مک لارن

مک لارن اِنسیفرا هیبریدی، رقیبی مجازی برای فراری 296GTB!

می‌خواهیم شما را با مک لارن اِنسیفرا آشنا کنیم، خودرویی که می‌تواند رقیبی مجازی برای فراری باشد. همان‌طور که می‌دانید در برهه‌ای از زمان لامبورگینی و فراری سوپرکارهای پیشرانه وسطی را تولید می‌کردند که رقیب مستقیم یکدیگر بودند و زمانی که مک لارن در سال ۲۰۱۱ به‌طور جدی وارد صحنه شد این رقابت رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. البته سبد محصولات این سه خودروساز تغییرات زیادی داشته و حالا با لامبورگینی اوراکان، مک لارن آرتورا و فراری F8 تریبوتو روبرو هستیم که هریک پرفورمنس متمایزی را به نمایش می‌گذارد.

اما خودروی جدید فراری 296GTB داستان دیگری دارد. فراری بجای اینکه F8 تریبوتو و SF90 استراداله را به عنوان تنها سوپرکارهای پیشرانه وسط خود تولید کند تصمیم گرفت یک سوپرکار دیگر را برای قرار دادن بین این دو خودرو توسعه دهد تا با خلق یک کلاس تازه از لامبورگینی و مک لارن پیشی بگیرد و در واقع این دو برند رقیب مستقیمی برای 296GTB ندارند. اینجاست که مک لارن اِنسیفرا وارد میدان می‌شود. این خودروی مجازی توسط دژان هریستف طراحی شده و می‌تواند محصول هیبریدی بعدی مک لارن پس از آرتورا باشد. اِنسیفرا طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به محصولات این خودروساز دارد و اگر به واقعیت تبدیل شود دومین ستون مک لارن را در استراتژی الکتریکی سازی تشکیل خواهد داد.

نمای جلوی مک لارن اِنسیفرا به نوعی ما را به یاد خودروی آپولو IE می‌اندازد هرچند طراحی این خودرو ساده‌تر و ملایم‌تر از کار درآمده است. چراغ‌های تیز LED و دیلایت ها نیز سریعاً باعث جلب‌توجه می‌شوند. به این موارد باید ورودی‌های هوای بزرگ و اسپلیتر جلو و قوس چرخ های متمایز را اضافه کرد. در نمای جانبی آنچه جلب‌توجه می‌کند رینگ‌های چند پره، رکاب‌های آئرودینامیک و شیشه‌هایی با طراحی منحصربه‌فرد هستند. قوس چرخ های عقب انسیفرا همانند قوس‌های جلو طراحی شده‌اند و کانال‌های آئرودینامیک عبور هوا نیز بر راندمان بالای آن تأکید دارند. شاید بخش عقب خودرو خاص‌ترین عنصر طراحی خارجی مک لارن انسیفرا باشد. در این بخش هیچ شباهتی با سوپرکارهای دیگر وجود ندارد زیرا دو تیغه مرکزی بجای بال سنتی قرار گرفته‌اند. چراغ‌های LED و خروجی‌های دوبل به همراه دیفیوزر نیز خودنمایی می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Royal Driver UK 70

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    به عنوان یک مک‌لارن فن باید بگم اگر این ماشین به تولید برسه، میتونه یک انقلاب برای خوده مکلارن بشه!

    موافقم 20
    مخالفم 3
  2. Just toyota

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    اصلی ترین رقیب فراری ۲۹۶ ، قراره سال دیگه توسط لامبو رونمایی بشه یعنی هوراکان هیبریدی که برخی مجلات ادعا میکنن بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت ( البته ۲۹۶ هم ۸۳۰ اسب بخار قدرت داره ) و قراره یه دوئل تمام عیار رو مثل همیشه شاهد باشیم

    موافقم 14
    مخالفم 1
  3. Mustang shelby gt 350

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خوشگله به شرط این که دو یا سه سال دیگه تولید بشه، آینده نگری شدیدی داره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. Hamidreza

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (329 ديدگاه)

    هوراکان جدید فک کنم میخوان با انجین 8 سیلندر تویین توربو به اضافه یه موتور الکتریکی معرفی کنن .
    فک کنم موتور الکتریکی توان کمی داشته باشه و مثل سیان اونو بخان روی گیربکس قرار بدن که عملکرد گیربکس خیلی بهتر بشه .
    شایدم بخوان توئین توربو رو بزارن روی 10 سیلندر…
    درسته که خیلی جذاب میشه ولی من به عنوان فن لامبورگینی انجین تنفس طبیعی لامبو رو خیلی دوس داشتم .چه 10 سیلندرش چه 12 سیلندرش…

  5. یوسف

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    چقدر جذاب شده…. نمای عقبش یه شاهکاره

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا