پس از آنکه صندوق سرمایهگذاری دولتی بحرین در ماه مارس مالکیت این شرکت را به دست گرفت، مکلارن اتوموتیو اکنون خریدار دیگری دارد.
سیوایوی هولدینگ (CYVN) مستقر در ابوظبی قراردادی غیرالزامآور برای تصاحب مکلارن اتوموتیو امضا کرده است.
این مالک جدید سرمایههای اضافی و تخصص، به ویژه در زمینه خودروهای برقی، را به شرکت خواهد آورد.
ممتالکت (Mumtalaket)، صندوق سرمایهگذاری دولتی بحرین، اوایل امسال گروه مکلارن را خریداری کرد. این امر به این شرکت مالکیت کامل سازنده سوپرکار بریتانیایی و زیرمجموعه مسابقهای آن را داد. اما از امروز، بخش اتومبیلسازی مکلارن صاحب دیگری دارد.
سیوایوی هولدینگ مستقر در ابوظبی قراردادی غیرالزامآور برای تصاحب ۱۰۰ درصدی مکلارن اتوموتیو امضا کرده است. اگر این معامله انجام شود، این دومین مالک این برند در کمتر از هفت ماه خواهد بود.
به عنوان بخشی از معامله جدید، سیوایوی هولدینگ همچنین سهام غیرکنترلی در گروه بزرگتر مکلارن را که شامل بخش مسابقهای نیز میشود، به دست خواهد آورد. این دو شرکت “یک مشارکت بالقوه” را با تمرکز مجدد بر خودروهای برقی بررسی خواهند کرد.
ممتالکت در بیانیهای خاطرنشان کرد:
این سرمایهگذاری تحولآمیز توسط سیوایوی هولدینگ دسترسی به سرمایه اضافی، تخصص مهندسی پیشرفته و فناوری پیشگام، به ویژه در زمینه خودروهای برقی را فراهم میکند.
مایکل لایترز، مدیرعامل سابق فراری، در سال ۲۰۲۲ به عنوان مدیرعامل مکلارن اتوموتیو منصوب شد و از آن زمان این شرکت خودروهای اسپرت هیبریدی آرتورا، سوپرکار 750S و هایپرکار W1 – جایگزین P1 را معرفی کرده است.
لایترز درباره مشکلات مکلارن صحبت کرده و خاطرنشان کرده است که این شرکت قبل از ورود او “محصولات نارس” داشته است. مدیرعامل جدید پس از اینکه خودروهای اسپرت در اوایل کار با مشکلات کیفی مواجه شدند، خواستار توقف فروش آرتورا در سال ۲۰۲۳ شد.
این شرکت تحت مالکیت جدید به گسترش محصولات خود ادامه خواهد داد. پیش از این، مکلارن به یک خودروی اسپرت دیفرانسیل جلو و حتی یک شاسیبلند برقی اشاره کرده بود. باید منتظر ماند و دید آیا هر یک از اینها به واقعیت تبدیل میشوند یا خیر.
هنوز مشخص نیست که این مالکیت جدید چه تأثیری بر خط تولید محصولات آینده مکلارن و استراتژی کلی آن خواهد داشت. با این حال، با حمایت یک سرمایهگذار قدرتمند مانند سیوایوی هولدینگ، آینده مکلارن اتوموتیو روشن به نظر میرسد.
مهراد
۹ آبان ۱۴۰۳با این خبری که وارد کردید الان داداشم علی شوی نوا همتون رو زخمی میکنه 😁
مکلارن هم مثل اینکه فتیش عرب داره ، بابا بکش بیرون از این جماعت … ( هر چند فعلا اونا سواره اند و ما مثل طفل بی پدر و مادر )
amirkhanzadeh
۹ آبان ۱۴۰۳بنظرم خوب شد
اماراتی ها خوب خرج می کنند
برای همین بخش توسعه می تونه هر چی که به ذهنش میرسه رو بدون نگرانی از بودجه آزمایش کنه
که همین امر سبب آینده روشن این شرکت میشه
خوبیش اینه که مثل شرکت های آمریکایی زیر نظر چین نیست
(Ali(chevynova
۹ آبان ۱۴۰۳امیر خانزاده
اگه چین اینقدر بده که میگی پس چرا بنز و ولوو و بورگوارد صاحبشون چینیه؟؟
پرادوکس عجیبیه حرفت، البته علتش مشخصه،چون چاره ای نداری مجبوری یه حرفی بزنی که به ضرره خودته
amirkhanzadeh
۹ آبان ۱۴۰۳10 درصد از سهام بنز برای چین اونم تو هیچ کدام از خودرو های بنز نه تو مونتاژ و نه تو پلتفرم خودرو دخیل نیستند
ولی شرکت های آمریکایی تمام سهام شرکت مال چینه
و پلتفرم و مونتاژ قطعات همه و همه توسط چین انجام میشه
همایون
۱۰ آبان ۱۴۰۳خوب خرجم بکنن فایده نداره اومدن که زودتر تمام سبد مکلارن رو برقی کنن
Nismo
۹ آبان ۱۴۰۳علی شوی فعلا یه فکری بکنه به حال کرایسلر و فورد و جنرال موتورز که همشون رو چینی ها خریدن
amirkhanzadeh
۹ آبان ۱۴۰۳متاسفانه تمام آمریکا برای چین شده
یا زیر نظر آلمانی ها ماشین خوب می سازه
یا اینکه ورشکسته میشن
آنقدر تو این چند دهه شرکت آمریکایی ورشکسته شده خودش یک رکورده
(Ali(chevynova
۹ آبان ۱۴۰۳نیسمو
هرچقدر هم بخوای تکرار کنی که امریکاییها صاحبشون چینیه فقط داری خودت رو گول میزنی
بلدی که همش لینک بفرستی؟ یه لینک از مجله موتور ترند یا کار اند درایور برای من بفرست که خودروسازان آمریکا صاحب چینی دارن
ولی صاحب چینی بورگوارد ، ولوو و بنز چینه
هر وقت برام لینک معتبر فرستادی حرفت سنده وگرنه داری حرص الکی میزنی
مهراد
۹ آبان ۱۴۰۳علی شوی نوا
لاین آپ اصلی جنرال موتورز ( شامل محصولات طراز اول عرضه شده در آمریکا ، نه ریبج های ۱.۵ لیتری چینی که هممون علت وجودش رو میدونیم ) پشم تنش رو نمیده چینیا خلال دندون کنن چه برسه سهام 😂😂
حسن
۹ آبان ۱۴۰۳تکرار یک دروغ میشه حقیقت
حالا حساب کن برا المان فنای بدون اصلاعات هم بگن که میشه مرجع تاریخی
اینا فشار زیادی بهشون وارد شده دارن جعل میکنن از فشارشون کم بشه
Nismo
۹ آبان ۱۴۰۳حسن جون: شما اول املا رو یاد بگیر که اطلاعات رو اصلاعات ننویسی
بعدا ادعای سواد و دانش کن
من که المانی فن نیستم اتفاقا آمریکایی باز تیرم
منتهی از نوع عاقلش
B
۹ آبان ۱۴۰۳چرا اطلاعات دروغین پخش میکنید؟
JDM سابق
۹ آبان ۱۴۰۳اسمش بیزنسه
مگه الکیه به این بفروشه یا نفروشه
هرکی پول بیشتری داد و ساپورت بهتری داشت صاحب میشه
دفعه قبل از وضعیت مک لارن وخیم بود که بحرینی ها خریدنش
(Ali(chevynova
۹ آبان ۱۴۰۳من که از اولش گفتم این شرکت رو فقط بحرینی ها میتونن سرپا نگه دارن
اینم سندیت حرفم
ممد ژانگولر
۹ آبان ۱۴۰۳من هر چی فکر میکنم خودم شخصا میتونستم شرکتشو بخرم و نجاتش بدم. یکی مک لارن یکی هم میتسوبیشی با چندتا شرکته دیگرو یجا بخرم ادغامشون کنم تو شرکت خودم که اسمش (WC) مخفف کلمه we can اینجوری هم پرچم ایرانو میبرم بالا هم چندتا از بچه های پدالو میارم تو شرکتم استخدام میکنم . فقط اگه قبول کنن با چندتا چک شخصی اقساطی عالی میشه.والا میخوام چی کار این همه پولو
مهراد
۹ آبان ۱۴۰۳ممد ژانگولر دمت گرم ، درود بر غرور ملی و میهنیت که حتی در اوج ثروت و قدرت هم بفکر وطنت و بچه های پدال هستی
دست منو اول بگیر ، من بشخصه دکترای جراحی سرپایی دارم از دانشگاه کولوکوکو
خلاصه اینکه بدردت میخورم 🥲
مهراد
۹ آبان ۱۴۰۳بدردت میخورم در امور اداره شرکت ( باز کج برداشت نکنی داداشم )
ممد ژانگولر
۹ آبان ۱۴۰۳داداش مهراد نگران نباش چون یدونه ایی بهترین قسمتش که دم در ورودیه برات میذارم کنار فقط بخاطر اینکه علاقه به سرپایی بودن داری.🙌
ممد ژانگولر
۹ آبان ۱۴۰۳عه دبیا مشتی . این چه طرز حرف زدن با بزرگترته. خود ترامپ بدونه با آیدیش امدی زیر کامنت من اینجوری پیغوم گذاشتی با کف دست بلندت میکنه میبرتت wc با شیر توالت فرنگی ی شستشوی حسابی بهت میده ها.
! i M α η δ υ α R
۹ آبان ۱۴۰۳ممد ژانگولر ، یه دونه باشه …
نداریم مثلش …
یه دونه است واسه نمونه است …
گاهی وقت ها این قدر با کامنت هاش می خندم که دلم درد میگیره …
مثل اون کامنت هواپیما ( و دسته های جوی استیک سمت چپی و راستی که برای تخلیه قسمت … بود ، که خودش می دونه منظورم چیه ) … که بی نظیر بود …
تا یک هفته ، یادم میومد ، می خندیدم …
اون بنده خدا که ممد در جوابش ، بهش ریپلای زد ، دیگه فکر کنم با اون جوابی که از ممد شنید ، تا آخر عمر به هیچکی ، ریپلای نزنه …
🤣🤣🤣
Suge knight
۹ آبان ۱۴۰۳مک لارن هم شده بازیچه دست عرب ها
مازیار
۹ آبان ۱۴۰۳هر اتفاقی که باعث تزریق سرمایه به کمپانی بشه خوبه
و اگه صرفا ترزیق سرمایه باشه (مشارکت عربها) خیلی خوبه
چون مکلارن فقط مشکل مالی داره
(Ali(chevynova
۹ آبان ۱۴۰۳پدال خوب وقتی این خبر رو گذاشت
((پس از آنکه صندوق سرمایهگذاری دولتی بحرین در ماه مارس مالکیت این شرکت را به دست گرفت))
((سیوایوی هولدینگ (CYVN) مستقر در ابوظبی قراردادی غیرالزامآور برای تصاحب مکلارن اتوموتیو امضا کرده است))
((سیوایوی هولدینگ مستقر در ابوظبی قراردادی غیرالزامآور برای تصاحب ۱۰۰ درصدی مکلارن اتوموتیو امضا کرده است))
این یعنی خرید سهام نه اونکه چون لینکلن تو چین ماشین مونتاژ میکنه پس شد چینی ، البته که اونهایی که این حرف رو میزنن خودشون خوب میدونن داستان رو ولی خوب به نفعشونه نفهمن واقعیت رو
NGU
۹ آبان ۱۴۰۳بزار یه سرمایه درست و حسابی بیاد دستش دوران F1 و P1 و 720S دوباره تکرار بشه
البته دوران 720 واقعا عجیب بود چقدر این ماشین بقیه رو فشاری میکرد اصلا همون موقع یه جنگ و دعوایی فقط سر پرفورمنس خرکی 720 بود
الف.ی
۹ آبان ۱۴۰۳«لایترز درباره مشکلات مکلارن صحبت کرده و خاطرنشان کرده است که این شرکت قبل از ورود او “محصولات نارس” داشته است.»
این چه حرف چرندیه که زده؟ واقعا مدیری که تو فراری کار میکنه همیشه حال بهم زنه
مثلا P1، 765lt، سنا، اسپیدتیل و 720s نارس بودن؟
روح انزو فراری هنوز سرگردان میچرخه
این هفته تو مسابقه مکزیک هم کارکنان تیم فراری نه برای جشن پول پوزیشن کارلوس ساینز نه برای لحظه پیروزیش نیومدن
کلا براشون مهم نبود
بعد موقع پخش سرود ملی ایتالیا همشون با خوشحالی میخوندن
تعصب 100
اخلاق 0
دانیال_Surrey،England
۹ آبان ۱۴۰۳اتفاقا تمام حرفایی که لیترز زده از بدو ورودش درست بوده،چه تو بخش بازاریابی و فروش و چه کنترل کیفیت.
افراد درستی هم از شرکتایی مثل ریویان و فراری و رولز رویس و….استخدام کرده.
دیگه همه میدونن مک لارن مشکلات مربوط به کنترل کیفیت داشته و بعضا مجبور میشده از قطعات ارزون در ماشیناش به ناچار استفاده کنه.
خط تولید مک لارن خیلی عالی و به اندازه کافی رباتیک نیست برای همینم هست این مشکلات پیش میاد با توجه به مقیاس تولید.
حالا باید دید این خرید باعث میشه مک لارن خط تولدیشو بهتر بکنه و شاید حتی باعث باشه یه مرکز تولید و کنترل کیفیت جدید احداث کنن یا خیر.
مک لارن خوشبختانه مشکل مهندسی نداره،کلا شرکتایی مثل مک لارن و لوتوس و پورشه و…که شرکتای مشاوره مهندسی قوی هم داشتن و دارن کلا با یک مدیریت درست و بودجه مناسب راهشون رو پیدا میکنن.
البته لوتوس نتونست به بخش دوم دست پیدا کنه و بازی رو باخت.
الف.ی
۱۱ آبان ۱۴۰۳چجور مشکلاتی داشته؟
میشه مثال بزنید
! i M α η δ υ α R
۹ آبان ۱۴۰۳الف ی عزیز …
در جواب ، شما رو ارجاع میدم به نظر جرمی کلارکسون که گفته بود : مکلارن را دوست دارم اما ۵ هزار تا از آنها وجود دارد و همگی یک شکل هستند و بهشکل عجیبی هم راننده را به نتیجه ای یکسان نمیرسانند …
Ferrari
۹ آبان ۱۴۰۳الف.ی
شما از اون کاربرهایی هستی که چیزی نمیدونی ولی دوستداری بیخودی سروصدا کنی. اتفاقا فراری برای ساینز سنگ تموم گذاشت و حتی در طول مسابقه بنا به درخواست ساینز اجازه ندادن لکلرک به ساینز حمله کنه و سبقت بگیره که باعث دلخوری لکلرک هم شد. بعد از اون هم براش جشن گرفتن حتی زک براون هم اومد و خوشحالی خودش رو از پیروزی ساینز ابراز کرد. فقط مقایسه کنید با رفتار مرسدس که راننده قهرمانشون رو امسال ادم هم حساب نکردن و همیشه هوای راسل رو داشتن.
درمورد ادعای لیترز هم بهتره بیخودی فشاری نشی چون دقیقا حرفش درست بوده. نمیدونم چرا درمقابل حقیقت انقدر مقاومت میکنید. نصف مسیر پیشرفت، دیدن و قبول مشکل هست کاش این چیزها و متوجه بشید
ضمنا اقای لیترز المانی هستن و قبلا از پورشه به فراری اومدن و الان هم مدیرعامل مکلارن هستن.
الف.ی
۹ آبان ۱۴۰۳من حالم از اینکه شماها فکر میکنید هیچ ماشینی بهتر از فراری وجود نداره بهم میخوره
دنبال سر و صدا نیستم
هفته ای یه بار به پدال سر میزنم
میتونی کامنتمو زیر پست فراری F80 بخونی که گفتم خیلی زیباست و شاید از استون مارتین والکری هم سریعتر باشه
از قضا این اخلاقتون دقیقا تو مدیرای رده بالای شرکت هم هست
دیگه تو که خودت پیگیر فرمول یک هستی خودت خوب میدونی تعصب ایتالیایی چقدر به فراری ضربه زده در دهه اخیر
Ferrari
۱۰ آبان ۱۴۰۳تو باید حالت از وضعیتی که توش گرفتار هستی بهم بخوره. کسی اینجا گفت فراری بهترین است؟ چرا مثل مسئولین همیشه توهم توطئه داری؟
اینجا مایکل لیترز صحبتی کرد که اصلا ربطی به فراری نداشت. کسی که تو این سایت بیشتر از هر کسی پیگیر اخبار مکلارن هست تایید میکنه لیترز درست میگه تو چرا تو کتت نمیره؟
چرا متوجه نیستی که نظرات تو و دیگران درمورد فراری اهمیتی برام نداره و هرکسی در نظر دادنش ازاده. اما صحبت من اینه چرا دوتا موضوعی که اصلا بهم ربطی ندارن رو بهم ربط میدی
این بشر اصلا ایتالیایی نیست که بخواد تعصب و غرور خاصی داشته باشه خواهش میکنم بفهم
ضما شما غصه تیم محبوب خودتو بخور که سه فصله تو ناکجا اباده. فراری با همه غرورش پر افتخارترین تیم تاریخ فرمول یک بوده و هست
Monster 765lt
۹ آبان ۱۴۰۳برند با اصالت و قدرتمند رو زمین نمیمونه به این میگن برندینگ قدرتمند
حالا با سرمایه بیشتر قدرت مکلارن دو چندان میشه شرکتی که با سرمایه کم موی دماغ بزرگان شده بود و خودشو سنگ محک شرکت های بزرگ کرد حالا با سرمایه عظیم پوست از کله میکنه
مهندسی ناب + بودجه کافی
اون موقع قیافه امثال علی نوا و بقیه ترول ها دیدن داره
(Ali(chevynova
۹ آبان ۱۴۰۳البته اگه تا اون موقع دوباره بین حوضه خلیج فارس دست به دست نشه این شرکت
Nismo
۹ آبان ۱۴۰۳حداقل تو حوضه خلیج فارس دست به دست میشه. نه مثل برندهای آمریکایی یتیم که یه روز دست اروپان یه روز چین
مثل توپ فوتبال پاس کاری میشن انقدر که بی ارزشن
(Ali(chevynova
۹ آبان ۱۴۰۳جوابت رو بالاتر دادم
فعلا اروپاییها دست چین و حوضه خلیج فارس و هند دارن جا بجا میشن
نمونش
بنز
ولوو
بورگوارد
MG
روور
مکلارن
جگوار و لندروور
…..
Nismo
۹ آبان ۱۴۰۳فعلا که چینی های به ظاهر آمریکایی دارن دست به دست میشن
شورلت
فورد
دوج
کادیلاک
لینکلن
جی ام سی
کرایسلر
جیپ
بعلاوه اونایی که به گورستان پیوستن مثل پونتیاک و پلیموث و دوزنبرگ و اولدزمیبل
(Ali(chevynova
۹ آبان ۱۴۰۳جوابت رو گفتن
با لینک معتبر از کار اند درایور و موتور ترند بهم ثابت کن سهام آمریکاییها برا چینه
در ضمن از قبرستان خودروسازی گفتی و یاد dkw ، هورچ ، واندرر ، nsu آلمان افتادم
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳هیچکدوم اصلا برای من مهم نیستن دست کین حتی زیر مجموعه سایپا هم باشن برام مهم نیست تویی که اصالت اصالت و ماشالا ماشالا میگی و آخرش هم میبنی همه برندای موردعلاقت چینی ان
! i M α η δ υ α R
۹ آبان ۱۴۰۳دو نکته مثبت در این خبر مستتر هست …
اول اینکه ، ممتلکات رویکرد درستی در رقابت ، پیش گرفته و نیاز به استفاده از تکنولوژی های پیشرفته برقی رو حس کرده که از رقبا عقب نمونه …
نکته دوم و بهتر اینه که مک لارن چون الماسی درخشان ، اونقدری ارزش برندینگ و مزیت رقابتی داره که اماراتی ها رو مجاب کرده ، بیان جلو و سرمایه گذاری کنند ( یعنی آینده مک لارن رو بسیار روشن دیدند ) که جای خوشحالی داره …
واقعا ، جای خوشحالی داره …
البته نه برای همه …
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳برای همه جای خوشحالی داره اگه بعضی ها بذارن، وگرنه کی از مکلارن بدش میاد.
Nismo
۹ آبان ۱۴۰۳طاها الان زیر این پست که کسی چیزی نگفته پس چرا علی نوا و این یارو مهرداد اومدن بحث شروع کردن
پس به دیگران خرده نگیرید شما خودتون میخارید
منم که سرم درد میکنه واسه کم کردن روی شماها
پس بچرخ تا بچرخیم
(Ali(chevynova
۹ آبان ۱۴۰۳نیسمو
بحث کل کل رو بهتره نکی
بعد ۸ سال که تو پدال هستم از تو کل کلی ترش رو شستم و گذاشتم کنار ، تازه اونها اطلاعات داشتن و مثل تو به چندتا لینک اکتفا نمیکردن.
زمانی میتونی با من کل کل کنی که بتونی با اطلاعات بالات بیای جلو و اون موقع منم خیلی منطقی جوابت رو بدم
پس ادعای کل کل بهتره نکنی
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳نیسمو،
قبل از علی شوی،
دو تا کامنت اول یعنی مهراد و امیر خانزاده تیکه انداختن، الان تقصیر ماها شد؟
خیلی خب، بچرخ تا بچرخیم.
اینم بگم که الان که گیر دادی به امریکن فن ها، یه نفر زیر پست درگ لامبو و فراری داره میگه لامبو هیچی نیست، حالا نمیدونم چرا اون متعصب حساب نمیشه.
راستی نگفتی پارکینگ اون خونه هه کارواش هم داشت؟
(Ali(chevynova
۹ آبان ۱۴۰۳نطقم باز نشد
صحبتهات اونقدر بی ارزش و بی پایه و اساس که جواب دادن بهت حروم کردن وقته
کاش یه مقدار کیفیت کامنتهات بالا بود که بشه برای جواب بهت وقت بذارم ، الانم که میبینی جوابت رو میدم سره یه داستان حالم خوبه برا همین انرژی دارم
JaMsHiD_R1988
۹ آبان ۱۴۰۳عاشق این انرژیتون برای بحثم
حال دارینا
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳علی نوا: نگو بی پایه و اساس بگو جوابی نداری بدی و میخوای از زیر بحث در بری
وگرنه اگه چیزی حالیت بود میومدی مثل مرد بحث میکردی
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳طاها: علی شوی مثل همیشه اومده از فشار زیادش 10 تا کامنت زیر این پست گذاشته و ریپلی زده میخوای تقصیرکار هم نباشه؟
بحث ما هم لامبو و فراری نیست فعلا اون بحثش جداست
چیو نگفتم؟ اون خونه رو اگه میگی اره پارکینگش کارواش و نگهبان هم داشت بخوام از امکاناتش بگم تا صبح طول میشکه
Taha Ayoobi
۱۰ آبان ۱۴۰۳حاجی برگام
نیسمو، فک کنم شناختمت.
همون خونهه که فیلمش تو اینستا بود؟
استخرش سنسور بارون داشت؟
حموم سنتی؟
همه چیز بعد از رفتن به طبقه منفی 5 شروع میشه؟
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳طاها: چقدر تیزبینی اره داداش همون بچه ها فکر کنم فیلمشو گذاشتن اینستا
البته اونی که حرف میزد من نبودم
من با چند نفر دیگه از بچه ها رفته بودیم تو فیلم نبودیم
خونه لوکس زیاد رفتم ولی این واقعا یه چیز عجیبی بود
انقدر امکاناتش زیاد بود که یه فایل جدا باید واسش بنویسی
Taha Ayoobi
۱۰ آبان ۱۴۰۳خونه اش واقعا مرز های لاکچری بودنو جا به جا کرده بود، خیلی خفن بود.
تو فیلی که بود کوروت C3 هم بود انگار؟
نمیدونم چرا احساس میکنم اونی که تو فیلم حرف میزد تویی😂
! i M α η δ υ α R
۹ آبان ۱۴۰۳طاها جان …
فکر کنم کمی من رو توی این مدت شناختی …
جا نماز آب نمیکشم ، ولی این تجربه منه در این سه سال …
در این سایت ، در اردوگاه هر دو طرف ، تعصب ، بیداد میکنه ، اما نه به یه اندازه …
حقیقتا شدت و ضعفش در دو طرف به لحاظ کمی و کیفی ، به طرز آشکاری تفاوت معنادار و فاحشی داره …
من به شخصه برای بعضی از آمریکن فنا ، بسیار احترام قائل بودم تا این که با معرفی ZR1 ، همین دوستان هم ، نقاب مصلح بودن و بی طرف بودن و با تجربه بودن و متعصب نبودن رو ، خیلی یه هویی و ذوق زده و عجولانه ( از روی احساس ) ، پایین انداختن و شروع به عقده گشایی کردند …
من خیلی تعجب کردم و هر چند خیلی چیزها حس میکردم قبلا ، اما این بار یقین پیدا کردم که این دوستان ، شناگران ماهری بودند ، اما تا حالا آب پیدا نمی کردند و با معرفی جواهری مثل ZR1 ، ذوق زده پریدن توی رودخونه و شروع کردن به زیرآبی رفتن …
کاری کردن با ما ، که بجای افتخار کردن به ZR1 و شاهکاری که به نسبت قیمتش ، خلق شده ( که تقریبا در تاریخ نایابه ) ، نسبت بهش با دلخوری گارد بگیریم و بگیم در نهایت یه ماشین 200K دلاریه و نه بیشتر …
هنوز بعضی از دوستان آمریکن فن ، نمی دونن که اگه فراری و مکلارن و لامبو ، به اشتباه ، لیمیت تاپ اسپید رو بردارن ، دست یابی به این سرعت برای این برندها هم اتفاق میفته …
بیمر ( 760Li ( M Package مدل 2018 ، با 610 اسب توان و 800 نیوتن متر تورک ، با وزن 2300 کیلو گرم ، سرعتش روی 318 کیلومتر محدود شده و سر سوزنی بیشتر گاز نمی خوره ؟ چرا ؟
پر واضحه که وقتی بیمر روی این محصول اسپید لیمیتر میگذاره ، برای 5 یا 10 کیلومتر کند تر رفتن ماشین ، این کار رو نمیکنه و ماشینش به راحتی بین 20 تا 40 کیلومتر ، بسته به مپینگ گیرباکس و موتور و پدال گاز ، میتونه سریعتر هم بره …
حالا سوال اینجاست …
وقتی یه سدان 2300 کیلویی با 800 نیوتن متر گشتاور و 610 اسب هم به سرعت 350 کیلومتر میرسه ، آیا 25 کیلومتر سریعتر رفتن ZR1 ، این قدر باید با هیاهو و جار و جنجال همراه باشه ؟
بگذریم …
این کامنت رو کسی داره می نویسه که کامنتهای انتقادی تند و تیزش در مورد F80 و مازراتی گریکاله و بعضی از دیگر محصولات ایتالیایی و اروپایی ، موجوده ( خدا رو شکر ) …
و از اون طرف کامنت های عده قلیلی از دوستان آمریکن فن هم موجوده که بیان کردن بعضی از اونها تا حدی نفرت انگیزه و شاید حتی مایه وهن عشق به ماشین و ماشین بازی هم باشه …
ببخشید که طولانی شد و امیدوارم هیچ وقت دلخوری پیش نیاد …
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳من ریشه تعصب بقیه رو نمیدونم ولی برای من (تعصب نمیشه بهش گفت، منظورم این جبهه گرفتنه) از اونجایی شروع شد که دیدم بقیه بد و بیراه میگن به ماشینای مورد علاقه ام و ناخودآگاه باعث شد که از بقیه ماشینا بدم بیاد،
دقیقا همون اتفاقی که برای شما سر ZR1 افتاد.
اون داستان سرعت کوروت هم درسته، اینقدر جنجال نداره، ولی دلیل همه اینها یه سری اکانت های ترول هستن که فقط و فقط میخوان فضا رو متشنج کنن.
مثلا میاد همین حرف شمارو با توهین و لحن تند میگه و باعث جنجال الکی میشه در حالی که به قول شما چیز خاصی نیست، البته که برای رکورد گیری نرفته بودن و همینطوری ماشین رو برسی میکردن.
اینا به کنار، بالاتر جمشید گفت که عاشق انرژیتونم برای بحث کردن،
میخواین بگم حیف این انرژی که الان دارم نصف قبلیه، همین بحث های الکی باعث میشه دیگه رمقی برای بحث کردن بیشتر نباشه.
یک دنیا حرف دارم ولی کو رمق.
یکی دیگه از مشکلاتی که سر جنجال ها به وجود میاد، خراب شدن وجهه اکانته، الان من از یه فراری یا پورشه حتی به درست انتقاد کنم، دیس لایک بارون میشم چون وجهه اکانت سر بحث ها خراب شده و من متعصب جلوه داده شدم در حالی که اصلا اینطور نیست.
شما هم ببخشید پراکنده و طولانی شد،
این چند وقت وضع سایت خیلی خرابه، آدم نمیدونه چیکار کنه.
D.H
۹ آبان ۱۴۰۳با سلام دوستان دغدغه مند لطفاً با امضای از این کارزار حمایت خود را از واردات خودرو ….و در نتیجه رقابتی شدن بازار برچیده شدن رانت و فساد ـ دسترسی به خودروهای بروز با قیمت های جهانی …
اقدام نمایید با تشکر
#واردات ـ خودرو…..
https://www.karzar.net/165367
با تشکر از سایت پدال