مک لارن

مک لارن 765LT نوویتک با قطعات فیبر کربنی معرفی شد

مک لارن 765LT به عنوان نسخه‌ای ویژه از سوپر اسپرت 720S و به تعداد محدود معرفی شد و حالا نوویتک پروژه تیونینگ خود برای این خودروی بریتانیایی را معرفی کرده است.

این برند تنها ۷۶۵ دستگاه از نسخه دم‌دراز 765LT را تولید کرده است بنابراین تعداد زیادی از آن در بازار وجود ندارد اما تیونرهای متنوعی دست روی آن گذاشته‌اند و جدیدترین آن‌ها نیز نوویتک خواهد بود. خودرویی که مشاهده می‌کنید از پوشش تولیدی شرکتی آلمانی به نام فوستلا سود می‌برد. در بدنه خودرو می‌توانیم قطعات فیبر کربنی از جمله آینه‌بغل‌ها را مشاهده کنیم. همچنین تریم نارنجی رنگ روی اسپلیتر جلو، تیغه‌های جانبی، فضای بار جلو، سقف، بال و دیفیوزر عقب بکار رفته است.

مک لارن 765LT نوویتک علاوه بر تغییرات یاد شده دارای قطعات فیبر کربنی برای کاهش وزن است. ترکیب رنگی سبز بدنه با فیبر کربن و نارنجی باعث ایجاد تضاد بصری جذابی می‌شود. همچنین باید گفت ورودی هوای جدیدی روی سقف وجود دارد و در ورودی‌های هوای جانبی نیز تریم متفاوتی بکار رفته است. مک لارن موردبحث از رینگ‌های MC3 فورج کاری شده با ابعاد ۲۰ و ۲۱ اینچی محصول ووسن سود می‌برد.

نوویتک همچنین ارتفاع سیستم تعلیق 765LT را حدود ۲۰ میلی‌متر کاهش داده است تا بر جذابیت‌های بصری خودرو افزوده شود. برای یادآوری باید گفت این خودرو در مارس ۲۰۲۰ و درست قبل از همه‌گیری کرونا معرفی شد. در دل 765LT پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مک لارن با ۷۵۵ اسب بخار قدرت قرار دارد. این نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه راهی چرخ‌ها می‌شود. خودروی موردبحث چند کیلوگرمی سبک‌تر از 720S است و در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر و در ۷.۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. به لطف استفاده از قطعات فیبر کربنی، اگزوز تیتانیومی و شیشه‌های نازک‌تر، وزن 765LT به ۱۲۲۹ کیلوگرم می‌رسد.

تغییرات رخ داده در بخش‌هایی همچون سپر و اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و تیغه‌های جانبی باعث شده‌اند داون فورس این خودرو ۲۵ درصد افزایش یابد. همچنین فاصله بین چرخ‌های جلو نیز چند میلی‌متری بیشتر شده است تا هندلینگ محصول جذاب مک لارن بهتر شود. بریتانیایی‌ها برای محصول خود از روتورهای کربن سرامیکی و کالیپرهای ترمز سنا استفاده کرده‌اند. این برند در تابستان ۲۰۲۱ نسخه اسپایدر 765LT را معرفی کرد که به اندازه مدل کوپه توانا بود. از این مدل نیز تنها ۷۶۵ دستگاه تولید می‌شود. به عنوان سخن پایانی باید گفت تولید 720S امسال به پایان می‌رسد و همین امر درباره 765LT نیز صدق می‌کند. جایگزین این خودرو 750S است و امیدواریم مک لارن نسخه‌های متنوعی از آن به ویژه مدل دم‌دراز را تولید کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. arshiaSVJ

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    لانگ تیل vs دم دراز
    اون میم نوید محمد زاده رو میطلبه😂

    موافقم 20
    مخالفم 1
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب هیولایی شده مک لارن

    موافقم 20
    مخالفم 2
  3. HFball

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    مطلب رو کامل نخوندم ولی عکس ها رو دیدم واقعا جذاب شده
    گرچه مکلارن کلا جذاب و دوس داشتنی هست!!

    موافقم 22
    مخالفم 1
  4. AMIR

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    انصافا عجب چیزی شده
    متن رو خوندم منو یاد پاگانی هوایرا bcانداخت

  5. محمد

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    دیدن اینا چه عایدی برای ما داره؟
    اینکه فقط حسرت بخوریم😭

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. JDM

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    مک لارن عجب اسم با ابهتی
    حال میکنم با اسم و طراحیش
    اگه ۲ صدم‌سریعتز بود بهتر میشد

    1. مازیار

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (854 ديدگاه)

      ۷۶۵ بهترین شتاب رو بین تمام بنزینی های ساخته شده تابحال داره
      کافی نیست؟

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. Monster 765lt

        ۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (51 ديدگاه)

        توقع همه علاقمندان به خودرو از برندی مثل مکلارن خیلی بالا هست خودمم همینطوری ام چون چند سالی طوفانی داشت عمل میکرد الان یه مقدار بخاطر مشکلات مالی از رقیبش فراری عقب افتاده باید اعتراف کنم فراری داره عالی عمل میکنه
        امیدوارم مدل های جدید با تنوع بیشتر رونمایی بشه دیگه خیلی روی این اتاق داره مانور میره

        1. مازیار

          ۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (854 ديدگاه)

          درسته انتظار طولانی شده که خوب با توجه به شرایط طبیعیه، اما درخشش فوق ستاره های قبلی هنوزم چشمگیره و از رونق نیوفتادن

          موافقم 6
          مخالفم 1
  7. *ALI*

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    خیلی از شرکتا دارن میزنن تو کار فیبر کربن خب این جوری هم ماشین شون سبک تر میشه هم بنظرم سود بیشتری میکنن

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Monster 765lt

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      علاوه بر سبک بودن مقاومت خیلی عالی داره ولی قیمتش از فلزاتی که در صنعت خودرویی استفاده میشه بالاتره پس باعث سود بیشتر نیستن

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. مهدی

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سبک سازی رو باید بیان از ایران خودرو یاد بگیرن باحلبی اطاق درست میکنن سرنشین ها هم بیخیال کلا خودروهای داخلی مهمترین راه‌های رسیدن به خدا هستند🤣🤣🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا