پس از افول حضور تویوتا در ایران، بیکار ننشستند و این بار به سراغ رنو رفتند تا واردات محصولات این خودروساز فرانسوی را در اختیار بگیرند. آنها با تاسیس شرکتی به نام «نگین خودرو» به نماینده خودروهای وارداتی رنو در ایران تبدیل شدند تا بهنوعی افول ایرتویا را جبران کنند، هرچند چندان موفقیتی در این راه کسب نکردند و خودروهای وارداتی رنو هنوز آن طور که باید و شاید، در بازار ایران جا نیفتادهاند. هرچه هست، «حدادزادهها» که جدای از واردات خودرو، به ساختمان سازی نیز مشغول هستند، کم یا زیاد، هنوز هم نماینده رسمی واردات خودروهای تویوتا و رنو به ایران محسوب میشوند و شاید اگر مذاکرات هستهای به نتیجه برسد و تحریمها لغو شوند، ایرتویا باز هم بتواند به دوران اوج خود برگردد.
چای و برنج و خودرو
شاید گزاف نباشد اگر «خانواده گرامی» را مشهورترین نام در واردات خودرو به ایران بدانیم، خانوادهای که البته بخش عمده تجارتش به مواد غذایی از جمله چای و برنج مربوط میشود. با این حال، این روزها «گرامیها» را بیشتر با واردات خودرو میشناسند و هر جا صحبت از «هیوندایی موتورز» و «کیاموتورز کره» به میان میآید، نام این خاندان است که میدرخشد! روزگاری میتسوبیشی، دورانی کوماتسو و حالا نیز هیوندایی و کیا و البته جیلی! این کارنامه کاری «گرامیها» در حوزه واردات خودرو است که شروع آن به حول و حوش سال 1990 میلادی برمیگردد. «گرامی بزرگ» که از وی بهعنوان یکی از تاجران بنام کشور در پیش از انقلاب یاد میشود، اکنون در قید حیات نیست و در حال حاضر پسر وی –احمد گرامی- است که تجارت خودرو در خاندان گرامی را مدیریت میکند. «آسان موتور» و «اطلس خودرو» دو شرکت بزرگی به شمار میروند که تحت مدیریت خاندان «گرامی» به واردات خودرو مشغولند و اولی محصولات هیوندایی را وارد کشور میکند و دومی نیز خودروهای کیا را. «گرامیها» البته به جز این دو، شرکتی دیگر را نیز به نام «جیلیران» (آسان خودرو سابق) تشکیل دادند که نماینده رسمی «جیلی موتورز» چین محسوب میشود و دو-سه سالی است که محصولات این خودروساز را به ایران وارد میکند. تا یکی دو سال پیش، آمار واردات خودرو نشان میداد بیشتر خودروهای خارجی توسط همین سه شرکت (اطلس خودرو، آسان موتور و جیلیران) به ایران وارد میشدند و با این حساب، «گرامیها» سلطان واردات خودرو بودند، اما حالا «بازار» اصلا دیگر سلطانی ندارد.
صنعتگران وارد کننده
اگرچه «گرامیها» با وجود سابقه کمتر از «حداد زادهها»، توانستند این خانواده را در عرصه واردات خودرو جا بگذارند و از همین رو این روزها هیوندایی و کیا بیش از امثال تویوتا در خیابان های کشور به چشم میآیند، اما «گرامیها» هنوز هم به لحاظ «بزرگی» و «گستردگی کار» به پای خاندان «فردوس» نرسیدهاند.«خانوده فردوس» را همه با نام «صنایع ماموت» میشناسند و البته اسکانیا. شاید فرق بزرگ «خاندان فردوس» با دیگر خانوادههای درگیر با واردات خودرو این باشد که آنها (فردوسها) بیش از آنکه واردکننده باشند، صنعتگر به شمار میروند و حتی خیلی از همین اسکانیاهایی که در جادههای ایران تردد میکنند نیز در داخل کشور و توسط آنها مونتاژ میشوند.
از ساعت فروشی تا واردات خودرو
نسل اول، ساعت فروش؛ نسل دوم، تجارت لوازم خانگی و نسل سوم، واردات خودرو؛ این کارنامه کاری خانواده «دیلمیها» به شمار میرود، خاندانی که اگرچه هنوز هم عمده فعالیتش در حوزه لوازم خانگی است، اما خودروهای «امجی» و «آلفارومئو» نیز توسط آنها راهی خیابانهای ایران شدند.بدونشک شرکت گلدیران (نماینده انحصاری واردات لوازم خانگی ال جی به ایران) را خیلی از خانوادههای ایرانی میشناسند، شرکتی که یکی از «دیلمیها» مدیریت آن را بر عهده دارد و در حال حاضر بخش قابلتوجهی از بازار لوازم خانگی در اختیار شرکت موردنظر است. هرچند شروع تجارت «دیلمیها» به دهه 30 برمیگردد، اما اوجگیری فعالیتهای اقتصادی این خانواده، از دهه 60 آغاز شد، چه آنکه در آن دهه، کالاهای کرهای کمکم در حال جا افتادن در ایران بودند و با رشد کرهایها، «دیلمیها» هم خود را بالا کشاندند. ارتباط خوب «دیلمیها» با کرهایها، اما سبب نشد که این خانواده به سراغ خودروهای کرهای بروند و ناگهان سر از چین و ایتالیا درآوردند تا از اولی، امجی را وارد کنند و از دومی آلفارومئو را.
نور کم بیام و
در جامعه ایران، برخی خودروهای وارداتی به نماد مرفه بودن تبدیل شدهاند و در کنار آن، نماینده تکنولوژی و کیفیت برتر نیز به حساب میآیند و در این بین، «بیامو» جایگاه خاص خود را دارد؛ خودرویی که نامش با خاندان «نوریانی» گره خورده است. البته اگر ریشه «بیامو» را جستوجو کنیم، باید از «وهاب زادگان» تاجر بزرگ کشور در قبل از انقلاب نام ببریم، کسی که در آن دوران شریک تجاری آلمان و ژاپن با ایران به شمار میرفت و بعد از انقلاب، خانواده نوریانی که موتورسیکلتهای بیام و را وارد میکردند، امتیاز واردات خودروهای بیام و را نیز از دولت (این امتیاز در دوران انقلاب از وهاب زادگان گرفته شد)، خرید. حدود 14 سال پیش، خانواده نوریانی موسسهای را با نام خود تاسیس کردند و «پرشیا خودرو» که زیرمجموعه این موسسه بود، واردات بیام و را بر عهده گرفت. این در حالی بود که بعدها به دلیل مشکلات اقتصادی، امتیاز موسسه نوریانی به فرد دیگری واگذار شد و در حال حاضر نیز بیام و حضور چندان پررنگی در بازار ایران ندارد.
…اما پورشه و مازراتی
اما سری هم به خاندان «بهبهانی» بزنیم که اگرچه واردات خودرو بخش بسیار کوچکی از بیزینس این خانواده است، اما واردات خودروی لوکسی به نام «پورشه» بهنوعی «پرستیژ» تجارت «بهبهانیها» را بالا برده است. خاندان بهبهانی، عمده فعالیت خود را در صنعت نساجی متمرکز کرده و به واردات لوازم بهداشتی و آرایشی نیز مشغول است و در کنار آنها، به سراغ واردات خودرو هم رفته تا نمایندگی انحصاری یکی از گرانترین و لوکسترین خودروهای دنیا در ایران را نیز داشته باشد. با این حال، قوانینی که وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برای واردات خودرو گذاشته و طبق آن ورود محصولات دارای حجم موتور بالای 2500 سیسی را ممنوع کرده است، سبب شده تا تجارت خودرویی بهبهانیها با چالش مواجه شود. در کنار پورشه، اما دیگر خودرو لوکس و بسیار گران قیمت وارداتی به کشور، «مازراتی» نام دارد که خانوادهای از اردبیل به نام «فتحی بیطرف» پشت واردات آن است. «بیطرفها» نیز مانند «بهبهانیها» تجارت اصلیشان خارج از نمایشگاههای خودرو است و از آنها بهعنوان یکی از بزرگان حوزه امدیاف (MDF)، یاد میشود، اما به هر حال واردات خودروهایی با شهرت مازراتی نیز در کارنامه تجارت آنها جای گرفته است. این در حالی است که داستان پورشه، دامان مازراتی را هم گرفته و واردات این خودرو به کشور در مقطع فعلی، تقریبا متوقف است.
رضا ... فقط بنز
۱۶ شهریور ۱۳۹۳خدایی کدام بیکاری نشسته نظر بالا رو خونده؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ شهریور ۱۳۹۳درود .
از نظر شما هرکسی دنبال اطلاعات باشه ، بیکاره .
ممنون از اقای کیوان . اطلاعات خوبی دادید .
برای کسی که مطالعش زیاده ، خواندن همچین متنی بیشتر از
10 دقیقا وقت نمیبره .
رضا ... فقط مرسدس بنز
۱۸ شهریور ۱۳۹۳میلاد خان جسارت نکردم…
من خودم متن بالا رو تا آخر خوندم اون نظرو هم به قصد توهین ننوشتم خواستم نظرات زیر رو تو یه جمله بنویسم که ظاهرا نمیشه …
نظر من فقط اینه که اگه بخوایم از ثروت بعضی خانواده ها در ایران و اینکه چگونه بدست میارن صحبت کنیم یه دایره المعارف لازمه…راند خواری چیزیه که تو کشور ما هیچوقت تموم نمیشه مخصوصا در صنعت پر سود خودرو که یه عده خواص از پیشرفت در دو شرکت دولتی معروف جلوگیری می کنند و همون یه عده یا نزدیکانشون با واردات خودرو سود های هنگفتی به جیب میزنن.
حرف من هم فقط به خاطر این بود که ما نباید دائم دنبال این چیزا باشیم و آه و افسوس بخوریم که چرا اینطوریه…دانستن اطلاعات به هیچ وجه بد نیست و اصلا ما برای همین اینجا جمع شدیم ولی با اینکه بشینیم و همش مشکلاتو بیان کنیم مخالفم.کاری که از دستمون بر نمیاد پس باید تحمل کنیم…
.
.
.
به هر حال کیوان خان اگه ناراحت شدی من عذر میخوام ما کوچیک شما هستیم مطالبت خیلی هم جالبه ولی جاش اینجا تو یه کامنت نیست یه سایت میخواد!!!!
رضا ... فقط بنز
۱۶ شهریور ۱۳۹۳البته با عذرخواهی از کیوان خان …
مطالبشون کاملا درسته ولی باور کنید به درد ما که نمیخوره کی چقدر درمیاره کی چه ماشینی وارد میکنه…
پولش که تو جیب ما نمیره…
از این چیزا تو کشور ما زیاده
huayra
۱۶ شهریور ۱۳۹۳لیاقت پی 1 نداره ک نمیخره
مهدی 911
۱۶ شهریور ۱۳۹۳جای رنالدوبودم پی1رو 1150000 دلارمیفروختم و850000دلار میدادم یه 918 میخریدم وبقیه اونو به فقرا کمک میکردم هم ثواب میکردم هم ماشین بهتری داشتم
شایان
۱۹ شهریور ۱۳۹۳من موندم این اطلاعات داغون از کجا میارین مکلارن شاهکاری هست که با هیچ کمپانی نمیشه مقایسش رد
پورشه فعلا باید بدو بدو کنه تا شاید به تکنولوژی 20 سال پیش مکلارن برسه.
مکلارن توی دنیا طرفدار زیادتری نسبت به فراری لامبو و پورشه داره اما ایران همیشه چون فقر اطلاعات بوده هیچوقت درک نشده
توی تمام بررسی ها توی تمام درگ ها توی تمام بازی های مسابقه ای لول آخر یعنی مک لارن و صحبتی از پورشه و لامبو و فراری نیست.
سه رقیب مکلارن و بوگاتی و کینخ زگ آگرا اون بالا بالا ها و کلاس های پایین تر که میای میرسی به فراری و لامبو این جوجه ها
رضا ... فقط بنز
۱۶ شهریور ۱۳۹۳به سلیقه بقیه احترام بزارین لطفا
من خودم طرفدار P1 هستم ولی دلیل نمیشه همه تو دنیا یکی داشته باشن
تازه لافراری بیشتر از P1 نباشه کمتر که نیست(البته خدایی مکلارن یه چیز دیگس)
مسعود
۱۶ شهریور ۱۳۹۳رونالدو است دیگر.. گاهی دلش می خواهد پز بدهد..
آریا
۱۶ شهریور ۱۳۹۳خودنماترین ورزشکار دنیا !!! حتی اگه بهترین در تمام تاریخ باشی (که نیست ) غرورت بیجاست ، یک بازیکن کاملا بیخود ، مسی آرژانتین رو به فینال برد ولی این بازیکن صرفا باشگاهی بخاطر ساقهاش حاضر نشد بخاطر کشورش خودش رو به زحمت بندازه ، خودنماترین ورزشکار دنیا !!!
Carbonado Aventador
۱۷ شهریور ۱۳۹۳آرژانتین رو مسی برد فینال؟
مسی فقط تو مرحله گروهی گل زد!
بررررو خونه
Carbonado Aventador
۱۷ شهریور ۱۳۹۳اون دیماریا بود که آرژانتین رو برد بالا!
آریا
۱۷ شهریور ۱۳۹۳وجود یک بازیکن بزرگ حتی از لحاظ روانی هم میتونه یک تیم رو جلو ببره ، نبود یه همچین بازیکنی بود که برزیل رو در مقابل آلمان نابود کرد .
امید
۱۶ شهریور ۱۳۹۳این چیزا برای ما ارزو و برای کریس خاطره
ASTON MARTin
۱۶ شهریور ۱۳۹۳ثروت تو دنیای کوفتی درست تقسیم نشده این دیـ… ها (یادم رفته بود فحش دادن ممنوعه :| اینقدر که این موضوع ادمو عصبی میکنه)هم به بدنشون فشار میارن یه کارگر بدبختم فشار میاره
حالا کی چی سوار میشه؟؟
اصلا درست نی به فوتبالیست ها اینقدر پول بدن من از کشورهای اروپایی این انتظار رو نداشتم ناسلامتی اونا باید الگوی دنیا باشن ! :(
حالا هرچقدرم کارشون دشواری داره دیگه ینی چی که میلیون یورویی باید پول بخورن؟؟؟؟؟؟؟ و چقدر هم هوادار هاشون ابله هستن که برای دیدنشون پول خرج میکنن فان کلوپ میزنن حمایتشون میکنن
ینی چی آخه؟
BMW4ever
۱۶ شهریور ۱۳۹۳مردم کیف دنیا رو میکنن ما حالا ما باید با پراید پژو سرو کله بزنیم عجب دنیایی ولی P1 عجب ماشینیه
یونس
۱۶ شهریور ۱۳۹۳ای بابا تو این دوره زمونه با تحصیل به جایی نمیرسی.
فوتبال.
نون فقط تو فوتباله.
یکی مثل کریس هر چی دوست داره سوار میشه.
ما هم هیچی.
خدایا به کیا میدی واقعا
غمگین
۱۶ شهریور ۱۳۹۳اگه توی درس سختی بکشی از همین راه به جاهای خیلی بالایی خواهی رسید.
این و مطمئن باش.
مسعود
۱۶ شهریور ۱۳۹۳غمگین راست میگه. اینم بدون فقط عده کمی از کسانی که میرن دنبال فوتبال به اینجل میرسن. مثل درس
رضا ... فقط بنز
۱۶ شهریور ۱۳۹۳داداش مال دنیا چرک کف دسته حرص نخور جوش میزنی
mahdi
۱۶ شهریور ۱۳۹۳این رو نالدو لافراری هم داره که!!!
Ferrari
۱۶ شهریور ۱۳۹۳این ویدیو رو چند روز پیش کریس تو اینستاگرامش گذاشته بود البته به صورت کوتاه. من یه ویدیو ای دیگه از همین کریس دارم که با 650s سعی میکنه به توپ ضربه بزنه. اینم لینک.
http://www.aparat.com/v/4aWTp
ferrari fan
۱۶ شهریور ۱۳۹۳اشکال نداره اگه p1 نداره میخوادلافراری گیرش بیاد مثلا
Nima.j
۱۶ شهریور ۱۳۹۳چی شده TAG Heuer انقدر با مک لارن کار میکنه چند روز پیش یه عکس از ماشین عجیبی تو اینستاگرامش گذاشته بود که اونم انگار مک لارن بود!!!!!!
مجتبی
۱۶ شهریور ۱۳۹۳دیگه نمیخرم خیلی خز شد
فرهاد
۱۶ شهریور ۱۳۹۳عالی بود داداش
:)
شایان
۱۶ شهریور ۱۳۹۳هر وقت میبینمش یاد بازی با آلمان میفتم که مثله بچه ننه ها داشت گریه میکرد الان داره پاچه انگلیسی هارو میخارونه ای چقدر چندش آوره این بازیکن
عباس
۱۶ شهریور ۱۳۹۳شوتی که به آلمان زد 122 یا 123 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت ولی نویر خیلی خوب گرفت من بودم دستم میشکست.
فری
۱۶ شهریور ۱۳۹۳شایان جان حرف دلمو زدی دمت گرم
مـ♥حـ♥مـ♥د
۱۶ شهریور ۱۳۹۳چند سال پیش یه جا خوندم گاراژش 20میلیون دلار قیمت خورده بود!!!
datsun
۱۶ شهریور ۱۳۹۳این خودروها رو خودروسازا رایگان میدن به اینا واسه تبلیغ معروف بشی یکی از مزایاش اینه
آریا
۱۶ شهریور ۱۳۹۳این دیگه شورش رو در آورده هربار یه ماشین میخره تا جار نزنه و همه دنیا رو باخبر نکنه ول کن نیست ، خب پولت زیاده حالا ما چیکار کنیم ، خودنمایی در حد کهکشان راه شیری
h.s.7
۱۶ شهریور ۱۳۹۳Cr7 عششششششششقه :-*
یاسین
۱۷ شهریور ۱۳۹۳اقایون مگه اینجا فدراسیون فوتباله بس کنین د این چه وضعشه
درضمن من هم رونالدو خوشم میاد هم از مسی هم از بارسا هم از ریآل
شایان
۱۷ شهریور ۱۳۹۳به امثال رونالدو داوید لویز رودریگز و خیلی های دیگه میگن بازیکنای هالیوودی یا نمایشی بجای اینکه تمرکزشونو واسه فوتبال بذارن بیشتر وقتشونو صرف چگونه روی جلد روزنامه ها و مجلات یا سایت ها و یا حتی شکلک درآوردن بعد از زدن گل جلوی دوربین میذارن در صورتی که حتی نمیتونن تاکتیک پذیر باشن همین خامس رودریگزی که رئال براش 80 میلیون یورو داد! به خدا 10 میلیون هم نمیرزه تیمش بجای اینکه ازش 80 میلیون بازی بگیره 5 میلیون بازی میگره باقیش و بشتر و صرف تبلیغات و مدل شدن و ازاین چرندیات میکنه همین چند روز پیش رودریگز جذاب ترین مرد سال توسط یه مجله در اسپانیا شد! فقط بخاطر اینکه قیمتشو ببره بالا همین
Ehsan
۱۷ شهریور ۱۳۹۳مملکتی داریم که در اون انسانهای موفق رو فاسد ، خودنما ، مغرور و … مینامند ، مسی اگر مسی است از نبوغش در فوتباله ، رونالدو اگر رونالدوست به خاطر پشتکار و تلاششه ( کسی که برای رسیدن به آمادگی بعد از مصدومیت روزی 6 ساعت تمرین میکنه آیا لیاقت چنین چیزی رو نداره )
ملتی هستیم که بی عرضگی خود رو به گردن دیگران می اندازیم ( جمله معروف کار کار انگلیسی ها و دشمن است )
ملتی هستیم که خودمون هیچ تلاشی نمیکنیم و چشم دیدن موفقیت دیگران رو نداریم ، این در خونمون جاریست کاریش نمیشه کرد
به امید داشتن فرهنگ در این مملکت که سالهای سال است ندارد ، خودم هم یکی مثل بقیه …
وحید
۱۸ شهریور ۱۳۹۳فقد رئال