فرمول ۱ سال پیش از افزایش طرفداران تلویزیونی خود در سراسر جهان لذت برد و یکی از دلایل آنهم سرویس نتفلیکس درایو بود که پوشش جامع و کاملی از مسابقات را ارائه کرد. نکته دیگر هم اوج رقابت لوئیس همیلتون و مکس ورشتاپن بود که بعد از مدتها هیجان را به فرمول ۱ آورده بود. در آستانه شروع فصل ۲۰۲۲ مسابقات، برخی تیمها همکاریهای مهمی را اعلام کردهاند که شامل شرکتهای مرتبط با غولهای تکنولوژی و ارزهای مجازی است. مک لارن نیز چندین همکار جدید را پیدا کرده است. همین امر باعث شده است براون درباره وضعیت تجاری فرمول ۱ ابراز امیدواری کند.
او گفته است:
فرمول ۱ از نظر تجاری در جایگاه بسیار قدرتمندی است. ما گرندپری های بیشتری نسبت به گذشته داریم و طرفداران نیز روزبهروز در تلویزیون، فضای دیجیتال و نتفلیکس افزایش پیدا میکنند
او میافزاید:
شرکای تجاری زیادی در راه هستند. ما موفقیت زیادی داشتهایم. در حال حاضر بیش از ۴۵ شریک داریم و سال پیش نیز چندین شرکت دیگر با ما همکاری کردند که برخی از آنها جزو بزرگترین کمپانیهای دنیا هستند. من فکر میکنم در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و با روند رو به رشد مسابقات و بودجههای محدود شده در سال جاری شاهد رقابتهای نزدیکی خواهیم بود
براون خاطرنشان میسازد:
من فکر میکنم در دهه پیش رو موفقیت واقعی فرمول ۱ را خواهیم دید
ردبول اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد همکاری جدیدی با غول تکنولوژی آمریکا یعنی اوراکل شروع خواهد کرد. ارزش این همکاری به ۱۰۰ میلیون دلار در سال میرسد. یک قرارداد دیگر با بای بیت نیز به ارزان ۵۰ میلیون دلار در سال امضا شده است. از براون درباره تأثیر مثبت این ارقام روی دیگر تیمها و بحثهای اسپانسری پرسیده شده است و او گفته است احساس خوبی نسبت به اکوسیستم فرمول ۱ دارد. او میگوید:
حضور برندها و کمپانیهای بزرگ در فرمول ۱ بسیار خوب است. این امر به وضوح نشان دهنده یک سرمایهگذاری بسیار بزرگ است بنابراین من فکر میکنم وضعیت خوبی برقرار است. البته نمیدانم که رقم قراردادهای ردبول با شرکا واقعی است یا خیر
براون در خاتمه میگوید:
اما حضور چنین کمپانیهایی در فرمول ۱ بسیار خوب است و ما نیز برخی شرکای جهانی جدید را وارد مسابقات خواهیم کرد. فکر میکنم همه این اتفاقات برای مسابقات خوب و مفید است
Pooriya.BMW_Germany
۵ اسفند ۱۴۰۰مک لارن چرا تو فرمول یک مونده و پول هدر میده وقتی سرمایه و پول کمی داره و نمیتونه سر پا وایسه؟ نمیشد همین پول رو صرف خودروهای جاده ای کرد ؟
چند وقت دیگه هم به آئودی میفروشنش میره زیر پورشه و لامبورگینی و نمیتونه پیشرفت کنه
محمد امین
۵ اسفند ۱۴۰۰پول رو اسپانسر ها میدن ، وقتی هم توی فرمول یک نباشه ، اسپانسر نیست که پول بده…. برای مکلارن فرمول یک به صرفه تر از خودرو سازی هست
mahdi
۶ اسفند ۱۴۰۰شما همین حرف ها رو برای مکلارن ایمیل کن انشالله به مدریت مکلارن برسی و تیم فرمول یکش رو منهل کنی
کیانوش
۷ اسفند ۱۴۰۰مک لارن و فراری قبل از اینکه خودروساز باشن تیم فرمول یک بودن و هستن امسال هم چون بودجه توسعه تیم ها محدود شده و اسپانسر ها و قرارداد هاشون افزایش داشته هم رقابت نزدیک تر میشه هم مالک تیم ها میتونن اخر فصل انتظار سود دهی قابل توجه هی داشته باشن مک لارن وضع مادیش خوب نیست بیشتر به خاطر بخش خودروسازیشه
زیزیگولو
۵ اسفند ۱۴۰۰فرمول یک هیجانو حس عجیبی داره …… چیزی شبیه به یک جاده ی طولانیو بی پایان که در طول مسیر اون پر از هیجان هستش