شما سابر را با هیچ مکلارن دیگری اشتباه نخواهید گرفت زیرا این خودرو یکی از محصولات سفارشی بخش عملیات ویژهٔ مکلارن یا MSO است که در تعداد بسیار کم و طبق خواستههای دقیق برخی از مشتریان باارزش مکلارن ساخته میشود. نتیجهٔ این کار، خلق یک هایپرکار وحشی است که فقط به پانزده نفر در ایالاتمتحده فروخته شده است. مدیر فروش جهانی MSO «نیل آندروود» در مورد این خودرو میگوید:
سابر برای این طراحی شد تا یک خودروی نمایشی برای جاده باشد. خریداران میخواستند خودرو شبیه به چیزی باشد که از فضا آمده و من فکر میکنم ما [همان] را تحویل دادیم
طراحی سابر اما فراتر از خودرویی نمایشی است. هرچند قسمت اتاق این خودرو با سنا مشترک است اما بیش از ۷۰ درصد قطعات بهطور اختصاصی برای این مدل ساخته شدهاند. ازآنجاییکه MSO این هایپرکار را بهطور خاص برای ایالاتمتحده ساخته است، لازم نبوده نگران رعایت قوانین هیچ کشور دیگری باشد. به همین دلیل، سابر به عریضترین خودروی ساخت مکلارن تبدیل شده است. چراغهای عقب عمودی و ستون فقراتی که در وسط خودرو کشیده شده است، خودروهای مسابقهای LMP را به یاد میآورند و به نظر میرسد گلگیرهای برآمدهٔ سابر کف خودرو را گرفتهاند تا جدا نشود.
آینههای جانبی سابر کوچکتر از بازارهای جهانی هستند و بهصورت دستی تنظیم میشوند. در زیر این پوسته، MSO از تعلیق نرمتری نسبت به دیگر مدلهای سری اولتیمیت مکلارن استفاده کرده که تمرکز سابر روی جاده را نشان میدهد. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با سر سیلندرهای جدید هم بهبودهایی داشته است. آندروود دراینباره میگوید:
خریداران میخواهند در طول یک رالی یا زمانی که به پبل بیچ میروند بتوانند دو یا سه ساعت [با سابر] رانندگی کنند. آنها میتوانند این کار را انجام دهند و سپس کاملاً سرحال دوباره به خانه برگردند
بنابراین، پس از رانندگی با یک هایپرکار ۸۳۵ اسب بخاری که ریشه در پیست محورترین محصول تاریخ مکلارن دارد میتوان هنوز هم شاداب بود. تغییرات آئرودینامیکی سابر موجب شده تنها حدود یکسوم داونفورس سنا را داشته باشد اما در عوض، سابر به لطف ۳۵ اسب بخار قدرت بیشتر و داونفورس کمتر، میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به سریعترین محصول دونفرهٔ مکلارن تبدیل شود.
وقتی سابر راهی پیست شود، این موضوع کاملاً خود را نشان میدهد. هرچند پیست لیم راک پارک فقط ۲.۴ کیلومتر طول دارد اما قطعاً یکی از چالشبرانگیزترین پیستهای آمریکا محسوب میشود؛ زیرا پُر از ظرافت و پیچهایی است که جایی برای اشتباه نمیگذارد. تا پیش از نشستن پشت فرمان سابر، مسیر مستقیمی کوتاه لیم راک را هیچگاه با چنین سرعتی طی نکرده بودیم زیرا سرعت مکلارن در منطقهٔ ترمز گیری به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسید.
داونفورس کمتر به این معنا است که خودرو هنگام ترمز گیریهای شدید کمی مضطرب میشود. علاوه بر این، بال عقب هم ثابت است و نمیتواند مثل دیگر مکلارنها بهعنوان ترمز هوایی عمل کند. بااینحال، برای اولین بار در یک مکلارن، در سابر دیفیوزر فعال ارائه شده که در مستقیمیها از داونفورس کم میکند و در هنگام ترمز گیری در حالت داونفورس بالا قرار میگیرد. پاسخگویی این نسخه از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 مکلارن ذهن انسان را گیج میکند زیرا واکنش موتور به فشردن پدال گاز از آنچه که ذهن انسان قادر به پردازش آن باشد سریعتر است. سابر آنقدر سریع عمل و حرکت میکند که گاهی پای راست راننده میپرسد آیا این مقدار از گاز دادن دقیقاً همان چیزی است که مغز واقعاً میخواهد؟
اگزوز این خودرو از اینکونل (سوپرآلیاژی بر پایهٔ نیکل) ساخته شده یعنی همان سوپرآلیاژی که در خودروهای فرمول یک استفاده میشود. این اگزوز صدای منحصربهفردی ارائه میکند که در سرعتهای جادهای شخصیت خاصی دارد و بیشتر طبیعی به نظر میرسد تا مصنوعی و ساختگی. در پیست هم صدای این اگزوز نسبت به دیگر مکلارنها بلندتر است و به موتور V8 آوای جذابی میبخشد. مثل همهٔ ساختههای مکلارن، بازخورد سابر نسبت به هر درخواست راننده حیرتانگیز است. فرمان هیدرولیک بسیار عالی است و کاملاً دقیق و بااحساس عمل میکند.
سابر به خاطر تنظیمات نرمتر تعلیق، در پیچها بازیگوشیهایی دارد که سنا فاقد آن است اما با برداشتن پا از روی پدال گاز، انتهای خودرو در پیچها آرام میگیرد و رفتارهای تهاجمی راننده هم واکنشی غیرمنتظره از خودرو را به دنبال ندارد. خودرویی که ما با آن رانندگی کردیم متعلق به کسی است که ترجیح میدهد ناشناس باقی بماند اما این یکی از شخصیسازیشدهترین نمونهها از پانزده دستگاه سابر محسوب میشود و با همان ترکیب رنگ خودروهای فرمول یک کنونی مکلارن یعنی نارنجی پاپایا و تریمهای آبی رنگآمیزی شده است. هیچکدام از این تریمها برچسب نیستند و همهٔ آنها رنگ شدهاند.
داخل خودرو نیز ویژگیهایی سفارشی مثل تاج دوختهشده در بالای صندلیها و رنگ آبی منحصربهفرد در قسمتهای کربنی دارد. مالک این سابر همچنین درخواست کرده که کنسول مرکزی آن توسط تیم فرمول یک مکلارن امضا شود و به همین دلیل، MSO خودرو را به گرند پری ترکیه ۲۰۲۰ برد تا رانندگان تیم یعنی «لندو نوریس» و «کارلوس ساینز» این کار را انجام دهند. مدیرعامل مکلارن «زک براون» و رانندهٔ فصل ۲۰۲۱ تیم فرمول یک این شرکت «دنیل ریکیاردو» هم کنسول مرکزی این سابر را امضا کردهاند.
هرچند مکلارن فقط پانزده دستگاه از سابر تولید میکند اما این هایپرکار تولید محدود مثل یک خودروی تولیدی معمولی، با پروتوتایپها در هزاران کیلومتر آزمایش شده است. خریداران نیز از روز اول درگیر فرایند توسعهٔ این خودرو بودهاند و حتی بازخوردهای خود را در مراحل اولیهٔ آزمایش بیان کردهاند. همین موضوع است که باعث جذابیت سابر میشود زیرا 720S با قیمتی بسیار کمتر، ۸۵ درصد از پرفورمنس و هیجان سابر را ارائه میکند اما خریداران 720S هرگز درگیری در کل فرایند تولید خودروی خود یعنی از کانسپت تا تولید نهایی را تجربه نخواهند کرد. البته خیلی از خریداران مکلارن هم ۴ میلیون دلار برای خرید خودرویی که به نظر میرسد از یک کهکشان دیگر روی زمین افتاده خرج نمیکنند.
مشخصات فنی
McLaren Sabre 2021 | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۸۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
حداکثر سرعت | ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۴ میلیون دلار |
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰قشنگه اما طراحی جلوش خیلی همخوانی نداره
بیشتر از همه اون مانیتور های وسط مک لارن و دوست دارم زیباست !
Hemn
۲۷ مهر ۱۴۰۰زشته
مسعود
۲۷ مهر ۱۴۰۰انگار تیکه های یه خودرو دیگه رو به زور چسپوندن بهش
من که خوشم نیومد ناهماهنگه
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰قیمتش خیلی خیلی زیاده نمی ارزه
Regra loaded
۲۸ مهر ۱۴۰۰از هر لحاظی بغیر از قیمت یک سر و گردن از شیرون کمتر هست
بنظم این پول رو باید برا شیرون یا فراری هزینه کرد هر چند با نصفش میشه لافراری خرید که از هر لحاظی بهتر میدونم ز این ،p1 هم از این بهتر میدونم
.
۲۸ مهر ۱۴۰۰شیرون و فراری به اندازه این خاص نیستن
Hamid
۲۷ مهر ۱۴۰۰واقعا فضاییه !
زیباتر از سنا و خشن تر از اون …
اما قیمتش …
یه مقدار زیاده …
هر چند بی نهایت خاصه و بیشتر از هر ماشین دیگه ای جلب نظر میکنه! مطمئن باشید! خصوصا با این رنگ!!!
ممد ژانگولر
۲۷ مهر ۱۴۰۰حمید داداش بهت تبریک میگم کارخونه مورد علاقت خیلی ترکونده
فقط میتونم بگم خیلی خوش صلیغه ایی
به نمایندگی از طرف همه کاربرها یک شاخه گل رز تقدیم به شما 🌹
امیدوارم قسمت بشه یک سر بری ایتالیا و …
Hamid
۲۷ مهر ۱۴۰۰قربونت داداش خیلی لطف داری
تو هم خیلی خوش سلیقه ای سلطان
سانگ یانگ هم ماشینای خوشگلی تولید میکنه الحق و الانصاف … خصوصا مدل های کایرون و اکتیون!
RezaRs
۲۷ مهر ۱۴۰۰کاش یکیو ستاپ بزنن برا پیست و ببرنش🤩🤩🤩🤩🤩
محمد امین
۲۷ مهر ۱۴۰۰نیم رخ خیلی زیبایی داره هم چنین عقبش بهتر از سنا هست ،ولی طراحی جلوی سنا گیرا تر هست
اگر اشتباه نکنم با رنگ سفید و قرمز هم یه نسخه داده که شباهت به رنگ آمیزی مکلارن در دهه ۸۰ و ۹۰ داره
همه چیزش خوبه ولی قیمتش یکمی نجومی هست
فکر میکنم خرید سنا انتخواب معقول تری باشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مهر ۱۴۰۰اگر قرار باشه با هم قیمتاش مقایسش کنیم یعنی سفارشیا ، نسبت به سیان و فیس لیفت سیان ( کونتاش ) ، واقعا ارزش خریدش بیشتره و من خیلی ازش خوشم اومد چون مثل سنا فقط برای پیست نیست و به چیز هایی به غیر از پیچیدن هم اهمیت داده ولی قیمتش خیلی خیلی بالاس
Karl Benz
۲۷ مهر ۱۴۰۰سه سوال دارم :
۱.این مدل بر اساس ۷۲۰ هست ؟
۲. تلفظ اسمش همون صابر خودمونه ؟🙂
۳. ( ایراد بنی اسرائیلی ) چرا صندلیش دو رنگه و چرا عکس از امضاش نذاشتن ؟ الکی میگن 😬😂
Aran+Milan
۲۷ مهر ۱۴۰۰خودمونیم اصلا قیافه نداره فقط خاصه
دانیال_Surrey،England
۲۷ مهر ۱۴۰۰خوشبختانه خبرهای بسیار خوبی از مک لارن شنیده میشه.
گروه مک لارن تونسته در نیمه اول امسال با رشد 110.5 درصدی فروشش رو به نزدیک 360 میلیون پوند برسونه و همچنین نسبت به مدت مشابه پارسال از زیان 214 میلیون پوندی((ناشی از کرونا))،ضرر رو به 12.4 ملیون پوند در نیمه اول امسال کاهش بده که فوق العادس.
همه اینا در شرایطیه که هنوز تحویل آرتورا شروع نشده.
همچنین قراره چندین عضو کلیدی من جمله Michael macht که قبلا تو فولکس و پورشه فعالیت داشته و همچنین Stefan jacoby که قبلا تو جنرال موتورز و ولوو و فولکس و..که یک مشاوره فوق العادس به هیئت مدیره مک لارن اضافه بشن.
چندین عضو دیگه هم اضافه میشن ولی اینا مهمترین هاش هستن.
Ninja
۲۷ مهر ۱۴۰۰نه تنها خودش قیافش لذت رانندگیش فضایی هست قیمتش هم فضاییه
M.K karimi
۲۷ مهر ۱۴۰۰خدایی ۴ میلیووووونن !!!!🤯
جایی که این هیولا فقط یک سوم سنا داون فورس داره میشه به مهندسی وحشتناک سنا برای پیست پی برد …
_[TROFEO]_
۲۷ مهر ۱۴۰۰کی حتی رگرا خط مستقیمم ازش سریعتره:)
AMG GT R
۲۷ مهر ۱۴۰۰در مقایسه با سیان و کونتاچ که بهتره
محمد مختاری آذر
۲۷ مهر ۱۴۰۰واقعا بی نظیر هستش ولی کاش می تونست از مکلارن F1 بهتر باشه چون نهایت سرعتش 350 کیلومتر هستش ولی اف وان سرعتش به 380 کیلومتر می رسید
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰رکورد F1 دقیقا 391 کیلومتر هست که تا امروز هم بسیار قابل احترامه .
porsche 919 hybrid evo
۲۸ مهر ۱۴۰۰پر سرعت ترین اتمسفریک دنیا با شاهکار ب ام و
MC20
۲۸ مهر ۱۴۰۰دقیقا شاهکار BMW رو قبول دارم ، اساسا ، BMW ابر موتور سازی است ، برای خود و بماند که BMW یک رگ ایتالیایی هم داره Camillo Castiglioni یکی از موسسین برند و جواهرفروشی ایتالیایی – استرالیایی است . . .
محمد مختاری آذر
۲۸ مهر ۱۴۰۰حاالا دوستان من تقریبی گفتم ولی شما هم اشتباه میگی دقیق دقیق برابر 384.6 کیلومتر هستش یا همون 240.1 مایل
دوستان یکی از ملاک ها در سوپر کار ها به نظر من تاپ اسپید هستش چون هویت یک ماشین هایپر کار رو نشون میده الان ریماک نورا فقط میتونه 420 کیلومتر بره در حالی که اینو ویرون هم میتونه
MC20
۲۸ مهر ۱۴۰۰اون 240.1 مایل سرعت رسمی اعلام شده از طرف کارخانه است. . . در رکورد به 391 رسید و همون رو هم ثبت کردند . . . در یوتیوب ویدیو ی قدیمی این رکورد گیری موجوده که سرعت سنج دیجیتالی عدد 391 رو نشون میده و دیگه بیشتر نمی ره همه و دنیا هم دیدن برادر . . . . . .
محمد مختاری آذر
۲۸ مهر ۱۴۰۰دوستان شما درست می فرمایید من رفتم و ویدیو رو دیدم 391 کیلومتر بود
MC20
۲۸ مهر ۱۴۰۰صفای وجودت رو عشق است برادر . . .
Ali Keyhani
۲۸ مهر ۱۴۰۰تاپ اسپید بالاتر ملاک بهتر بودن یه سوپرکار یا هایپرکار نیست
SF90 STRADALE
۲۷ مهر ۱۴۰۰خاص ترین مکلارن با تولید ۱۵ دستگاه
دومین محصول سریع مکلارن در حال حاضر
چند ویژگی دیگه هم داشت که در متن گفته شد
پس قیمت ۴ میلیون دلاری این ماشین چیز عجیبی نیست
🔥A.H MOTORS🔥
۲۷ مهر ۱۴۰۰چه میکنه این بازیکن!
zeg
۲۷ مهر ۱۴۰۰به اندازه ناخن کوچیکه شست پای چپ کوئنیگ زگ هم نمیشه
AMG GT R
۲۷ مهر ۱۴۰۰داداش هیچ میدونی مکلارن در حال حاضر یک از بهترین سوپر اسپرت ساز های جهان هست
هیچ میدونی سومین تیم برتر فرمول یک هست
هیچ میدونی ماشین ساخته به نام سنا که کونیگ زگ با ماشینی که دو برابر قدرت به زور تونسته سریعتر باشه
پس بی خود تعصبی نظر نده
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰اخراج بیش از یکچهارم نیروی کاری مک لارن
۸ خرداد ۱۳۹۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد .
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰عواقب فراگیری کرونا : مکلارن مقر اصلی خود را میفروشد . مک لارن با گروه سرمایه گذاری GNL برای فروش مقر اصلی خود به ارزش ۱۷۰ میلیون پوند به توافق رسیده است و انتقال مالکیت در ماه های آینده انجام خواهد شد. با وجود این که مکلارن مالکیت بخش فنآوری، تولید و مرکز پیشرو را از دست خواهد داد اما برای ۲۰ سال آینده این مقر را از گروه GNL اجاره خواهد کرد، این تحول در راستای تامین نیاز مالی مکلارن در اثر فشار اقتصادی ناشی از فراگیری ویروس کرونا و کاهش آمار فروش رخ دادهاست . مکلارن قصد فروش بخش فرمول ۱ را نیز دارد و از سپتامبر سال گذشته میلادی به دنبال مشتری برای آن است.
مکلارن به علت تعطیل شدن خطوط تولید، کاهش شدید فروش محصولات و همینطور عقب افتادن رقابتهای فرمول یک در سال گذشته میلادی به علت گسترش ویروس کرونا بهشدت از نظر مالی ضربه خورده است که منجر به اخراج بیش از ۱۲۰۰ نفر از این شرکت شده است.مک لارن به سرعت مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند از بانک ملی بحرین وام گرفت و به دنبال یک وام ۲۷۵ میلیون پوندی دیگر در ازای مجموعه خودروهای کلاسیک و تاریخی شرکت است.
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰مک لارن به منظور تلاش برای تقویت صورت وضعیت مالی خودش حین همهگیری ویروس کرونا، دفتر مرکزی خودش در ووکینگ را به فروش میرساند . فروش و اجاره مجدد دفاتر مرکزی و کمک گرفتن از بانکها برای مشاوره به ما درباره بازپرداخت بدهیها و افزایش سرمایه، بخشی از استراتژی سرمایهگذاری مجدد جامعی است که اوایل امسال اعلام کردیم. بنا بر اقدامات کوتاهمدتی که در طول تابستان انجام میدهیم، این برنامهها منجر به ارائه صورت وضعیت مالی بهتری میشوند و تضمین میکنند گروه مک لارن چشمانداز پایداری برای رشد و سرمایهگذاری بلندمدت دارد . این بدون شک دوران چالش برانگیزی برای شرکت ما و به ویژه کارکنان ماست، اما ما قصد داریم به عنوان یک کسبوکار کارآمد و پایدار با مسیری مشخص برای بازگشت به رشد، این چالش را پشت سر بگذاریم.
مک لارن با اشاره به لغو رویدادهای خودرویی، تعلیق تولید محصولات، افت فروش خودروها در سطح جهانی و کاهش تقاضا برای راهحلهای فناورانه، که همگی ریشه در بحران کرونا دارند، از آنها به عنوان دلایل مشکلاتش نام برد .
دانیال_Surrey،England
۲۷ مهر ۱۴۰۰اطلاعات شما مال عهد بوقه.
__مک لارن به سرعت مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند از بانک ملی بحرین وام گرفت و به دنبال یک وام ۲۷۵ میلیون پوندی دیگر در ازای مجموعه خودروهای کلاسیک و تاریخی شرکت است.__
مک لارن چند وقتیه که صندوق سرمایه گذاری عربستان مبلغ 760 میلیون دلار توش سرمایه ریخته به طبع وضعش هم با توجه آمار و ارقام که رشد عالی رو نشون میده؛بهبود پیدا کرده.
به خاطر همینم هست که تا پایان امسال 75 درصد تیم ایندی Arrow رو خریداری خواهد کرد.و همچنین سرمایه گذاری و ورود به مسابقات Extreme e.
به زودی هم از تونل باد پیشرفته و کاملا جدیدشون رونمایی خواهد شد.
حالا اگه شما اینا رو به اضافه مطالب بالا که گفتم بحران میدونی بحث دیگه ای هستش.
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰دوست متین و انگلیسی من ، کرونا پاندمی در عهد بوق نیامد و پر واضح هست که هنوز هم کامل از بین ابنا بشر نرفته است. . این حقایق تلخ اقتصادی ، برای مک لارن و دیگر شرکت های کوچک خودروسازی ، بوجود آمده و متاثر از جریانات همین 2 ساله است . . من مکلارن رو دوست ندارم ، طرفدارش هم نیستم ، اما به دستاورد هاش ، احترام می گذارم ، خاصه زمانی که می دونم ، کمبود منابع مالی سرشار و نیروی انسانی کارآزموده رو ، در رقابت با ماهی های بزرگ این دریا ، با عنصری به نام نبوغ ، جبران می کنه . . . . این ها محترم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . من خواستم به AMG GT R عزیز یادآوری کنم ، در معرفی یک شرکت کوچک دست به عصا ، باید کمی واقع بینانه ، نه رویایی ، عمل کرد . سربلند و پاینده باشید .
Ferrari
۲۷ مهر ۱۴۰۰مکلارن تبحر خاصی در ساخت سوپرکارهای زشت پیدا کرده. سنا، اسپیدتیل و حالا سابر
new RAMIN
۲۷ مهر ۱۴۰۰(مکلارن تبحر خاصی در ساخت سوپرکارهای زشت پیدا کرده. سنا، اسپیدتیل و حالا سابر)
هان؟تمام این 3 خودرو که اسم بردید جزوه زیباترین طراحی ها هستن و بسیار آیرودینامیک هستن… بد شما میگی زشت!
این عکس هارو ببین(به ترتیب سنا،اسپیدتیل ،سابر هستن)
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/07/amalgam-mclaren-senna5.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/08/mclaren-special-operations-albert-speedtail-side-767×431.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/10/2021-mclaren-sabre-104-1626790428-767×511.jpg
من خودم با فلسفه هایپر خودرو و سوپر اسپرت حال نمیکنم. من دلیلی نمیبینم این همه بهشون پول بدم. مگر طرف میدان لامبورگینی باشه تا نظرمو جلب کنه اونم فقط به خاطر مهندسی تنفس طبیعیش. ولی مکلارن واقعا تو این چند ساله نظرمو عوض کرده. طراحی هاش بسیار جذاب و مهندسی بسیار عالی داره. بعد شما میگی زشت؟😐
خدارا شکر من فن انگلیس و مکلارن نیستم ولی کامنت شما از پایه با تعصب هست ، با احترام به نظرت
Ferrari
۲۹ مهر ۱۴۰۰چون شما خوشت اومده منم باید از این ماشینها خوشم بیاد؟ شما یه طوری میگی من خوشم میاد انگار شخص خاصی در صنعت خودرو هستید. یکبار کریستین کوئنیگزگ تو یه نمایشگاهی گفت مکلارن سنا خیلی زشته منم دقیقا همون نظر رو دارم
نکته دوم ائرودینامیک و زیبایی طراحی باید درکنار هم باشن و هیچکدوم نباید فدای دیگری بشه مگر اینکه پای مسابقات وسط باشه که ایرودینامیک ارجحیت پیدا میکنه. زیبایی اسپیدتیل فدای ایرودینامیکش شده و این مورد پسند من نیست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰ظاهرش رو بیشتر از سنا دوست دارم،اما خب بازم چندان طرفدار ماشیناش نیستم…
مهدی
۵ آبان ۱۴۰۰ترکیبی از سنا و اسپیدتیل
ممد فابریک متعال یگانه
۲۱ آذر ۱۴۰۰اولن:
یا متساوی الساقیییییییین !
دومن:
ماشین خوشگله ولی موتور خوب نی حالا که اتمسفر گذاشتن کاش میشد موتور 10 سیلندر باشه هم اتاق بزرگ تر می شد هم قدرتمند تر می شد
سومن:
باله عقبش یه خورده باید بیاد بالا تر
چهارمن :
این چه قیمتیه لامصبا به خدا مردم میرن با نصف این پول زوندا R میگیرن!
پنجمن:
مکلارن چرا با این ظرفیت قفلی زده رو 8 سیلندر