مک لارن

ادغام مکلارن با یک شرکت ناشناخته نزدیک به گوردون موری و برندهای چینی!

شرکت فورسون (Forseven) تاکنون به صورت محرمانه فعالیت کرده و روی چند مدل خودرو کار می‌کند.
ادغام جدید به مک‌لارن اجازه می‌دهد تا مدل‌های جدیدی با موتورهای احتراق داخلی و الکتریکی عرضه کند.
همچنین ممکن است فناوری‌هایی از برند چینی نیو (Nio) گرفته شود.

در صنعتی که مالکان سریع‌تر از تعویض لاستیک در پیست موناکو تغییر می‌کنند، مک‌لارن هم سهم خود از این تغییرات را تجربه کرده است. گروه مک‌لارن که در سال‌های اخیر مانند یک حیوان خانگی ناخواسته دست به دست شده بود، اوایل سال گذشته کاملاً تحت مالکیت صندوق سرمایه‌گذاری دولتی بحرین درآمد. سپس در پاییز، این سهام به گروه سرمایه‌گذاری CYVN مستقر در ابوظبی منتقل شد. حالا تحت مالکیت جدید، مک‌لارن اتوموتیو در حال ادغام با شرکتی است که هرگز نامش را نشنیده‌اید.

سهام‌دار جدید مکلارن، استارت‌آپ بریتانیایی فورسون نام دارد که از قبل حمایت مالی قابل توجهی از CYVN امارات دریافت کرده است. این شرکت تاکنون بیش از ۷۰۰ متخصص صنعت خودرو را استخدام کرده و برنامه‌هایی برای عرضه چندین مدل لوکس به بازار دارد. حالا با پیوند خوردن به مک‌لارن، محصولات جدید با نشان مک‌لارن وارد بازار خواهند شد.

گروه CYVN همچنین سهامدار اصلی برند چینی نیو است و ادعا می‌کند مک‌لارن به “فناوری‌های پیشرفته و الکتریکی‌سازی” دسترسی خواهد یافت. پیشرفت فورسون در صنعت خودرو با کمک گوردون موری تکنولوژیز (که آن هم تحت مالکیت CYVN است) ممکن خواهد شد.

به لطف این ادغام، دامنه محصولات مک‌لارن به بخش‌های جدیدی گسترش خواهد یافت. اگرچه جزئیات دقیقی تأیید نشده، اما منطقی است که انتظار داشته باشیم مک‌لارن از مرزهای سوپرکار و هایپرکار فراتر رفته و شاید مانند رقبا به ساخت SUV روی آورد.

این برند در سال‌های اخیر بارها هرگونه برنامه‌ریزی برای ساخت شاسی‌بلند را تکذیب کرده بود، اما سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که حاکی از همکاری احتمالی با بی‌ام‌و برای تولید شاسی‌بلند بود. هرچند این همکاری به دلیل توافق جدید منتفی شده، اما ممکن است پروژه شاسی‌بلند دیگری در دست توسعه باشد.

نیک کالینز، مدیرعامل فورسون، هدایت گروه جدید مک‌لارن هولدینگز را بر عهده خواهد داشت. این شرکت برنامه‌ریزی کرده ظرف شش ماه تحولاتی در مک‌لارن اتوموتیو ایجاد کند و جزئیات مدل‌های آینده را در ادامه سال جاری افشا کند. کالینز به خبرنگاران تأیید کرد که فورسون و مک‌لارن روی هر دو نوع مدل‌های احتراق داخلی و الکتریکی کار خواهند کرد. همچنین ممکن است از فناوری‌هایی مانند سیستم‌های خودران NIO و حتی فناوری تعویض باتری آن بهره گیرد، در حالی که از تخصص مک‌لارن در ساخت شاسی‌های مونوکوک کربنی استفاده می‌شود.

کالینز در این باره گفت:

این یک سرمایه‌گذاری مالی است که با توسعه آن، به نظر من به یکی از بهترین‌ها – اگر نه بهترین – شرکت‌های خودروسازی جهان تبدیل خواهیم شد. شاید این هدف زمان زیادی بطلبد، اما حامیان این پروژه افق بلندمدتی برای ایجاد کسب‌وکاری سودآور و پایدار که مورد تحسین جهانی باشد، در نظر دارند.

مک‌لارن سال گذشته حدود ۲,۰۰۰ دستگاه خودرو فروخت که در مقایسه با فروش فراری (بیش از ۱۳,۰۰۰ دستگاه) و لامبورگینی (بیش از ۱۰,۰۰۰ دستگاه) رقم ناچیزی محسوب می‌شود. اما با ورود مک‌لارن به بخش‌های جدید خودرو، تولید آن به ناگاه افزایش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (7646 ديدگاه)

    به به

    ((گروه مک‌لارن که در سال‌های اخیر مانند یک حیوان خانگی ناخواسته دست به دست شده بود))

    موافقم 19
    مخالفم 37
    1. محمد

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (315 ديدگاه)

      بازم صد رحمت به مک لارن که خواهان داره که دست به دست میچرخه کسی که آرم ورشکسته 2009 و صدقه و وام بلاعوض بگیر دولت اوباما رو انداخته پروفایلش تو این موارد باید سکوت کنه تو قشنگ ویترین اکثر آمریکایی سوار هایی که چون یه ماشین آمریکایی خریدن فکر میکنن بچه ناف تگزاسن یه بار تبلیغ مغازشو کرده بود که توی مجمتع خودرویی صدر تو محله ازگل ( نام محل خبر میدهد از سر درون) کار ماشین امریکایی میکنه بهش حق بدید بچه ها ماشین امریکایی ها اکثرا اسقاط شدن و ارزش نگهداری نداشتن این بیکاره میاد صبح تا شب برامون ماشاالله ماشاالله میکنه

      موافقم 39
      مخالفم 7
      1. (Ali(chevynova

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (7646 ديدگاه)

        حرص نخور اول

        دوم ببین مک لارن چقدر اوضاعش وخیمه که خوده عنگلیس گردن نمیگیرش

        سوم من بیکار نیستم ولی چون شغلم برا خودمه برا همین آزادی وقتم دست خودمه

        چهارم شعار امسال دیگه ماشالاه نیست
        (( بابا مرحبا)) هست

        موافقم 10
        مخالفم 30
        1. محمد

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (315 ديدگاه)

          اولا من نه سهام آلمانی هارو دارم نه آمریکایی و نه ژاپن و نه جای دیگه طبیعتا مال نیستن که حرصش رو بخورم برعکس تو که گویا سویئچ نوا رو از لویی شورلت سوئیسی اروپایی تبار گرفتی
          دوما تو اروپا برعکس آمریکا دولت تو اقتصاد دخالت نمیکنه که به ورشکسته هایی مثل جنرال موتورز صدقه بلاعوض بده
          سوما اینقدر آزاد بودن وقت از بیکاری میاد و گرنه آدمی که مشغوله از سر بیکاری تو هر مقاله ولو نیست ماشالله ماشالله بکنه

          موافقم 16
          مخالفم 3
        2. nima.jdm

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1128 ديدگاه)

          بابا مرحبا به علی شوی

          موافقم 8
          مخالفم 10
        3. محمد

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (315 ديدگاه)

          یه چهارما هم برات نوشته بودم که پدال پاک کرد ، با اینکه زیر مجموعه زومیت هستید بخش کامنت هاتون افتضاحه به چه حقی تو کامنت ها دست میبرید باید مثل زومیت آزاد باشه هرکس هرچی خواست بگه و فقط دکمه گزارش داشته باشه که ترول ها بن بشن

          موافقم 6
          مخالفم 1
        4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3325 ديدگاه)

          خودت می‌دونی قسمت آخر کامنتت حرف بی‌ادبانه زدی
          اشتباه از ما بود باید مثل زومیت کل چیزی که نوشتی پاک می‌کردیم

          موافقم 16
          مخالفم 2
  2. nima.jdm

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    خب اینم که چینی شد
    اونم از لند رور که هندی شده
    تسلیت میگم به انگلیس فن ها 🖤

    موافقم 31
    مخالفم 13
    1. مازیار

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      واقعا از توی متن نتونستی بفهمی سهامدار جدید کدومه؟
      حتی خود عبارت سهامدار جدید هم اومده!!

      موافقم 16
      مخالفم 3
    2. (Ali(chevynova

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (7646 ديدگاه)

      هندی چیه
      اینها برای بریتانیا کبیر هستن همچنان ولی ، به اسم هندوستان و بحرین و چین مونتاژ میشن
      مثل MG که همچنان عنگلیس فنا معتقد هستن چینی نیست و فقط اونجا مونتاژ میشه

      موافقم 10
      مخالفم 25
    3. دانیال_Surrey،England

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2903 ديدگاه)

      وقتی درک درستی ندارین و صرفا از روی تیتر نظر میدین!
      اون کاربر ماشالا که تکلیفش مشخصه و از ماترکیس خارج شده،بقیه ام میبینم آنچنان فرقی ندارن.
      ..
      ..
      اولا که چینی نشده،مالکیتش با گروه اماراتیه که اون گروه اماراتی سهام داره nio چین هستش.
      این استارت اپ forseven کاملا انگلیسیه و مک لارن با این ادغام میشه،در واقع مک لارن از بیش از 700 مهندس خلاق در حوزه های الکتریکی و موتورهای احتراق داخلی و …..بهره میبره+اینکه به طور غیر مستقیم با شرکت گوردون موری هم همکاری خواهد داشت.
      همونطور که تو بیانیه اومده هیچ ماشینی در چین ساخته نخواهد شد،ربطی هم به چین نداره،الان خیلی از آمریکایی از باتری چینی و…استفاده میکنن،قطعا مک لارن کمتر از اونا چینی خواهد بود!
      استراتژی ساخت ماشین های لوکس تر و اسپرت هم بسیار هوشمندانه ست.
      اهمیت این ادغام فراتر از چیزیه که به نظر میاد.
      اگه بیانیه اصلی رو تو اتوکار بخونید متوجه خیلی جزییات خواهید شد و چرا این شراکت فوق العادست برای مک لارن.
      حتی احتمال این وجود داره مک لارن بتونه در صورت تغییر قوانین موتوری اف1 به v10،موتور خودشو بسازه.

      موافقم 26
      مخالفم 6
      1. net

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        کاربر ماشالا😀

        موافقم 3
        مخالفم 5
      2. مازیار

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        دانیال …
        مک‌لارن در آینده نزدیک فوق‌العاده خواهد بود
        و تو خواهی دید

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. دانیال_Surrey،England

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2903 ديدگاه)

          البته من بیشتر از اینکه نگران مک لارن باشم نگران دولت کمونیستی انگلیسم،فراتر از بده عملکردشون.
          در واقع کل خودروسازی اروپا و صنعتشون باید نگران دولت هاشون باشن.
          اگه برای مثال afd تو آلمان بود یا مارین لوپن تو فرانسه و احزاب دست راستی،خبری از این تعرفه ها نبود.
          این صنعت اروپای الان به جرات میگم 50 درصد پتانسیل نهاییشون هم نیستن.
          یادمون نره که ملی گراییه که باعث رشد اروپا شده همیشه،از دهه ی 90 با شدت زیاد به مرور این جریان از بین رفت و الان داریم نتیجشو میبینیم.
          ماشین های زشت تر و بی روح تر و کم تر بودن اهداف جاه طلبانه در خودروسازی اروپا.
          از اونطرفم که تسلا پاس گل داد به چینیا.

          موافقم 11
          مخالفم 1
        2. مازیار

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          متاسفانه کلیات حرفهات درسته و در چند دهه اخیر شاهدش بودیم
          اما در مورد مک‌لارن به عنوان یه کمپانی کوچیک امیدوارم کمتر شامل این زدوبندها بشه

          موافقم 7
          مخالفم 2
      3. R@min

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2221 ديدگاه)

        قرار بود این استارتاپ محصولات الکتریکی برای رقابت با رولزرویس و بقیه بسازه که نظرشون عوض شد.

        حالا که تو موتوراسپرت اوضاعش خوبه وقتشه به اوضاع جادوشونم سر و سامان بدن، مسیر روشنی داره مک لارن اگر سرمایه گذارای عرب وسط راه ول نکنن.

        موافقم 5
        مخالفم 3
      4. سوشیانت

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (4079 ديدگاه)

        خیلی از آمریکایی از باتری چینی و…استفاده میکنن
        استاد جان اصن اکثر شرکت های خودروسازی خودشون باتری نمیسازن یکم مطالعه کن!

        موافقم 2
        مخالفم 14
    4. Mhosein

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (59 ديدگاه)

      مک لارن مال یه شرکته که اون شرکت سهامداران اماراتی داره که اون سهامدارا تو شرکت چینی هم سهامدارن به زبان ساده ننوشته که مک لارن چینی شده😐

      موافقم 2
      مخالفم 5
  3. BlackWing

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1459 ديدگاه)

    سالی ۴ تا خبر این مدلی از مکلارن میاد بیرون!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. mehran911

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2190 ديدگاه)

    امیدوارم بهتر از بحرینی‌ها و قطری‌ها کار کنن… واقعا حیفه این برند تو این سطح…دانیال بیشتر اطلاع داره داستان چیه
    هر چند خیلی با سیاست‌های BMW همراه نیست اما دوست داشتم BMW عمده سهامش رو در اختیار بگیره در کل بین آلمانی ها BMW از نظر سرمایه دستش کاملا بازتره و از نظر فناوری هم همکاری خوبی میتونستن داشته باشن

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2903 ديدگاه)

      فکر کن 8 صبح بلند بشی بگی((به به)) بعد قصد اصلیت در واقع این باشه که از کل متن فقط بخش__حیوان خانگی__ رو بولد کنی!!
      دیگه ببین با کیا طرفیم تو این مملکت.
      این بخش دست به دست شدن زیاد مک لارن هم شیطنت رسانه ای بوده.
      مک لارن از اول مالکیت بحرین رو داشته بعد شده این گروه اماراتی.
      در کنار این هم خود من هم علاقه داشتم ب ام و و تویوتا وارد بشن،ولی خب مثل اینکه خیلی با سیاست های حضور در فرمول یک موافق نیستن،و شاید این بزرگترین مانع بوده،وگرنه اضافه شدن اسپرت ساز به ب ام و چندان بد نمیشد به نوعی شبیه فولکس.

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. mehran911

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2190 ديدگاه)

        اون که قشنگ معرف و ویترین طرفدارهای آمریکاییه … من موندم ربط آمریکایی‌ها به مکلارن چیه این وسط که اینارو انقدر اذیت کرده!!!
        .
        به بهتر شدن فروش مکلارن واقعا امیدوارم چون پتانسیلش خیلی بیشتر از ایناست… برخلاف میلم SUV پرفورمنس میتونه اتفاق خوبی باشه بخصوص با حضور Michael Leiters این آدم تخصص بسیار خوبی در این حوزه داره این قبلا از سر تیم‌های توسعه کاین بود بعد رفت فراری الانم مکلارن…
        .
        اتفاقا در کنار BMW تویوتا هم گزینه خوبی میتونست باشه قبلا هم سر تست تونل باد و… با هم همکاری زیاد داشتن…

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (4079 ديدگاه)

          شما ها هم خوب دارین سطح طرفداران اروپا رو نشون میدین تو هر دو جمله تون ۱۰ تا جوک میشه پیدا کرد

          موافقم 2
          مخالفم 10
        2. mehran911

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          ۱۰ تا تو دو جمله !!! این خودش قابلیت خوبیه واقعا …
          .
          تو همین کامنت بالایی دوتاش رو بگو با هم بخندیم

          موافقم 7
          مخالفم 3
        3. سوشیانت

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (4079 ديدگاه)

          آره واقعا قابلیت های خیلی عجیبی دارین علاوه بر اون برد اروپایی ها مخصوصا آلمان تو شرایط خاص میشه نتیجه واضح اون وقت الان دو ساله دارین سعی میکنین بدون مدرک بگین دوج دروغگو هست تازه جالبه یه دوستی حتی بعد اون ویدئو تایم زدنش اومده میگه دوج همیشه بازنده هست😄

          موافقم 2
          مخالفم 12
  5. Scuderia Ferrari

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4123 ديدگاه)

    خبر امیدوار کننده ای بود و با تزریق سرمایه به مکلارن اون ظرفیت و توانایی هم آزاد میشه
    با دست بسته رقبای گردن کلفتی مثل فراری رو به چالش می کشید حالا دیگه ….
    دوستان آمریکایی باز نگران مکلارن و اروپایی ها نباشید چون حرص و جوش آدمو پیر میکنه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. مصطفی

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    خب ا این به بعد شاهد تولید سوپر اسپرت و هایپر کار های ۲۰۰ اسبی توربو سه سیلندر هستیم توسط چینی ها…😐😏
    لعنت به چین
    چرا یه بمب اتم نمیزنن و یک میلیارد کمونیست بیخود رو از بین نمی‌برند..

    موافقم 4
    مخالفم 8
  7. Aj23

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    ادغام با نیو میتونه خوب باشه!
    فقط امیدوارم‌ وضعیت برای مک لارن روبه افول نباشه!

  8. نه به تصادف

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (205 ديدگاه)

    مک لارن شرکت مورد علاقمه و امیدوارم به نفعش باشه که نیست اینکه قراره اس یو وی بسازه نشونه خوبی نیست این یکی دوسال با اوج گرفتن برقی ها و جهش یه دفعه ای شرکت ها برای برقی سازی خیلیی جالب نبوده و همش زیر سر تسلا بود که چینی هارو اورد وسط و اروپا رو وادار به رقابت کردن و مرسدس و بی ام و که بهترین طراحی هارو داشتن در نشخه های برقیشون افتضاح شدن و اینم مکلارن که ظاهرا دیگه اون شرکت خاص قبل نیست و میترسم واقعا می ترسم طراحی های مکلارن به فراموشی سپرده شه و متاسفانه قراره مکلارن هم برقی بسازه که بدتر شده خدا رحم کنه به کسایی که فن مکلارن اند

  9. مزدک

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    برای رشد هر کسب و کار بزرگی؛ سرمایه گذاری هنگفت لازمه! حالا تفاوتی نداره که اون سرمایه از کجا تهیه بشه! شاید وقتی نگاه می کنیم به شرایط امروز لندرور و جگوار و لوتوس و ولوو و گروه های استالانتیس و فولوکس واگن و شرکت های تحت تملکشون، پیش خودمون ناراحت باشیم که “ای وای! اون همه اصالت نابود شد و رفت پی کارش!”.
    بله! ناراحت کننده ست؛ مخصوصا برای من و شمایی که الان وسط دهه ی پنجم زندگی مون هستیم؛ و تجربه ی شخصی و عینی ی زندگی در جهان پایان دوران مدرنیسم صنعتی رو (که از انقلاب صنعتی اروپا_مشخصا همین انگلستان مورد بحث_ در قرن هجدهم میلادی آغاز شد)، در فضای اجتماعی پیش از انقلاب بنیان کن اطلاعات و اینترنت داشتیم، و هنوز هم به یاد داریم، که زندگی بدون اینترنت و گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، ماشین هایی که پایداری شون با کمک کامپیوترها انجام میشه، نه هندلینگ مکانیکی واقعی اونها (که شرایطی بوجود اورده، که در نتیجه ی اون؛ یک کیا K4 مدل امسال، از پورشه ۹۱۱ مدل ۱۹۸۹ میلادی پایدارتره! اما اگر اون سیستم های الکترونیکی که دارن کیا رو کنترل می کنن، به هر دلیل از مدار خارج بشن، آیا واقعا در اون شرایط هم، K4 ها روی جاده پایدار خواهند بود؟ نه به اندازه ی پورشه ۹۱۱ کاملا مکانیکی، بلکه حتی در حد و اندازه ی یک هوندا سیویک سال ۱۹۸۹!)، اسکرین های عظیم هوشمند، با قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت؛ و سیستم رانندگی اتوماتیک، بدون دخالت راننده، در یک خودروی برقی یا هیبریدی، نه تنها امکان پذیر؛ که بسیار هم لذت بخش و توأم با آرامش بود. دورانی که وقتی از خونه خارج می شدیم، و با ماشین جگوار xj6 سبز رنگ و تمام مکانیکی پدر، که باک های عظیمش رو، با بنزین بسیار با کیفیت لیتری ۱۵ تومن پر می کرد، و توی سرمای زمستون، بخاریش گرم بود، و در هرم گرمای تابستون، بوی گاز cfc کولرش، به معنای واقعی خنکمون می کرد، به مدرسه یا دانشگاه می رفتیم، و تا غروب از خونه دور می موندیم، کسی خبر نداشت کجا هستیم، و گوشی تلفن همراه آشغالمون دائم زنگ نمی خورد، تا اخبار اغلب مزخرف و یأس آور بهمون برسونه، و تنهایی مون واقعی؛ و متعلق به خودمون بود!
    بله! امروز اون جگوار دیگه وجود نداره، و اون چیزی که تاتای هند، به اسم لندرور و رنجرور و جگوار، تحویل خلایق می ده، هیچ ارتباطی با اونچه که ما از این خودروها به یاد داریم، نداره! اما؛ قطعا سود گروه لندرور چندین برابر شده، و جگوار هم (حتی با همین لوگوی بی حس جدید؛ و اون کانسپت احمقانه و بی ربط صورتی رنگ!)، بالاخره و دوباره؛ جایگاه خودش رو، جهت سودآوری در بازارهای جدید بازتعریف خواهد کرد، و ما همچنان با نوستالژی هامون دلخوش خواهیم بود، در حالیکه مالک تاتا موتورز، پول هایی رو که از این محصولات از نظر ما بی ربط، و حتی مطلقا بد! بدست میاره، مثل اسکروچ روی هم می چینه، و از دیدن مناره های بلند بالای دلارهاش دلخوش می شه! تعداد زیادی کارمند و کارگر، بخش کوچکی از اون دلارها رو به خونه هاشون می برن، و دلخوش به بیمه های درمانی و امکانات اولیه ی نسبتا مناسب زندگی شون، بی توجه به تقسیم ظاهرا ناعادلانه این ثروت های عظیم، به واسطه ی امید به پیشرفت در سلسله مراتب کمپانی ای که در خدمت ش هستن؛ یا اقلا بخاطر شرایط معقول و نسبتا پایداری که دارن، راضی و خوشحال هستن.
    مشتری ها هم که اگر رضایت نداشتن، فروش دیفندر اینقدر خوب نبود؛ و رنجرور هم پرفروش ترین خودروی لوکس دنیا نمی شد! یقین داشته باشید که جگوار هم، حالا با هر حربه ای که شده باشه، حتی شاید با چندین بار آزمون و خطایی، که پشتوانه ی امکان پذیر بودنش، سرمایه ی بی حساب و کتاب و بالیوودی تاتاموتورز هست، به فروشی که برای سودآور بودنش کفایت کنه؛ خواهد رسید. چرا؟ چون اون خریدارهایی که امروز دارن محصولات این کمپانی ها رو سوار می شن، از نسل نوستالژیک ما نیستن، که هنوز درگیر مفهوم خودرو؛ به عنوان یک عینیت ملموس کاملا مکانیکی هستیم، و اگر نهایتا ABS و ESP و ایربگ رو هم پذیرفته باشیم (که البته خیلی هامون حتی همین حد از دخالت الکترونیک رو هم قلبا نپذیرفتیم!)، به این دلیل هست که این ها خوشبختانه ابداعات خیلی جدیدی نیستن! برقی شدن نسل های جدید ماشین های مورد علاقه مون رو، که چیزی معادل کفر می دونیم، و عامل اجرای چنین نقشه های شومی رو، مفسد فی الارض! بلکه اینها عاشقان به قول خودشون “رخ” ماشین هستن (که گویا با ویژگی های ظاهری و عینی خودرو متفاوته، و بنده پس از تلاش بسیار، هنوز معنای دقیق اون رو نفهمیدم؛ چون حتی می شنوم که مثلا: این پژوی ۴۰۵ رخ داره؛ در حالی که اون یکی پژوی ۴۰۵، باور بفرمایید؛ همون ۴۰۵! رخ نداره!)، عاشق ماشین های “شاسی” هستن (که این واژه رو گویا در وصف کرامات عظیم SUV ها، Of Roader ها و بعضی Crossover ها تولید فرمودن، و برای بکاربرندگان اون تفاوتی نداره، که اون خودرویی که به واسطه ی تشبه به این واژه، براشون معیار کمال، و خداوندگار خودروهاست؛ یک ماشین دیفرانسیل جلو، با موتور یک و نیم لیتری بسیار ضعیف و ناهماهنگ، و گیربکس آشغال CVT هست، که بلندای شاسی اون، نه تنها نکته ی مثبتی نیست، که به واسطه ی بالا رفتن غیراستاندارد مرکز ثقل خودرو، حتی از نمونه های سواری مشابه هم، هندلینگ و عملکرد بسیار ضعیف تری داره!). اینها دیوانگان اسکرین های سرتاسری روی داشبورد، آپشن های بسیار زیاد و اکثرا غیرکاربردی حتی ظاهرا موجود، رشد تکنولوژی صنعت خودرو، به واسطه ی تلاش های خلاقانه و “انگیزشی” ایلان ماسک؛ و بسیار موارد دیگه ی مشابه اینها هستن! پس با لذت و افتخار سوار این محصولات خواهند شد…

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. nima.jdm

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1128 ديدگاه)

      یکم آروم تر

      موافقم 2
      مخالفم 1
  10. مزدک

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    مک‌لارن F1؛ پول های پایان ناپذیر عربستان و کویت و بحرین و امارات و قطر ساخت! همون ها که ترسونده شده بودن، که ای وای! اگه همین الان یک کاری انجام ندید، به دلیل افت شدید صنایع خودروسازی جهان، بعد از بحران بزرگ نفتی ۱۹۷۱ میلادی، و به ویژه شرایط نابسامان اون صنعت در دهه ی هشتاد میلادی، عنقریب خواهد بود که کلا محصولی به نام اتومبیل، تماما از صفحه ی گیتی محو شده، و اون همه بنزینی که از نفت تولیدی چاه های شما انبار شده، روی دستتون باد می کنه، و گشنه می مونید! ولی آخه مگه اصلا فرقی می کنه که پول ساخت اون شاهکار از کجا اومده؟!؟
    یعنی اون مبالغ صدقات عنایتی دولتین آمریکا و آلمان و …، به جنرال‌موتورز و فولکس‌واگن و …، برای جلوگیری از ورشکستگی، سرپا نگه داشتن، و از میدون به در کردن رانتی رقیبان شون، حاصل تلاش های یدی مدیران و کارمندان این کمپانی ها و دولت ها، در مزارع گندم و پنبه ی کشورشون هست؟ نخیر! این پول حاصل استثمار نیروی کار ارزان آسیایی/آفریقایی مهاجر حاضر در اون کشورها، خالی کردن منابع کشورهای خاورمیانه و آفریقا و آمریکای لاتین و جنوبی و…، حمایت همون کشورهای مثلا پیشرو، از سیستم های حکومتی معلوم الحال دیکتاتورهای صاحب نفت، در ازای فرمان بری مطلق و صدور مجوزهای مطلق چپاول منابع اونها، به قدرت های برتر سیاسی، نظامی و تکنولوژی جهان هست (البته امیدوارم که این شبهه بوجود نیاد، که بنده طرفدار بعضی دیکتاتورهای خاص، در برابر بیزاری از بقیه شون هستم، که در همینجا مجبور هستم لسانن اعلام کنم که خیر! اینجانب مثل شما، از همه‌ی انواع دیکتاتوری متنفرم!)، و صد البته که نیازی به گفتن نیست، که کدوم کشور و قدرت بین المللی، از زمان برپایی به قول خودشون؛ نظم نوین جهانی، بعد از جنگ جهانی اول، همیشه در زمینه ی چنین سوء بهره برداری هایی پیشتاز بوده…
    پس بهتره که بعضی از دوستان خاص، در زمینه ی سرمایه‌گذاری های چین و اعراب، در صنایع مختلف آسیا و اروپا، قلمفرسایی نفرمایند، که حساب کار نوع نگاه مدینه ی فاضله شون، به انتشار عادلانه ی ثروت مردمان این کره ی خاکی، برای همه (حتی خودشون) روشنه! و نمی شه با ایشالا ماشالا و به به و مرحبا، روی این کثافات رو با خاک پوشوند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا