هایپرکار جدید مکلارن به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد.
در سال ۱۹۹۲، مکلارن F1 بخش هایپرکار را پایهگذاری کرد و در سال ۲۰۱۲، مکلارن با هایپرکار هیبریدی P1، صنعت خودروسازی را متحول کرد. حال پس از گذشت سه دهه از زمان معرفی F1، سازندۀ بریتانیایی با معرفی هایپرکار جدید W1 به دنبال ایجاد انقلاب دیگری در جهان ماشین است. این خودرو از یک قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید تشکیل شده است.
این موتور جدید که MPH-8 نام دارد، کاملاً از ابتدا ساخته شده است و بهتنهایی ۹۱۶ اسب بخار قدرت تولید میکند که بیشترین قدرت در بین تمام پیشرانههای تاریخ مکلارن محسوب میشود. این پیشرانه به لطف بلوک سبکوزن و پوشش پلاسمای سیلندرها، میتواند به ردلاین ۹,۲۰۰ rpm برسد درحالیکه دو توربوشارژر توئین اسکرول از دور تنها ۲,۵۰۰ rpm بهطور کامل وارد عمل میشوند. علاوه بر این، یک سیستم هیبریدی متشکل از یک موتور الکتریکی شار شعاعی و یک پکیج باطری ۱.۴ کیلووات ساعتی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکند.
این سیستم نهتنها ۳۴۲ اسب بخار به قدرت پیشرانهٔ بنزینی میافزاید بلکه امکان پیمودن ۲.۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند. مجموع خروجی این سیستم، ۱۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۳ نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیهای را فراهم میکند. حداکثر سرعت خودرو هم بهصورت الکترونیکی روی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سیستم هیبریدی W1 که E-Module نام دارد، تنها ۲۰ کیلوگرم وزن دارد و وزن خشک خودرو نیز فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم اعلام شده که تنها ۴ کیلوگرم از P1 بیشتر است.
تمام قدرت قوای محرکهٔ W1 توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با دندهعقب برقی و یک دیفرانسیل الکترونیکی فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. این هایپرکار بر پایهٔ شاسی مونوکوک جدید مکلارن با نام آئروسل ساخته شده که موقعیت ثابت صندلی با قابلیت جابجایی فرمان و پدالها و درهای جدید موسوم به آنهدرال از ویژگیهای آن است. صندلیهای یکپارچهٔ آئروسل باعث کاهش ۷۱ میلیمتری فاصلهٔ محوری خودرو شده و درهای آنهدرال نیز جریان هوا را روی گلگیرهای جلو بهبود میبخشد. W1 بیش از ۳۵۰ ساعت در تونل باد آزمایش شده و مکلارن بیش از ۵ هزار نقطه را بررسی کرده است تا آیرودینامیکترین هایپرکار تاریخ خود را تولید کند.
W1 به بال عقب فعال موسوم به لانگ تیل مجهز شده که از F1 GTR سال ۱۹۹۷ الهام گرفته است. این بال هم ضریب درگ را کاهش میدهد و هم باعث افزایش داونفورس میشود. به گفتهٔ مکلارن، این بال قابلیت تغییر شکل دارد و در حالت مسابقه بهتنهایی ۶۵۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. با همراهی بال فعال جلو نیز مجموع داونفورس W1 به ۱۰۰۰ کیلوگرم میرسد. در حالت مسابقه، ارتفاع خودرو در جلو ۳۸ میلیمتر و در عقب ۱۸ میلیمتر کاهش پیدا میکند و طول اسپویلر فعال عقب به ۳۰ سانتیمتر میرسد. این بال همچنین هنگام ترمز گیریهای شدید بهعنوان ترمز هوایی هم عمل میکند.
W1 از لاستیکهای پیرلی P زیرو تروفئو RS استفاده میکند که در جلو ۲۶۵ و در عقب ۳۳۵ هستند. علاوه بر این، لاستیکهای جادهایتر پیرلی P زیرو R هم برای خودرو قابل انتخاب خواهد بود. برای متوقف کردن این هیولا هم ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است. به لطف این ترمزها، W1 ظرف ۲۹ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به سکون میرسد و توقف از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز فقط در ۱۰۰ متر صورت میگیرد.
در داخل W1 شاهد یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه پورتهای USB هستیم درحالیکه پشت صندلیها هم محفظهٔ کوچکی با ظرفیت ۱۱۶ لیتر تعبیه شده است. از مکلارن W1 تنها ۳۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۲.۱ میلیون دلار قیمت دارند و همگی قبلاً فروخته شدهاند.
پیرمرد قدیمی
۱۵ مهر ۱۴۰۳خیلی زیباست بهترین جایگزین برای نسل قبلی همینه
فقط گشتاورش : ۱۳۵۳ نیوتن متر 🤯
ممنون بابت مقاله آقای دهقان
علی Shelby
۱۵ مهر ۱۴۰۳چه شاخیه
طراحی بیرونی چه ابهتی
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-1.jpg
طراحی کنار چه زیبا چه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-3.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-2.jpg
دلمو پارچه مشکی نارنجیش که میاد بالا مشکی میاد با نارنجی قاطی میشه و طراحی و رنگ داشبورد
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-7.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-8.jpg
طراحی پشت هم زیباست چه با باله چه بی باله
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-3.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-2.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-3.jpg
درای ائروسل چه جذابه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-2.jpg
این چه عکس جذابیه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-4.jpg
در موتورو چه جذابه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-6.jpg
اون قسمتی که نوشته ۵ هزار نقطه رو بررسی کرده برای آیرودینامیک
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ مهر ۱۴۰۳به نظرم مکلارن F1 و P1 زمانی که معرفی شدند، انقلابی و بسیار هیجانانگیز بودند. از نظر فناوری و طراحی فراتر از رقبا ظاهر شدند.
آیا مکلارن W1 هم چنین شرایطی داره؟ فکر نمیکنم
مازیار
۱۵ مهر ۱۴۰۳شاید بخاطر جنگ دیوانهوار قدرت، مشخصاتش اینطور القاء نکنه. اما این یه مکلارن هست و هایپرکارش هم هست پس میشه منتظر غافلگیری بود
F1 که حکایتش جداست اما به نظرم به اندازه P1 تاثیرگذار خواهد بود
amirkhanzadeh
۱۵ مهر ۱۴۰۳من با آقای اشتری موافقم
من از طراحی خودرو بیشتر انتظار داشتم
چرا که تیم طراحی اعلام کرده بود که قراره زبان طراحی جدید شرکت مکلارن رو نشون بده ولی این طراحی در حد این شرکت نیست بنظرم تو بحث طراحی بد ظاهر شد و انقلابی نبود
و لحاظ فنی شاید نسبتا از رقیب هاش بهتر باشه
ولی مثل p1 و f1 عالی ظاهر نشده
R@min
۱۵ مهر ۱۴۰۳نسل جدید سوپراسپرت ها دروازه ۱۰۰۰ اسب و دورهای بالا در حالت پایدار باز کردن که خودش انقلابی در موتورسازی محصولات جاده ای به حساب میاد !
ZR1، تمراریو و این ماشین جزو طلایه داران این قضیه هستن.
بنظرم ظاهر بسیار زشتی داره بر عکس پدرانش که مشخصا بخاطر طراحی محض در تونل باد هست و کلا ظرافت کنار گذاشتن و فقط رو پرفورمنس متمرکزن. صحبت راجب اجزاش زیاده…
MSKR
۱۵ مهر ۱۴۰۳به نظرم اسپیدتیل اونوقت که معرفی شد خیلی باحال بود ، مخصوصا از نظر طراحی.؛، شاید اگه اینو بر پایه اسپیدتیل طراحی میکردن باحالتر و جذابتر میشد.
ولیخب اینم خوبه!
B
۱۵ مهر ۱۴۰۳دقیقا منم با شما هم نظرم بشخصه ناامید شدم انتظارم از مک لارن بیشتر بود ( البته خورده ای به طراحیش نمیگیرم گرچه طراحی پدرانش ظریف تر و هنرمندانه تر بوده بنظرم)
مهدی
۱۵ مهر ۱۴۰۳P1 انقلابی؟! نه! از نظر من پرفورمنس خوبی داشت بین رقبای اصلی ولی از نظر ظاهر کاملا در پس دو رقیب اصلیش بود از نظر فناوری هم که هر کدوم ویژگی های خودشون رو داشتن. W1 هم به نظرم هم به اندازه زیبا هست هم سریع. احتمالا جایگزین خوبی باشه
علی Shelby
۱۷ مهر ۱۴۰۳هنوز تمام مشخصات و ویژگی هایش رو شرکت نگفته
net
۱۵ مهر ۱۴۰۳ابعادش به سوپر اسپرت میخوره نه هایپرکار
Dan
۱۵ مهر ۱۴۰۳از نظر ابعاد بخوای مقایسه کنی کونیگزگ اگرا و ccx هم 4.2 متر طول داشتن
mmd@
۱۵ مهر ۱۴۰۳عجب بلاخره اصل کاری اومد شاه برگشت🎖️🎖️🎖️🏆🏆☠️☠️😈☠️😈
Reza Waffen SS
۱۵ مهر ۱۴۰۳برخلاف مشخصات عالی ، طراحیش افتضاحه 👎
با اختلاف بسیار زیاد P1 در صدر زیباترین مکلارن تاریخ 💖
𝐀𝐥𝐢
۱۵ مهر ۱۴۰۳هنوزم طراحی P1 برام مدرن
خاص
۱۵ مهر ۱۴۰۳این مقایسه رو ببینید:
https://fastestlaps.com/comparisons/ulmp3ppgm0ot
وزن W1 در این مقایسه ذکر نشده که همون 1399 کیلوگرم هست.
یعنی 159 کیلو سنگین تر از حریفشه.
قدرتش هم 94 اسب کمتره.
گشتاورش هم 235 تا نیوتنمتر کمتره.
این نشون از ضعفِ W1 نیست.
چون مشخصاتش عالیه.
بلکه نشون از قوتِ حریفشه.
مازیار
۱۵ مهر ۱۴۰۳خوب این دو تفاوتهایی هم دارن
مثلا اینکه فعلا چالش بزرگ زینگر کل کل با کوئنیگ زگ هست در حالی که کوئنیگ زگ اصلا تو کلاس W1 نیست
.
.
بهرحال امیدوارم این اشتراک گذاری بعد از مشخص شدن عملکرد میدانی هم ادامه پیدا کنه!
حسین
۱۶ مهر ۱۴۰۳چرا باید زینگر و کونیگزگ با این شاهزاده مقایسه بشند ؟
شرط میبندم این ماشین ریماک هم میزنه
اون دوتا شرکت که عددی نیستند
رکورد نوربرگ رینگ هم باید اقدام کنه
البته شکستن رکورد مرسدس واقعا سخته
پوریا چالش svj
۱۵ مهر ۱۴۰۳رقیبش تمراریو 😃
Shirko
۱۵ مهر ۱۴۰۳اون عکس اخری چقد شبیه مزراتی ام سی ۲۰ هستش !!!
آرین
۱۵ مهر ۱۴۰۳ژاااااااااااااااااااااااان
محمد
۱۵ مهر ۱۴۰۳اونایی که میگفتن صنعت خودروسازی دیگه جذابیت خودش رو از دست داده بیان امثال این شاهکار هارو ببینن
مزدک
۱۵ مهر ۱۴۰۳دقیقا به دلیل تولید همچین خودروهایی (که مثلا نقطه ی اوج خودرو در این لحظه ی تاریخ هستن)؛ می گیم صنعت خودرو جذابیت خودش رو از دست داده…
Karo
۱۵ مهر ۱۴۰۳خیلی زیباست مخصوصا در های گالوینگش
Taha Ayoobi
۱۵ مهر ۱۴۰۳به به
ماشاالله
خیلی ابهت داره،
فنی هم که دیگه…
چراغ های جلوش یه ذره تو ذوق میزنه ولی خوبه، احساس میکنم یه جا دیدمش.
POUYAN
۱۵ مهر ۱۴۰۳ریمک نورا
amir-mr
۱۵ مهر ۱۴۰۳جلوش شبیه لیکان هایپر اسپورت شده
Taha Ayoobi
۱۵ مهر ۱۴۰۳دقیقا، هم شبیه نورا و هم شبیه لیکانه یه ذره.
Monster 765lt
۱۵ مهر ۱۴۰۳واوووو مکلارن چه کردی لامصب
طراحی داخلی زیبا طراحی خارجی وحشتناک پرفورمنس عالی
مرسی مکی
مهران
۱۵ مهر ۱۴۰۳عالیه
فقط اینکه با این مشخصات و وزنی که داره باید بهتر بزنه ۰ تا ۱۰۰
مازیار
۱۵ مهر ۱۴۰۳تک دف زیر ۲/۵ عادی نیست و پرداخت مفصلی میخواد که ظاهرا نه این و نه هایپرکار دیگه ای لزومی براش ندیدن و نسبت به فاکتورهای دیگه واقعا هم لزومی براش نیست
B
۱۵ مهر ۱۴۰۳مشکلش اینه که تک دفه
corvette
۱۵ مهر ۱۴۰۳شاهکار
Mr wrong
۱۵ مهر ۱۴۰۳انتظار یچیز قشنگ تر داشتم…
Ace
۱۵ مهر ۱۴۰۳دقیقا . تو عکس اول شبیه ریمک نورا شده
OM.01
۱۵ مهر ۱۴۰۳1258 اسب بخار 1353 نیوتون متر و وزن 1400 کیلوگرمی! 1000کیلوگرم دانفورس در بالاترین حد خود
کابین ساده و جذاب و طراحی بدنه خطوط تیز داره و مدرن هست و سلیقه ای هست من خوشم اومد
حرفی واقعا نمیزاره برای گفتن
نحوه کارکرد باله عقبش هم در نوع خود جالبه
منتظر رقیب های فراری و پورشه هستم برای جذاب کردن رقابت. آستون مارتین هم با والهالا مارو جون مرگ کرد، بدو دیگه🤣
Nismo
۱۶ مهر ۱۴۰۳فراری و پورشه چه رقیبی قراره بدن؟
سهیل گل آزاد
۱۵ مهر ۱۴۰۳نسل قبلی هایپرکار مک لارن یعنی p1 یکی از خفن ترین و شدید ترین رقابت های خودرویی رو در سطح هایپرکارها با ۹۱۸ و لافراری داشت باید منتظر باشیم پورشه و فراری هم جانشین های اونا رو معرفی کنند تا دوباره شاهد همچین رقابت خفنی در سطح هایپرکارها باشیم
Mhosein
۱۵ مهر ۱۴۰۳بی نظیره🔥
18:45
۱۵ مهر ۱۴۰۳بی نهایت بی نظیر 👑👑👑
قطعا تا چند سال خواهد ترکوند…
اعداد و ارقامش تو هر قسمتی، شاه بیت و غزلی هست برای خودش👍👍
hosen
۱۵ مهر ۱۴۰۳جونم مکلارن
ولی واقعا برگام ریخت از وزنش فقط 1400 کیلو!
BlackWing
۱۵ مهر ۱۴۰۳درسته سال ۲۰۲۴ خیلی از ماشینهای اصل و نسب دار خداحافظی کردن اما خیلی از هیولاها هم از زیر خاکستر بلند شدن
Taha Ayoobi
۱۵ مهر ۱۴۰۳چه تعریف قشنگی کردی.
Amir Enzo
۱۵ مهر ۱۴۰۳انتظار داشتم ظاهری نرم تر داشته باشه اما نداره
و یک تمایز بین کل مدل های قبلی ایجاد شده هم از لحاظ موتور و ظاهر و من احساس میکنم که مکلارن یه آپدیت بزرگ پشت سر گذاشته
𝐀𝐥𝐢
۱۵ مهر ۱۴۰۳با طراحی پشتش خیلی حال کردم فوق العدس
مازیار
۱۵ مهر ۱۴۰۳بیشتر کنجکاو ظاهرش بودم چون میدونستم مشخصات فنی فوقالعاده هست. ظاهرش عالیه و مشخصات فنی ورای تصورم از آب دراومد
هفته قبل گفتم ۱۱۰۰ اسب باشه با ۱۴۰۰ کیلو غوغا میکنه
حالا رو بگو …
Galant.VR4(JDM)
۱۵ مهر ۱۴۰۳امضای مکلارن=لاستیک عقب بزرگتر از جلو
مثل 650s این بیاد باید دید رقبا چی تو آستینشون دارن
پرفورمنسش به کل هایپرکار های روز میچربه
JaMsHiD-B
۱۵ مهر ۱۴۰۳جالب بود 👌 نمیدونستم مکلارن همیشه چرخ های عقبش بزرگ تر از جلوشه
سهیل
۱۵ مهر ۱۴۰۳جذابیت و هیجانی ایجاد نمیکنه.
طراحیش یه مقدار پس رفت هست. شبیه لوتوس شده.
JaMsHiD-B
۱۵ مهر ۱۴۰۳از لحاظ باطنی که کم نداره جانشین کاملا لایقی هستش . نیروی داون فورسشم خیلی هیجان انگیز هست چسبندگی خیلی خوبی خواهد داشت وزنشم با وجود سیستم هیبرید تحسین برانگیز هست
و جالب ترین نکته اش اون خط سیاه روی شیشه های جانبی هست که توی F1 هم بوده ولی توی P1 نبوده
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-mclaren-w1-2.jpg
اگر توی بخش چراغ جلو هم چراغ بزرگ تر بود و اون خط پایینیش نبود بهتر بود
OM.01
۱۵ مهر ۱۴۰۳در باب مهندسی این ماشین باید گفت حتی سیستم تعلیق جلو نیز به تقویت نیروی دانفورس و خنک کننده ترمز کمک می کند😁 مکلارن از جناغ های دوبل استفاده می کنه، اما دارای میله های فشاری، فنرهای میله پیچشی و دمپرهای داخلی مانند خودروهای فرمول یک است که اجزای سیستم تعلیق را از جریان هوا خارج می کند. جناغها و پایهها از تیتانیوم با پرینت 3D ساخته شدهاست و استخوانهای جناغی پایینی در بالا نصب شدهاند و شکلی شبیه به آئروفویل داره تا به دانفورس کمک کنند. همچنین هیچ زیرفریم جلو مجزایی در w1 وجود ندارد و اجزای سیستم تعلیق مستقیماً به شاسی فیبر کربنی میپیچند
پس از گوردون موری T50 و ردبول RB17 باید بگم مکلارن W1 سومین خودرویی هست که باید فقط رفت خریدش با چشمان بسته بدون نگاه کردن به قیمت…
(آستون مارتین والیانت هم هست ولی هاردکور نیست و جذابیت رانندگی داره با گیربکس دنده ای و طراحی خاص)
OM.01
۱۵ مهر ۱۴۰۳یکی از دلایل که خودروهای مدرن بدم میاد اینکه هایپرکارها و سوپراسپرت های جدید برخی شون اینقدر جذابیت دارن آدم وسوسه میشه و آرزو میکنه و دلش میخواد و حق ناس هست به خدا 😂
آقا اون شورلت 3100 رستوماد با ظاهر زنگ زده رو بدید من برم سراغ کار زندگیم🤣
https://www.streetmachine.com.au/features/slammed-ls3-powered-1951-chevrolet-3100-pick-up
البته اینم گرونه ولی باز قابل دسترس تر هست از لحاظ پولی
نکته اول تعلیق مکلارن W1 رو گفتم کامنت بالا
نکته دوم= وزن خشک این ماشین 3038 پوند هست میشه 1382 کیلوگرم. برای اینکار یعنی سبک سازی مکلارن همه کار کرده طوری که آفتاب گیرها از فیبر کربن ساخته شده اند و ضخامت آنها فقط 0.1 اینچ است، یعنی 25 میلی متر!
وزن این ماشین با مایعات و باک پر 1490 کیلوگرم خواهد بود باز از خیلی از خودروها سبک تر خواهد بود…
امیر دهقان
۱۵ مهر ۱۴۰۳وزن خشک این ماشین 3084 پوند هست که میشه 1399 کیلوگرم
The McLaren W1 has a dry weight of just 3,084 pounds.
sinasvj
۱۵ مهر ۱۴۰۳عامل سوزش و خشکی چشمه چون نمیتونم برای پلک زدنم دست از نگاهش بردارم😍
JDM سابق
۱۵ مهر ۱۴۰۳به به خیلی هم عالی
مک لارن بر عکس P1 یه موتوره دو فاز رادیال فلاکس قسمت انتهایی گیربکس سمت چپ قرار داره،که یه راست به وسیله دنده به کرانویل متصله،
شاسی هم باز شاهد سبک سازی های لول مک لارن هستیم که باعث شده Aerocell جدید در قسمت داشبورد کابین جمع تر بشه و در قسمت جای پا فضا باز تر باشه، جوری که کابین منوکوک کربنی حالت تخم مرغ تر و آیرودینامیک تری بگیری و هم به سبک سازی کمک بشه، مثل همیشه ساب فریم ها از دو ردیف تشکیل شدن که سبک سازی حفظ بشه، باله عقب تو حالت ریس ۳۰ سانت باز میشه، دمپر های تطبیقی هم ارتفاع ماشین از سطح زمین کم و زیاد میکنن
به خاطر کمتر شدن فاصله چرخ ها صندلیها رو یکپارچه کردن،زیره مخزن باک سوخت هم خنک کن روغن اینورتر، باطری و.. گذاشته شدن، باطری هم با تو پوشش فیبرکربن گذاشته ان،
موتوری هم فعلاً داخلش و ندیدیم باید اطلاعات بیشتری ازش بیرون بیاد، چیزی که الان دارم از رو عکس میبینم شبیه موتور آرتورا نیست شبیه همون ۴ لیتری همیشگی مک لارنه، طبق معمول همون سیستم Port injection زاویه محدوده سیلندر ها و رانر های اینتیک باعث شده توربو شارژ ها پایین بلوکه نصب بشن هر توربو هم یه دریچه گاز و ساپورت میکنه، فکر میکنم یه آپگرید و ریبیلدش کردن، البته هنوز دقیق معلوم نی باید اطلاعات بیشتری ازش بیرون بیاد
اینتریور هم که مشخصه، مشابه AMG One پد پدال ها عقب جلو میشن
گیربکس هم دنده عقب و با تغییر جهت چرخش شفت موتور برق دنده عقب اعمال میشه
MasouD
۱۵ مهر ۱۴۰۳انقلابی نیست
و طراحی بدنه و کابین در حد هایپرکار تولید محدود نیست
اما پرفورمنس مک لارن همیشه خوب بوده
واقعا نمیشه گفت از بقیه هایپرکارهای تولید محدود بهتر میتونه باشه یا نه…
ولی یه چیزی رو باید دونست
اونم اینکه هر شرکتی در هر فیلدی که هست در همون حد کار میده بیرون
ینی از مک لارن انتظار 2000 اسب نباید داشت یا موتور 6 لیتری یا سوپرشارژر یا…
یا برعکس بوگاتی بیاد روی موتور 3-4 لیتری کار کنه
حداکثر توانش رو برای این سیستم گذاشته و خروجی همینه
همین موضوع توی طراحی و تعلیق هم هست
هرشرکتی یه لولی داره
ولی توی پیست به واسطه وزن کم حرف برای گفتن داره
بهزاد
۱۵ مهر ۱۴۰۳واقعا طراحیش اصلا در حد مثلا p1 نیست اونم تو زمان خودش و چند سال بعد تر!! از بغل که که حالت مکلارن سنا داره، چراغ و طراحی جلو شبیه مکلارنی که کلا سقف نداره و شیشه جلو هم نداره اسمش یادم نیست و حتی شبیه مکلارن artura
فقط طراحی عقبش خوب و جدیده
انتظار خیلی بهتر داشتم
انگار طراحش قصد شانه خالی کرده از یه طراحی خفن و در خور جانشین پی وان داشته،،
amirboss
۱۵ مهر ۱۴۰۳مک لارن همون چیزیه که باید باشه.
تنها خودروسازی هست که ترجیه میدم با یه فنجان قهوه ی تلخ بشینم و از این همه مهندسی که تو طراحی و ساخت این ابر خودرو استفاده شده لذت ببرم.
این همه هماهنگی و مهندسی واقعا غیر قابل تصوره.
Scuderia Ferrari
۱۵ مهر ۱۴۰۳بحث آیرودینامیک ، دست طراحان رو برای طراحی زیبا بسته
الآن تمرکز روی وزن و عملکرد هست که از رقبا عقب نیفتن
برای جانشین LaFerrari هم همین اتفاق افتاده و زیبایی فدای پرفورمنس بهتر شده
چه رقابت جذابی بشه بین W1 و F80 یا 499Stradale
رامتین
۱۵ مهر ۱۴۰۳عجب چیزیه. خصوصا طراحی فوق العاده هست. مشکلی که الان فراری گریبانگیرش هست و از نظر طراحی افت کرده. مهم اینه مکلارن ثابت کرده در پرفورمنس همیشه عالی بوده و این قابل اغماض نیست.
ar-ma-n
۱۵ مهر ۱۴۰۳خیلی خوبه هم کابین که با دقت کار شده بجای صفحه نمایش های بزرگ و هم طراحی بیرونی که کمی چاشنی نسل قبل با بروز و فیس لیفت که هم قدرت و گشتاور وحشتناک . مکلارن همیشه رو اوج راه رفته شما نسل هارو نگاه هرکدوم اسطوره هستن
بلخر بعد چند وقت یک جانشین به حق دیدیم .