مکلارن با 750S در بازی سوپراسپرتها برگ آس را رو کرده است ولی آیا کوروت میتواند با Z06 ورق را برگرداند؟
مکلارن 750S سوپراسپرتی خارقالعاده است تا جایی که هر بار از پشت فرمان آن پیاده میشوم میگویم چطور چنین خودرویی میتواند جادهای باشد؟ به همین دلیل، برای رانندگی دوباره با این اعجوبهٔ بریتانیایی هیجانزده هستم ولی برای نشستن پشت فرمان کوروت Z06 با پکیج Z07 هیجان بیشتری دارم. مشخصات این خودرو بهخودیخود فوقالعاده است ولی منبع الهامی که برای آن ذکر شده من را به سر حد جنون میرساند. من فراری ۴۵۸ اسپشیاله را خودروی واقعاً مقدسی میدانم. این ماشین با یک پیشرانهٔ V8 دور بالا و واکنش فوقالعاده، نقطهٔ اوج فراریهای تنفس طبیعی بود.
تیم توسعهٔ Z06 هم با این موضوع موافق است و هدف بلندپروازانهای را دنبال کرده است. آنها میخواستند چیزی بهتر از اسپشیاله بسازند. Z06 دقیقاً مثل ۴۵۸ به یک موتور V8 تنفس طبیعی میللنگ تخت مجهز است که البته حجم بیشتری دارد (۵.۵ لیتر در برابر ۴.۵ لیتر) و قدرت و گشتاور بیشتری تولید میکند (۶۷۰ اسب بخار و ۶۲۵ نیوتن متر در برابر ۶۰۰ اسب بخار و ۵۴۰ نیوتن متر). موتور LT6 کوروت دستساز است و برخلاف جریان توربوشارژر شنا میکند. کوروت همچنین حالا موتور وسط شده و تمام قدرت موتور دور بالای خود را توسط یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب تحویل میدهد.
در Z06 کمکفنرهای مغناطیسی پیشرفته و انواع سیستمهای الکترونیکی باعث میشود آسانتر بتوانید به حداکثر تواناییهای خودرو دست پیدا کنید. پکیج Z07 هم ترمزهای کربن سرامیکی، لاستیکهای میشلین کاپ 2R فوقالعاده چسبنده، کمکفنرهای سفتتر و کیت آیرودینامیک را به همراه دارد که در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تا ۳۳۳ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. Z06 در آمریکا با تمام آپشنها مثل رینگهای فیبر کربنی، بسیار از رقبای اروپایی ارزانتر است. در بریتانیا نیز انتظار میرود قیمت این خودرو حدود ۱۵۰ هزار پوند باشد که حدود ۱۰۰ هزار پوند از مکلارن 750S ارزانتر خواهد بود.
کوروت Z06 اگر میخواهد واقعاً روح اسپشیاله را زنده کند، باید پاسخگویی کاملاً دقیق و فوری به درخواستهای راننده داشته باشد و درعینحال مملو از بازخورد و حس چابکی باشد. مورد آخر میتواند سختترین درخواست باشد زیرا کوروت نزدیک به ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه اسپشیاله ۱۳۹۵ کیلوگرم وزن داشت و مکلارن 750S هم به لطف شاسی فیبر کربنی، تنها ۱۳۸۹ کیلوگرم وزن دارد. Z06 در برداشتهای اول اصلاً خود را وحشی نشان نمیدهد. کابین ماشین خیلی جالب است اما بجای زیبایی مینیمالیستی مکلارن، داخل کوروت با میلیونها دکمه پر شده و موقعیت رانندگی کمی بالاتر است. فرمان قطور و مربعی است که هرچند عجیب به نظر میرسد اما اکثراً خوب کار میکند.
Z06 برای رانندگی در پیست روی حداکثر صدای موتور، حداقل دخالت سیستمهای الکترونیکی و سفتترین کنترل بدنهٔ ممکن تنظیم شده است ولی بااینوجود، احساس عصبی یا ترسناکی ندارد و در پاسخگویی فرمان و پایداری شاسی آرامش واقعی احساس میشود. موتور مثل تمام هشت سیلندرهای میللنگ تخت، در دور آرام صدای بم و خشن دارد و با اشتیاق به سمت ردلاین ۸,۶۰۰ rpm خود دور میگیرد. بااینحال، تحویل حداکثر قدرت در دورهای بالا در ترکیب با وزن نسبتاً سنگین خودرو باعث میشود موتور LT6 آنقدر که ۶۷۰ اسب بخار نشان میدهد قوی احساس نشود. نکتهٔ مثبت اینکه Z06 کشش فوقالعادهای دارد و چسبندگی جلو بسیار زیاد است.
گیربکس سریع عمل میکند هرچند که ممکن است تمایل زیادی به معکوس دادن نداشته باشد. ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ در چند دور اول مطمئن عمل میکنند و با اینکه پس از داغ شدن کمی عملکردشان کاهش میابد ولی خیلی زود دوباره شرایط بهتر میشود. Z06 هنگامیکه به حد نهایی محدودیتهایش رسانده میشوند، رفتار بسیار خوبی از خود نشان میدهد و تیزی دماغهٔ آن باعث انحراف عقب خودرو نمیشود. روی پیست خشک، خودرو به هر فرمان دادنی بهآرامی واکنش نشان میدهد و کنترل Z06 بسیار آسان به نظر میرسد. رفتار این کوروت بهتر از استینگری است و هرچند آن انرژیای که انتظار داشتم را ارائه نکرد ولی هنوز هم بسیار چشمگیر است.
بااینحال، پس از پنج ثانیه رانندگی با مکلارن 750S، حتی بهترین ویژگیهای Z06 را هم فراموش خواهید کرد. تعداد بسیار کمی از خودروها مثل 750S تمام حواس شما را درگیر میکنند و برای رانندگی در پیست به چنین تمرکزی نیاز دارند. این ماشین بسیار سریع و چابک است، بهوضوح با راننده ارتباط برقرار میکند و گوش به فرمان هر درخواستی از سمت راننده است. دیگر هیچکس سوپرکاری مثل این نمیسازد. سیستم هیبریدی سوپراسپرتهای جدید را سنگین کرده و باعث پمپاژ مصنوعی گشتاور شده است. البته نتیجهٔ این ویژگی میتواند خیرهکننده باشد (مثل فراری ۲۹۶ GTB) ولی هرگز آن هیجان خالص یک خودروی سبکوزن را به راننده منتقل نمیکند یعنی چیزی که در مورد 750S و پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی وحشی آن وجود دارد.
این شبیه نیرویی از دل طبیعت احساس میشود که تجربهای زنده، نفسگیر و فراموشنشدنی را فراهم میکند. موقعیت رانندگی 750S هم عالی است و فرمان هیدرولیک هرچند کمی سنگین است ولی بازخوردی عالی را ارائه میکند. هرچند ما از صندلیهای مشابه سنا در 750S متنفریم ولی غیرازاین همهچیز عالی است. مکلارن خودرویی فوقالعاده هیجانانگیز است که روح سوپرکارهای سنتی مثل لامبورگینی کانتاش را دارد؛ بنابراین، علیرغم امیدهای بزرگ مبنی بر اینکه کوروت Z06 فراری ۴۵۸ اسپشیاله را دوباره متولد کرده و حتی آن را بهبود بخشیده است، این مکلارن 750S است که بهعنوان خودروی موردعلاقهٔ ما از بین این دو انتخاب میشود. البته این ماشین برای خیلیها بسیار گران و دور از دسترس است ولی آنقدر لحظات شاد و هیجانانگیزی فراهم میکند که نادیده گرفتنش غیرممکن خواهد بود.
R@min
۱۰ دی ۱۴۰۳امیدوارم تو آینده مک لارن رو سوپراسپرت های میان ردش موتور بهبود یافته W1 بزاره.
در مجموع این دو تا ماشین جزو محصولات مورد علاقم هستن، نزدیک به یک محصول بی نقص !
حسن
۱۰ دی ۱۴۰۳اصلا خودتون را درگیر نکنید منبع را ببینید
منبع تاپ گیره
یه شتر با 2 تا اسگول بی اراده
نظرات اینا فقط برا طنز تمسخر و جذب تماشاگره و هیچوقت هیچ نظر مثبتی در مورد خودروی امریکایی ندادن
حالا فرض کن خودروی مقابل انگلیسی باشه
من خودم طرفدار بریتانیای کبیرم اما جرمی یه متعصب نفهمه
وجدانا قبل ایجاد بحث منبع مقاله را بخونید
Nismo
۱۱ دی ۱۴۰۳یه جوری میگی بریتانیای کبیر انگار رگ و ریشه ات مال دوک های انگلیسی هست
تو تاریخ انگلیسی ها ظلمی نبوده که به ما ایرانی ها و بقیه ملت ها نکرده باشن
اونوقت یه …. طرفدارشونه
BMZ
۱۰ دی ۱۴۰۳مکلارن 750s در برابر فراری 458 اسپشیاله مناطق محروم
البته انتخاب من همون فراری مناطق محروم هست ، مکلارن واقعا با این قیمت نمیارزه ، اگه لامبورگینی یا یه فراری واقعی بود اونوقت داستان فرق میکرد
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۰ دی ۱۴۰۳گفتی کوروت فراری مناطق محروم هستش میشه نمونه قابل مقایسه فراری با این کوروت رو معرفی کنی چی انجین وی۸ تنفس طبیعی ندارن دیگه هایپر کارشم شده وی۶ توربو عجب پس ساخت وی۸ تنفس طبیعی اونم قویترین در تاریخ برای امثال فراری شدنی نیست و توانش رو ندارن اگر داشت که وی۶ توربو نمیساخت.راستی نظرت راجب zr1 چیه اون کدوم فراری مناطق محروم آها فراری توان رسیدن به ۳۷۵ کیلومتر نداره و برای گرفتن همچین قدرتی باید هیبرید باشه.راستی کوروت استینگری کدوم فراری حساب میشه با ۵۰۰ اسب از پوشراد و قیمت ۶۰ چوبی.در مورد این مقایسه احمقانه هم بگم که از اگزوزهای کوروت مشخصه کلی خفه کن سر راهش هست و قدرت به نزدیک ۶۲۰ اسب کاهش دادن.طرف داره از فضای داخلی بی نظیر کوروت ایراد میگیره و اون فضای لخت و بی کیفیت مکلارن رو جذاب نشون میده فقط صندلیهای کوروت به کل مجموعه داخل مکلارن مبارزه.خدا وکیلی داخل هر رو دو رو نگاه کنید.نکته بعدی مکلارن ۱۳۰ اسب قویتره چون کوروت حاضر قدرتش رو کاهش دادن تو عنگلیس.راستی رفیق تو پست دیمون ندیدمت
Scuderia Ferrari
۱۰ دی ۱۴۰۳یانکی جان
شما فکرشو بکن GM بتونه و فراری از انجامش ناتوان باشه !!!!
Nismo
۱۰ دی ۱۴۰۳چیزی که الان داریم داریم میبینم اینه که ناتوان مونده
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۰ دی ۱۴۰۳در حال حاضر انجین وی۸ تنفس طبیعی فراری کجاست.قبول داری جایگاهی که ۴۵۸ داشت رو هیچ کدوم از جایگزینهاش ندارن حتی sf90 هم در برابر ۴۵۸ جذاب نیست.شخثا برای من صوت ماشین بسیار مهم و با ارزشه وقتی شورولت نوا داشتم کلی هزینه و وقت گذاشتم که همزمان با تقویتش صدای خوبی از انجین ۶ نوا دربیارم که در آخر موفق شدم.
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۳یانکی …
برای راننده حرفهای که هردو رو تست کرد پنج ثانیه کافی بود
برای متعصب چشم بسته پنجاه سال هم کافی نیست
حالا بازم بگو فراری جرات نداره V8 اتمسفریک بسازه😄 در حالی که بازده همون V8 اتمسفریک ۱۵ سال قبل بیشتره
سوشیانت
۱۰ دی ۱۴۰۳پروفسور مازیار جان محض اطلاع موتور lt6 قوی ترین هشت سیلندر تنفس طبیعی جهان هست بله واقعا سخته آدم واقعیت رو ببینه😉
در ضمن همین کافی که این شورولت با موتور تنفس طبیعی صفرتاصد ۲.۶ میزنه در حالی که مک لارن با توربو ۲.۸ اینجاست که میبینیم توانایی شورولت از فراری و مک لارن بیشتره
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۳بله توانایی بیشترش ظرف پنج ثانیه مشخص شد😂
فان بی پایان
سوشیانت
۱۰ دی ۱۴۰۳معلومه اصن خوندن رو بلد نیستی! اینجا یک خودروی تنفس طبیعی با یه خودروی توئین توربو مقایسه شده کوروت z06 تو کلاس تنفس طبیعی ها حرف اول رو میزنه ولی مکلارن رقبای بهتر زیادی داره
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۳بهرحال توی سایت من جزء هواداراتم✋️
Nismo
۱۱ دی ۱۴۰۳مازیار: وقتی مجله انگلیسی باشه طبیعیه که بیاد از ماشین انگلیسی هم ظرف 5 ثانیه تعریف کنه
آرش
۱۰ دی ۱۴۰۳کوروت رو با فراری مقایسه میکنی عجب باباااا بی خیال 🤣🤣
Taha Ayoobi
۱۰ دی ۱۴۰۳دقیقا از همون جایی که از کابین کوروت ایراد گرفت فهمیدم مزخرف ترین مقاله عمرمو دارم میخونم.
کابین کوروت از همه رقباش قشنگ تره مخصوصا فرمون و اون ردیف دکمه ها، بعد از همون ایراد میگیره.
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۳((پس از پنج ثانیه رانندگی با مکلارن 750S، حتی بهترین ویژگیهای Z06 را هم فراموش خواهید کرد))
این یعنی جدا بودن کلاس
یعنی معنی واقعی ارتقاء
البته کسی هم انتظار نداره کوروت در حد مکلارن باشه
هیچ کس به جز همین چند نفر
(Ali(chevynova
۱۰ دی ۱۴۰۳مک لارنه که هیچ ولی رقیبش خاصه
این رقیب مکلارن قدمتش ۷۱ ساله
سال ۱۹۵۷ انژکتور داشته
سال ۱۹۵۳ اتاقش تماما فایبر بود
سال ۱۹۶۹ موتور ۵۸۰ اسب داشت
سال ۱۹۸۸ نمونه کالاوی کوروت بیش از ۴۰۰ کیلومتر سرعت ثبت کرده
و از همه مهم تر، ساخت امریکاست
پس انتخاب من رقیب قیمت مناسب و تولید انبوه مکلارنه
فقط انگلستان
۱۰ دی ۱۴۰۳کوروت برای کسی هستش که پول سوپرکارهای گرون قیمت رو نداشته باشه و با خود فریبی دلش رو خوش کنه بگه ما هم سوپرکار داریم.
Cehx
۱۰ دی ۱۴۰۳دقیقا کروت فقط برای اونایی هست که پول سوپرکار های گرون رو ندارن روی کاغذ اعداد و ارقام نجومی دارند و توی پیست هم نسبتا خوب عمل می کنن ولی در استفاده روزمره اصلا جالب نیستند این حرف هم از خودم نیست از جرمی کلارکسونه
بعدش اینجا بعضیا میان اسپم و ترول می کنن بهشون میگی نکن می گن خب تو نخون
اگه نمی خواید کسی بخونه چرا نظر میدید اول بفهمید نظر و دیدگاه یعنی چی بعدش بیاید اینجا ماشالا ماشالا کنید دیدگاه رو میگذارند تا دیده بشه تا اموزش بعدی خداحافظ
Taha Ayoobi
۱۰ دی ۱۴۰۳کوروت برای کساییه که عملکرد براشون مهمه نه قیمت و ادا.
جرمی کلارکسون هم کشته مرده آمریکا نیست که اینو گفته، یه انگلیسیه که از ماشینای کشورش بیشتر طرفداری میکنه در ضمن کوروت برای استفاده روزمره راحت تر از بقیه اس.
حمیدرضا
۱۲ دی ۱۴۰۳عملکردشم در برابر رقباش دیدیم اون از تایم پیستش اونم از شتابش
Mohammadreza
۱۰ دی ۱۴۰۳الان داشتن سوپر کار گرون قیمت خیلی افتخاره که یکی بخواد در این زمینه دچار خودفریبی بشه؟
یه ماشین باز حرفه ای و واقعی هیچوقت سراغ سوپر کارهای گرون قیمت نمیره.
حتی همین کوروت هم با رسیدن به محدوده قیمت ۱۵۰ هزار پوند داره اصالت های واقعی خودشو فراموش میکنه و کم کم وارد محدوده ماشین های نمایشی و ادایی میشه.
یه ماشین باز واقعی معمولاً یه ماشین با قیمت معقول میخره و ماشینش رو مودیفای میکنه.
یا اگه هم بخواد هزینه کنه سراغ ماشین هایی مثل رادیکال میره که مخصوص پیست و رانندگی واقعی هستن میره و نه این ماشین های ادایی.
سوپر کارهای گرون قیمت چیزی بیشتر از وسیله ای غیرکاربردی برای نشون دادن عقده افراد عقده ای نیستن.
فقط انگلستان
۱۰ دی ۱۴۰۳محمد رضا عزیز هر کسی یه سلیقه ای داره یکی شاسی بلند فول سایز دوست داره یکی خودرو اسپورت ارزان قیمت دوس داره و یکی مثل من خودرویی دوست دارم که از هر نظر ویژگی هاش خیلی بالا باشه و سلیقم این هست و ربطی به ادا و نمایش نداره
و اینکه خودروهایی مثل فراری یا بنتلی و … در کلاس خودشون نهایت یک خودرو هستن به قول دوستمون در لبه تکنولوژی و کیفیت هستن و اگه شما این هارو دوست نداری میتونی بری سراغ خودروهای رده پایین تر و از زبان همه ماشین بازها حرف نزنی.
Nismo
۱۰ دی ۱۴۰۳کوروت>>>>> فراری ، لامبو، پورشه، مکلارن، آئودی
nima.jdm
۱۰ دی ۱۴۰۳رینگای فیبر کربن کوروت🤤
HamiD
۱۰ دی ۱۴۰۳خب ؛ باید هم همین باشه.
طبق حدس ها حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار هزینه توسعه ۷۲۰ اس شده ؛ و حداقل ۶.۸ میلیارد دلار هزینه توسعه کوروت سی ۸. ( ۷۵۰ اس آنچنان هزینه توسعه ای نداشته )
پس تولید انبوه بودن این ماشین رو به رخ نکشید؛ در ضمن ۷۵۰ اس هم تولید انبوه هست ؛ با این تفاوت که کسانی که خواب مالکیت یه کوروت رو میبینن اونقدری ( حتی توی خوابشون ) پول ندارن که بتونن مالکیت یه ۷۵۰ اس رو تصور کنن.
R@min
۱۰ دی ۱۴۰۳تمامی مک لارن های تا قبل از W1 در واقع یک ماشین هستن که در هر مدل بهبودهای فنی داده شده. هزینه توسعه هر مک لارن هم پلکانی بوده که از مدل MP4 با بودجه تقریبی 200 میلیونی شروع شد و در 650 و 720 هم سرمایه گذاری شد و به 1 میلیارد نزدیک شد. چرا به نسبت برندهای دیگه ارزون تر بود بخاطر اینکه موتور توسط ریکاردو ساخته شد و شاسی هم در اتریش توسط برند carbon tech تولید می شد. در بخش توسعه هم چند پروتوتایپ آزمایشی ساخته شده که در واقع ورژن های تغییر یافته ای از فراری 360 بودن تا تیم مهندسی مک لارن با زیر و بم ساخت یک سوپراسپرت جاده ای آشنا بشن (مک لارن یک تیم موتوراسپرت بود و تجربه ای در ساخت خودرو نداشت الانم اوضاع در قیاس با فراری و پورشه تفاوت چندانی نکرده چه دربخش مارکتینگ چه پشتیبانی و خدمات و مهندسی). کوروت نسل هشت محصولی هست که از صفر مطلق توسعه داده شد در تمام بخش ها و در واقع مدرن ترین سوپراسپرت بین تمام محصولات بازاره که همشون ارتقاهایی از سلف های یک یا دو قبلشون هستن که موتورها و شاسی توسط خود جی ام توسعه داده شد و کارخونه تولید کوروت هم به طور کامل برای ساخت این نسل تغییر کرد (این هزینه میلیاردی صرفا بخاطر توسعه خود محصول نیست) که حاصل یک دهه کار بود و به قیمت به درخت بستن نسل 7 تمام شد (تکرار سناریو تولید فراری 360). 750 هم همون 720 هست که با یه تیون افترمارکتی هم توسط تیونرها هم قابل ساخت بود، ایده هم اشتباه نیست 720 محصول کم نقصی بود که با توجه به محدود کردن محصولات احتراقی و صرفا با یه اسم جدید و تغییرات جزیی به حیاتش ادامه داده تا ببینیم در آینده چی پیش میاد. تریم Z06 هم مثل 750 تولید محدوده و به فروش سالی 3 یا 4 هزارتا انبوه سازی نمیگن. پس دیدگاهت کاملا غلطه.
در باب قیمت گذاری هم کسی که 150k به Z06 میده خرید یه پورشه، فراری یا مک لارن با دو برابر قیمت براش مشکلی نداره اینا همشون از لحاظ قیمتی سوپراسپرت های میان رده به حساب میان بحث سر علاقه شخصی و پشتیبانی سازنده هست کسی که تو آمریکا کوروت میخره به این دید می بینه که بیش از هفت هزار نمایندگی جی ام هست یا کسی که تو آلمان پورشه میخره بیش از هفتصد نمایندگی پورشه هست و هر جا ماشینش خراب شد در کمترین زمان به راحتی سرویس میشه مثل دیدگاه پوچ و احمقانه من نوعی فکر نمی کنه که هر کی فراری یا مک لارن میلیاردره و هر کی کوروت داره از قشر بدبخت بیچارس و تو خوابشم مک لارن نمی بینه. حالا یه عده یا صفرهای این ارقام نمی تونن شمارش کنن یا فکر می کنن 150k دلار آمریکا اندازه خرید یه تیبا 2 ارزش داره. البته که مطمئنن می دونن و صرفا خزعبلاتی برای درست کردن برتری هست.
در کل بهتره این دیدگاه های سطحی همه بزاریم کنار راجب هر چیزی که مورد علاقمونه داستان و لیگ درست نکنیم خیلی وقته همه اینا تموم شده.
دانیال_Surrey،England
۱۱ دی ۱۴۰۳__در واقع ورژن های تغییر یافته ای از فراری 360 بودن تا تیم مهندسی مک لارن با زیر و بم ساخت یک سوپراسپرت جاده ای آشنا بشن__
..
عجب!!
مک لارنی که خودش شرکت مشاوره مهندسی حرفه ای بوده و به مرسدس و فورد و دوج و…کمک کرده تو ساخت سوپر کار،با زیر و بم ساخت سوپر اسپرت آشنا بشه،اونم با اون سابقه ی درخشان تو موتور اسپرت؟!
..
..
قضیه خرید 360 هم ربطی به بنچمارک و این حرفا نداشت چون مک لارن شاسی آلتیما هم خریداری کرد برای تست های متفاوت که به کل با قضیه کوروت و روند توسعش فرق داره،و خود مجموعه کوروت اعتراف به این موضوع کردن.
مک لارن mp4 هیچ شباهتی به 360 نداشت در مجموع بر خلاف کوروت که خیلی سعی کرده فراری باشه.
این موضوع خیلی قدیمیه و قبل خودت بحثشو کرده بودیم اون زمان شما نبودی.
..
اینم که میگی تمامی مک لارنا یکی هستن باز عجیبه.
مثلا آرتورا با 720 یکیه؟
در کنار این هم لامبورگینی سالها همین سیاست رو داشته و شرکت های زیادی همین روند رو دارن.
فراری هم کم و بیش چند سالیه همین روند رو داره با اینکه دستش باز تره.
پس کاره عجیبی نمیکنه مک لارن و با توجه به سابقه 15 ساله،از تنوع کافی برخورداره.
R@min
۱۱ دی ۱۴۰۳مک لارن ها، کوروت، فورد جی تی، مرسدس و لامبوها همگی بنچمارکشون مدل های فراری بوده، چه خوشمون بیاد یا نیاد فراری تو این کلاس از همه بهتره.
قضیه پایه یکسان هم انتقادی بهش نیست سیاست همه برندها هست برای کاهش هزینه و سود. آرتورا هم پایه متفاوتی نداره.
روند ساخت و توسعه یه ماشین ربطی به مشاوره دادن نداره نیازمند تجربه هست، برای چی فراری خریده بودن باهاش دور دور کنن ؟؟ کوروت برای چی خریده ؟؟ یا بقیه. فقط کوروت خار داره اینا که با افتخارم گفتن ما فراری خریدیم محصول چند برابر بهترم ساختن تو جاده و مسابقات یه قطار افتخار اوردن پس مشخصا مثل همه بحثاتون صرفا کل کلی طرفداری بوده.
تو هر کلاسی همینه ماشین برتر بنچمارکه همین فراری و پورشه تسلا بردن تو کارخونشون ببینن زیر و بمش چیه اینا مگه بقول شما خدایان و لیگ دیگه نیستن چرا تسلا بردن تو کارخونشون ؟؟ از واقعیت فرار نکنیم.
دانیال_Surrey،England
۱۱ دی ۱۴۰۳محض اطلاع شما فراری هم از مک لارن سنا و آرتورا استفاده کرده،حالا برای چی نه من میدونم و نه شما.((یه سرچ انگلیسی بکنید تصاویر و اخبارش میاد))
R@min
۱۱ دی ۱۴۰۳موضوع بالا بردن یه برند نیست، بحث سر تجربه هست. خب الان این کجاش بده ؟؟ برای مقایسه با sf xx بود خیلی سادس.
الان بخوای یه مقاله بنویسی تو هر موضوعی میری رفرنس بقیه می بینی این مشکلی داره ؟؟
Scuderia Ferrari
۱۰ دی ۱۴۰۳چه دورانی داشت فراری با V8 های تنفس طبیعی
F430 اسکودریا و ۴۵۸ اسپشیاله جاودانه شدن
اینجا هم مکلارن رو ترجیح میدم ولی از انجین کوروت نمیشه گذشت که یادآور عصر طلایی فراری هست
وی
۱۱ دی ۱۴۰۳تفاوت کوروت با 458 اسپشیاله اینه که اسپشیاله اون زمان نه تنها یه سوپراسپرت سطح بالا بود (تو درگ با اونتادور که نهایت سوپر اسپرت ها بود رقابت میکرد تو پیست هم که اونتادور در حدش نبود اصلا ) بلکه طراحی خارق العاده و اصالت هم داشت
کرورت بازهم به عنوان تلاش امریکایی ها برای الگو برداری از فراری و ساخت سوپر اسپرت واقعی خوبه (بهترین سوپراسپرت تاریخشونه)
ولی همون طور که دیدیم حریف سوپراسپرت های سطح بالا مثل 750s و روولتو نیست
یعنی با اینکه مشخصاتش از اسپشیاله بهتره رو کاغذ ولی به نسبت سال ساخت و جایگاهش در بین رقبای همسن خیلی از اسپشیاله پایین تر قرار میگیره ( نسبت قدرت به حجم و حداکثر دور مجاز موتورشم پایین تر از اسپشیالس)
اصالت رو هم وقتی میگن که سبک خودتو اجرا کنی و توش موفق باشی نه کپی
سوشیانت
۱۱ دی ۱۴۰۳الان کجا گفته کپی؟
Taha Ayoobi
۱۱ دی ۱۴۰۳بابا اینا دیگه دارن شر و ور میبافن.
Z06 اصلا رقیب اینا نیست، ZR1 که بیاد داستان معلوم میشه.
حمیدرضا
۱۲ دی ۱۴۰۳ی زمانی میگفتین zo6 بیاد این میکنه اون میکنه دیدین خبری نیست حالا دیگه متوسل به zr1 شدین بیاد با ماشین ۳۰۰ اسب ضعیفتر از خودش رقابت کنه😁 پیش خودتون میگفتین zr1 میاد پرونده sf90 رو میبنده دیدین ازین خبرا نیست برای sf90 هم منتظر زورو هستین بیاد البته تا اون موقع جانشین sf90 اومده 😁
Elmiraj
۱۰ دی ۱۴۰۳اوج مهندس کوروت اونجاست که در اون بازه قیمتی هیچ رقیبی به گرد پاشم نمیرسه….
و وقتی کوروت با رقبای بسیار گرانتر از خود مقایسه میشه نشان از این داره که اون رقیب ارزش قیمت اعلامی را اصلا نداره .
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۳اگه نتیجه مقایسه ارزون با گرون برابر باشه بله اون گرون ارزش قیمتش رو نداره البته این فقط از لحاظ عملکرد هست نه مسائل کیفی و برندینگ و اینها
اما وقتی گرون بهتر هست دیگه این حرف وارد نیست
حالا ممکنه کسی بگه که مثلا چهار ثانیه ارزش صد هزار دلار رو نداره و ممکنه کسی بگه داره چون هزینه لبه تکنولوژی بالاست
اما در هر صورت کسی به برنده نمیگه امکاناتت بیشتر بود
Amir Machine
۱۰ دی ۱۴۰۳کوروت Z06 قیمت پایه 114 هزار دلار
مکلارن 750S قیمت پایه 318 هزار دلار
امیدوارم دوستان متلک انداز درکی از 200 هزار دلار اختلاف قیمت داشته باشن…
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۳امیرجان خوشبختانه اگه یک مورد در دنیا نیازی به تفهیم نداشته باشه اون مورد مالی هست
اما این بقول شما متلک اندازی از یه جایی آب میخوره که همه میدونیم کجاست
Amir Machine
۱۰ دی ۱۴۰۳درست میگی شما ولی همینجا رو ببین چه کسی اول بحث کوروت مناطق محروم رو شروع کرد
آمریکایی فنهای سایت متعصبن، بیمنطقن، قبول، ولی طرف مقابل هم همچین پاک و منزه نیست…
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۳قبول دارم یکطرفه نیست
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۳قابلیت فوقالعاده Z06 ارائه این پرفورمنس در قالب یک خودروی روزمره هست دستکم روزمرهتر از رقبا. اما متاسفانه فضای بوجود اومده از طرف کسانی که میشناسیم باعث میشه این مسئله و کلا جهش بزرگ کوروت در ابن نسل تو گفتگوها کاملا به حاشیه بره
Amir Machine
۱۰ دی ۱۴۰۳فضای بوجود اومده از طرف کسانی که میشناسیم باعث شده یکی از کاربرهای قدیمی سایت همچین حرف خندهداری بزنه؟!
«فکر نمیکنم شکست خوردن از فیس لیفت 720 و مک لارنی که درگیری مشکلات مالی بوده،چندان افتخار داشته باشه!»
من که فکر نمیکنم، این حرفا از تعصبی از جنس تعصب همون کسایی که میشناسیم میاد
دانیال_Surrey،England
۱۰ دی ۱۴۰۳دوران گفتار __بازی های قیمتی__ خیلی وقته تموم شده.
یه زمانی 720s رقبای به قول شما چند 100 هزار دلار گران تر از خودش رو شکست میداد.
دیگه فکر نمیکنم شکست خوردن از فیس لیفت 720 و مک لارنی که درگیری مشکلات مالی بوده،چندان افتخار داشته باشه!
اینم بماند که گران قیمتتون هم دیدیم.((فورد موستانگ gtd))
Amir Machine
۱۰ دی ۱۴۰۳موستانگ که کلاً بحثش جداس، از اول هم پافشاری و سرمایهگذاری فورد رو این ماشین برای نوربرگرینگ اشتباه بود، از یه ماسل کار هر کاری هم کنی ماشین پیست تمام عیار درنمیاد
در مورد کوروت هم اگه از دید شماها اینکه یه ماشین 200 هزار دلار ارزونتر، بدون شاسی فیبر کربنی و بدون توربوشارژر از شرکتی که تخصصش فقط سوپراسپرت ساختن نیست و از کراساوور سه سیلندر گرفته تا وانت هوی دیوتی هم تولید میکنه، از یک سوپرکار 300 – 400 هزار دلاری ضعیفتر و کمهیجانتر باشه، مایه سرکوفت و تمسخره، بهتره که بحث رو همینجا پایان بدیم چون با این طرز تفکر راه به جایی نمیبریم
Benz gle
۱۰ دی ۱۴۰۳مک لارن 750s عشق
제네시스
۱۰ دی ۱۴۰۳کار به فنی ندارم ، ولی کوروت خوشکلتره
Cehx
۱۰ دی ۱۴۰۳فقط می تونم بگم همه چی اعداد و ارقام روی کاغذ و تایم پیست نیست البته کسی که این ماشین هارو میگیره همینا براش مهمن ولی اول از همه اینا ماشین هایی پیست محور هستند که تبدیل به ماشین شهری شدند پس باید هر دو طرف رو دارا باشند
Siyavash
۱۰ دی ۱۴۰۳در این که مکلارن برنده این مقایسه هیت شکی نیس..ولی هرجور حساب کنیم کوروت ۱کلاس پاینتر هست و به نظرم باید با مکلارن 570s یا lt600 مقایسه بشه تا هم یکم از نظر قدرت نزدیک باشن البته کوروت قدرتش بیشتر از از اون دوتا ولی گشتاور کمتری داره و وزنشم خیلی باز بیشتر حتی بازم قیمتش کمتره ولی بازم تا حدودی میشه مقایسه بشن ..نه این که با 750 بیان مقایسه کنن..
JDM سابق
۱۰ دی ۱۴۰۳Z06 کلا رقیبی برای سری ۷۰۰ نیست
جی ام روی این ماشین بخاطر ایجاد رفاه و آپشن های سواری و مود های رانندگی مختلف هیچ موقع از حداکثر پتانسیل پرفورمنس این مدل استفاده نکرده حتی توی ZR1 هم به حد نهایی خودش نرسیده ولی با این حال فوق العاده قدرتمند ظاهر شده با قیمتی بسیار مناسب یه ماشین همه کاره سوار میشی
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۳این شد یه حرف منطقی
مهدی
۱۰ دی ۱۴۰۳داهمیشه گفتم فراری تافته جدابافته صنعت خودرو هست الکی اون رو وارد هر مقایسه ای نکنید. خودروی خوب فراتر از اعداد و ارقام هست و توی متن هم اشاره شده که برای راننده حرفه ای چند ثانیه کافی هست تا متوجه تفاوت مکلارن و کوروت بشه
Nismo
۱۱ دی ۱۴۰۳چرا تافتهی جدا بافته است؟ غیر از برندینگ بهتر هیچ چیزی بالاتر از کوروت نداره
کوروت از تمام سوپراسپرتهای اروپایی ویژگی های بیشتری داره اما تا وقتی تعصب داشته باشیم نمیتونیم ببینیم
مهدی
۱۱ دی ۱۴۰۳تمام ماجرا کیفیت و لذت بیشتر سواری. اینکه راننده حرفه ای میگه ۴۵۸ قدیسه بود که فقط به خاطر گرفتن توان مخصوص از حجم موتور نیست!
همایون
۱۰ دی ۱۴۰۳یعنی ۷۵۰ از ۷۶۵ هم کیفیت رانندگی بهتری داره؟
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۳احتمالا بله
چون چند سال تکنولوژی جدیدتر مهمتر از چند اسب قدرت بیشتره
ALI
۱۰ دی ۱۴۰۳مکلارن دنیای دیگه ای ساخته
فیلمای pov داخل پیست نگاه کنید
واقعا هندلینگ خاص و عجیبی داره همراه نرمی یه سدان لوکس
Sajad
۱۱ دی ۱۴۰۳توی این مقایسه ها مکلارن یه چیز دیگست با وجود قیمت بسیار کمتر کوروت