از نخستین بار که شرکت انگلیسی مکلارن مدل افسانهای P1 را با پیشرانه هیبریدی معرفی کرد تقریبا یک دهه میگذرد اما ذرهای از جذبه این خودرو کم نشده است. جالب اینجاست که تقاضا برای پکیجهای بهبود این خودرو نیز افت نکرده است. شرکت «لانزانتی»یکی از ارائهدهندگان این پکیجها است. این شرکت پس از آنکه بستههایی را برای P1 براساس F1 GTR به نامهای P1 GTR-18 و P1 GT رونمایی کرد، به توسعهدهنده خودروهای مکلارن شناخته میشوند. حال این شرکت یک پکیج جدید دیگر را برای مشتریان مکلارن آماده کرده است.
لانزانتی از المانهای ایمنی و ظاهری F1 GTR-01R که برنده لمان نیز بوده است، برای طراحی پکیج جدید P1 استفاده کرده است. قلب این خودرو متعلق به همان P1 استانداردی است که مکلارن معرفی کرده است اما بیرون آن، ترکیبی از المانهای طراحی GTR را با قطعاتی برای عملکرد بالا ترکیب کرده است. کابین این خودرو نیز شاهد تغییراتی بوده تا بیشازپیش آن را منحصربهفرد کند.
نخستین قدم برای ایجا این تغییرات، دمونتاژ کردن مکلارن P1 در کارگاه لانزانتی در پیترسفیلد بوده است؛ تا جایی که فقط شاسی اصلی فیبرکربنی آن باقی بماند. تیم متخصص سپس به جایگذاری فنربندی تقویتشده با نسبت میرایی بالاتر اقدام کردند تا خودرو توان فشار آیرودینامیکی بالاتری را داشته باشد. این فشار بالاتر ناشی از بهبودهای آیرودینامیکی زیر است: بخش پشتی بازنگریشده بدنه، اسپلیتر جدید جلو و بالچه بزرگ عقب از مدل P1 GTR.
یکی از خریداران برای مدل P1 HDK 002 خواستار بهبود موتور V8 مکلارن خود نیز بوده است. لانزانتی نیز به سراغ کمپانی مشهور «کازورث» رفت و درنتیجه این همکاری، حجم موتور از ۳.۸ به ۴ لیتر افزایش یافت و قدرت خروجی خودروی مالک به ۱۰۰۰ اسب بخار انگلیسی رسید. این یعنی ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به مدل عادی P1. براساس ادعای لانزانتی، گشتاور خودروی یادشده نیز برای پاسخوگویی بهتر، حال بهشکلی خطیتر دردسترس راننده قرار خواهد گرفت.
این شرکت بهعنوان بهبوددهنده P1 و با الهامگیری از F1 HDK، از برخی المانهای ویژه آن خودرو در P1 نیز استفاده کرده است؛ برای نمونه به محافظ موتور از جنس طلا، آینه بغلهای نسخه P1 GTR و کالیپرهای طلایی ویژه با حروفچینی قرمز میتوان اشاره کرد. این شرکت برای هرچه ممتازکردن مکلارن مالک، آن را به سیستم اگزوز سرامیکی، نماد جدید روی در کاپوت، نماد P1 HDK و چرخهای فیبرکربنی نیز مجهز کرده است.
در درون این ابرخودرو پدالهای تعویضدنده به رنگ سیاه براق، ریزهکاریها از جنس فیبرکربن، زیرسری با نشان HDK، پلاک رانندگی مخصوص، پدالهای جدید و صندلیهای دیتونا (که یادآورد F1 HDK هستند) بیشازپیش خودنمایی میکنند. همانند تمام نخسههای بهبودیافته P1، متخصصان دکمه اطلاعات IRIS را با لوگوی لانزانتی تعویض کرده است.
نخستین خودروی این مجموعه سال گذشته در جریان گردهمایی «پبل بیچ» معرفی شد. نمونه دوم هم پیش از دریافت بهبودهای موتوری کازورث در فستیوال سرعت گودوود ظاهر شد. نمونه سوم نیز هماکنون تحت توسعه قرار دارد و تا تابستان آینده آماده میشود.
BMW
۱۵ اسفند ۱۴۰۰مکلارن به این میگن . هر روز داره بهتر میشه
DNA
۱۵ اسفند ۱۴۰۰کارشون خیلی سخته چیو میخان جایگزین P1 بکنن
Humer
۱۵ اسفند ۱۴۰۰Wow
مازیار
۱۵ اسفند ۱۴۰۰با اینکه معتقدم P1 بهترین محصول و آغاز زبان طراحی جدید این کمپانی هست، حدس میزنم جانشینش از اینم بهتر باشه
Yasin
۱۵ اسفند ۱۴۰۰یادش بخیر چه رقابتی با لافراری و 918 داشت…
BENZ
۱۵ اسفند ۱۴۰۰مکلارن شرکت عالی و باکیفیت
Asghar
۱۵ اسفند ۱۴۰۰خدایی بعضی از ماشین ها رو نباید دست زد به استوکشون. مثلا صنف سوپر اسپرت ها. فکر کن مثلا بردارن پورشه ۹۱۸ رو موتورش رو تیون کنن. اصلا جالب نیست :)
MC20
۱۶ اسفند ۱۴۰۰به امید معرفی جانشینی شایسته برای این هیولا و نیز لافراری و 918 … لقب سه تفنگدار برازنده این سه ابر خودرو هست … سه هایپر کار قدیمی و لوتی که هرچند الان از بد روزگار سوپر کار شدن اما زمانی هایپر بودن که هایپرکار بودن مد نبود … در مورد p1 فقط می تونم بگم : like a beast … هیولایی رام نشدنی با روح ناآرام که توانایی های بهترین رانندگان متهور و بی باک رو تا انتهای مرزهای منطق به سخره می گیره و اونها رو تا لبه های خطر به چالش میکشه … it goes to the edge