در چند سال اخیر به لطف ظهور مثلث طلایی صنعت خودرو، یعنی فراری لافراری، مکلارن P1 و پورشه ۹۱۸، شاهد افزایش بیمهابای پرفورمنس در خودروها بودهایم. همه میدانیم که هر ضلع این مثلث، به نوعی شهرهٔ عام و خاص میباشد، اما همگی در یک چیز مشترکاند؛ اینکه نگرانیهای مربوط به خودروهای برقی و سوختهای پاک، به این معنی نیست که دوران خودروهای با عملکرد بالا به پایان رسیده است.
اما از سویی باید گفت که دوران تولید این ۳ ابرخودرو روبه پایان نهاده است. فراری و پورشه که مدتها قبل تولید خودروهای ویژهٔ خود را به پایان رسانده بودند، و حالا نیز آخرین مکلارن P1 از درهای این کارخانه خارج شد. پیش از این، مکلارن اعلام کرده بود که از این گوهر گرانبها، فقط ۳۷۵ عدد خواهد ساخت و قابلتوجه است که همگی آنها پیش از تولید اولین P1 به فروش رسیدند! و در این مدت، کمپانی فقط مشغول تولید پیش سفارشها بوده است. P1 اولین بار در قالب یک مدل مفهومی در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه پاریس رونمایی شد، و در سال ۲۰۱۳ نسخهٔ تولیدی آن در نمایشگاه ژنو به نمایش همگان درآمد. تولید این ابرخودرو در بهار سال ۲۰۱۳ در کارخانهٔ مکلارن واقع در انگلیس، بر روی یک خط اختصاصی شروع شد، که تولید هرکدام از این زیباروها، حدود ۱۷ روز زمان لازم داشت.
مکلارن P1 که قدرتمندترین خودروی جادهای مکلارن محسوب میشود، از یک موتور ۳.۸ لیتری توئین توربو با آرایش v8 و یک موتور الکتریکی بهره میبرد که مجموعاً ۹۰۳ اسب بخار و ۶۶۴ پوند فوت (۹۰۰ نیوتون متر) گشتاور تولید میکند، که این اندازه از گشتاور و قدرت، این هیولا را در عرض ۲.۸ ثانیه به ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) میرساند. و همچنین حداکثر سرعتی معادل ۲۱۷ مایل در ساعت یا ۳۴۹ کیلومتر در ساعت را برای این خودرو رقم میزند. لازم به ذکر است که موتور الکتریکی، علاوه بر افزایش گشتاور و قدرت و کاهش گازهای آلاینده، تاخیرات گشتاور موتور بنزینی را نیز جبران میکند، تا P1 شتاب سریعتر و پایدارتری را به دست آورد.
منبع: digitaltrends
نيما
۲۲ آذر ۱۳۹۴جلوپنجره با تورى الکیش رو کاش توى مدل هاى نهایى درست میکردن.
یعنى چى پلاستیک همینجورى بدون فایده بزارى!
pouya
۲۲ آذر ۱۳۹۴آقای نابغه اون مدلی که بخشی از توری جلوپنجره پلاستیک بود، ۶۵۰ اس یا ۶۷۵ ال تی هست. این مدل پی وان جلو پنجرش فرق داره
رضا
۲۲ آذر ۱۳۹۴باشه باشه میگم درست کنن
شما خیلی حرص نخور …
ضمناً مهندسای مکلارن اصرار دارند که خودتون حضوری تشریف ببرید و توجیه شون کنید
mds
۲۲ آذر ۱۳۹۴داش slr چیزی برات باقی نموند همشونو رو هوا زدن..
راستی مثل قدیما میخوام بهت یه هدیه بدم، اینم عشق منه امیدوارم بتونم قبل از مرگم یدونه رنگ سفیدشو بخرم
http://8pic.ir/images/t1jcnx0gl069l6syjrzx.jpg
شاهین
۲۲ آذر ۱۳۹۴داداش حدس میزنم شناختمت ؛)
mds
۲۲ آذر ۱۳۹۴خو داداش BMW در اولویتم نیست چیکار کنم دست من نی، به قول شما باید دید دل چی میگه.. البته ماشینای آلمانی خصوصا بی ام و رو عاشقشم بعد آئودی و بنز
شاهین
۲۲ آذر ۱۳۹۴نه! از لحاظ خودرویی نگفتم! :)
mds
۲۲ آذر ۱۳۹۴آره درست حدث زدی خودمم :mrgreen:
mohsen
۲۲ آذر ۱۳۹۴الهم اخرج من الناس
عاشق شدن شما شبیه مجنونه که گفتن لیلی چی داره واقعنم چیزی نداش اینم چیزی نداره
Slr722
۲۳ آذر ۱۳۹۴Mds عزیز خدا نکنه… ایشاالله میخری…
بنتلی
۲۲ آذر ۱۳۹۴نیما آخه نظرت چ ربطی داشت ب موضوع مقاله؟!هرچی باشه مهندسا و طراحاش از شما بیشتر اطلاعات دارد،اگه کمک خواستن میگم حتما با شما تماس بگیرن
خواهشا متعصبین عزیز دوستدار خودرو آلمانی دوباره نیان اینجا رو هم ب گند نکشن،بسه دیگه
خسته شده
۲۲ آذر ۱۳۹۴چطور شما حق داری بیای پست ماشین های آلمانی به گند بکشین آلمانی دوست ها حق ندارن نظرشونو بگن نیما اتفاقا داره درست میگه شما و اون متوهم مع الغیر بس کنید که جز توهم چیزی ندارید به قول جوشکار خسته مقداره طلبتونو بگید چقدره بهتون بدیم
mds
۲۲ آذر ۱۳۹۴چطور آلمانی دوستا حق دارن بیان پست ماشینای کره ای به گند بکشن اونم چه گندی.. اما کره ای دوستا حق ندارن نظرشونو بگن
متوهم!!!
great britain
۲۲ آذر ۱۳۹۴این جمله بدجور سنگین بود: پیش از این، مکلارن اعلام کرده بود که از این گوهر گرانبها، فقط 375 عدد خواهد ساخت و قابلتوجه است که همگی آنها پیش از تولید اولین P1 به فروش رسیدند! و در این مدت، کمپانی فقط مشغول تولید پیش سفارشها بوده است.
خداحافظ اسطوره ی تکرار نشدنی.به امید این که آفتاب هیچ وقت در درون ابر شرکت تو تو ای مکلارن هیچ وقت غروب نکند.هیچ وقت……
نيما
۲۲ آذر ۱۳۹۴طرف حسابم شما نیستى.کل کسایى هستن که گفتن به من فلان و فلان.
من واقعا از همه معذرت میخوام چون این ۲ ماشین رو اشتباه گرفتم.واقعاااا ببخشید.
اما:اولا من متعصب نیس و از نظر خودم (گفتم اشتباه گرفتم) ایرادات ماشین رو گفتم.فقط همین.
مورد دوم این که من اصلاااا آلمانى باز نیستم.شما ۱۰-۱۱ تا از پستاى منو ببینى میفهمى که من آمریکایى باز هستم.
ولى به تمام خودرو ساز ها غیر از داخلى احترام میزارم.
امیرحسین
۲۲ آذر ۱۳۹۴دوست گرامی,کسی پست های ماشین های کره ای رو به گند نمیکشه بلکه خود شما کره ای سوارها هستین که با نظرات مشعشع و حیرت انگیز زمینه رو برای مضحکه شدن کره ای ها فراهم می کنید
مک لارن همیشه عالی بوده و هست.مهندسی عالی و طراحی زیبا و عملکرد بالا رو با هم ترکیب کرده
Erfan
۲۲ آذر ۱۳۹۴خداحافظ زیبای خندان
از ماشینایی هست که هیچ وقت فراموشش نخواهم کرد. مثل اس ال اس برام عزیزه
احمد باقری
۲۲ آذر ۱۳۹۴واقعا ماشین معرکه ای بود. مکلارن و فراری، واقعا چند برابر پورشه، ارزش دارن.
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۴این مدل خیلی بیشتر از مکلارن های دیگه توش روح و جذابیت بود
خسته شده
۲۲ آذر ۱۳۹۴مطمئنا مک لارن پائین تر از فراری و پورشست چون مهندسی آلمانی و ایتالیایی بالاتر از انگلیسه گرچه من مطمئنا مک لارن با اون زیر سپر لاکیش هم کار خود انگلیسی ها نیست و کشورهای دیگه اینارو راهبری کردن والا آلمان کجا انگلیس کجا بالاخره اربابی گفتن همین مهندسیشونم از آلمانی ها دارن همونطور که آمریکائی ها خیلی از چیزاشونو از آلمانی ها و نبوغشون دارن و ابر قدرتیشونو مدیون آلمانی ها هستن مخصوصا در صنعت هوا فضا و ساخت جنگنده های فوق سریع این یه واقعیته که برای بعضی ها خیلی تلخه و همش در حال توهم زدن هستن اینارو گفتم که یه سری از توهم دربیان اگر لازم باشه در بطن کار هم میرم چیزهای زیادی برای روشن کردن دارم برای کاربران عزیز مطمئنا جالبه
England
۲۹ آذر ۱۳۹۴و باز هم نظرات هر بار ترول پدال :)) این آقا رو میبینم کلی میخندم.
Ali.Q
۲۲ آذر ۱۳۹۴این مدل یه اسطوره بود و طراحی جدید و فوق العاده ای داشت …اما به نظر من تولید مدل های بعدی مکلارن با عناصر مشترک زیاد بین همدیگه ،خاص بودن این مدل هم تحت تاثیر قرار داد و از اون کاسته شد
به هر حال جدا از بحث ظاهر؛ بیشتر.، قلب خودرو و لذت رانندگی با اون مد نظر هست که همه این خودرو ها در اون عملکرد عالی داشتند و روز های اوج مکلارن رو رقم زدند…
OMID
۹ بهمن ۱۳۹۴بدشد اگر این ها سه مثلث کنار هم باشند و اگر یک نفر جدا شود گروه متلاشی میشوند و مثلث برمودا از هم می پاشد
amir
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی ناراحت کننده هست خداحافظ…