مک لارن

درگ جالب مک‌لارن 570GT با کاترهام 620R

در مسابقات درگی که هرروز و هرروز در جاهای مختلف تماشا می‌کنیم، به‌ندرت می‌توانیم یک کاترهام را ببینیم زیرا این خودروی اسپرت سبک‌وزن به‌گونه‌ای طراحی شده است که پیچ‌های سخت در پیست‌های مسابقه را مغلوب کند و در انجام این مأموریت، 620R رقبای بسیار کمی دارد. این ماشین با تنها ۶۱۰ کیلوگرم وزن و لاستیک‌های چسبنده، مثل یک خودروی مسابقه‌ای به جاده می‌چسبد. علاوه بر این، پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ 620R با تولید ۳۱۰ اسب بخار قدرت، نسبت قدرت به وزنی در حد سوپرکارها را ایجاد می‌کند.

بنابراین، کاترهام 620R در پیست‌ها یک جانور فوق‌العاده توانمند است. بااین‌حال، این اسپرت سبک و قدرتمند بریتانیایی در اینجا برای انجام مسابقهٔ درگ به میدان آمده و حریف آن‌هم مک‌لارن 570GT است. این خودرو هرچند محصول پایهٔ مک‌لارن محسوب می‌شود اما با برخورداری از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربویی که ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، سوپرکار فوق‌العاده توانمندی است. در این جدال، مک‌لارن در قدرت از برتری قابل‌توجهی برخوردار است اما از سوی دیگر، کاترهام خودروی لُختی است که حتی سقف هم ندارد درحالی‌که 570GT یک سوپرکار گرند تورینگ با ویژگی‌های رفاهی در داخل است. به همین دلیل، مک‌لارن ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد که هرچند در دنیای سوپرکارها وزن چندان زیادی محسوب نمی‌شود اما مطمئناً در مقایسه با کاترهام بسیار سنگین‌تر است.

در این رقابت، دو خودرو در مسابقات درگ ایستاده و رولینگ، به‌طور شگفت‌انگیزی به هم نزدیک هستند و اختلاف واقعاً به خاطر راننده‌ها است. البته کاترهام از سیستم‌های کمک‌راننده مثل لانچ کنترل و همین‌طور ترمز ABS بی‌بهره است و به همین دلیل 570GT در آزمایش صفر تا صد تا صفر به برتری می‌رسد. البته حتی در این آزمایش هم اگر یک رانندهٔ حرفه‌ای‌تر پشت فرمان 620R قرار می‌گرفت احتمال تغییر در عملکرد خودرو وجود داشت.

در ویدئوهای درگ به‌ندرت آزمایش گوزن می‌بینم اما در اینجا می‌توانیم شاهد این رقابت هم بین دو خودروی بریتانیایی باشیم. همان‌طور که انتظار می‌رود، این جایی است که کاترهام با وزن کم و لاستیک‌های چسبندهٔ خود می‌درخشد. 620R در این آزمایش بدون ضربه زدن به مخروط‌ها می‌تواند به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در اینجا 570GT هم به‌خوبی تغییر خط می‌دهد اما بااین‌حال حداکثر با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند این آزمایش را بدون نقص انجام دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. عاشق پدال

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (254 ديدگاه)

    عجب درگی.
    عاشق این کترهامم. کیف و ساکهای چرمی قهوه ایی دور ماشین بچینی مثل این دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی عینک سیاه و یه کلاه چرمی بزاری گاز بدی تو خیابونا

    فرشای به المان دست یکیه. قدیما یادتونه تو تلویزیون یکی رو میاوردن هی میگفتن طرف فقیر بوده الان کلی کارگاه فرش بافی داره و به المان صادر میکنه؟ اقا همش پوششه. برا یکی دیگه هست در اصل. اما اینو اورده بودن تو تلویزیون . من میدونم کیه.

  2. محمد امین

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    اصلا فکر نمیکردم سرعت کاترهام آنقدر خوب باشه، از این ماشین های فان خیلی خو ب هست ، و مکلان 570 هم نظر شخصی ام هست که نسبت به سری ۶۰۰ و ۷۰۰ زیباتر هست
    راستی مسابقات gt امسال خیلی خوبه ، مخصوصا برای فراری فن ها ، واقعا 488 gt3 evo بهترین ماشین gt3 فعلی هست ، عملکردش هرساله درخشان تر میشه ، فکر می‌کنم امسال هم بیشتر از ۶۰ درصد مسابقات رو برره البته هر چیزی ممکنه

    1. جناب ایکس

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      این ترک توی ها (track toy) یا یه جورایی میشه گفت اسباب بازی پیستی، خیلی سبکن و شتاب اولیه و هندلینگ خیلی خوبی دارن ولی اگه 800 متر بود درگ مکی میبرد. به شخصه بین ترک توی ها از آریل اتم 500 وی 8 خوشم میاد و بی ای سی مونو. عالین این دو تا

    2. SF90 STRADALE

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      FIA مسابقات اتومبیلرانی زیادی برگزار میکنه و کلاس GT3 از هیجان بالایی برخوردار هست چون برندهای بزرگی حضور دارن در این کلاس
      فراری هم چند کلاس مسابقه ای تخصصی داره که مهم ترینش ” فراری چلنج ” هست که اونم جذابیت های خاص خودشو داره
      ضمناً جدیدترین اخبار درباره جانشین LaFerrari بزرگ هم جالب توجه هست
      اگزوز مرکزی مثل ۲۹۶GTB و احتمالاً قدرت ۱۲۰۰ اسب بخاری که مستقیم بره به جنگ والکری و AMG ONE

      1. محمد امین

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        هرلییی،۱۲۰۰ اسب فراری میرزه رو یک‌میلیون اسب تسلا و ….، البته بنظرم بیشتر قدرت داشته باشه، چون میگفتن 296 هم ۷۰۰ تا داره ، یهو شد ۸۳۰ تا 😬

      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        رقابت جذابی شده، اسپیدتیل و والکری و amg one از طرفی هم جانشین لافراری و ۹۱۸ قراره بیان ، واقعا جذابه ، ایکاش جانشین لافراری هم یه ماشین فرمول یک باشه مثل والکری و amg one

        1. Amin

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          فرق فراری با رقیب اینه که از پلتفرم یه ماشین جاده ای پرفورمنس یه ماشین پیست رو بیرون میکشه، اگر شبیه به لمانس یا فرمول یک باشه، ابهت فراری رو خدشه دار میکنه

    3. Reza Waffen SS

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      ۵۷۰ GT

  3. مهدی

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    با ورود برقی ها که اسب و گشتاور رو توی گونی به مقدار زیاد ارائه میدن قائدتا اسپرت سازهای سنتی کار سخت تری دارن که تایم نزدیک برقی ها ارائه بدن…. برای همین احتمالا جانشین لافراری قویتر از ۱۲۰۰ هم می‌تونه باشه

  4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    انتظار همچین چیزیو از کاترهام نداشتم ولی فکر کنم لذت رانندگی کردن باهاش از خیلی هایپرکارها هم بیشتر باشه

    1. PHILIPP

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      فقط با کلاه
      وگرنه هوا اجازه نمیده که چشمات رو باز نگه داری

  5. مهردادکمال

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    کاترهام افتضاحه ادم رو شبیه احمق ها میکنه من پراید رو به این ترجیح میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا