مکلارن در آرتورا اسپایدر با افزایش ۲۰ اسب بخاری قدرت و انجام دیگر بهبودها، سعی در برطرف کردن مشکلات این سوپراسپرت هیبریدی داشته است.
مکلارن آرتورا با مشکل آتش گرفتن، ایرادات فنی و انتقاداتی از صدای بیروح پیشرانهٔ V6 و برد تمام الکتریکی ناچیز، شروع سختی داشت. علاوه بر این، برخی خریداران از اینکه سوپراسپرت هیبریدی مکلارن فقط بهصورت کوپه عرضه میشود ناراضی بودند. حال شرکت بریتانیایی با معرفی آرتورا اسپایدر به این مشکل پاسخ داده است. بااینحال، عجیب اینکه مکلارن از نسخهٔ اسپایدر بهعنوان بستری برای معرفی برخی تغییرات در آرتورا استفاده کرده است که روی نسخهٔ کوپه هم اعمال خواهد شد.
به گفتهٔ مکلارن، ساختار کربن و آلومینیومی آرتورا آنقدر مستحکم است که اضافهوزن ۶۲ کیلوگرمی نسخهٔ اسپایدر فقط به خاطر مکانیزم سقف تاشو است. همچنین حتی با وجود این افزایش وزن، آرتورا اسپایدر با وزن ۱۴۷۵ کیلوگرم هنوز هم برای کلاس خود سوپراسپرت سبکی بهحساب میآید. برای مقایسه، فراری ۲۹۶ GTS وزنی ۱۵۴۰ کیلوگرمی دارد. همچنین سقف مکلارن سریعتر و ظرف ۱۱ ثانیه جمع میشود درحالیکه این کار در فراری ۱۴ ثانیه زمان میبرد.
مکلارن همچنین در آرتورا اسپایدر از طریق برنامهریزی جدید ECU، قدرت پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو را با ۲۰ اسب بخار افزایش به ۶۰۵ اسب بخار رسانده است. این کار در کنار ۹۵ اسب بخار قدرت موتور الکتریکی، مجموع خروجی را به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. همانطور که اشاره شد، نسخهٔ کوپهٔ آرتورا هم از این افزایش قدرت بهرهمند خواهد شد. به لطف این نیرو، آرتورا اسپایدر ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸ ثانیه طی میکند درحالیکه حداکثر سرعت مثل قبل ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است.
علاوه بر افزایش قدرت، تغییراتی هم برای بهبود صدای آرتورا صورت گرفته است. بدین منظور، در سیستم اگزوز از سوپاپهای جدید و سر اگزوزهای مخروطی استفاده شده است که ادعا شده بین دورهای میانی تا ردلاین صدای جذابتری را تولید خواهد کرد. علاوه بر این، خریدارانی که خواهان تجربهٔ شنیداری هیجانانگیزتری هستند، میتوانند سیستم اگزوز اسپرت را سفارش دهند که صدا را از طریق لولهای به داخل کابین هدایت میکند.
دیگر ارتقاءهای آرتورا هم شامل بهبود سیستم تعلیق، کالیبراسیون مجدد گیربکس هشت سرعته با ۲۵ درصد تعویض دندههای سریعتر، اصلاح کالیبراسیون ABS و افزایش جزئی برد تمام الکتریکی از ۳۱ به ۳۳ کیلومتر است. علاوه بر این، مکلارن ویژگی جدیدی بنام Spinning Wheel Pull-Away را هم برای سوپراسپرت هیبریدی خود در نظر گرفته است که امکان بکسوات شدید چرخهای عقب را هنگام شتاب گیری از حالت سکون با تخته کردن پدال گاز فراهم میکند. قیمت آرتورا اسپایدر از ۲۸۱ هزار دلار آغاز میشود که حدود ۲۵ هزار دلار از نسخهٔ کوپه گرانتر است.
مازیار
۸ اسفند ۱۴۰۲به خاطر نداشتن سقف هیچ گونه تقویت _ و در نتیجه اضافه وزن _ نداشته
مورد مشابهی به یاد ندارم
net
۸ اسفند ۱۴۰۲طراحی داخلی یکپارچه مشکی و رینگ خاکستری خوبه. اگر سوپر اسپرت ها به جای رینگ مشکی رینگ خاکستری استفاده کنند خیلی قشنگتر میشه. چراغ جلو فرورفتگی داره بد شده. توری سپر عقب بد هست اگر سپر عقب توری نداشت و بسته بود قشنگتر میشد. ۲ اگزوز بالا قرار گرفته بد هست اگر ۴ اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست زیر سپر قرار گرفته بود قشنگتر میشد. چراغ عقب قرمز کم رنگ هست اگر رنگش قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد
فقط انگلستان
۸ اسفند ۱۴۰۲کسی که آزرا گرانجور رو زیباترین خودرو جهان میدونه حتما درک درستی از طراحی و زیبایی نداره
حرفات همش چرت و پرته. من که خیلی کم نظراتت رو بخونم هر وقت هم بخونم یه دیسلایک میدم و رد میشم
هیچکس به حرف یه آدم که خیلی ایرادگیره توجهی نمیکنه
اگزوز دوتایی چپ و راست هم بیشتر مخصوص گرن تورر هاست و به یه ماشین خیلی اسپورت با درهای پروانه ای نمیاد.
net
۸ اسفند ۱۴۰۲من نگفتم ازرا گرنجور زیباترین ماشین جهان هست، گفتم ازرا گرنجور نسل پنجم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۶ رنگ مشکی در زمان خودش زیباترین (سدان نیمه لوکس) جهان هست
فقط انگلستان
۸ اسفند ۱۴۰۲یه کرایسلر۳۰۰ حداقل دو برابر آزرا قشنگه.
net
۸ اسفند ۱۴۰۲ایراد نمی گیرم من منتقد طراحی داخلی و بیرونی ماشین هستم
مازیار
۸ اسفند ۱۴۰۲مسعود فراستی هم منتقد طراحی داخلی و بیرونی سینماست
net
۸ اسفند ۱۴۰۲کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۲۳ به عنوان سدان نیمه لوکس سنتی عضلانی جعبه ای بزرگ امریکایی طراحی داخلی و بیرونی نسبتا خوبی داره و در بین سدان های بزرگ امریکایی نسبتا قشنگه ولی ازرا گرنجور نسل پنجم اخرین فیس لیفت ۲۰۱۶ طراحی به روز و زیباتری داره و نمیشه با هم مقایسه کرد طراحی هر دو با هم فرق داره
net
۹ اسفند ۱۴۰۲صفحه نمایش عمودیش مسخره و عجیبه
۸ اسفند ۱۴۰۲😲
amirboss
۸ اسفند ۱۴۰۲یا باید اینقدر خوب عمل کنی که زبانزد بشی یا اگه اشتباهی کردی اونو بپذیری.
این نقله مک لارن هست.
Siyavash
۸ اسفند ۱۴۰۲این مدل ارتورا واقعا خیلی خوش استایل و زیباه هست مخصوصا رنگ سفید که آدم رو مجذوب خودش میکنه..الان به این رنگ جدیدم نگاه کردم واقعا زیبا هست….
مهدی
۸ اسفند ۱۴۰۲طراحیش بخصوص جلوش به نسبت هم رده های خودش ضعیف تره و به نوعی قدیمی تره و این ضعفه براش
Monster 765lt
۱۳ اسفند ۱۴۰۲اتفاقا طراحی جلوش از همه رقباش خفن تر زیباتر و خشن تره
Arshia m3csl
۸ اسفند ۱۴۰۲مکلارن خیلی اصیله ماشین هاش واقعا با اصالتن و فیس لیفت اساسی میشن
BMW
۸ اسفند ۱۴۰۲چی دارم در وصفش بگم👍😊😁
رامتین
۸ اسفند ۱۴۰۲واقعا طراحیش بی نقصه. گرچه فراری 296 میتونه پیروز باشه!
JaMsHiD
۸ اسفند ۱۴۰۲جالبه ها ! تنها خودروی هفتصد اسبی که سوار شدم اتوبوس عقاب اسکانیا تهران اصفهان بوده …
parhamiof
۸ اسفند ۱۴۰۲خیلی بی روحه انگار.