مک لارن

معرفی هایپرکار جدید مک‌لارن W1، ابرخودروی هیبرید با 1258 اسب بخار

هایپرکار جدید مک‌لارن به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

در سال ۱۹۹۲، مک‌لارن F1 بخش هایپرکار را پایه‌گذاری کرد و در سال ۲۰۱۲، مک‌لارن با هایپرکار هیبریدی P1، صنعت خودروسازی را متحول کرد. حال پس از گذشت سه دهه از زمان معرفی F1، سازندۀ بریتانیایی با معرفی هایپرکار جدید W1 به دنبال ایجاد انقلاب دیگری در جهان ماشین است. این خودرو از یک قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید تشکیل شده است.

این موتور جدید که MPH-8 نام دارد، کاملاً از ابتدا ساخته شده است و به‌تنهایی ۹۱۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که بیشترین قدرت در بین تمام پیشرانه‌های تاریخ مک‌لارن محسوب می‌شود. این پیشرانه به لطف بلوک سبک‌وزن و پوشش پلاسمای سیلندرها، می‌تواند به ردلاین ۹,۲۰۰ rpm برسد درحالی‌که دو توربوشارژر توئین اسکرول از دور تنها ۲,۵۰۰ rpm به‌طور کامل وارد عمل می‌شوند. علاوه بر این، یک سیستم هیبریدی متشکل از یک موتور الکتریکی شار شعاعی و یک پکیج باطری ۱.۴ کیلووات ساعتی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کند.

این سیستم نه‌تنها ۳۴۲ اسب بخار به قدرت پیشرانهٔ بنزینی می‌افزاید بلکه امکان پیمودن ۲.۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. مجموع خروجی این سیستم، ۱۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۳ نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. حداکثر سرعت خودرو هم به‌صورت الکترونیکی روی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سیستم هیبریدی W1 که E-Module نام دارد، تنها ۲۰ کیلوگرم وزن دارد و وزن خشک خودرو نیز فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم اعلام شده که تنها ۴ کیلوگرم از P1 بیشتر است.

تمام قدرت قوای محرکهٔ W1 توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با دنده‌عقب برقی و یک دیفرانسیل الکترونیکی فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این هایپرکار بر پایهٔ شاسی مونوکوک جدید مک‌لارن با نام آئروسل ساخته شده که موقعیت ثابت صندلی با قابلیت جابجایی فرمان و پدال‌ها و درهای جدید موسوم به آنهدرال از ویژگی‌های آن است. صندلی‌های یکپارچهٔ آئروسل باعث کاهش ۷۱ میلی‌متری فاصلهٔ محوری خودرو شده و درهای آنهدرال نیز جریان هوا را روی گلگیرهای جلو بهبود می‌بخشد. W1 بیش از ۳۵۰ ساعت در تونل باد آزمایش شده و مک‌لارن بیش از ۵ هزار نقطه را بررسی کرده است تا آیرودینامیک‌ترین هایپرکار تاریخ خود را تولید کند.

W1 به بال عقب فعال موسوم به لانگ تیل مجهز شده که از F1 GTR سال ۱۹۹۷ الهام گرفته است. این بال هم ضریب درگ را کاهش می‌دهد و هم باعث افزایش داون‌فورس می‌شود. به گفتهٔ مک‌لارن، این بال قابلیت تغییر شکل دارد و در حالت مسابقه به‌تنهایی ۶۵۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. با همراهی بال فعال جلو نیز مجموع داون‌فورس W1 به ۱۰۰۰ کیلوگرم می‌رسد. در حالت مسابقه، ارتفاع خودرو در جلو ۳۸ میلی‌متر و در عقب ۱۸ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند و طول اسپویلر فعال عقب به ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد. این بال همچنین هنگام ترمز گیری‌های شدید به‌عنوان ترمز هوایی هم عمل می‌کند.

W1 از لاستیک‌های پیرلی P زیرو تروفئو RS استفاده می‌کند که در جلو ۲۶۵ و در عقب ۳۳۵ هستند. علاوه بر این، لاستیک‌های جاده‌ای‌تر پیرلی P زیرو R هم برای خودرو قابل انتخاب خواهد بود. برای متوقف کردن این هیولا هم ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است. به لطف این ترمزها، W1 ظرف ۲۹ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به سکون می‌رسد و توقف از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز فقط در ۱۰۰ متر صورت می‌گیرد.

در داخل W1 شاهد یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه پورت‌های USB هستیم درحالی‌که پشت صندلی‌ها هم محفظهٔ کوچکی با ظرفیت ۱۱۶ لیتر تعبیه شده است. از مک‌لارن W1 تنها ۳۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۲.۱ میلیون دلار قیمت دارند و همگی قبلاً فروخته شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. پیرمرد قدیمی

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    خیلی زیباست بهترین جایگزین برای نسل قبلی همینه
    فقط گشتاورش : ۱۳۵۳ نیوتن متر 🤯
    ممنون بابت مقاله آقای دهقان

    موافقم 43
    مخالفم 7
    1. علی Shelby

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (376 ديدگاه)

      چه شاخیه
      طراحی بیرونی چه ابهتی
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1.jpg

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-1.jpg

      طراحی کنار چه زیبا چه
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-3.jpg

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-2.jpg
      دلمو پارچه مشکی نارنجیش که میاد بالا مشکی میاد با نارنجی قاطی میشه و طراحی و رنگ داشبورد
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-7.jpg

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-8.jpg
      طراحی پشت هم زیباست چه با باله چه بی باله
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-3.jpg

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-2.jpg

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-3.jpg
      درای ائروسل چه جذابه
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-2.jpg
      این چه عکس جذابیه
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-4.jpg
      در موتورو چه جذابه
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-6.jpg

      اون قسمتی که نوشته ۵ هزار نقطه رو بررسی کرده برای آیرودینامیک

      موافقم 15
      مخالفم 4
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2738 ديدگاه)

      به نظرم مکلارن F1 و P1 زمانی که معرفی شدند، انقلابی و بسیار هیجان‌انگیز بودند. از نظر فناوری و طراحی فراتر از رقبا ظاهر شدند.
      آیا مکلارن W1 هم چنین شرایطی داره؟ فکر نمی‌کنم

      موافقم 65
      مخالفم 9
      1. مازیار

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3204 ديدگاه)

        شاید بخاطر جنگ دیوانه‌وار قدرت، مشخصاتش اینطور القاء نکنه. اما این یه مک‌لارن هست و هایپرکارش هم هست پس میشه منتظر غافلگیری بود

        F1 که حکایتش جداست اما به نظرم به اندازه P1 تاثیرگذار خواهد بود

        موافقم 22
        مخالفم 5
      2. amirkhanzadeh

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (634 ديدگاه)

        من با آقای اشتری موافقم
        من از طراحی خودرو بیشتر انتظار داشتم
        چرا که تیم طراحی اعلام کرده بود که قراره زبان طراحی جدید شرکت مک‌لارن رو نشون بده ولی این طراحی در حد این شرکت نیست بنظرم تو بحث طراحی بد ظاهر شد و انقلابی نبود
        و لحاظ فنی شاید نسبتا از رقیب هاش بهتر باشه
        ولی مثل p1 و f1 عالی ظاهر نشده

        موافقم 18
        مخالفم 11
      3. R@min

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2013 ديدگاه)

        نسل جدید سوپراسپرت ها دروازه ۱۰۰۰ اسب و دورهای بالا در حالت پایدار باز کردن که خودش انقلابی در موتورسازی محصولات جاده ای به حساب میاد !

        ZR1، تمراریو و این ماشین جزو طلایه داران این قضیه هستن.

        بنظرم ظاهر بسیار زشتی داره بر عکس پدرانش که مشخصا بخاطر طراحی محض در تونل باد هست و کلا ظرافت کنار گذاشتن و فقط رو پرفورمنس متمرکزن. صحبت راجب اجزاش زیاده…

        موافقم 8
        مخالفم 12
      4. MSKR

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (10 ديدگاه)

        به نظرم اسپیدتیل اونوقت که معرفی شد خیلی باحال بود ، مخصوصا از نظر طراحی.؛، شاید اگه اینو بر پایه اسپیدتیل طراحی میکردن باحال‌تر و جذاب‌تر میشد.
        ولی‌خب اینم خوبه!

        موافقم 2
        مخالفم 5
      5. B

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (796 ديدگاه)

        دقیقا منم با شما هم نظرم بشخصه ناامید شدم انتظارم از مک لارن بیشتر بود ( البته خورده ای به طراحیش نمیگیرم گرچه طراحی پدرانش ظریف تر و هنرمندانه تر بوده بنظرم)

        موافقم 2
        مخالفم 2
      6. مهدی

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1710 ديدگاه)

        P1 انقلابی؟! نه! از نظر من پرفورمنس خوبی داشت بین رقبای اصلی ولی از نظر ظاهر کاملا در پس دو رقیب اصلیش بود از نظر فناوری هم که هر کدوم ویژگی های خودشون رو داشتن. W1 هم به نظرم هم به اندازه زیبا هست هم سریع. احتمالا جایگزین خوبی باشه

    3. net

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3318 ديدگاه)

      ابعادش به سوپر اسپرت میخوره نه هایپرکار

      موافقم 3
      مخالفم 14
    4. mmd@

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (227 ديدگاه)

      عجب بلاخره اصل کاری اومد شاه برگشت🎖️🎖️🎖️🏆🏆☠️☠️😈☠️😈

      موافقم 3
      مخالفم 4
    5. Reza Waffen SS

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (5357 ديدگاه)

      برخلاف مشخصات عالی ، طراحیش افتضاحه 👎

      با اختلاف بسیار زیاد P1 در صدر زیباترین مکلارن تاریخ 💖

      موافقم 8
      مخالفم 11
      1. 𝐀𝐥𝐢

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        هنوزم طراحی P1 برام مدرن

        موافقم 4
        مخالفم 2
    6. خاص

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (236 ديدگاه)

      این مقایسه رو ببینید:

      https://fastestlaps.com/comparisons/ulmp3ppgm0ot

      وزن W1 در این مقایسه ذکر نشده که همون 1399 کیلوگرم هست.

      یعنی 159 کیلو سنگین تر از حریفشه.

      قدرتش هم 94 اسب کمتره.

      گشتاورش هم 235 تا نیوتن‌متر کمتره.

      این نشون از ضعفِ W1 نیست.
      چون مشخصاتش عالیه.

      بلکه نشون از قوتِ حریفشه.

      موافقم 2
      مخالفم 5
  2. آرین

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (268 ديدگاه)

    ژاااااااااااااااااااااااان

    موافقم 13
    مخالفم 3
  3. محمد

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اونایی که میگفتن صنعت خودروسازی دیگه جذابیت خودش رو از دست داده بیان امثال این شاهکار هارو ببینن

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. مزدک

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      دقیقا به دلیل تولید همچین خودروهایی (که مثلا نقطه ی اوج خودرو در این لحظه ی تاریخ هستن)؛ می گیم صنعت خودرو جذابیت خودش رو از دست داده…

      موافقم 1
      مخالفم 5
  4. Karo

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی زیباست مخصوصا در های گالوینگش

    موافقم 16
    مخالفم 2
  5. Taha Ayoobi

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    به به
    ماشاالله
    خیلی ابهت داره،
    فنی هم که دیگه…

    چراغ های جلوش یه ذره تو ذوق میزنه ولی خوبه، احساس میکنم یه جا دیدمش.

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. POUYAN

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (190 ديدگاه)

      ریمک نورا

      موافقم 12
      مخالفم 5
    2. amir-mr

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (387 ديدگاه)

      جلوش شبیه لیکان هایپر اسپورت شده

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3792 ديدگاه)

        دقیقا، هم شبیه نورا و هم شبیه لیکانه یه ذره.

        موافقم 4
        مخالفم 1
  6. Monster 765lt

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1143 ديدگاه)

    واوووو مکلارن چه کردی لامصب
    طراحی داخلی زیبا طراحی خارجی وحشتناک پرفورمنس عالی
    مرسی مکی

    موافقم 16
    مخالفم 6
  7. مهران

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    عالیه
    فقط اینکه با این مشخصات و وزنی که داره باید بهتر بزنه ۰ تا ۱۰۰

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. مازیار

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3204 ديدگاه)

      تک دف زیر ۲/۵ عادی نیست و پرداخت مفصلی میخواد که ظاهرا نه این و نه هایپرکار دیگه ای لزومی براش ندیدن و نسبت به فاکتورهای دیگه واقعا هم لزومی براش نیست

      موافقم 6
      مخالفم 3
  8. corvette

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    شاهکار

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. Mr wrong

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (289 ديدگاه)

    انتظار یچیز قشنگ تر داشتم…

    موافقم 14
    مخالفم 14
    1. Ace

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دقیقا . تو عکس اول شبیه ریمک نورا شده

      موافقم 9
      مخالفم 10
  10. OM.01

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (526 ديدگاه)

    1258 اسب بخار 1353 نیوتون متر و وزن 1400 کیلوگرمی! 1000کیلوگرم دانفورس در بالاترین حد خود
    کابین ساده و جذاب و طراحی بدنه خطوط تیز داره و مدرن هست و سلیقه ای هست من خوشم اومد

    حرفی واقعا نمیزاره برای گفتن
    نحوه کارکرد باله عقبش هم در نوع خود جالبه

    منتظر رقیب های فراری و پورشه هستم برای جذاب کردن رقابت. آستون مارتین هم با والهالا مارو جون مرگ کرد، بدو دیگه🤣

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. سهیل گل آزاد

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نسل قبلی هایپرکار مک لارن یعنی p1 یکی از خفن ترین و شدید ترین رقابت های خودرویی رو در سطح هایپرکارها با ۹۱۸ و لافراری داشت باید منتظر باشیم پورشه و فراری هم جانشین های اونا رو معرفی کنند تا دوباره شاهد همچین رقابت خفنی در سطح هایپرکارها باشیم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. Mhosein

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بی نظیره🔥

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. 18:45

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (555 ديدگاه)

    بی نهایت بی نظیر 👑👑👑
    قطعا تا چند سال خواهد ترکوند…
    اعداد و ارقامش تو هر قسمتی، شاه بیت و غزلی هست برای خودش👍👍

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. hosen

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (368 ديدگاه)

    جونم مکلارن
    ولی واقعا برگام ریخت از وزنش فقط 1400 کیلو!

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. BlackWing

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1267 ديدگاه)

    درسته سال ۲۰۲۴ خیلی از ماشین‌های اصل و نسب دار خداحافظی کردن اما خیلی از هیولاها هم از زیر خاکستر بلند شدن

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      چه تعریف قشنگی کردی.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  16. Amir Enzo

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    انتظار داشتم ظاهری نرم تر داشته باشه اما نداره
    و یک تمایز بین کل مدل های قبلی ایجاد شده هم از لحاظ موتور و ظاهر و من احساس میکنم که مک‌لارن یه آپدیت بزرگ پشت سر گذاشته

    موافقم 3
    مخالفم 2
  17. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    با طراحی پشتش خیلی حال کردم فوق العدس

    موافقم 6
    مخالفم 2
  18. مازیار

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3204 ديدگاه)

    بیشتر کنجکاو ظاهرش بودم چون می‌دونستم مشخصات فنی فوق‌العاده هست. ظاهرش عالیه و مشخصات فنی ورای تصورم از آب دراومد
    هفته قبل گفتم ۱۱۰۰ اسب باشه با ۱۴۰۰ کیلو غوغا میکنه
    حالا رو بگو …

    موافقم 8
    مخالفم 3
  19. Galant.VR4(JDM)

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    امضای مکلارن=لاستیک عقب بزرگتر از جلو
    مثل 650s این بیاد باید دید رقبا چی تو آستینشون دارن
    پرفورمنسش به کل هایپرکار های روز میچربه

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD-B

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2495 ديدگاه)

      جالب بود 👌 نمی‌دونستم مکلارن همیشه چرخ های عقبش بزرگ تر از جلوشه

      موافقم 1
      مخالفم 2
  20. سهیل

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    جذابیت و هیجانی ایجاد نمیکنه.
    طراحیش یه مقدار پس رفت هست. شبیه لوتوس شده.

    موافقم 4
    مخالفم 8
  21. JaMsHiD-B

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2495 ديدگاه)

    از لحاظ باطنی که کم نداره جانشین کاملا لایقی هستش . نیروی داون فورسشم خیلی هیجان انگیز هست چسبندگی خیلی خوبی خواهد داشت وزنشم با وجود سیستم هیبرید تحسین برانگیز هست
    و جالب ترین نکته اش اون خط سیاه روی شیشه های جانبی هست که توی F1 هم بوده ولی توی P1 نبوده
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-2.jpg
    اگر توی بخش چراغ جلو هم چراغ بزرگ تر بود و اون خط پایینیش نبود بهتر بود

    موافقم 2
    مخالفم 3
  22. OM.01

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (526 ديدگاه)

    در باب مهندسی این ماشین باید گفت حتی سیستم تعلیق جلو نیز به تقویت نیروی دانفورس و خنک کننده ترمز کمک می کند😁 مکلارن از جناغ های دوبل استفاده می کنه، اما دارای میله های فشاری، فنرهای میله پیچشی و دمپرهای داخلی مانند خودروهای فرمول یک است که اجزای سیستم تعلیق را از جریان هوا خارج می کند. جناغ‌ها و پایه‌ها از تیتانیوم با پرینت 3D ساخته شده‌است و استخوان‌های جناغی پایینی در بالا نصب شده‌اند و شکلی شبیه به آئروفویل داره تا به دانفورس کمک کنند. همچنین هیچ زیرفریم جلو مجزایی در w1 وجود ندارد و اجزای سیستم تعلیق مستقیماً به شاسی فیبر کربنی می‌پیچند

    پس از گوردون موری T50 و ردبول RB17 باید بگم مک‌لارن W1 سومین خودرویی هست که باید فقط رفت خریدش با چشمان بسته بدون نگاه کردن به قیمت…
    (آستون مارتین والیانت هم هست ولی هاردکور نیست و جذابیت رانندگی داره با گیربکس دنده ای و طراحی خاص)

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. OM.01

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (526 ديدگاه)

      یکی از دلایل که خودروهای مدرن بدم میاد اینکه هایپرکارها و سوپراسپرت های جدید برخی شون اینقدر جذابیت دارن آدم وسوسه میشه و آرزو میکنه و دلش میخواد و حق ناس هست به خدا 😂
      آقا اون شورلت 3100 رستوماد با ظاهر زنگ زده رو بدید من برم سراغ کار زندگیم🤣
      https://www.streetmachine.com.au/features/slammed-ls3-powered-1951-chevrolet-3100-pick-up
      البته اینم گرونه ولی باز قابل دسترس تر هست از لحاظ پولی

      نکته اول تعلیق مک‌لارن W1 رو گفتم کامنت بالا
      نکته دوم= وزن خشک این ماشین 3038 پوند هست میشه 1382 کیلوگرم. برای اینکار یعنی سبک سازی مک‌لارن همه کار کرده طوری که آفتاب گیرها از فیبر کربن ساخته شده اند و ضخامت آنها فقط 0.1 اینچ است، یعنی 25 میلی متر!
      وزن این ماشین با مایعات و باک پر 1490 کیلوگرم خواهد بود باز از خیلی از خودروها سبک تر خواهد بود…

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. امیر دهقان

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (734 ديدگاه)

        وزن خشک این ماشین 3084 پوند هست که میشه 1399 کیلوگرم
        The McLaren W1 has a dry weight of just 3,084 pounds.

  23. sinasvj

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (405 ديدگاه)

    عامل سوزش و خشکی چشمه چون نمیتونم برای پلک زدنم دست از نگاهش بردارم😍

    موافقم 5
    مخالفم 1
  24. JDM سابق

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (626 ديدگاه)

    به به خیلی هم عالی
    مک لارن بر عکس P1 یه موتوره دو فاز رادیال فلاکس قسمت انتهایی گیربکس سمت چپ قرار داره،که یه راست به وسیله دنده به کرانویل متصله،
    شاسی هم باز شاهد سبک سازی های لول مک لارن هستیم که باعث شده Aerocell جدید در قسمت داشبورد کابین جمع تر بشه و در قسمت جای پا فضا باز تر باشه، جوری که کابین منوکوک کربنی حالت تخم مرغ تر و آیرودینامیک تری بگیری و هم به سبک سازی کمک بشه، مثل همیشه ساب فریم ها از دو ردیف تشکیل شدن که سبک سازی حفظ بشه، باله عقب تو حالت ریس ۳۰ سانت باز میشه، دمپر های تطبیقی هم ارتفاع ماشین از سطح زمین کم و زیاد میکنن
    به خاطر کمتر شدن فاصله چرخ ها صندلی‌ها رو یکپارچه کردن،زیره مخزن باک سوخت هم خنک کن روغن اینورتر، باطری و.. گذاشته شدن، باطری هم با تو پوشش فیبرکربن گذاشته ان،
    موتوری هم فعلاً داخلش و ندیدیم باید اطلاعات بیشتری ازش بیرون بیاد، چیزی که الان دارم از رو عکس میبینم شبیه موتور آرتورا نیست شبیه همون ۴ لیتری همیشگی مک لارنه، طبق معمول همون سیستم Port injection زاویه محدوده سیلندر ها و رانر های اینتیک باعث شده توربو شارژ ها پایین بلوکه نصب بشن هر توربو هم یه دریچه گاز و ساپورت می‌کنه، فکر میکنم یه آپگرید و ریبیلدش کردن، البته هنوز دقیق معلوم نی باید اطلاعات بیشتری ازش بیرون بیاد
    اینتریور هم که مشخصه، مشابه AMG One پد پدال ها عقب جلو میشن
    گیربکس هم دنده عقب و با تغییر جهت چرخش شفت موتور برق دنده عقب اعمال میشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  25. MasouD

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    انقلابی نیست
    و طراحی بدنه و کابین در حد هایپرکار تولید محدود نیست
    اما پرفورمنس مک لارن همیشه خوب بوده
    واقعا نمیشه گفت از بقیه هایپرکارهای تولید محدود بهتر میتونه باشه یا نه…
    ولی یه چیزی رو باید دونست
    اونم اینکه هر شرکتی در هر فیلدی که هست در همون حد کار میده بیرون
    ینی از مک لارن انتظار 2000 اسب نباید داشت یا موتور 6 لیتری یا سوپرشارژر یا…
    یا برعکس بوگاتی بیاد روی موتور 3-4 لیتری کار کنه
    حداکثر توانش رو برای این سیستم گذاشته و خروجی همینه
    همین موضوع توی طراحی و تعلیق هم هست
    هرشرکتی یه لولی داره
    ولی توی پیست به واسطه وزن کم حرف برای گفتن داره

    موافقم 1
    مخالفم 5
  26. بهزاد

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا طراحیش اصلا در حد مثلا p1 نیست اونم تو زمان خودش و چند سال بعد تر!! از بغل که که حالت مک‌لارن سنا داره، چراغ و طراحی جلو شبیه مکلارنی که کلا سقف نداره و شیشه جلو هم نداره اسمش یادم نیست و حتی شبیه مکلارن artura
    فقط طراحی عقبش خوب و جدیده
    انتظار خیلی بهتر داشتم
    انگار طراحش قصد شانه خالی کرده از یه طراحی خفن و در خور جانشین پی وان داشته،،

    موافقم 1
    مخالفم 3
  27. amirboss

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (564 ديدگاه)

    مک لارن همون چیزیه که باید باشه.
    تنها خودروسازی هست که ترجیه میدم با یه فنجان قهوه ی تلخ بشینم و از این همه مهندسی که تو طراحی و ساخت این ابر خودرو استفاده شده لذت ببرم.
    این همه هماهنگی و مهندسی واقعا غیر قابل تصوره.

  28. Scuderia Ferrari

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4016 ديدگاه)

    بحث آیرودینامیک ، دست طراحان رو برای طراحی زیبا بسته
    الآن تمرکز روی وزن و عملکرد هست که از رقبا عقب نیفتن
    برای جانشین LaFerrari هم همین اتفاق افتاده و زیبایی فدای پرفورمنس بهتر شده
    چه رقابت جذابی بشه بین W1 و F80 یا 499Stradale

  29. رامتین

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3215 ديدگاه)

    عجب چیزیه. خصوصا طراحی فوق العاده هست. مشکلی که الان فراری گریبانگیرش هست و از نظر طراحی افت کرده. مهم اینه مکلارن ثابت کرده در پرفورمنس همیشه عالی بوده و این قابل اغماض نیست.

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا