شورلتمک لارن

رویارویی شورلت کوروت Z06 و مک‌لارن 750S، تقابلی از جنس هیجان

مک‌لارن با 750S در بازی سوپراسپرت‌ها برگ آس را رو کرده است ولی آیا کوروت می‌تواند با Z06 ورق را برگرداند؟

مک‌لارن 750S سوپراسپرتی خارق‌العاده است تا جایی که هر بار از پشت فرمان آن پیاده می‌شوم میگویم چطور چنین خودرویی می‌تواند جاده‌ای باشد؟ به همین دلیل، برای رانندگی دوباره با این اعجوبهٔ بریتانیایی هیجان‌زده هستم ولی برای نشستن پشت فرمان کوروت Z06 با پکیج Z07 هیجان بیشتری دارم. مشخصات این خودرو به‌خودی‌خود فوق‌العاده است ولی منبع الهامی که برای آن ذکر شده من را به سر حد جنون می‌رساند. من فراری ۴۵۸ اسپشیاله را خودروی واقعاً مقدسی میدانم. این ماشین با یک پیشرانهٔ V8 دور بالا و واکنش فوق‌العاده، نقطهٔ اوج فراری‌های تنفس طبیعی بود.

تیم توسعهٔ Z06 هم با این موضوع موافق است و هدف بلندپروازانه‌ای را دنبال کرده است. آن‌ها می‌خواستند چیزی بهتر از اسپشیاله بسازند. Z06 دقیقاً مثل ۴۵۸ به یک موتور V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت مجهز است که البته حجم بیشتری دارد (۵.۵ لیتر در برابر ۴.۵ لیتر) و قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند (۶۷۰ اسب بخار و ۶۲۵ نیوتن متر در برابر ۶۰۰ اسب بخار و ۵۴۰ نیوتن متر). موتور LT6 کوروت دست‌ساز است و برخلاف جریان توربوشارژر شنا می‌کند. کوروت همچنین حالا موتور وسط شده و تمام قدرت موتور دور بالای خود را توسط یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد.

در Z06 کمک‌فنرهای مغناطیسی پیشرفته و انواع سیستم‌های الکترونیکی باعث می‌شود آسان‌تر بتوانید به حداکثر توانایی‌های خودرو دست پیدا کنید. پکیج Z07 هم ترمزهای کربن سرامیکی، لاستیک‌های میشلین کاپ 2R فوق‌العاده چسبنده، کمک‌فنرهای سفت‌تر و کیت آیرودینامیک را به همراه دارد که در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تا ۳۳۳ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. Z06 در آمریکا با تمام آپشن‌ها مثل رینگ‌های فیبر کربنی، بسیار از رقبای اروپایی ارزان‌تر است. در بریتانیا نیز انتظار می‌رود قیمت این خودرو حدود ۱۵۰ هزار پوند باشد که حدود ۱۰۰ هزار پوند از مک‌لارن 750S ارزان‌تر خواهد بود.

کوروت Z06 اگر می‌خواهد واقعاً روح اسپشیاله را زنده کند، باید پاسخگویی کاملاً دقیق و فوری به درخواست‌های راننده داشته باشد و درعین‌حال مملو از بازخورد و حس چابکی باشد. مورد آخر می‌تواند سخت‌ترین درخواست باشد زیرا کوروت نزدیک به ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که اسپشیاله ۱۳۹۵ کیلوگرم وزن داشت و مک‌لارن 750S هم به لطف شاسی فیبر کربنی، تنها ۱۳۸۹ کیلوگرم وزن دارد. Z06 در برداشت‌های اول اصلاً خود را وحشی نشان نمی‌دهد. کابین ماشین خیلی جالب است اما بجای زیبایی مینیمالیستی مک‌لارن، داخل کوروت با میلیون‌ها دکمه پر شده و موقعیت رانندگی کمی بالاتر است. فرمان قطور و مربعی است که هرچند عجیب به نظر می‌رسد اما اکثراً خوب کار می‌کند.

Z06 برای رانندگی در پیست روی حداکثر صدای موتور، حداقل دخالت سیستم‌های الکترونیکی و سفت‌ترین کنترل بدنهٔ ممکن تنظیم شده است ولی بااین‌وجود، احساس عصبی یا ترسناکی ندارد و در پاسخگویی فرمان و پایداری شاسی آرامش واقعی احساس می‌شود. موتور مثل تمام هشت سیلندرهای میل‌لنگ تخت، در دور آرام صدای بم و خشن دارد و با اشتیاق به سمت ردلاین ۸,۶۰۰ rpm خود دور می‌گیرد. بااین‌حال، تحویل حداکثر قدرت در دورهای بالا در ترکیب با وزن نسبتاً سنگین خودرو باعث می‌شود موتور LT6 آن‌قدر که ۶۷۰ اسب بخار نشان می‌دهد قوی احساس نشود. نکتهٔ مثبت اینکه Z06 کشش فوق‌العاده‌ای دارد و چسبندگی جلو بسیار زیاد است.

گیربکس سریع عمل می‌کند هرچند که ممکن است تمایل زیادی به معکوس دادن نداشته باشد. ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ در چند دور اول مطمئن عمل می‌کنند و با اینکه پس از داغ شدن کمی عملکردشان کاهش میابد ولی خیلی زود دوباره شرایط بهتر می‌شود. Z06 هنگامی‌که به حد نهایی محدودیت‌هایش رسانده می‌شوند، رفتار بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و تیزی دماغهٔ آن باعث انحراف عقب خودرو نمی‌شود. روی پیست خشک، خودرو به هر فرمان دادنی به‌آرامی واکنش نشان می‌دهد و کنترل Z06 بسیار آسان به نظر می‌رسد. رفتار این کوروت بهتر از استینگری است و هرچند آن انرژی‌ای که انتظار داشتم را ارائه نکرد ولی هنوز هم بسیار چشمگیر است.

بااین‌حال، پس از پنج ثانیه رانندگی با مک‌لارن 750S، حتی بهترین ویژگی‌های Z06 را هم فراموش خواهید کرد. تعداد بسیار کمی از خودروها مثل 750S تمام حواس شما را درگیر می‌کنند و برای رانندگی در پیست به چنین تمرکزی نیاز دارند. این ماشین بسیار سریع و چابک است، به‌وضوح با راننده ارتباط برقرار می‌کند و گوش به فرمان هر درخواستی از سمت راننده است. دیگر هیچ‌کس سوپرکاری مثل این نمی‌سازد. سیستم هیبریدی سوپراسپرت‌های جدید را سنگین کرده و باعث پمپاژ مصنوعی گشتاور شده است. البته نتیجهٔ این ویژگی می‌تواند خیره‌کننده باشد (مثل فراری ۲۹۶ GTB) ولی هرگز آن هیجان خالص یک خودروی سبک‌وزن را به راننده منتقل نمی‌کند یعنی چیزی که در مورد 750S و پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی وحشی آن وجود دارد.

این شبیه نیرویی از دل طبیعت احساس می‌شود که تجربه‌ای زنده، نفس‌گیر و فراموش‌نشدنی را فراهم می‌کند. موقعیت رانندگی 750S هم عالی است و فرمان هیدرولیک هرچند کمی سنگین است ولی بازخوردی عالی را ارائه می‌کند. هرچند ما از صندلی‌های مشابه سنا در 750S متنفریم ولی غیرازاین همه‌چیز عالی است. مک‌لارن خودرویی فوق‌العاده هیجان‌انگیز است که روح سوپرکارهای سنتی مثل لامبورگینی کانتاش را دارد؛ بنابراین، علیرغم امیدهای بزرگ مبنی بر اینکه کوروت Z06 فراری ۴۵۸ اسپشیاله را دوباره متولد کرده و حتی آن را بهبود بخشیده است، این مک‌لارن 750S است که به‌عنوان خودروی موردعلاقهٔ ما از بین این دو انتخاب می‌شود. البته این ماشین برای خیلی‌ها بسیار گران و دور از دسترس است ولی آن‌قدر لحظات شاد و هیجان‌انگیزی فراهم می‌کند که نادیده گرفتنش غیرممکن خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای
منبع
TopGear

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2112 ديدگاه)

    امیدوارم تو آینده مک لارن رو سوپراسپرت های میان ردش موتور بهبود یافته W1 بزاره.

    در مجموع این دو تا ماشین جزو محصولات مورد علاقم هستن، نزدیک به یک محصول بی نقص !

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. حسن

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2145 ديدگاه)

      اصلا خودتون را درگیر نکنید منبع را ببینید
      منبع تاپ گیره
      یه شتر با 2 تا اسگول بی اراده
      نظرات اینا فقط برا طنز تمسخر و جذب تماشاگره و هیچوقت هیچ نظر مثبتی در مورد خودروی امریکایی ندادن
      حالا فرض کن خودروی مقابل انگلیسی باشه
      من خودم طرفدار بریتانیای کبیرم اما جرمی یه متعصب نفهمه
      وجدانا قبل ایجاد بحث منبع مقاله را بخونید

      موافقم 16
      مخالفم 16
      1. Nismo

        ۱۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1594 ديدگاه)

        یه جوری میگی بریتانیای کبیر انگار رگ و ریشه ات مال دوک های انگلیسی هست
        تو تاریخ انگلیسی ها ظلمی نبوده که به ما ایرانی ها و بقیه ملت ها نکرده باشن
        اونوقت یه …. طرفدارشونه

        موافقم 14
        مخالفم 1
  2. BMZ

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    مک‌لارن 750s در برابر فراری 458 اسپشیاله مناطق محروم

    البته انتخاب من همون فراری مناطق محروم هست ، مک‌لارن واقعا با این قیمت نمی‌ارزه ، اگه لامبورگینی یا یه فراری واقعی بود اونوقت داستان فرق میکرد

    موافقم 16
    مخالفم 44
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (362 ديدگاه)

      گفتی کوروت فراری مناطق محروم هستش میشه نمونه قابل مقایسه فراری با این کوروت رو معرفی کنی چی انجین وی۸ تنفس طبیعی ندارن دیگه هایپر کارشم شده وی۶ توربو عجب پس ساخت وی۸ تنفس طبیعی اونم قویترین در تاریخ برای امثال فراری شدنی نیست و توانش رو ندارن اگر داشت که وی۶ توربو نمیساخت.راستی نظرت راجب zr1 چیه اون کدوم فراری مناطق محروم آها فراری توان رسیدن به ۳۷۵ کیلومتر نداره و برای گرفتن همچین قدرتی باید هیبرید باشه.راستی کوروت استینگری کدوم فراری حساب میشه با ۵۰۰ اسب از پوشراد و قیمت ۶۰ چوبی.در مورد این مقایسه احمقانه هم بگم که از اگزوزهای کوروت مشخصه کلی خفه کن سر راهش هست و قدرت به نزدیک ۶۲۰ اسب کاهش دادن.طرف داره از فضای داخلی بی نظیر کوروت ایراد میگیره و اون فضای لخت و بی کیفیت مک‌لارن رو جذاب نشون میده فقط صندلی‌های کوروت به کل مجموعه داخل مک‌لارن مبارزه.خدا وکیلی داخل هر رو دو رو نگاه کنید.نکته بعدی مک‌لارن ۱۳۰ اسب قویتره چون کوروت حاضر قدرتش رو کاهش دادن تو عنگلیس.راستی رفیق تو پست دیمون ندیدمت

      موافقم 15
      مخالفم 37
      1. Scuderia Ferrari

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4073 ديدگاه)

        یانکی جان
        شما فکرشو بکن GM بتونه و فراری از انجامش ناتوان باشه !!!!

        موافقم 35
        مخالفم 8
        1. Nismo

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1594 ديدگاه)

          چیزی که الان داریم داریم میبینم اینه که ناتوان مونده

          موافقم 6
          مخالفم 30
        2. یانکی من هم فرزند کسی هستم

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (362 ديدگاه)

          در حال حاضر انجین وی۸ تنفس طبیعی فراری کجاست.قبول داری جایگاهی که ۴۵۸ داشت رو هیچ کدوم از جایگزینهاش ندارن حتی sf90 هم در برابر ۴۵۸ جذاب نیست.شخثا برای من صوت ماشین بسیار مهم و با ارزشه وقتی شورولت نوا داشتم کلی هزینه و وقت گذاشتم که همزمان با تقویتش صدای خوبی از انجین ۶ نوا دربیارم که در آخر موفق شدم.

          موافقم 4
          مخالفم 13
      2. مازیار

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1015 ديدگاه)

        یانکی …
        برای راننده حرفه‌ای که هردو رو تست کرد پنج ثانیه کافی بود
        برای متعصب چشم بسته پنجاه سال هم کافی نیست
        حالا بازم بگو فراری جرات نداره V8 اتمسفریک بسازه😄 در حالی که بازده همون V8 اتمسفریک ۱۵ سال قبل بیشتره

        موافقم 31
        مخالفم 7
        1. سوشیانت

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3660 ديدگاه)

          پروفسور مازیار جان محض اطلاع موتور lt6 قوی ترین هشت سیلندر تنفس طبیعی جهان هست بله واقعا سخته آدم واقعیت رو ببینه😉
          در ضمن همین کافی که این شورولت با موتور تنفس طبیعی صفرتاصد ۲.۶ میزنه در حالی که مک لارن با توربو ۲.۸ اینجاست که میبینیم توانایی شورولت از فراری و مک لارن بیشتره

          موافقم 9
          مخالفم 24
        2. مازیار

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1015 ديدگاه)

          بله توانایی بیشترش ظرف پنج ثانیه مشخص شد😂
          فان بی پایان

          موافقم 23
          مخالفم 8
        3. سوشیانت

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3660 ديدگاه)

          معلومه اصن خوندن رو بلد نیستی! اینجا یک خودروی تنفس طبیعی با یه خودروی توئین توربو مقایسه شده کوروت z06 تو کلاس تنفس طبیعی ها حرف اول رو میزنه ولی مکلارن رقبای بهتر زیادی داره

          موافقم 4
          مخالفم 15
        4. مازیار

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1015 ديدگاه)

          بهرحال توی سایت من جزء هواداراتم✋️

          موافقم 6
          مخالفم 4
        5. Nismo

          ۱۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1594 ديدگاه)

          مازیار: وقتی مجله انگلیسی باشه طبیعیه که بیاد از ماشین انگلیسی هم ظرف 5 ثانیه تعریف کنه

      3. آرش

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (89 ديدگاه)

        کوروت رو با فراری مقایسه میکنی عجب باباااا بی خیال 🤣🤣

        موافقم 24
        مخالفم 8
      4. Taha Ayoobi

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4833 ديدگاه)

        دقیقا از همون جایی که از کابین کوروت ایراد گرفت فهمیدم مزخرف ترین مقاله عمرمو دارم میخونم.
        کابین کوروت از همه رقباش قشنگ تره مخصوصا فرمون و اون ردیف دکمه ها، بعد از همون ایراد میگیره.

        موافقم 9
        مخالفم 7
  3. مازیار

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1015 ديدگاه)

    ((پس از پنج ثانیه رانندگی با مک‌لارن 750S، حتی بهترین ویژگی‌های Z06 را هم فراموش خواهید کرد))

    این یعنی جدا بودن کلاس
    یعنی معنی واقعی ارتقاء
    البته کسی هم انتظار نداره کوروت در حد مک‌لارن باشه
    هیچ کس به جز همین چند نفر

    موافقم 32
    مخالفم 9
  4. (Ali(chevynova

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (7432 ديدگاه)

    مک لارنه که هیچ ولی رقیبش خاصه
    این رقیب مکلارن قدمتش ۷۱ ساله
    سال ۱۹۵۷ انژکتور داشته
    سال ۱۹۵۳ اتاقش تماما فایبر بود
    سال ۱۹۶۹ موتور ۵۸۰ اسب داشت
    سال ۱۹۸۸ نمونه کالاوی کوروت بیش از ۴۰۰ کیلومتر سرعت ثبت کرده
    و از همه مهم تر، ساخت امریکاست

    پس انتخاب من رقیب قیمت مناسب و تولید انبوه مکلارنه

    موافقم 9
    مخالفم 36
    1. فقط انگلستان

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1137 ديدگاه)

      کوروت برای کسی هستش که پول سوپرکارهای گرون قیمت رو نداشته باشه و با خود فریبی دلش رو خوش کنه بگه ما هم سوپرکار داریم.

      موافقم 22
      مخالفم 12
      1. Cehx

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        دقیقا کروت فقط برای اونایی هست که پول سوپرکار های گرون رو ندارن روی کاغذ اعداد و ارقام نجومی دارند و توی پیست هم نسبتا خوب عمل می کنن ولی در استفاده روزمره اصلا جالب نیستند این حرف هم از خودم نیست از جرمی کلارکسونه
        بعدش اینجا بعضیا میان اسپم و ترول می کنن بهشون میگی نکن می گن خب تو نخون
        اگه نمی خواید کسی بخونه چرا نظر میدید اول بفهمید نظر و دیدگاه یعنی چی بعدش بیاید اینجا ماشالا ماشالا کنید دیدگاه رو میگذارند تا دیده بشه تا اموزش بعدی خداحافظ

        موافقم 9
        مخالفم 11
        1. Taha Ayoobi

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (4833 ديدگاه)

          کوروت برای کساییه که عملکرد براشون مهمه نه قیمت و ادا.
          جرمی کلارکسون هم کشته مرده آمریکا نیست که اینو گفته، یه انگلیسیه که از ماشینای کشورش بیشتر طرفداری میکنه در ضمن کوروت برای استفاده روزمره راحت تر از بقیه اس.

          موافقم 8
          مخالفم 11
        2. حمیدرضا

          ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (338 ديدگاه)

          عملکردشم در برابر رقباش دیدیم اون از تایم پیستش اونم از شتابش

      2. Mohammadreza

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (871 ديدگاه)

        الان داشتن سوپر کار گرون قیمت خیلی افتخاره که یکی بخواد در این زمینه دچار خودفریبی بشه؟
        یه ماشین باز حرفه ای و واقعی هیچوقت سراغ سوپر کارهای گرون قیمت نمیره.
        حتی همین کوروت هم با رسیدن به محدوده قیمت ۱۵۰ هزار پوند داره اصالت های واقعی خودشو فراموش میکنه و کم کم وارد محدوده ماشین های نمایشی و ادایی میشه.
        یه ماشین باز واقعی معمولاً یه ماشین با قیمت معقول میخره و ماشینش رو مودیفای میکنه.
        یا اگه هم بخواد هزینه کنه سراغ ماشین هایی مثل رادیکال میره که مخصوص پیست و رانندگی واقعی هستن میره و نه این ماشین های ادایی.
        سوپر کارهای گرون قیمت چیزی بیشتر از وسیله ای غیرکاربردی برای نشون دادن عقده افراد عقده ای نیستن.

        موافقم 8
        مخالفم 17
        1. فقط انگلستان

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1137 ديدگاه)

          محمد رضا عزیز هر کسی یه سلیقه ای داره یکی شاسی بلند فول سایز دوست داره یکی خودرو اسپورت ارزان قیمت دوس داره و یکی مثل من خودرویی دوست دارم که از هر نظر ویژگی هاش خیلی بالا باشه و سلیقم این هست و ربطی به ادا و نمایش نداره
          و اینکه خودروهایی مثل فراری یا بنتلی و … در کلاس خودشون نهایت یک خودرو هستن به قول دوستمون در لبه تکنولوژی و کیفیت هستن و اگه شما این هارو دوست نداری میتونی بری سراغ خودروهای رده پایین تر و از زبان همه ماشین بازها حرف نزنی.

          موافقم 9
          مخالفم 5
  5. Nismo

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    کوروت>>>>> فراری ، لامبو، پورشه، مکلارن، آئودی

    موافقم 5
    مخالفم 38
  6. nima.jdm

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (400 ديدگاه)

    رینگای فیبر کربن کوروت🤤

    موافقم 13
    مخالفم 9
  7. HamiD

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2454 ديدگاه)

    خب ؛ باید هم همین باشه.
    طبق حدس ها حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار هزینه توسعه ۷۲۰ اس شده ؛ و حداقل ۶.۸ میلیارد دلار هزینه توسعه کوروت سی ۸. ( ۷۵۰ اس آنچنان هزینه توسعه ای نداشته )
    پس تولید انبوه بودن این ماشین رو به رخ نکشید؛ در ضمن ۷۵۰ اس هم تولید انبوه هست ؛ با این تفاوت که کسانی که خواب مالکیت یه کوروت رو میبینن اونقدری ( حتی توی خوابشون ) پول ندارن که بتونن مالکیت یه ۷۵۰ اس رو تصور کنن.

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. R@min

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2112 ديدگاه)

      تمامی مک لارن های تا قبل از W1 در واقع یک ماشین هستن که در هر مدل بهبودهای فنی داده شده. هزینه توسعه هر مک لارن هم پلکانی بوده که از مدل MP4 با بودجه تقریبی 200 میلیونی شروع شد و در 650 و 720 هم سرمایه گذاری شد و به 1 میلیارد نزدیک شد. چرا به نسبت برندهای دیگه ارزون تر بود بخاطر اینکه موتور توسط ریکاردو ساخته شد و شاسی هم در اتریش توسط برند carbon tech تولید می شد. در بخش توسعه هم چند پروتوتایپ آزمایشی ساخته شده که در واقع ورژن های تغییر یافته ای از فراری 360 بودن تا تیم مهندسی مک لارن با زیر و بم ساخت یک سوپراسپرت جاده ای آشنا بشن (مک لارن یک تیم موتوراسپرت بود و تجربه ای در ساخت خودرو نداشت الانم اوضاع در قیاس با فراری و پورشه تفاوت چندانی نکرده چه دربخش مارکتینگ چه پشتیبانی و خدمات و مهندسی). کوروت نسل هشت محصولی هست که از صفر مطلق توسعه داده شد در تمام بخش ها و در واقع مدرن ترین سوپراسپرت بین تمام محصولات بازاره که همشون ارتقاهایی از سلف های یک یا دو قبلشون هستن که موتورها و شاسی توسط خود جی ام توسعه داده شد و کارخونه تولید کوروت هم به طور کامل برای ساخت این نسل تغییر کرد (این هزینه میلیاردی صرفا بخاطر توسعه خود محصول نیست) که حاصل یک دهه کار بود و به قیمت به درخت بستن نسل 7 تمام شد (تکرار سناریو تولید فراری 360). 750 هم همون 720 هست که با یه تیون افترمارکتی هم توسط تیونرها هم قابل ساخت بود، ایده هم اشتباه نیست 720 محصول کم نقصی بود که با توجه به محدود کردن محصولات احتراقی و صرفا با یه اسم جدید و تغییرات جزیی به حیاتش ادامه داده تا ببینیم در آینده چی پیش میاد. تریم Z06 هم مثل 750 تولید محدوده و به فروش سالی 3 یا 4 هزارتا انبوه سازی نمیگن. پس دیدگاهت کاملا غلطه.

      در باب قیمت گذاری هم کسی که 150k به Z06 میده خرید یه پورشه، فراری یا مک لارن با دو برابر قیمت براش مشکلی نداره اینا همشون از لحاظ قیمتی سوپراسپرت های میان رده به حساب میان بحث سر علاقه شخصی و پشتیبانی سازنده هست کسی که تو آمریکا کوروت میخره به این دید می بینه که بیش از هفت هزار نمایندگی جی ام هست یا کسی که تو آلمان پورشه میخره بیش از هفتصد نمایندگی پورشه هست و هر جا ماشینش خراب شد در کمترین زمان به راحتی سرویس میشه مثل دیدگاه پوچ و احمقانه من نوعی فکر نمی کنه که هر کی فراری یا مک لارن میلیاردره و هر کی کوروت داره از قشر بدبخت بیچارس و تو خوابشم مک لارن نمی بینه. حالا یه عده یا صفرهای این ارقام نمی تونن شمارش کنن یا فکر می کنن 150k دلار آمریکا اندازه خرید یه تیبا 2 ارزش داره. البته که مطمئنن می دونن و صرفا خزعبلاتی برای درست کردن برتری هست.

      در کل بهتره این دیدگاه های سطحی همه بزاریم کنار راجب هر چیزی که مورد علاقمونه داستان و لیگ درست نکنیم خیلی وقته همه اینا تموم شده.

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. دانیال_Surrey،England

        ۱۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2866 ديدگاه)

        __در واقع ورژن های تغییر یافته ای از فراری 360 بودن تا تیم مهندسی مک لارن با زیر و بم ساخت یک سوپراسپرت جاده ای آشنا بشن__
        ..
        عجب!!
        مک لارنی که خودش شرکت مشاوره مهندسی حرفه ای بوده و به مرسدس و فورد و دوج و…کمک کرده تو ساخت سوپر کار،با زیر و بم ساخت سوپر اسپرت آشنا بشه،اونم با اون سابقه ی درخشان تو موتور اسپرت؟!
        ..
        ..
        قضیه خرید 360 هم ربطی به بنچمارک و این حرفا نداشت چون مک لارن شاسی آلتیما هم خریداری کرد برای تست های متفاوت که به کل با قضیه کوروت و روند توسعش فرق داره،و خود مجموعه کوروت اعتراف به این موضوع کردن.
        مک لارن mp4 هیچ شباهتی به 360 نداشت در مجموع بر خلاف کوروت که خیلی سعی کرده فراری باشه.
        این موضوع خیلی قدیمیه و قبل خودت بحثشو کرده بودیم اون زمان شما نبودی.
        ..
        اینم که میگی تمامی مک لارنا یکی هستن باز عجیبه.
        مثلا آرتورا با 720 یکیه؟
        در کنار این هم لامبورگینی سالها همین سیاست رو داشته و شرکت های زیادی همین روند رو دارن.
        فراری هم کم و بیش چند سالیه همین روند رو داره با اینکه دستش باز تره.
        پس کاره عجیبی نمیکنه مک لارن و با توجه به سابقه 15 ساله،از تنوع کافی برخورداره.

        موافقم 7
        مخالفم 6
        1. R@min

          ۱۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2112 ديدگاه)

          مک لارن ها، کوروت، فورد جی تی، مرسدس و لامبوها همگی بنچمارکشون مدل های فراری بوده، چه خوشمون بیاد یا نیاد فراری تو این کلاس از همه بهتره.

          قضیه پایه یکسان هم انتقادی بهش نیست سیاست همه برندها هست برای کاهش هزینه و سود. آرتورا هم پایه متفاوتی نداره.

          روند ساخت و توسعه یه ماشین ربطی به مشاوره دادن نداره نیازمند تجربه هست، برای چی فراری خریده بودن باهاش دور دور کنن ؟؟ کوروت برای چی خریده ؟؟ یا بقیه. فقط کوروت خار داره اینا که با افتخارم گفتن ما فراری خریدیم محصول چند برابر بهترم ساختن تو جاده و مسابقات یه قطار افتخار اوردن پس مشخصا مثل همه بحثاتون صرفا کل کلی طرفداری بوده.

          تو هر کلاسی همینه ماشین برتر بنچمارکه همین فراری و پورشه تسلا بردن تو کارخونشون ببینن زیر و بمش چیه اینا مگه بقول شما خدایان و لیگ دیگه نیستن چرا تسلا بردن تو کارخونشون ؟؟ از واقعیت فرار نکنیم.

          موافقم 6
          مخالفم 6
        2. دانیال_Surrey،England

          ۱۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2866 ديدگاه)

          محض اطلاع شما فراری هم از مک لارن سنا و آرتورا استفاده کرده،حالا برای چی نه من میدونم و نه شما.((یه سرچ انگلیسی بکنید تصاویر و اخبارش میاد))

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. R@min

          ۱۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2112 ديدگاه)

          موضوع بالا بردن یه برند نیست، بحث سر تجربه هست. خب الان این کجاش بده ؟؟ برای مقایسه با sf xx بود خیلی سادس.

          الان بخوای یه مقاله بنویسی تو هر موضوعی میری رفرنس بقیه می بینی این مشکلی داره ؟؟

  8. Scuderia Ferrari

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4073 ديدگاه)

    چه دورانی داشت فراری با V8 های تنفس طبیعی
    F430 اسکودریا و ۴۵۸ اسپشیاله جاودانه شدن

    اینجا هم مکلارن رو ترجیح میدم ولی از انجین کوروت نمیشه گذشت که یادآور عصر طلایی فراری هست

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. وی

      ۱۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (387 ديدگاه)

      تفاوت کوروت با 458 اسپشیاله اینه که اسپشیاله اون زمان نه تنها یه سوپراسپرت سطح بالا بود (تو درگ با اونتادور که نهایت سوپر اسپرت ها بود رقابت میکرد تو پیست هم که اونتادور در حدش نبود اصلا ) بلکه طراحی خارق العاده و اصالت هم داشت
      کرورت بازهم به عنوان تلاش امریکایی ها برای الگو برداری از فراری و ساخت سوپر اسپرت واقعی خوبه (بهترین سوپراسپرت تاریخشونه)
      ولی همون طور که دیدیم حریف سوپراسپرت های سطح بالا مثل 750s و روولتو نیست
      یعنی با اینکه مشخصاتش از اسپشیاله بهتره رو کاغذ ولی به نسبت سال ساخت و جایگاهش در بین رقبای همسن خیلی از اسپشیاله پایین تر قرار میگیره ( نسبت قدرت به حجم و حداکثر دور مجاز موتورشم پایین تر از اسپشیالس)
      اصالت رو هم وقتی میگن که سبک خودتو اجرا کنی و توش موفق باشی نه کپی

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۱۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3660 ديدگاه)

        الان کجا گفته کپی؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. Taha Ayoobi

        ۱۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4833 ديدگاه)

        بابا اینا دیگه دارن شر و ور میبافن.
        Z06 اصلا رقیب اینا نیست، ZR1 که بیاد داستان معلوم میشه.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. حمیدرضا

          ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (338 ديدگاه)

          ی زمانی میگفتین zo6 بیاد این میکنه اون میکنه دیدین خبری نیست حالا دیگه متوسل به zr1 شدین بیاد با ماشین ۳۰۰ اسب ضعیفتر از خودش رقابت کنه😁 پیش خودتون میگفتین zr1 میاد پرونده sf90 رو میبنده دیدین ازین خبرا نیست برای sf90 هم منتظر زورو هستین بیاد البته تا اون موقع جانشین sf90 اومده 😁

          موافقم 1
          مخالفم 1
  9. Elmiraj

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    اوج مهندس کوروت اونجاست که در اون بازه قیمتی هیچ رقیبی به گرد پاشم نمی‌رسه….

    و وقتی کوروت با رقبای بسیار گران‌تر از خود مقایسه میشه نشان از این داره که اون رقیب ارزش قیمت اعلامی را اصلا نداره .

    موافقم 13
    مخالفم 21
    1. مازیار

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1015 ديدگاه)

      اگه نتیجه مقایسه ارزون با گرون برابر باشه بله اون گرون ارزش قیمتش رو نداره البته این فقط از لحاظ عملکرد هست نه مسائل کیفی و برندینگ و اینها
      اما وقتی گرون بهتر هست دیگه این حرف وارد نیست
      حالا ممکنه کسی بگه که مثلا چهار ثانیه ارزش صد هزار دلار رو نداره و ممکنه کسی بگه داره چون هزینه لبه تکنولوژی بالاست
      اما در هر صورت کسی به برنده نمیگه امکاناتت بیشتر بود

      موافقم 10
      مخالفم 6
  10. Amir Machine

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1295 ديدگاه)

    کوروت Z06 قیمت پایه 114 هزار دلار
    مکلارن 750S قیمت پایه 318 هزار دلار
    امیدوارم دوستان متلک انداز درکی از 200 هزار دلار اختلاف قیمت داشته باشن…

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. مازیار

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1015 ديدگاه)

      امیرجان خوشبختانه اگه یک مورد در دنیا نیازی به تفهیم نداشته باشه اون مورد مالی هست
      اما این بقول شما متلک اندازی از یه جایی آب میخوره که همه میدونیم کجاست

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. Amir Machine

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1295 ديدگاه)

        درست میگی شما ولی همینجا رو ببین چه کسی اول بحث کوروت مناطق محروم رو شروع کرد
        آمریکایی فن‌های سایت متعصبن، بی‌منطقن، قبول، ولی طرف مقابل هم همچین پاک و منزه نیست…

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. مازیار

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1015 ديدگاه)

          قبول دارم یکطرفه نیست

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. مازیار

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1015 ديدگاه)

          قابلیت فوق‌العاده Z06 ارائه این پرفورمنس در قالب یک خودروی روزمره هست دستکم روزمره‌تر از رقبا. اما متاسفانه فضای بوجود اومده از طرف کسانی که می‌شناسیم باعث میشه این مسئله و کلا جهش بزرگ کوروت در ابن نسل تو گفتگوها کاملا به حاشیه بره

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. Amir Machine

          ۱۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1295 ديدگاه)

          فضای بوجود اومده از طرف کسانی که می‌شناسیم باعث شده یکی از کاربرهای قدیمی سایت همچین حرف خنده‌داری بزنه؟!
          «فکر نمیکنم شکست خوردن از فیس لیفت 720 و مک لارنی که درگیری مشکلات مالی بوده،چندان افتخار داشته باشه!»

          من که فکر نمیکنم، این حرفا از تعصبی از جنس تعصب همون کسایی که میشناسیم میاد

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. دانیال_Surrey،England

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2866 ديدگاه)

      دوران گفتار __بازی های قیمتی__ خیلی وقته تموم شده.
      یه زمانی 720s رقبای به قول شما چند 100 هزار دلار گران تر از خودش رو شکست میداد.
      دیگه فکر نمیکنم شکست خوردن از فیس لیفت 720 و مک لارنی که درگیری مشکلات مالی بوده،چندان افتخار داشته باشه!
      اینم بماند که گران قیمتتون هم دیدیم.((فورد موستانگ gtd))

      موافقم 11
      مخالفم 9
      1. Amir Machine

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1295 ديدگاه)

        موستانگ که کلاً بحثش جداس، از اول هم پافشاری و سرمایه‌گذاری فورد رو این ماشین برای نوربرگ‌رینگ اشتباه بود، از یه ماسل کار هر کاری هم کنی ماشین پیست تمام عیار درنمیاد

        در مورد کوروت هم اگه از دید شماها اینکه یه ماشین 200 هزار دلار ارزون‌تر، بدون شاسی فیبر کربنی و بدون توربوشارژر از شرکتی که تخصصش فقط سوپراسپرت ساختن نیست و از کراس‌اوور سه سیلندر گرفته تا وانت هوی دیوتی هم تولید میکنه، از یک سوپرکار 300 – 400 هزار دلاری ضعیف‌تر و کم‌هیجان‌تر باشه، مایه سرکوفت و تمسخره، بهتره که بحث رو همینجا پایان بدیم چون با این طرز تفکر راه به جایی نمیبریم

        موافقم 7
        مخالفم 7
  11. Benz gle

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مک لارن 750s عشق

    موافقم 5
    مخالفم 5
  12. 제네시스

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کار به فنی ندارم ، ولی کوروت خوشکلتره

    موافقم 5
    مخالفم 9
  13. Cehx

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    فقط می تونم بگم همه چی اعداد و ارقام روی کاغذ و تایم پیست نیست البته کسی که این ماشین هارو میگیره همینا براش مهمن ولی اول از همه اینا ماشین هایی پیست محور هستند که تبدیل به ماشین شهری شدند پس باید هر دو طرف رو دارا باشند

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. Siyavash

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (923 ديدگاه)

    در این که مک‌لارن برنده این مقایسه هیت شکی نیس..ولی هرجور حساب کنیم کوروت ۱کلاس پاینتر هست و به نظرم باید با مک‌لارن 570s یا lt600 مقایسه بشه تا هم یکم از نظر قدرت نزدیک باشن البته کوروت قدرتش بیشتر از از اون دوتا ولی گشتاور کمتری داره و وزنشم خیلی باز بیشتر حتی بازم قیمتش کمتره ولی بازم تا حدودی میشه مقایسه بشن ..نه این که با 750 بیان مقایسه کنن..

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. JDM سابق

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    Z06 کلا رقیبی برای سری ۷۰۰ نیست
    جی ام روی این ماشین بخاطر ایجاد رفاه و آپشن های سواری و مود های رانندگی مختلف هیچ موقع از حداکثر پتانسیل پرفورمنس این مدل استفاده نکرده حتی توی ZR1 هم به حد نهایی خودش نرسیده ولی با این حال فوق العاده قدرتمند ظاهر شده با قیمتی بسیار مناسب یه ماشین همه کاره سوار میشی

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. مازیار

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1015 ديدگاه)

      این شد یه حرف منطقی

      موافقم 5
      مخالفم 3
  16. مهدی

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1760 ديدگاه)

    داهمیشه گفتم فراری تافته جدابافته صنعت خودرو هست الکی اون رو وارد هر مقایسه ای نکنید. خودروی خوب فراتر از اعداد و ارقام هست و توی متن هم اشاره شده که برای راننده حرفه ای چند ثانیه کافی هست تا متوجه تفاوت مک‌لارن و کوروت بشه

    موافقم 11
    مخالفم 12
    1. Nismo

      ۱۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1594 ديدگاه)

      چرا تافته‌ی جدا بافته است؟ غیر از برندینگ بهتر هیچ چیزی بالاتر از کوروت نداره
      کوروت از تمام سوپراسپرتهای اروپایی ویژگی های بیشتری داره اما تا وقتی تعصب داشته باشیم نمیتونیم ببینیم

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. مهدی

        ۱۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1760 ديدگاه)

        تمام ماجرا کیفیت و لذت بیشتر سواری. اینکه راننده حرفه ای میگه ۴۵۸ قدیسه بود که فقط به خاطر گرفتن توان مخصوص از حجم موتور نیست!

        موافقم 5
        مخالفم 4
  17. همایون

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (848 ديدگاه)

    یعنی ۷۵۰ از ۷۶۵ هم کیفیت رانندگی بهتری داره؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1015 ديدگاه)

      احتمالا بله
      چون چند سال تکنولوژی جدیدتر مهمتر از چند اسب قدرت بیشتره

      موافقم 2
      مخالفم 2
  18. ALI

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    مکلارن دنیای دیگه ای ساخته
    فیلمای pov داخل پیست نگاه کنید
    واقعا هندلینگ خاص و عجیبی داره همراه نرمی یه سدان لوکس

    موافقم 3
    مخالفم 6
  19. Sajad

    ۱۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توی این مقایسه ها مک‌لارن یه چیز دیگست با وجود قیمت بسیار کمتر کوروت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا