مکلارن از 765LT اسپایدر بهعنوان قویترین و آئرودینامیکترین کانورتیبل تاریخ خود پردهبرداری کرده است. این خودرو در تعداد محدودی ساخته میشود و فوقالعاده راننده را درگیر میکند. در سینهٔ این سوپرکار روباز بریتانیایی مثل نسخهٔ کوپه، همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مکلارن قرار دارد که ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
765LT اسپایدر با استفاده از این نیرو، ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. همچنین به لطف پیشرانه و گیربکسی که برای درگیری راننده بهینه شدهاند، این خودرو در دندههای بالاتر ۱۵ درصد شتاب بیشتری نسبت به 720S اسپایدر دارد و ظرف تنها ۷.۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
مکلارن همچنین سخت تلاش کرده است تا تقویتهایی که باید در ساختار یک کانورتیبل انجام گیرد، وزن زیادی به 765LT اضافه نکنند. به لطف ساختار فیبر کربنی پیشرفته که قبلاً در 765LT کوپه به کار رفته بود و همینطور سیستم اگزوز تیتانیومی که ۴۰ درصد سبکتر از فولادی است، متریال گیربکس در سطح فرمول یک و شیشهٔ نازکتر، نسخهٔ اسپایدر 765LT تنها ۴۹ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگینتر است.
وزن کلی این ماشین ۱۳۸۸ کیلوگرم اعلام شده که ۸۰ کیلوگرم از 720S اسپایدر کمتر است. این یعنی نسبت قدرت به وزن 765LT اسپایدر ۵۹۸ اسب بخار در هر تن است که در این کلاس بهترین خواهد بود. در همین حال، سقف جمع شوندهٔ فیبر کربنی که ظرف تنها ۱۱ ثانیه باز یا بسته میشود هم به کاهش وزن خودرو کمک کرده است. 765LT اسپایدر همچنین از همان پکیج آئرودینامیکی فیبر کربنی نسخهٔ کوپه هم بهرهمند خواهد بود که ۲۰ درصد داونفورس بیشتری نسبت به 720S اسپایدر تولید میکند.
پویایی شاسی 765LT به لطف همان کمکفنرهای LT و البته فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخهای جلو نسبت به نسخهٔ کوپه، بهبود پیدا کرده است. همچنین ارتفاع جلوی خودرو هم از 720S کمتر شده است. 765LT اسپایدر بهصورت استاندارد روی رینگهای فوق سبکوزن ۱۰ پرهٔ فورجکاری شده قرار میگیرد که با لاستیکهای پیرلی P Zero تروفئو R پوشیده شدهاند. این لاستیکها بهطور خاص برای این مکلارن توسعه پیدا کردهاند.
مکلارن در داخل 765LT هم به کاهش وزن توجه داشته و به همین دلیل در اینجا از آلکانترای سبکوزن استفاده کرده و صندلیهای مسابقهای، تونل مرکزی و کف خودرو همگی از فیبر کربن ساخته شدهاند. مکلارن آنقدر روی کاهش وزن وسواس داشته که حتی رادیو و سیستم تهویهٔ خودرو را هم حذف کرده است. البته هردوی اینها بهصورت رایگان قابلنصب هستند اما ممکن است خریداران در این خودرو نیازی به رادیو نداشته باشند زیرا با وجود سقف باز شونده و اگزوز تیتانیومی، گوش دادن به سمفونی پیشرانهٔ V8 مکلارن میتواند لذتبخشتر باشد. در همین حال، نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم میتواند اطلاعات مهمی مثل لپ تایم و تلمتری را به نمایش درآورد.
مثل نسخهٔ کوپه، از 765LT اسپایدر هم تنها ۷۶۵ دستگاه ساخته خواهد شد که حدود یکسوم آنها برای فروش در آمریکای شمالی در نظر گرفته شدهاند. قیمت این ماشین از ۳۸۲,۵۰۰ دلار آغاز میشود که حدود ۲۵ هزار دلار از نسخهٔ کوپه بیشتر است.
محمد امین
۶ مرداد ۱۴۰۰خوبه واقعا ، همونطوری هست که باید باشه ، و ایرادی من نمیبینم ، فقط تنها ایرادش این هست که در نسخه ی پایه کولر نداره، هرچند که قابل سفارش هست ،اما خیلی بی معنی هست
Ninja
۶ مرداد ۱۴۰۰میگن
مکی سبک سازی
همینه دیگه
ممد ژانگولر
۶ مرداد ۱۴۰۰جدی تو نسخه پایه کولر نذاشتن؟!!!مگه میشه ؟
این توهینه به شعور خریدارها که !!!
بعید بدونم واقعی باشه
HamiD
۶ مرداد ۱۴۰۰حاجی لامصب
یه بار متن رو بخون
توهین به خریدار ها چیه …
“مکلارن آنقدر روی کاهش وزن وسواس داشته که حتی رادیو و سیستم تهویهٔ خودرو را هم حذف کرده است. البته هردوی اینها بهصورت رایگان قابلنصب هستند”
اوف ممد حال آدم رو بد میکنی
ممد ژانگولر
۶ مرداد ۱۴۰۰حمید داداش یعنی ۱ هزاروم ثانیه برتری به قیمت عرق ریختن داخل ماشین از گرما با گوش نکردن به موزیک ارزششو داره که برات دست بزنیم بگیم بابا تو بردی سالار !!!
به خدا جوک میگی حمید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ مرداد ۱۴۰۰اینا واسه کمتر کردن وزنه ماشینه برادر من،یه نسخه سفارشی چند سال پیش هم از کامارو بود که کولر نداشت،اما چیز قشنگی بود و همه تحسینش میکردن…
Reza Waffen SS
۷ مرداد ۱۴۰۰بخاطر کاهش وزنه یکی از نقطه ضعف های مکی همینه که مشتریا رو سوق میده به سمت گلادیاتورای ایتالیایی
عرفان
۶ مرداد ۱۴۰۰مکلارن خوبه
لامبورگینی عالیه (با اون طراحی اونتادورش که بعد 10 سال انگار همین دیروز معرفی شده )
اما اگه من یه ثروتمند بودم و میخواستم برای گشت و گذار در خیابان های موناکو یالندن یا هر جای لوکس دیگه یه سوپر اسپرت برای خودم بخرم قطعا فراری میخرم (نظر شخصیه وگرنه هیچی منکر محشر بودن لامبو یا مکلارن نیست)
Shirko
۶ مرداد ۱۴۰۰اقای عرفان کامنتت خیلی اشناست ، دوباره رفتی سراغ فراری !!!
عرفان
۶ مرداد ۱۴۰۰نمیدونم شما منو با کی اشتباه گرفتید اما بدونید من اونقدر بیکار نیستم که برای یه کامنت دادن با اکانت فیک بیام پیام بدم
رو هییچ برندی تعصب ندارم که بخوام نظراتمو به کسی تحمیل کنم
اینجا هم من با احترام به دو برند دیگه و ماشینای خفنشون
من سلیقمو گفتم همین !!
Silent
۶ مرداد ۱۴۰۰“”قیمت این ماشین از ۳۸۲,۵۰۰ دلار آغاز میشود””
آلکانترای سبکوزن
صندلیها تونل مرکزی و کف خودرو همگی از فیبر کربن
اگزوز تیتانیومی
سقف فیبر کربنی
رینگهای فوق سبکوزن ۱۰ پرهٔ با لاستیکهای پیرلی P Zero بهطور خاص برای این مکلارن توسعه پیدا کردهاند.
همه ی این داستانا برا بهبود پرفورنسی که از تکنولوژی TESLA باز رودست می خوره با 250 هزار دلار قیمت کمتر! این نشون می ده صنعت خودرو توسط اروپایی ها جز بازی با مواد خام و متریال چیزی برا عرضه نداره بصورت کلی در زمینه توسعه موتور با مهندسی شیمی و مواد جایگزین شده.
محمد امین
۶ مرداد ۱۴۰۰باشه درسته در خط مستقیم تسلا بهتره ، اما در رولینگ بازهم فکر نمیکنم بتونه به 765 برسه ، حتی به f8 و ۷۲۰ هم نمیرسه ،آخه تاپ اسپید این ماشین از فراری های دهه ۶۰ کمتره 😅😅🤣🤣🤣
و اینکه در پیست و یا از نظر جلب توجه و مهندسی که کلا تعطیل هست
الکی نیست این ها پول میگیرن در مقابلجنس میگیری ، البته ۳۸۳ هزارتا برای این ماشین یکمی زیاد هست ، مثلا ۳۳۰ تا
R@m!n
۶ مرداد ۱۴۰۰حیف وقته پای جواب دادن به این میزاری محمد جان
امیر
۶ مرداد ۱۴۰۰باشه تسلا از این بهتره. تو درست میگی.
این آشغاله تسلا که نه تجربه داره نه اصالت از این بهتره کیفیت هم که نداره.
HamiD
۶ مرداد ۱۴۰۰سایلنت جان
نمیدونم دقیقا با این حرف ها میخوای جانب داری کی رو بکنی ، خودرو های الکتریکی یا خودرو های آمریکایی
اما چند روز پیش ، خود شما جوری سنگ ریمک رو مقابل فراری به سینه میزدی که نهایت نداشت ، یه سوال دارم … مگه ریمک دست اروپایی ها نیست؟! مگه ریمک اروپایی نیست؟! پس دیگه مشکلت چیه!!!
دوست عزیز …
سریع بودن در مسیر مستقیم به تنهایی کافی نیست! اگه اینطور بود همه خودرو ها باید سدان پرفورمنس میشدن و خبری از سوپر اسپورت ها و … نبود!!!
اصلا فلسفه ساخت این خودرو ها متفاوته … بزودی متوجه میشی باز هم سوپر اسپورت ها از سدان ها سریع تر میشن با الکتریکی شدنشون!
Silent
۶ مرداد ۱۴۰۰چیزی که ریماک رو جذاب کرده در اصل الگوی موتورها و سیستم گیرباکس TESLA است که مورد استفاده قرار گرفته و بدون ادعا کذب صاف اورد رو خط درگ جلو رقبا! وگرنه که قیاس ریماک با تسلا مثل قطره در برابر دریاس… هیچ برندی اهمیتی نداره جز تکنولوژی ارزون چند بار هم گفتم مدل2 (25 هزار دلاری) عصاره خودروهای مردمی هست.
اینکه بحث پیست رو مطرح می کنید برا PLAID باس یاداور شد این لامصب سدان 4 در هست و بس! و شرکتی که توان توسعه انجین های الکتریکی رو در یک دهه داشته اگر هدفش ماشین سوپر اسپورت باشه به نحو ایده ال و ارزون تر این کار و می کنه. اینکه رودستری فعلا در کار نیس چون نیازی نیست هنوز خیلی از کمپانی ها از درک موتور و سیستم ایرودینامیک و نرم افزاری پلید عاجز هستن!
با درامد دلاری کمتر کسی متعصب ماشین 200 هزار دلاری هست همین رویکرد بی منطق باعث شده شاید پژو 20 سال پیش و به قیمت بنز حساب کنن!
ٍEngland
۷ مرداد ۱۴۰۰هیچوقت یه الکتریکی انبوه ساز رو با این سوپر اسپرت های محدود و خاص مقایسه نکن چون تسلا هزاران سال دیگه هم حتی شتاب 0 تا 100 زیر 1 ثانیه هم بزنه در حد این الهه های زیبایی و قدرت نیست فلسفه مکلارن و فراری و لامبو و … از اون جارو برقی ها جداست.
اینا با موتور های مکانیکی رکورد های خارق العاده ثبت میکنن نه با انجین های بی روح مسخره الکتریکی که اصلا بنظرم کار خاصی انجام ندادن و با گشتاور آنی به این شتاب ها رسیدن. میشینی توی تسلا گریت میگیره از زشتی و بیریختی کابینش حالت بهم میخوره.
حداقل الکتریکی بخوام بخرم تایکان میخرم که توش شبیه ماشینه نه شبیه قوطی
SF90 STRADALE
۶ مرداد ۱۴۰۰به نظرم ۷۶۵LT بهترین و زیباترین محصول مکلارن هست
SRT
۶ مرداد ۱۴۰۰چیشد کاوازاکی
بالاخره به خدا بودنش پی بردی؟
محمد امین
۶ مرداد ۱۴۰۰حالا چرا کاوازاکی 😁😄
SF90 STRADALE
۶ مرداد ۱۴۰۰SRT
من همیشه واقعیت ها رو میگم
نباید چشمم رو به روی واقعیت ها ببندم
۷۶۵LT عالیه ولی در زمانی اومده که SF90 استراداله هم حضور داره
شانس خوب رو ۷۲۰S داشت که هیچ رقیب بزرگی نداشت و یکه تازی میکرد 👊👊
SRT
۷ مرداد ۱۴۰۰اره این هم بی تاثیر نیست.
GT
۶ مرداد ۱۴۰۰از نظر طراحی و زیبایی، ۷۲۰s زیبا تره چون ظرافت بیشتری در طراحی داره ولی این از نظر پرفورمنس خیلی بالاتره
R@m!n
۶ مرداد ۱۴۰۰بعد F1 بنظرم بهترین محصول مک لارن هست. از اون ماشبنای بی نقصه.
مهدی
۶ مرداد ۱۴۰۰تهاجمی دلربا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ مرداد ۱۴۰۰از لحاظ طراحی من 720 رو به سنا ترجیح میدم،سنا یه مقدار بیش از حد شلوغ شده و ظرافت طراحی اینو نداره…
کلا ماشین خوبیه..
محمد مختاری آذر
۹ مرداد ۱۴۰۰وای عجب سمی شده عجب قدرتمند و عجب زیبا هستش!!! اگر ویدیو های نسخه کوپه رو ببینید متوجه هنرنمایی این خودرو می شوید لامصب خیلی قوی هستش