فراریمک لارن

مک‌لارن 750S در برابر فراری 296 GTB، نبرد بهترین سوپراسپرت‌های جهان

از زمان فراری تستاروسا و لامبورگینی کانتاش، رقابت بین فراری ۲۹۶ و مک‌لارن 750S، حماسی‌ترین نبرد در دنیای سوپراسپرت‌ها محسوب می‌شود.

وقتی به تاریخچهٔ سوپراسپرت‌ها نگاه می‌کنیم، نبردهای بزرگ زیادی می‌بینیم که مشهورترین آن‌ها فراری تستاروسا در برابر لامبورگینی کانتاش در دههٔ ۸۰ بود. با گذشت این‌همه سال اما تنها نبردی که مشابه تستاروسا و کانتاش دوباره در دنیای سوپراسپرت‌ها شکل گرفته، جدال مک‌لارن 750S و فراری ۲۹۶ GTB است. البته شاید بگویید فراری ۲۹۶ باید در برابر مک‌لارن آرتورا قرار گیرد زیرا این دو خودرو از لحاظ قوای محرکه شباهت‌های زیادی به هم دارند ولی شخصیتشان کیلومترها از هم فاصله دارد.

همچنین ممکن است به نبردهای حماسی دیگری در صدر کلاس سوپرکارها فکر کنید. شاید فراری ۴۵۸ در برابر مک‌لارن MP4-12C؟ نه چون در این رقابت، فراری در اوج شکوه خود بود درحالی‌که مک‌لارن تازه ساخت سوپراسپرت را آغاز کرده بود. فراری F355 در برابر هوندا NSX چطور؟ F355 پس از ۳۴۸ تنبل، واکنش مارانلو به NSX بود اما این خودروها هم نگرش کاملاً متفاوتی به دنیای سوپراسپرت‌ها داشتند. ۲۹۶ GTB و 750S اما آن‌قدر خوب هستند که هرکدام مستقیماً بر دیگری تأثیر گذاشته است. هرکدام از این سوپراسپرت‌ها از طریق تکنولوژی، مهندسی و طراحی به دنبال برتری‌هایی بوده‌اند. رقابت خالص بین این دو، آن‌ها را به سمت شعار المپیک یعنی «سریع‌تر، بالاتر، قوی‌تر» سوق داده است.

این دو ماشین، آیرتون سنا و آلن پراست دنیای سوپراسپرت‌ها هستند و دیگران دنباله‌روی آن‌ها مانده‌اند. مازراتی، لامبورگینی، پورشه، کوروت و…، همگی سوپراسپرت‌هایی می‌سازند که روی کاغذ در برابر این ساخته‌های فراری و مک‌لارن صف‌آرایی می‌کنند اما در عمل کم می‌آورند. این دو ماشین نه‌تنها بر کلاس سوپراسپرت حکومت می‌کنند بلکه آمده‌اند تا این کلاس را تعریف کنند.

اما آیا 750S فقط یک 720S با ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر است؟ روی کاغذ بله. هفت سال پس از معرفی 720S، این صرفاً یک فیس‌لیفت محسوب می‌شود که باید کار 750S را در بازار سخت کند ولی هرچه زمان بیشتری پشت فرمان این سوپراسپرت جدید بریتانیایی صرف کردم، بیشتر متوجه شدم که 750S چقدر پیشرفت کرده است. سوپرکار مک‌لارن گویی قبلاً کمی تار بود اما حالا کاملاً واضح شده است. پیشرفت‌ها بیشتر زیر پوست خودرو صورت گرفته‌اند و این ناخودآگاه من است که آن‌ها را تشخیص می‌دهد. بااین‌حال، ویژگی‌های اصلی یعنی مونوکوک فیبر کربنی، پیشرانهٔ V8 توئین توربو، کمک‌فنرهای هیدرولیکی، وزن سبک و تمرکز روی هندلینگ از سال ۲۰۱۷ تغییر چندانی نکرده است.

از سوی دیگر، ۲۹۶ GTB از لحاظ فنی، گام روبه‌جلوی بزرگی برای سوپراسپرت پایهٔ فراری محسوب می‌شود. در این ماشین، یک موتور الکتریکی ۱۶۵ اسب بخاری بین پیشرانۀ ۳ لیتری V6 توئین توربو و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه نصب شده است. مجموع خروجی این سیستم ۸۳۰ اسب بخار قدرت است که نه‌تنها ۸۰ اسب بخار از رقیب بریتانیایی بیشتر است بلکه گشتاور بسیار بیشتری را در دورهای پایین ارائه می‌کند. بااین‌حال، وزن ۲۹۶ بسیار بیشتر است. فراری وزن خشک این خودرو را ۱۴۷۰ کیلوگرم اعلام کرده اما نمونهٔ آزمایشی ما روی باسکول ۱۶۲۰ کیلوگرم وزن داشت و بنابراین، در قیاس با 750S با وزن خشک ۱۳۸۹ کیلوگرمی که نسبت قدرت به وزن بهتری دارد، بسیار سنگین به نظر می‌رسد.

بااین‌حال، فراری از پشت فرمان هرگز وزن خود را نشان نمی‌دهد زیرا هیچ تأخیر و هیچ تردیدی وجود ندارد. فقط کافی است به کاری که می‌خواهید فکر کنید تا ماشین حتی قبل از اینکه اقدامی انجام دهید پاسخ دهد. این یک سوپرکار پرجنب‌وجوش و بیش‌فعال است. ۲۹۶ و 750S را می‌توان سریع‌ترین خودروهای جاده‌ای حال حاضر بازار دانست. در یک جادهٔ پیچ‌درپیچ، به لطف مهندسی و نوآوری فراوانی که در توسعهٔ این دو ماشین به کار رفته، هیچ هایپرکار هزار اسبی نمی‌تواند از آن‌ها سریع‌تر باشد و پس از اولین پیچ، هر هایپرکار الکتریکی کیلومترها از این دو عقب می‌افتد. خوشبختانه، بارش باران هم در عملکرد این دو سوپراسپرت خللی وارد نمی‌کند و روی جادهٔ خیس، هردو ماشین قابل‌اعتماد و کاملاً قابل‌استفاده خواهند بود.

۲۹۶ به پکیج ۲۵,۹۲۰ پوندی استو فیورانو مجهز است که مقداری کاهش وزن و کمک‌فنرهای مالتی‌متیک را به همراه دارد. 750S آزمایشی ما هم به ترمزهای ۱۴,۹۰۰ پوندی پیست، رول کیج تیتانیومی ۵ هزار پوندی پکیج فیبر کربنی بیرونی ۴۶,۵۱۰ پوندی مجهز بود. مجموعاً هردو خودرو بیش از ۱۰۰ هزار پوند آپشن داشتند و هرچند بسیاری از این آپشن‌ها با هدف بهتر کردن خودروها در پیست در نظر گرفته شده‌اند اما در جاده کمکی نمی‌کنند. در مک‌لارن، صندلی‌ها کاملاً برای پیست طراحی شده و برای استفاده‌های روزمره ناراحت هستند ولی طراحی داخلی از لحاظ ارگونومی عالی است به‌گونه‌ای که برای کار با ادوات مختلف، لازم نیست چشم خود را از جاده بردارید. همچنین کیفیت ساخت هم یک گام بزرگ به سمت جلو برای مک‌لارن محسوب می‌شود.

این در حالی است که فراری طی سال‌های اخیر در ارگونومی رو به عقب حرکت کرده است. موضوع بشدت آزاردهنده در کابین ۲۹۶ این است که کار کردن با دکمه‌ها و ادوات داخلی در هنگام رانندگی عملاٌ غیرممکن است. البته این شاید عمدی باشد و به طراحان فراری گفته شده همه‌چیز را آن‌قدر ناکارآمد طراحی کنید تا راننده فقط روی رانندگی تمرکز کند! کنترل‌های لمسی روی فرمان اصلاً خوب کار نمی‌کنند و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن‌قدر فاجعه بود که می‌خواستم کل سیستم و نمایشگر را در سطل آشغال بیندازم. در طراحی منوهای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی فراری هیچ توجهی به ارگونومی و استفادهٔ آسان نشده است و خبر بد اینکه همین سیستم در تمام محصولات مارانلو وجود دارد.

هنگام رانندگی اما همهٔ این‌ها را فراموش خواهید کرد زیرا فراری با شتابی سرسام‌آور، می‌خواهد نفس شما را بند بیاورد و نشان دهد جه توانایی‌هایی دارد. در پیچ‌ها هرچند مک‌لارن خودروی دقیق‌تری است اما فراری خیلی راحت فاصله می‌گیرد زیرا نیروی الکتریکی و دو توربوشارژر بزرگ جهشی را برای ۲۹۶ فراهم می‌کند که مک‌لارن نمی‌تواند در حد آن باشد. هیچ‌کدام از این سوپراسپرت‌ها برای رانندگی‌های طولانی‌مدت عالی نیستند و صندلی‌ها در هردو می‌توانست بهتر و سروصدای جاده کمتر باشد. در طراحی بیرونی، هرچند متأسفانه مک‌لارن راهی برای بهبود ظاهر 750S پیدا نکرده اما این خودرو هنوز هم ظاهر خوبی دارد و در قیاس با فراری، آینده‌نگرتر به نظر می‌رسد.

این سوپراسپرت‌ها بهترین گزینه برای رانندگی‌های خداگونه هستند. این‌ها ماشین‌هایی شیک، سبک و جذاب هستند که هایپرکارها را می‌ترسانند. هردوی این سوپراسپرت‌ها در اوج بازی خود هستند. فراری خودرویی پرجنب‌وجوش‌تر و بازیگوش‌تر و مک‌لارن سوپرکاری دقیق‌تر و متمرکزتر است. فراری قوای محرکهٔ هیجان‌انگیزتر همراه با قابلیت پیمایش تمام الکتریکی برای رانندگی‌های شهری دارد درحالی‌که مک‌لارن ارتباط واضح‌تری با راننده برقرار می‌کند. به‌طورکلی، هردو سوپراسپرت عالی هستند اما برنده کدام خواهد بود؟ این آزمایش را با فرض اینکه جهش نسلی بزرگ فراری به جلو فیس‌لیفت دقیق مک‌لارن را مغلوب خواهد کرد آغاز کردیم ولی معلوم شد اشتباه کرده‌ایم و درنهایت، 750S را به‌عنوان برنده برگزیدیم ولی ۲۹۶ GTB هم به‌اندازهٔ 750S خوب است. چهل سال پیش همین موضوع در مورد کانتاش و تستاروسا هم صدق می‌کرد. امروز مهم است کدام خودرو برندهٔ آن رقابت شد؟ به‌هیچ‌عنوان چون این خود نبرد بود که اهمیت داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای
منبع
Top Gear

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. پیام۲

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    ولی 650s یه چیز دیگه بود

    موافقم 7
    مخالفم 43
    1. SMS

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      هر دو عالین و خاصیت های خودشون رو دارند والبته که هزار اسبی ها با اون هیکل و وزن به پای این جغله ها نمی رسند

      موافقم 28
      مخالفم 2
    2. shirko

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (271 ديدگاه)

      فراری کلا بعد از ۴۵۸ ، غیر از لافراری کلا رو به عقب حرکت کرده .

      موافقم 21
      مخالفم 54
  2. Taha Ayoobi

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    این همه از جی تی بی تعریف کرد تازه داشتم میرفتم تو حس یه دفعه سر سیستم اطلاعات و سرگرمی همه چی رو دگرگون کرد 😂

    بحث سیستم اطلاعات و سرگرمی شد جالبه بدونید اولین ماشینی که اپل کارپلی داشت فراری FF 2014 بود.

    موافقم 44
    مخالفم 2
    1. Alirezza

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      وقتی دیدم فرمان ماشین سمت راشته متوجه شدم برنده حدوم ماشینه

  3. مهدی

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    هر دو عالی و سنگ محک کلاس خودشون .جفتشون به هدف زدن منتها مکلارن آنالوگ و فراری تکنولوژیک تر

    موافقم 37
    مخالفم 6
    1. amirkhanzadeh

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      موتور gtb296 یک شاهکار مهندسیه

      موافقم 50
      مخالفم 3
      1. علی جردن

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        کابین این مدل فراریو دوست ندارم برعکس کابین 812 جز زیباترین کابین های خودرویی بود که تا کنون ساخته شده

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. amirkhanzadeh

          ۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1033 ديدگاه)

          باهات کاملا موافقم

    2. saeed

      ۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      همین آنالوگ از نظر شخصی و تجربه شخصی میتونم بگم بهتر از دیجیتال بود برام چون باعث ارتباط و تمرکز بیشتر روی راندمانم شد و از سواری لذت بیشتری بردم

  4. کاربر

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (157 ديدگاه)

    دوستان شرمنده بابت اسپم

    ____________________________
    اقای اشتری ببخشید خیلی سوال میپرسم اذیتت کردم حلال کن….
    نظرتون راجب kmc a5 چی هست؟شما زمانی که swmg01f در بازار بود تجربه ای ازش داشتید؟به نظرتون متقضی براش هست یا عاقبتش مثل k7 میشه؟خیلی ممنون🙏🙏🙏

    موافقم 9
    مخالفم 4
  5. NGU

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    مک لارن که واقعا اون زمان با 720s نفس تمام رقیب هارو برید
    ولی خب فراری یه چیز دیگست

    موافقم 27
    مخالفم 5
  6. Mr. gt c

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    مقاله چقدر جانب دارانه به نفع مک لارن بود، اینکه تست درد بریتانیا انجام شده هم بی دلیل نیست که حس میهن پرسی مقاله نویس و راننده گل کرده باشه…

    موافقم 34
    مخالفم 19
    1. آرش

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      چون توسط مجله انگلیسی car Magazine نوشته شده طبیعیه که تعصب مک لارن رو بکشن

      موافقم 22
      مخالفم 9
  7. 🇰🇷

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (276 ديدگاه)

    هر دو بینظیر . انتخابم اسب رقصان مارانلو
    اون مشکل سیستم اطلاعات سرگرمی فراری با حضور سامسونگ و نسل جدید نمایشگراش و رابط کاربریش حل و فصل میشه . همین سالهای اخیر بود که فراری برای نسل جدید نمایشگرها و تکنولوژی OLED رفت سراغ سامسونگ و چه کانسپت ها و طرح های بینظیری که به نمایش گذاشتند
    بلخره بهترین ها ، بهترین ها رو انتخاب میکنند 👑

    موافقم 23
    مخالفم 16
    1. B

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      البته فکر کنم هنوز یسال نشده خبر همکاریشون اومده

      موافقم 4
      مخالفم 2
  8. مازیار

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    جدا از سابقه طولانی مک‌لارن در موتوراسپرت، سرعت رشدش در محصولات جاده ای اخیر از MP4–12C تابحال واقعا تحسین‌برانگیزه

    موافقم 17
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      بحث موتور اسپرت باشه فکر نکنم شرکتی به پای فراری برسه

      موافقم 18
      مخالفم 16
      1. مازیار

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        من چیز دیگه ای گفتم

        موافقم 9
        مخالفم 6
        1. Taha Ayoobi

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          منم همینطور

          موافقم 5
          مخالفم 9
      2. *

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        پورشه عه بنده خدا چی

        موافقم 4
        مخالفم 3
  9. hosen

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    انتخابم 296gtb
    شاهکار مهندسیه این ماشین

    موافقم 23
    مخالفم 2
  10. R

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    زیادی اغراق شده ازشون تو مقاله میگه هزار اسبی هام نمیتونن ازشون سریع تر باشن
    بیان تایم بزنن تا مشخص شه بهتر از اینام هستن

    موافقم 5
    مخالفم 19
  11. Alimopar

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    هر ماشین دیگه ای بود میگفتم مکلارن ولی لامصب اینجا فراری مقابلشه😑😑

    موافقم 17
    مخالفم 1
  12. آریا

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    انتخابم 750 هست چون هم آخرین بنزینی مک‌لارنه فعلا و از لحاظ ظاهر از 296 سرتره

    موافقم 12
    مخالفم 14
  13. الف.ی

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    به به مکلارن ❤️
    «چهل سال پیش همین موضوع در مورد کانتاش و تستاروسا هم صدق می‌کرد.»
    جا داره بعضیا از کلیشه ها و تعصبات دست بردارن

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. Ferrari

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      کاش خودت به خط اخر کامنتت عمل کنی.

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. الف.ی

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        🤝❤️

        1. Ferrari

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          🙏🌹❤️

  14. الف.ی

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    حالا چرا وزن فراری اینقد از اعلام کارخونه بیشتره؟
    مایعات خودرو؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. Scuderia Ferrari

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    296GTB سوپر اسپرت پایه فراری که توان رقابت با هزار اسب بخاری ها رو داره و این رو در عمل نشون داده

    از برندی که ۸۰ سال تجربه ساخت بهترین سوپر اسپرت ها و هایپر کارهای تاریخ رو داره جزء این انتظاری نیست

    در حال حاضر ، مکلارن بزرگ ترین رقیب فراری محسوب میشه و البته محصولات رده بالای پورشه

    موافقم 24
    مخالفم 2
  16. Lamberto

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ببخشید فراری مثل المانی ها کامپیوتر متحرک نمیسازه که سرتون با سیستم سرگرمی و گجتی ماشین گرم شه جای رانندگی
    هر چی که لازم باشه فراری تو کامپیوتر سفریش جا داده منتهی نیاز به هوش و سرعت عمل توسط راننده های حرفه ای
    نه شما مجری های بدرد نخور انگلیسی آمریکایی که حتی رانندگی هم بلد نیستید

    موافقم 12
    مخالفم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      داداش داره میگه عملکرد مانیتورش کنده.

      فرض کن تو گوشی 4 میلیونی شیائومی کالاغ بازی کنی.
      اون ربطی به تو نداره به سیستم ربط داره.

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4379 ديدگاه)

        اصلاح میکنم، کالاف

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. Lamberto

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (100 ديدگاه)

        اینا ایرادات بنی اسرائیلیه که همیشه از خودروهای ایتالیایی میگیرن
        کمپانی معظمی مثل فراری هر قسمتش از کلی واحد کنترل و پردازش عبور میکنه الکی نیس که یه سیستم معمولی بندازن روش
        اینا حتی از فرمون و دکمه های روشم ایراد میگیرن چون بلد نیستن باهاش کار کنن این مجریا انتظار سیستم گجتی مثل همین اس کلاس جدیدرو دارن که رو یک سوپر اسپرت نصب باشه
        در کل بیشتر خریداران فراری و سوپر اسپرت آدم های صرفا پولدار هستن که رانندگی حرفه ای بلد نیستن تصادفات مسخره ای که با فراری میکنن خودش مدرکه

        موافقم 4
        مخالفم 3
  17. sadra gholami

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    زیاد طرف دار هیچ کدوم نیستم ها ولی
    مگر فراری توی پیچا چقدر از مک‌لارن قراره کندتر باشه؟
    بعدشم رانندگی کاملا برقی داره.
    و احتمالا وبسایت وبسایت انگلستانی بوده.
    من به شخصه شتاب سرعت و رانندگی برقی رو ترجیح میدم.
    ولی باز از طرفی مکلارن سبکتره صدای موتور بهتری داره و اون(active aero)رو دوست دارم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. Carbonado Aventador

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    دوران نبرد ۴۵۸ و گایاردو

    و بعدش ۴۵۸ اسپشیال و گایاردو سوپرلجرا هم به شدت زیبا و جداب بود

    البته اونتادور و F12 با اینکه تو یه کلاس نبودن ولی نبردشون قشنگ بود👌🏻

    موافقم 11
    مخالفم 3
  19. توفیق اجباری

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این مقاله آدم رو یاده جرمی کلارکسون میندازه که همیشه وقتی دوتا ماشین رو مقایسه میکرد همیشه ماشینی که ساخت انگستان بود با وجود نواقص و قیمت بالاتر در آخر برنامه برنده میشد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  20. علی ولی زاده

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    نظرم به مک لارنه
    بابا اون از عول کش۷۲۰
    حالا هم این
    لعنتی قیافش هم عالیه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  21. علی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    اینهمه تعریف و تمجید ازشون کردی بیخیال حالا اگه اینهمه خوبن پس چرا توی نوربرینگ تایم نمیزنن پس الکی گنده نکنید بیان نوربرینگ تا معلوم بشه چند مرده حلاجن
    پادشاه نوربرینگ پورشه و لامبورگینی

    موافقم 1
    مخالفم 9
    1. Monster 765lt

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      همین که جفتشون غول های با سابقه فرمول یک هستند بدون ده هیچ از بقیه جلوترن توی پیست
      این رکورد زدن هم گذاشتن برای کوچولوتر ها که سابقه ده دقیقه حضور توی فرمول یک رو هم ندارن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  22. Ali

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    موتور مک رو کی میزنه ؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. Alirezza

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    وقتی یک طرف رقابت ی ماشین انگلیسی باشه و از قضا فرمون ماشینا هم سمت راست باشه حدس زدن اینکه کدوم ماشین برنده‌س کار سختی نیست،مثل مقایسه مازراتی با جگوار

    1. Monster 765lt

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      برندی که از وقتی شروع به تولید سوپراسپرت و هایپرکار کرد سه لول کلاس ها رو ارتقا داد…کل رقیبا شوک داد هیچ. یکی پس از دیگری از بزرگان از میدون به در کرد…پیکان جوانان نیست که نتونه از پس رقیبش بر بیاد…یا شما نمیدونی مکلارن چی هست و چیکار کرده یا بیش از حد تعصب مسخره دارین. از نظرم هر دو تاش هست.
      اونور انقدر بی دروپیکر نیست بخوان رو هوا بررسی کنن.
      معتبرترین مجلات بررسی خودرو متعلق به انگلیسه چطور وقتی آرتورا با همین جی تی بی مقایسه کرد و فراری رو برنده اعلام کردن فرمون راست تاثیری نداشت؟

  24. **

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان درسته که این محصول فراری تکنولوژیه خار مادر داخلش استفاده شده و حسابی اصلاح شده و یه شاهکاره .

    اما من اون فراریِ ۱۰ و ۱۲ سیلندرو با صدای مخصوص خودش میخام ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا