مسابقاتمک لارن

مک لارن از خودروی MCL36 برای فصل جدید فرمول 1 رونمایی کرد

مک لارن خودروی جدید MCL36 را به عنوان جانشین مدل قبلی MCL35M معرفی کرد. این خودروی مسابقه‌ای در خلال رویدادی که در مقر این برند در ووکینگ برگزار شده است معرفی شد. پس از دو توسعه دیجیتالی و محاسباتی، خودروی واقعی مک لارن برای فصل جدید فرمول ۱ طی دو ماه اخیر متولد شده است و اولین بار در تست‌های پیش از فصل در پیست بارسلونا هنرنمایی خواهد کرد. MCL35 که از رنگ‌های مات جذاب و الهام گرفته از پوشش بکار رفته در گرندپری موناکو فصل پیش سود می‌برد نشان دهنده تلاش‌های مک لارن برای هماهنگی با قوانین جدید مسابقات است. این تغییرات که برای فصل ۲۰۲۲ فرمول ۱ تدارک دیده شده‌اند برای ایجاد رقابتی فشرده‌تر، کاهش داون فورس تولیدی بال ها و توربولانس که به معضلی برای سبقت‌گیری در سال‌های اخیر تبدیل شده بود عملیاتی می‌شوند.

رینگ و لاستیک بزرگ‌تر هم یک نکته مهم دیگر است که منجر به برخی پیش‌بینی‌ها درباره محدودیت‌های هندلینگ نسبت به فصل قبل شده است. همچنین انتظار می‌رود داون فورس نسبتاً کمتر نسبت به خودروی سال پیش باعث طولانی‌تر شدن منطقه ترمز و ایجاد فرصت‌های سبقت‌گیری بیشتر شود. در نظر داشته باشید که استفاده از بالچه‌های جدید روی چرخ ها و پوشش روی آن‌ها جزو استانداردهای قوانین جدید هستند. تنها سه خودروی واقعی مک لارن برای فصل جدید فرمول ۱ تولید شده است و MCL36 تفاوت‌هایی را که تیم‌ها دارند نشان می‌دهد. درحالی‌که خودروی AMR22 استون مارتین از سیستم تعلیق جلوی پوشرود استفاده می‌کند، مک لارن دارای پولرود است و از پروفایل ظریف‌تری سود می‌برد. در کل خودروی MCL36 وزن ۷۹۵ کیلوگرمی (با راننده و بدون سوخت) دارد و وزن پیشرانه هم ۱۵۰ کیلوگرم را شامل می‌شود.

جیمز کی مدیر فنی مک لارن ریسینگ می‌گوید:

از زمان غلبه تأثیر زمین روی فرمول ۱ چند سالی می‌گذرد؛ اما این ویژگی یک پتانسیل عالی برای ایجاد مسابقه‌ای فشرده‌تر و هیجان‌انگیز در قالب قوانین جدید را ایجاد می‌کند

رانندگان مک لارن در فصل ۲۰۲۲ فرمول ۱ لاندو نوریس و دنیل ریکاردو خواهند بود. البته مدیر تیم گفته است:

ما برخی قطعات و بخش‌های این خودرو را پنهان کردیم اما این خودرویی است که در بارسلونا حضور خواهد یافت

مک لارن در سال ۲۰۱۹ قرارداد تأمین پیشرانه را با مرسدس امضا کرد و این دومین سالی است که چنین قراردادی اجرایی می‌شود. خودروی MCL36 نیز همانند مدل قبلی از پیشرانه مرسدس استفاده خواهد کرد. این پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و هیبریدی نسبت به سال قبل تغییر چندانی نکرده است اما قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخاری و راندمان گرمایی بالای ۵۰ درصدی دارد که جزو عجایب دنیای خودرو است. پیشرانه F1 M13 E پرفورمنس مرسدس-ای ام جی با دور ۱۵ هزار همکار شاسی و گیربکس مک لارن محسوب می‌شود و از حمایت‌های مرسدس هم برخوردار است. رانندگان این تیم پس از صرف مدت زیادی در شبیه‌سازها آماده رانندگی با MCL36 در دنیای واقعی می‌شوند. نه نوریس و نه ریکاردو تجربه رانندگی با این خودرو و با قوانین جدید را ندارند اما هر دو احساس می‌کنند فرصت‌های زیادی وجود دارد. آن‌ها فکر می‌کنند به پودیوم دست می‌یابند و احتمالاً پیروز مسابقات هم می‌شوند. زمانی که از نوریس پرسیده شد آیا از فکر کردن به اینکه شاید این خودروی جدید مناسب سبک رانندگی تو نباشد عصبی می‌شوی یا خیر، او گفت:

بله شاید این‌گونه باشد اما این موضوع برای همه یکسان است

نوریس سپس به عملکرد گینتا جونیور در سال ۲۰۱۴ اشاره می‌کند و می‌گوید باید با خودروی جدید در هر فصل تطبیق پیدا کند. نوریس همچنین گفته است تمامی رانندگان نه تنها باید با حس حضور در محیط جدید کنار بیایند بلکه باید با ظاهر خودروها نیز هماهنگ شوند. او می‌گوید در برخی پیست‌های شهری حتی بخش بالایی موانع تحت تأثیر ارتفاع لاستیک‌های بزرگ و جدید قرار خواهند گرفت و شاید این امر باعث استفاده از پرچم‌ها و علائم شود. هم‌تیمی نوریس که به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا و پس از دو سال جدایی، فقط طی چند ماه اخیر توانسته است به استرالیا بازگردد و خانواده‌اش را ببیند در وضعیت پرهیجانی قرار دارد. ریکاردو می‌گوید فصل ۲۰۲۱ جزو چالش‌برانگیزترین فصل‌ها برای هماهنگی با مک لارن بود و انتظار دارد در فصل جدید همه‌چیز را از نو شروع کند. این در حالی است که ریکاردو در مسابقه مونزای سال پیش توانست اولین پیروزی مک لارن از سال ۲۰۱۲ را رقم بزند.

ریکاردو گفته است:

امیدوارم شما بتوانید رانندگی آزاد من همچون یک پرنده را در سال ۲۰۲۲ تماشا کنید

او می‌گوید با حضور در خانه احساس بهتری دارد و این در حالی است که دو هفته را در قرنطینه سپری کرده است. او دوران حضور خود کنار خانواده را به عنوان چیزی که باعث کاهش فشارها می‌شود توصیف کرده است. از ریکاردو درباره نگرانی‌هایش درباره تأثیر قوانین جدید روی خودروهای فرمول ۱ پرسیده شده است و او گفته است کشتی گرفتن با خودروهای مسابقه‌ای را به یاد نمی‌آورد اما امیدوار است هندلینگ MCL36 بجای هیجان زشت، هیجان خوبی داشته باشد و کاکپیت خودرو نیز باعث سردرد نشود. زاک براون مدیر اجرایی مک لارن ریسینگ هم با اشاره به این نکته که از ارتباطات داخل تیم رضایت دارد به صحبت‌ها خاتمه می‌دهد. او و نوریس قراردادهای طولانی‌مدتی را امضا کرده‌اند. مک لارن ریسینگ همچنین در ایندی کار و ایکستریم E حضور دارد و به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲ اهمیت زیادی به موتور اسپورت خواهد داد.

براون گفته است:

تیم فرمول ۱ ما به پیشرفت فوق‌العاده خود در سال‌های اخیر ادامه می‌دهد و سکان‌داری تیم هم با آندراس سیدل است. قوانین جدید نیز نشان دهنده یک فرصت واقعی برای تیم ماست. لاندو در سال قبل پیشرفت بسیار خوبی داشت و چهار پودیوم به دست آورد. دنیل نیز یک پیروزی احساس‌برانگیز را در مونزا کسب کرد

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    مسابقات از کی شروع میشه؟ جذاب بنظر میرسه😃

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. slatanat JDM

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      شکل اسپویلر جلوش رو ذوست ندارم میدونی

      اون حد هم جذاب نی ولی بازم خوبه

    2. LH44

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      27 اسفند تمرین های اولین مسابقه شروع میشه.

  2. زیزیگولو

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    این یه واقعیته که فرمول یک همیشه تو فناوریای جدید پیشتاز بوده و همیشه تکنیکها و نوآوریا و عملکردای مفید در اون پرورش پیدا میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  3. شهاب

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (251 ديدگاه)

    هر کمپانی راز و رمزهای خودش رو برای موفقیت در فرمول یک داره و صد البته یک راننده حرفه ای هم بسیار تاثیر گذاره

    موافقم 5
    مخالفم 3
  4. Hamid

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام
    به نظر من رقابت فرمول یک حوصله سر بر تکراری هست
    چیه این مسابقه
    دیگه برقی که بشه بیشتر مسخره میشه

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. Pooriya.BMW_Germany

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (584 ديدگاه)

      دوست گرامی آقا حمید این چه حرفیه شما میزنید چون مکلارن نتایج خوبی کسب نکرد‌ و پشت سر فراری قرار گرفت مسابقه شد حوصله سر بر ؟

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. HamiD

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز …
        این آقا حمید من نیستم گل …
        و فکر نکنم ایشون طرفدار مک لارن باشه اصلا …
        دقت کنید تعداد کامنت ها متفاوت هست …
        بهتره من یه پروفایل بزارم که اشتباه نشه یه موقع …

        1. Porsche 911

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          سلام حمید جان عزیز
          من بار ها میخواستم بهت پیام بدم نشد
          یک گروه زدیم داخل اشتاپ بین بچه‌ های پدال خوشحال میشیم شما و بقیه دوستان هم حاضر باشید
          اگر علاقه داشتید به این شماره پیام بدین
          ۰۹۹۱۳۷۹۴۵۹۵
          منتظرتون هستیم

        2. Hamid

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          سلام جناب …
          لطف دارید …
          در ضمن پدال توی تلگرام هم یه گروه داره … میگم شاید ندونید … لینکش رو هم میتونید از آقا شاهین بگیرید …
          چشم مزاحم میشم …
          ارادت

        3. Pooriya.BMW_Germany

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (584 ديدگاه)

          زشته آقا حمید این چه کاری بود مارو جول گیر نیار مارو تو تله ننداز

        4. Hamid

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1724 ديدگاه)

          حمید جان چه فرقی داره
          من و شما نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا