هایپرکار جدید مکلارن به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد.
در سال ۱۹۹۲، مکلارن F1 بخش هایپرکار را پایهگذاری کرد و در سال ۲۰۱۲، مکلارن با هایپرکار هیبریدی P1، صنعت خودروسازی را متحول کرد. حال پس از گذشت سه دهه از زمان معرفی F1، سازندۀ بریتانیایی با معرفی هایپرکار جدید W1 به دنبال ایجاد انقلاب دیگری در جهان ماشین است. این خودرو از یک قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید تشکیل شده است.
این موتور جدید که MPH-8 نام دارد، کاملاً از ابتدا ساخته شده است و بهتنهایی ۹۱۶ اسب بخار قدرت تولید میکند که بیشترین قدرت در بین تمام پیشرانههای تاریخ مکلارن محسوب میشود. این پیشرانه به لطف بلوک سبکوزن و پوشش پلاسمای سیلندرها، میتواند به ردلاین ۹,۲۰۰ rpm برسد درحالیکه دو توربوشارژر توئین اسکرول از دور تنها ۲,۵۰۰ rpm بهطور کامل وارد عمل میشوند. علاوه بر این، یک سیستم هیبریدی متشکل از یک موتور الکتریکی شار شعاعی و یک پکیج باطری ۱.۴ کیلووات ساعتی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکند.
این سیستم نهتنها ۳۴۲ اسب بخار به قدرت پیشرانهٔ بنزینی میافزاید بلکه امکان پیمودن ۲.۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند. مجموع خروجی این سیستم، ۱۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۳ نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیهای را فراهم میکند. حداکثر سرعت خودرو هم بهصورت الکترونیکی روی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سیستم هیبریدی W1 که E-Module نام دارد، تنها ۲۰ کیلوگرم وزن دارد و وزن خشک خودرو نیز فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم اعلام شده که تنها ۴ کیلوگرم از P1 بیشتر است.
تمام قدرت قوای محرکهٔ W1 توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با دندهعقب برقی و یک دیفرانسیل الکترونیکی فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. این هایپرکار بر پایهٔ شاسی مونوکوک جدید مکلارن با نام آئروسل ساخته شده که موقعیت ثابت صندلی با قابلیت جابجایی فرمان و پدالها و درهای جدید موسوم به آنهدرال از ویژگیهای آن است. صندلیهای یکپارچهٔ آئروسل باعث کاهش ۷۱ میلیمتری فاصلهٔ محوری خودرو شده و درهای آنهدرال نیز جریان هوا را روی گلگیرهای جلو بهبود میبخشد. W1 بیش از ۳۵۰ ساعت در تونل باد آزمایش شده و مکلارن بیش از ۵ هزار نقطه را بررسی کرده است تا آیرودینامیکترین هایپرکار تاریخ خود را تولید کند.
W1 به بال عقب فعال موسوم به لانگ تیل مجهز شده که از F1 GTR سال ۱۹۹۷ الهام گرفته است. این بال هم ضریب درگ را کاهش میدهد و هم باعث افزایش داونفورس میشود. به گفتهٔ مکلارن، این بال قابلیت تغییر شکل دارد و در حالت مسابقه بهتنهایی ۶۵۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. با همراهی بال فعال جلو نیز مجموع داونفورس W1 به ۱۰۰۰ کیلوگرم میرسد. در حالت مسابقه، ارتفاع خودرو در جلو ۳۸ میلیمتر و در عقب ۱۸ میلیمتر کاهش پیدا میکند و طول اسپویلر فعال عقب به ۳۰ سانتیمتر میرسد. این بال همچنین هنگام ترمز گیریهای شدید بهعنوان ترمز هوایی هم عمل میکند.
W1 از لاستیکهای پیرلی P زیرو تروفئو RS استفاده میکند که در جلو ۲۶۵ و در عقب ۳۳۵ هستند. علاوه بر این، لاستیکهای جادهایتر پیرلی P زیرو R هم برای خودرو قابل انتخاب خواهد بود. برای متوقف کردن این هیولا هم ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است. به لطف این ترمزها، W1 ظرف ۲۹ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به سکون میرسد و توقف از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز فقط در ۱۰۰ متر صورت میگیرد.
در داخل W1 شاهد یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه پورتهای USB هستیم درحالیکه پشت صندلیها هم محفظهٔ کوچکی با ظرفیت ۱۱۶ لیتر تعبیه شده است. از مکلارن W1 تنها ۳۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۲.۱ میلیون دلار قیمت دارند و همگی قبلاً فروخته شدهاند.
ar-ma-n
۱۵ مهر ۱۴۰۳عجب مقاله ای بود دمتون گرم البته همیشه همچین انتظاری میره از پدال بعد معرفی هایپرکار ها و خب این نشون از تیم قوی و مدیرت هستش.(کامنت ها سرشار از عشق میشه دیده)
SMS
۱۶ مهر ۱۴۰۳رقیب قدری برای کروت c8 جدید هست
اما چرا سرعتش رو محدود کردن؟
Rman
۱۷ مهر ۱۴۰۳کوروت سوپر کار حساب میشه و این هایپر کار
اون ۱۵۰ هزار دلار و تولید انبوه و این بالای ۲میلیون دلار و تولید محدود،البته کوروت جدید استثنایی هست و خودم خیلی بهش علاقه دارم و با موتور بنزینی بیش از ۱۰۰۰اسب و قیمت خیلی مناسب و بسیار ارزشمند هستش و حریف خیلی قدری برای ماشین هایی با قیمت های خیلی بالاتر از خودش هستش
Nismo
۱۷ مهر ۱۴۰۳کوروت با 1000 اسب توی قلمرو هایپرکارها نفوذ کرده پس طبیعیه که با اونا مقایسه بشه
آرمان
۱۷ مهر ۱۴۰۳در اینکه شاهکار مهندسی هست و استثنایی شکی نیست ولی نظر من جلوش خیلی شبیه ماشین های برقی شده و از اون حالت مک لارنی خارج شده
Hadi
۱۶ مهر ۱۴۰۳شاهکاره فقط کاش سقف سرعتش به ۴۰۰ میرسید…
MehdiTurbo
۱۶ مهر ۱۴۰۳طراحی بیرونش دوست داشتم هر چند خیلی خاص نبود ولی خب زیباست
ولی کابینش اصلا دوست ندارم کلا از کابین تسلایی مانیتوری خوشم نمیاد و کل ماشین از چشم میندازه چه کابین این مک لارن باشه چه لامبورگینی جدید اصلا ماشین برای راننده کابینشه
امیدوارم مانیتور تسلایی حذف بشه کابین لامبو و مک به قبلش برگردع کابین لامبو که فوق العاده بود و صد حیف
مجید
۱۶ مهر ۱۴۰۳طراحی لایکن هایپراسپرت اونقدر از زمانش جلوتر بود که هر چقدر جلوتر میریم شباهتهای بیشتری بین ماشینای جدید و اون میبینیم.
هم روئلتو و هم W1 به شدت جلوشون من رو یاد لایکن هایپراسپرت میندازه.
DonJavad
۱۶ مهر ۱۴۰۳طراحیش منو یاد ماشین های برقی چینی میندازه.
Dariush
۱۶ مهر ۱۴۰۳اصلا زیبا نیست پی وان واقعا در مقابل این یه چیز دیگست و یک پست رفت از نظر طراحی محسوب میشه کابین هم که طراحی تکراری داره مثل محصولات بی ام دبلیو
Scuderia Ferrari
۱۶ مهر ۱۴۰۳همین الآن مشخصات غیررسمی جانشین LaFerrari اعلام شد و آدرنالین زد بالا
بی صبرانه منتظر رونمایی اسب سرکش مارانلو هستم ….
BMW
۱۶ مهر ۱۴۰۳هی جالبه
R
۱۶ مهر ۱۴۰۳ظاهرش مثل P1 انقلابی و متفاوت نیست و بیشتر شبیه سری ۶۰۰ و ۷۰۰ خود مک لارنه این برای یه پرچمدار افت داره شبیه سوپراسپرتای پایین تر از خودش باشه
اما یه نکته دیگه گفتن ۰ تا ۲۰۰ تو ۵.۸ ثانیه میره که با شیرون سوپراسپرت برابره
Adnan
۱۷ مهر ۱۴۰۳شاید زیبای سلیقه ای ولی از نظر من جلو ماشین اصلا زیبا نیست شبیه هایپر کار مرسدس amgفقط از پشت طراحی اش عالیه
amirmohammadja79
۱۷ مهر ۱۴۰۳رخ ماشین حس مکلارن رو نمیده یکم منو یاد نورا میندازه ولی برعکس پشت ماشین که شبیه مدل های پیشین مکلارن هست و ی جورایی نمای مدرن تر mp4 بنظر میرسه ک خیلی زبیاست
وزن سبک پیشرانه هیولا دف عقب بودنش فوقالعادس
مکلارن باید همین باشه
🇩🇪🇮🇹REZA🇮🇹🇩🇪
۱۹ مهر ۱۴۰۳شاهکار اونیه که بدون توربو بتونه قدرت بالایی تولید کنه مثل روئلتو وگرنه دو توربو را لامبو هم استفاده کنه بالای 1400 اسب میشه 😂
شاهکار مهندسی اینجا خودشو نشون میده
Monster 765lt
۲۳ مهر ۱۴۰۳داستان سر تونستنه نه اما و اگر و شاید…اگر میتونست تو این چند سال انجام میداد پس تواناییشو نداره
مکلارن یه 12 سیلندر بیست و چند پیش تنفس طبیعی تولید کرد که لامبورگینی تا 20 سال دیگه نمیتونه رکورد هاشو بزنه حتی رکورد تاپ اسپیدشو تا الان نتوسنته بزنه