مک لارن

تماشا کنید: مک لارن آرتورا نوویتک با صدای بی نظیر

این سوپراسپرت با سیستم اگزوز تازه، کیت بدنه زیبا و پیشرانه بهبودیافته ۷۳۵ اسب بخاری معرفی شده است.

خودروسازی انگلیسی مک‌لارن با معرفی ابرخودروی P1 در سال ۲۰۱۳ دریچه‌ای تازه را به روی خود باز کرد و مسیر آینده‌اش را برای همیشه تغییر داد. سوپراسپرت نسبتا جدید آرتورا آخرین محصول این مجموعه به شمار می‌رود که از فناوری هیبریدی در پیشرانه خود استفاده کرده و راه P1 را ادامه می‌دهد. طراحی زیبا و پیشرانه قدرتمند این خودرو باعث شده تا موردتوجه تیونینگ‌های مختلفی چون نوویتک قرار بگیرد. تیونر یادشده برای ایجاد تغییر در این سوپراسپرت به ارتقا ظاهری و بهبودهای آیرودینامیکی بسنده نکرده و قدرت موتور را هم افزایش داده است.

مطالب مرتبط:

از جمله قطعات فیبرکربنی تازه کیت بدنه آرتورا نوویتک می‌توان به در کاپوت، اسپلیتر جلو، اسپویلر جذاب و… اشاره کرد. به گفته سازنده، کیت بدنه تازه باعث بهبود عملکرد آیرودینامیکی آرتورا می‌شود و ظاهر آن را هم بهتر می‌کند. رینگ‌های سفارشی ۱۹ و ۲۰ اینچی نوویتک آرتورا در کنار ارتفاع کمتری که این مدل با زمین دارد باعث می‌شود این خودرو اسپرت‌تر به نظر برسد و بیش‌ازپیش جلب توجه کند.

نوویتک برای توسعه آیرودینامیک در آرتورا به جزئیات کوچکی توجه کرده است. در نمای جانبی خودرو هم شاهد به‌کارگیری خروجی‌های هوا روی طاق چرخ‌های جلو هستیم که هوای داغ را از زیر بدنه خارج کرده و روی پنل جانبی هدایت می‌کنند. هواکش‌های پنل جانبی بدنه هم با فیبرکربن توسعه پیدا کرده‌اند تا با گلگیرهای جانبی و تیغه هادی هوا جلوی چرخ عقب هماهنگی کامل داشته باشند.

در بخش عقب، مهندسان نوویتک کار خود را با قرار دادن یک پنل کوچک فیبرکربنی پشت طاق چرخ‌های عقب آغاز کرده‌اند که ادامه گلگیر جانبی فیبرکربنی محسوب می‌شود چهره‌ای اسپرت‌تر به آرتورا بخشیده است. در ادامه هم دیفیوزر بزرگ، فرم بازطراحی شده سپر عقب با فیبرکربن، اسپویلر کوچک انتهای بدنه و بال بزرگ به سبک (خودروهای کونیگزگ) جا خوش کرده‌اند؛ خریداران می‌توانند هر کدام از اسپویلرها را به‌صورت جداگانه یا با هم تهیه کنند. نوویتک با توجه به تجربه‌ای که دارد، اهمیت صدا را به‌خوبی درک کرده و برای تقویت این المان مهم، از اگزوزهای سفارشی خود استفاده کرده است.

البته که صدای اگزوز در حالی که تنها از پیشرانه برقی استفاده می‌شود، شنیده نخواهد شد اما با ورود موتور درون‌سوز به مدار، نتیجه کار مهندسان این تیونر خودنمایی می‌کند. آرتورا نویویتک به‌لطف بهره‌وری از قدرت بیشتر پیشرانه به خودرویی واقعا سریع تبدیل شده که می‌تواند رقیبی جدی‌تر برای فراری 296GTB باشد. خوشبختانه این خودرو در مقایسه با 750S و به‌خاطر مهندسی حساب‌شده و ساختار هیبریدی‌اش، رفتار متمدنانه‌تری دارد.

نسخه عادی آرتورا به یک پیشرانه هیبریدی V6 تویین توربو مجهز شده است که توان تولید ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد؛ اما آرتورای نوویتک با تکیه‌بر بهبودهای فنی از ۷۳۵ اسب بخار قدرت سود می‌برد و صدای بی‌نظیری تولید می‌کند. البته بهتر است به‌جای خواندن، خودتان صدای خارق‌العاده این خودرو را در ویدئوی زیر بشنوید. نظر شما درباره آرتورا نوویتک چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3392 ديدگاه)

    اگر دو اگزوز زیر سپر در سمت چپ و راست بود و بال عقب نداشت و رینگ خاکستری داشت و چراغ عقب کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. مهرداد ایرانی

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      کورورت میشد

    2. net

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      ویرایش
      اگر ۴ اگزوز دایره ای خاکستری زیر سپر بود قشنگتر میشد. اگزوز این ماشین بد جا قرار گرفته

      موافقم 1
      مخالفم 4
    3. داریوش فدایتشوم

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      توصیفت مثل ۱۰ ساله هاست…

  2. زیزیگولو

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    اولین ماشین هیبریدی کمپانی مک‌ لارن از موتور متفاوتی استفاده کرده چون این کمپانی قبل از این تو بیشتر ماشیناش از موتورای V8 استفاده میکرد ولی تو این ماشین از یه موتور V6 توئین توربو جدید استفاده کرده و اینکه بلوکای سیلندر مک‌لارن آرتورا نسبت به هم زاویه ۱۲۰ درجه‌ دارن که این ویژگی امکان استفاده از میل لنگ کوتاه‌ تر رو میده که با وجود این زاویه باز V شکل امکان نصب موتور در قسمت پایین‌ تر به وجود میاد که همین مسئله مرکز ثقل ماشین رو کاهش میده

    موافقم 13
  3. محسن

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    عجب رخی ،عجب صدایی واقعا شرکت خوبیه مکلارن

    1. Behnam1012

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      نوویتک فوق‌العاده ست

      در بحث ظاهری خیلی شیک و ظریف و مهندسی شده کار میکنه طوری که انگار خود کمپانی به این طرح نهایی رسیده

  4. Comanche

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    به این میگن تیون اصولی . حالا اینو بده دست منصوری تا شیشه هاشو آبی کنه ، داخلشو سبز ، یه باند خربزه‌ای هم ببنده روش

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. رامتین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    از نظر ظاهری باید گفت محشره و بیشک بهترین محصول شرکت معظم مکلارن هست.

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا