مکلارن 750S قدرت بیشتر و وزن کمتری از 720S دارد و قاعدتاً باید بتواند بهراحتی آن را مغلوب کند اما آیا واقعاً چنین خواهد بود؟
هرچند مکلارن F1 هنوز هم یکی از هیجانانگیزترین خودروهای تاریخ محسوب میشود اما سرنوشت این شرکت تا زمان معرفی MP4 12C نامشخص بود. طرفداران مکلارن از بازگشت این برند خوشحال شدند اما این فقط شروع کار بود زیرا 12C راه را برای ساخت 650S باز کرد که خود منجر به تولد 720S شد. این سوپرکار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و تولید آن در سال ۲۰۲۳ به پایان رسید. حال به 750S رسیدهایم که میراث دار بیش از یک دهه پیشرفت در ساخت سوپراسپرت است. این همچنین آخرین محصول بنزینی خالص مکلارن خواهد بود.
750S از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی 720S استفاده میکند اما حالا ۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری را در اختیار راننده قرار میدهد. علاوه بر این، سوپرکار جدید مکلارن کمی از سلف خود سبکتر است. بنابراین، پیشبینی نتیجهٔ درگ بین این دو ماشین سخت نخواهد بود. البته خطای انسانی، تفاوت لاستیکها و فقدان کشش کافی میتواند روی نتیجهٔ مسابقه تأثیر داشته باشد و اثر قدرت بیشتر و وزن کمتر را از بین ببرد. به همین دلیل، درحالیکه دو بار مسابقه بین این دو ماشین طبق انتظار پیش میرود، در مسابقهٔ سوم رانندهٔ 720S بهتر عمل میکند و پیروز میشود.
بااینحال، زمانی که همهچیز برای 750S بهخوبی پیش میرود، عملکرد واقعی خود را نشان میدهد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵ ثانیه طی میکند درحالیکه نسخهٔ قبلی برای انجام این کار به ۰.۳ ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت. بااینحال، کسانی که اقدام به خرید 750S کردهاند، ممکن است از دیدن نتیجهٔ مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز خوشحال نشوند.
مقایسه مشخصات فنی
مکلارن 720S | مکلارن 750S | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۲۰ اسب بخار | ۷۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
وزن | ۱۴۱۹ کیلوگرم | ۱۳۸۹ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | عقب |
amir
۲۳ بهمن ۱۴۰۲به نظرم کمپانی ها به این مش واتسون پول بدن اصلا درگ برگذار نکنه با اون لانچش حالا خوبه کلی شون گیربکس اتومات و دوال کلاچ و لانچ کنترل و اینا دارن
Piero Ferrari
۲۳ بهمن ۱۴۰۲از لحاظ وزن قدرت و گشتاور فرق می کنه
ولی خیلی کم
Soroush
۲۳ بهمن ۱۴۰۲به نظرم تو رولینگ و تست ترمز هم خطای انسانی باعث این نتیجه شد.بهتر بود راننده ها هرکدوم با هردوماشین تست میکردند
Arshia m3csl
۲۳ بهمن ۱۴۰۲مکلارن عشقه😍👌🏼 واقعا مکلارن قابل و احترام و عالیه طراحی هاش هم تک و اصیله کاش مکلارن ۶۰ سال پیش تاسیس میشد خودرو سازیش
۲۳ بهمن ۱۴۰۲مکلارن عشق منه 😐👌
جرمی کلارکسون
۲۳ بهمن ۱۴۰۲مثل مقایسه گوشی اس ۲۳ اولترا با اس ۲۴ اولترا میمونه
sabi
۲۳ بهمن ۱۴۰۲چقد مک لارن باشکوهه🫀 ✨
اقا نمیشه یه ام فایوم بندازیم اون وسط ببینم نتیجه چی میشه ؟
علی
۱۹ اسفند ۱۴۰۲یه میم هست به قول اون
چه ربطی داره😢
Siyavash
۲۳ بهمن ۱۴۰۲دیدید …دو روز پیش نگفتم مت واتسون یه مدته داره تایم های بدی با همه ماشین ها میزنه..
همین مکلارن ۷۲۰.خود مت واتسون ۴ کلیپ داره همینجا باهاش ۱۰.۲ ثبت کرده یا ۱۰.۳…الان میاد این تایم ۱۰.۸ میزنه یعنی با bmw m5 cm تایمش یکیه ..خنده دار نیس جدن…این هیچ چرا مکلارن ۷۵۰ که جدید تر هست نتونست تایم ۷۲۰ رو ارتقا بده اونم ۱۰.۴ زده فکر کنم…کلا مت واتسون یه مدته نمیدونم چرا اینطوری شده..بوگاتی میاره خرابه راه نمیره..مکلارن میارن نمیتونه تایم هایه قبلی رو بزنه.پورشه میاره تایم ۱۰.۷ میزنه که در اصل باید ۱۰.۱ بزنه..فراری میاره بازم افت عملکرد داده تقریبا ۱ سالی هست اینطوری شده….
علی یوسفی
۲۳ بهمن ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت مکلارن 720S بدون شک یک هیولاست و عملکردی مشابه هایپرکارها داره اما با قیمتی بسیار کمتر در مورد قدرت خروجی هم شرکت مکلارن کوچیک نمایی کرده چون قدرت واقعیش بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ اسب بخاره و طبعا مدل 750 هم قدرتی بیشتر از شماره مدلش داره.
علی
۱۹ اسفند ۱۴۰۲یعنی وی داداش مگه قدرت موتور دست مکلارنه
قدرت چه عدد جهانی هست
مهم نحوه انتقال اون به چرخ هست چه قدر از اون قدرت داره درست استفاده میشه🙂
HFball
۲۳ بهمن ۱۴۰۲مت واتسون نمیزاره دور موتور به اندازه کافی بالا بره بعد اقدام به تعویض دنده کنه و دنده بعدی سریعتر پر بشه برا همین عقب میافتاد حتی با قدرت بیشتر و وزن کمتر!!!
الان متوجه بشید راننده چقدر تاثیر گذاره که اگه راننده خوبی باشه با یه ماشین ضعیف تر و سنگین تر هم میتونه درگ رو ببره!!
B
۲۵ بهمن ۱۴۰۲بنظرم اون دوتا رو به عمد باخت
BMW
۲۴ بهمن ۱۴۰۲زیبایی خالص یعنی این🥲😁