در بیانیهای کوتاه، سازنده خودروهای اسپرت بریتانیایی تأیید کرد که قصد دارد پس از ۳۰ سال، پیروزی در لمان را با الهام از مکلارن F1 GTR تکرار کند.
زاک براون، مدیرعامل McLaren Racing گفت: “ما بازگشتهایم.” همچنین در بیانیهی رسمی شرکت آمده است:
۱۹۹۵. پیروزی افسانهای در لمان. افتخار سهگانه.
آمادهایم تا بار دیگر در عرصه مسابقات استقامت جهانی نام خود را مطرح کنیم.
هایپرکار. مسابقات جهانی استقامت ۲۰۲۷.
جزئیات بیشتری از برنامه کلاس هایپرکار ارائه نشد، اما مشخص شده که این برنامه از قبل در حال اجراست. با این حال، شنیدهها نشان میدهند مکلارن با یک نمونه LMDh به کلاس هایپرکار وارد خواهد شد.
گفته میشود مکلارن با سازنده ایتالیایی دالارا همکاری خواهد کرد که پیشتر در توسعه کادیلاک V-Series R و بیامو M Hybrid V8 نیز مشارکت داشته. انتظار میرود موتور این خودرو بر اساس معماری twin-turbo V6 با زاویه ۱۲۰ درجه باشد که از سال ۲۰۲۲ در مدلهای جادهای و مسابقهای آرتورا استفاده شده است.
بازگشت مکلارن به بالاترین سطح مسابقات استقامتی در سال ۲۰۲۷، دقیقاً ۳۰ سال پس از پیروزی خیرهکننده این تیم در اولین حضور خود با مدل F1 GTR رقم خواهد خورد. این برند تا سال ۱۹۹۸ در خط شروع لمان حضور داشت و در سال ۱۹۹۶ به مقام چهارم رسید، سپس در سالهای ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ به ترتیب با نسخه Long-tail مکلارن F1، مقامهای دوم و چهارم را کسب کرد.
مکلارن در سال ۲۰۲۴ با معرفی کلاس LMGT3 در WEC و حضور مدل 720S GT3 Evo به لمان بازگشت. با پیوستن مکلارن، تعداد سازندگان حاضر در بخش هایپرکار WEC به ۱۱ میرسد. هشت سازنده حاضر در فصل جاری، سال آینده با جنسیس هیوندای و در سال ۲۰۲۷ با فورد همراه خواهند شد. آکورا و لامبورگینی نیز با خودروهای LMDh در کلاس GTP مسابقات IMSA SportsCar Championship رقابت میکنند.
مکلارن مدتهاست که علاقه خود را برای بازگشت به بالاتری سطح WECنشان داده است. زاک براون در طول سال گذشته بارها اشاره کرده بود که تأیید برنامههای این تیم برای حضور در هایپرکار نزدیک است. او سال گذشته در پاسخ به سوالی درباره برنامههای مکلارن در لمان گفته بود: «بیشتر مسئله “کِی” است تا “اگر”.»
مکلارن F1 GTR که در سال ۱۹۹۵ توسط JJ Lehto، Yannick Dalmas و Masanori Sekiya به پیروزی در لمان رسید، هماکنون به صورت امانت ششماهه در موزه لمان به نمایش گذاشته شده است.
در مسابقات افتتاحیه WEC در فوریه امسال در قطر، براون با اشاره به برنامههای این تیم برای جشنهای سیامین سالگرد پیروزی در لمان که قرار است ژوئن امسال برگزار شود، به طور ضمنی از اعلامیهای قریبالوقوع خبر داد. او گفت:
«نمایشگاهی زیبا در موزه لمان خواهیم داشت و امیدوارم چیزهای هیجانانگیزی برای گفتن داشته باشیم.»
mehran911
۲۱ فروردین ۱۴۰۴خبر خوبیه واقعا ….
هر چی شلوغتر بهتر …
فقط انگلستان
۲۱ فروردین ۱۴۰۴👍👍
Cadillac-V
۲۱ فروردین ۱۴۰۴هرچی رقابتی تر بهتر
تو هر زمینه ای هرچی رقابت بیشتر بشه باعث پیشرفت میشه
nima.jdm
۲۱ فروردین ۱۴۰۴بعد از اون خبر بد قبلی از مکلارن
این یکی خوبه
مازیار
۲۱ فروردین ۱۴۰۴اگه سیر پیشرفت مکلارن از MP4 12C به بعد رو ببینیم که در اون مدت کوتاه به چه جایگاهی در خودروهای جادهای (که تا قبل از اون هیچ سابقهای نداشتن) رسیدن …!
تنها چیزی که به ذهن میرسه اینه که اگه این کمپانی مشکلات حاشیهای رو نداشت چی میشد؟ اگه شرایط و امکانات مثلا فراری یا کوروت رو داشت چی میشد؟
صامورایی
۲۱ فروردین ۱۴۰۴بی صبرانه منتظر حضور هیوندای در ۲۰۲۷ هستم.
R@min
۲۱ فروردین ۱۴۰۴اسامی جذابی اضافه شد، امیدوارم قوانین احمقانه فنی بازتر بشه رقابت های بهتری ببینیم.
فقط انگلستان
۲۱ فروردین ۱۴۰۴خیلی خوبه رقابت قشنگتر میشه.
نه به تصادف
۲۱ فروردین ۱۴۰۴زنده باد مکلارن