تیم سفارشی ساز MSO مک لارن از خودروی 750S با طرح بدنه خاص و رنگارنگ رونمایی کرد. این طرح به افتخار سه پیروزی شاخص مک لارن در مسابقات خودرویی معرفی شده است.
برخی خودروهای مسابقهای به خاطر پوشش بدنه خاص خود مشهور شدهاند و خودروسازان نیز از ترکیب رنگی آنها در مدلهای تولیدی استفاده میکنند. برای مثال میتوانیم رنگ آبی گلف فورد GT یا رنگ روتمنز پورشه ۹۱۱ داکار را نام ببریم که بسیار زیبا و جذاب هستند. مک لارن نیز میراث درخشانی در موتور اسپرت بر جای گذاشته و تاکنون خودروهای سفارشی زیادی با طرحهای بدنه برگرفته از موتور اسپرت معرفی شدهاند. این بار بریتانیاییها بجای یک رنگ از سه رنگ پیروز در مسابقات برای خودروی سفارشی 750S استفاده کردهاند.
شما را با خودروی جدید MSO که با نام 750S با طرح ۳-۷-۵۹ شناخته میشود آشنا میکنیم. اعداد ۳-۷-۵۹ از خودروهای پیروز مک لارن در مسابقات مختلف گرفته شدهاند. این خودروها و رانندگان آنها عبارتاند از خودروی شماره ۳ جانی رادرفورد M16D پیروز در مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰، خودروی شماره ۷ آلن پروست MP4/2 پیروز گرندپری فرمول یک 1984 و خودروی شماره ۵۹ یانیک دالماس F1 GTR پیروز مسابقات لمان 1995. از این سه موفقیت شاخص مک لارن به عنوان تاج سه گانه نام برده میشود.
بخش سفارشی ساز مک لارن میگوید برای رنگآمیزی بدنه 750S حدود ۱۲۰۰ ساعت زمان لازم است. بخش جلوی سوپر اسپرت مک لارن از رنگ سفید و قرمز خودروی فرمول یک سال ۱۹۸۴ الهام گرفته و عدد بزرگ ۷ نیز روی کاپوت خودنمایی میکند. در بخش عقب نیز رنگ زرد خودروی پیروز مسابقات ایندی ۵۰۰ وجود دارد و عناصر آبی رنگ نیز در گوشه سمت راست و عقب خودرو وجود دارند. کنارههای 750S نیز پذیرای رنگ خاکستری F1 GTR پیروز لمان شدهاند. به این موارد باید الگوی شطرنجی بدنه را نیز افزود. از دیگر جزئیات مک لارن 750S شرکت MSO میتوان به کالیپرهای ترمز با سه رنگ قرمز، آبی و طلایی اشاره کرد. همچنین سه کد QR وجود دارد که با اسکن آنها اطلاعات جذابی درباره خودروهای پیروز مک لارن در مسابقات ارائه میشود. یکی دیگر از ویژگیهای هوشمندانه بکار رفته در 750S استفاده از ورق نقرهای برای لوگوی تاج سه گانه در هر درب است. ظاهر این لوگو به گونهای است که حس و حال پیروزی در رقابت و اعتبار و سن و سال آن را نشان دهد.
زمانی که وارد کابین شوید لوگوی تاج سه گانه با دوخت نارنجی را روی صندلیهای کربنی خواهید دید. همین نشان در استراحت گاه دست مرکزی نیز وجود دارد. ردپای پوشش متمایز بدنه را میتوان روی صندلیها نیز دید. MSO همچنین از تریم ویژهای روی فرمان و پدال شیفترها استفاده کرده و الگوی قرمز و سفید خودروی فرمول یک این شرکت در پدالها دیده میشود. نکته جذاب دیگر درباره 750S پلاک تزئینی روی درب خودروست که از بدنه فیبر کربنی همان خودروی فرمول یک پیروز گرندپری ۱۹۸۴ ساخته میشود. بدنه این خودرو با دست رنگآمیزی شده و متریال بکار رفته در آن قیمت بالایی دارند و به بهای پایه ۳۳۰ هزار دلاری مک لارن 750S افزوده میشوند. در حقیقت یکی از مسئولان این برند قیمت خودرو را حدود ۷۰۰ هزار دلار اعلام کرده است. شایان ذکر است تنها ۶ دستگاه از 750S طرح ۳-۷-۵۹ تولید خواهد شد و تمامی آنها قبلاً به فروش رسیدهاند.
مهدی
۲۴ آبان ۱۴۰۲سوپر سوپر اسپرت ……….
اینو مکیو ( سلطان مک لارن ) باید در گوشه اطاق پذیرایی بزاری هر روز صبج با دیدنش حالت جا بیاد باهاش یه چای و رولت بخوری بعد بری ورزش ….
مازیار
۲۴ آبان ۱۴۰۲جلوش لبخند جوکر شده
Enzo Ferrari 2008
۲۴ آبان ۱۴۰۲اگه آدم بود تتلو میشد
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۲تتلو خودش ۱۸چرخ پاکستانیه !
این مکلارنِ ، سحر قریشیشونِ !
چشم من که فعلاً برقِ درخششِ فونیکس گرفتَتَم ، به سختی جاییرو میبینم !
دعاگوم باشید لطفاً خاهشاً عاجزاً اِلتماساً بَرَکاتاً !!!
Mercedes
۲۴ آبان ۱۴۰۲رنگ آمیزی های این مدلی رو خیلی دوست دارم
کلا هرچیزی باعث خلاقیت بشه رو دوست دارم
چه بسا مکلارن هم باشه ❤️
۴ برند مورد علاقم تو صنعت خودرو:
BMW
Mercedes
McLaren
Lamborghini
amir
۲۴ آبان ۱۴۰۲یاده اون لیوری بود لیبل بود چی بود توی بازی های ریسینگ نمیوفتید؟
دانیال_Surrey،England
۲۴ آبان ۱۴۰۲اینم اون سوپرایز به قول خودشون نفس گیر!!
به نظرم مدیر رسانه ایی مک لارن مشکل روحی خاصی داشته.
فقط انگلستان
۲۴ آبان ۱۴۰۲من که منتظر یه طوفان سهمگین و نابود کننده از مکلارن بودم که بیاد امثال روئلتو رو با خودش ببره.
دانیال_Surrey،England
۲۴ آبان ۱۴۰۲فعلا مک لارن درگیر آرتورا و بعدش رسوندن 750 به خط تولیده.
کلا از این آرتورا مک لارن بد ضربه خورد و کلی مشکلات مختلف داشت.
این دوتا مشکل حل بشه،تنها نمونه ی جدیدی که تولید بشه همین جانشین پی1 خواهد بود و مگر اینکه باز بخوان نمونه هایی مثل سولوس و از این دست تولید کنن.
مک لارن هیچ ماشینی برای رقابت با روئلتو نخواهد ساخت،حداقل تا چند سال بعد از معرفی جانشین پی1.
مازیار
۲۴ آبان ۱۴۰۲مدلهای مختلف مک لارن و لامبورگینی کمتر تو رقابت مستقیم با هم بودن، شاید هیچوقت
Scuderia Ferrari
۲۴ آبان ۱۴۰۲فکر کنم دست و پای مکلارن رو با زنجیر بستن !!
برندی سطح بالا با اون همه توانایی که میتونه کارهای بزرگی انجام بده ولی افسوس که حرکت خاصی ازش نمی بینیم
بعد از طوفان P1 ، سنا و 720S منتظر ادامه شاهکار های دیگه از طرف مکلارن بودیم که این روند فعلاً متوقف شده
مازیار
۲۴ آبان ۱۴۰۲آه که اگه مک لارن پول فراری رو داشت …
Scuderia Ferrari
۲۴ آبان ۱۴۰۲آقا مازیار عزیز
میتونه داشته باشه ولی داره مقاومت میکنه در برابر ساخت شاسی بلند (حالا بحث خوب و بدش بماند)
جناب یوسفی عزیز
منم با حرف شما کاملاً موافقم ، فقط دوست داشتم مکلارن بودجه کافی رو در اختیار داشت تا در سگمنت های مختلف حضور داشته باشه
مازیار
۲۴ آبان ۱۴۰۲با یه شاسی بلند بهار نمیاد
علی یوسفی
۲۴ آبان ۱۴۰۲کاربر عزیز scuderia ferrari بنظرم مکلارن اسپیدتیل از نظر طراحی و عملکرد فنی و شکوه و عظمت یکی از برترین خودروهای تاریخه و مکلارن با وجود سابقه کم در خودروسازی و البته خاص و انحصاری کار کردنش تاکنون نمونه های عالی داشته.
𝐀𝐥𝐢
۲۴ آبان ۱۴۰۲انگار چارتا اسکینو برداشتن گذاشتن رو ماشین هیچ ارتباطی به هم ندارن
حسن
۲۴ آبان ۱۴۰۲کلا خودروهای انگلیسی یه حس دیگه به ادم میدن تجمل زیبایی و غرور تو تک تک برندهای انگلیسی به چشم میاد
اینم اعجوبه ای به نام سِر مکلارن 750 اس
حسن
۲۴ آبان ۱۴۰۲قیافش از اوناست که میگه من تو را میخوام تو هم مجبوری که منا بخوای