مک لارن سنا خودرویی تولید محدود با سقف عرضه ۵۰۰ دستگاه است اما شعبه بورلی هیلز این خودروساز درخواست تولید ۴ مدل سفارشی را به بخش خودروهای ویژه یا MSO ارائه میکند. اگرچه سه خودروی سفارشی موردبحث قبلاً معرفی شدهاند اما بریتانیاییها همین چند روز پیش چهارمین و آخرینمدل خاص را با نام سنا XP اِل تراینفو ابسولوت رونمایی کردهاند.
این خودرو برای گرامی داشت پیروزی آیرتون سنا در گرندپری مکزیک ۱۹۸۹ توسعه یافته و به عنوان خودروی تست رسانهها قبل از بازسازی سال ۲۰۲۱ محسوب میشود. به عنوان بخشی از فرایند بازسازی، خودروی موردبحث ظاهر جدیدی را به دست آورده و حالا پذیرای رنگ خاکستری گرافیت ب عناصر قرمز رنگ و پرچم مکزیک شده است.
به این موارد باید برخی ویژگیهای خاص دیگر همچون نشان سفارشی MSO، متریال فیبر کربن براق و پیچهای رینگ سفید را اضافه کرد. وقتی دقیقتر به سنا XP ال تراینفو ابسولوت نگاه کنید امضای آیرتون سنا، پرچم مکزیک روی بال عقب و نشان ال تراینفو ابسولوت را خواهید دید. حتی درپوش باک سوخت نیز بهصورت منحصربهفرد کار شده است.
با ورود به داخل کابین شاهد مواردی همچون پوشش چرم مشکی MSO روی صندلیها خواهید بود که با دوخت های سفید و قرمز روشن تضاد جذابی ایجاد کردهاند. در پشتسریها نیز نشان پرچم مکزیک به چشم میخورد. رانندگان همچنین فیبر کربن سبز رنگ، پانلهای درب جدید و رکابهای داخلی فیبر کربنی با نوشته “تصویری از آیرتون سنا روی سکو در سال ۱۹۸۹” را خواهند دید.
فرمان چند رنگ، تریم پولیش خورده و پدال گاز سفارشی با طراحی لیزری پیست گرندپری مکزیک نیز جزو دیگر ویژگیهای بخش داخلی این خودرو هستند. تکمیل کننده کار هم پلاک سفارشی EL GRAN PREMIO DE MEXICO DE 1989 خواهد بود.
اما چیزی که تغییری نکرده نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۷۹۹ نیوتون متر است. این پیشرانه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه همکاری دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی را ثبت میکند.
کافر مقدس
۷ خرداد ۱۴۰۱شما دنبال رگ و ریشه عموم مسابقات موتور اسپرت بری میرسی به ایتالیا . همین واژه یی که ایرانی ها میگن کورس بندازیم در واقع همون corsa ایتالیایی هست
زمونی که در آمریکا 6متر ماشین با 7لیتر موتور ساخته میشد و در مرکز اروپا یکسری مکعب به جلوپنجره های شبیه همدیگه در ایتالیا دنبال ایرودینامیک و موتور وسط کردن ماشین ها و فهم اسپرت و سریع تر شدن ماشین بودن . ایتالیا هم در ماشین هم در موتور همیشه از قدیم اینجوری بوده
فراری تو اون اتمسفر موتوراسپرت بازه ایتالیا شده فراری که هنوزم ماشین هاش در آیرودینامیک و هندلینگ و اسپرت بودن متفاوتن با عموم ماشین های تولید انبوه . شما گیم های ریسینگ شبیه ساز هم بازی میکنی متوجه میشی با فراری همیشه راحتتری و از ترمز زدن باهاش مطمئن تری و از شتاب ش راضی . مکلارن هم در سال های اخیر اینجوری شده حتی تو گیم هم نمیشه به مابقی ماشین ها اینقدر اعتماد کرد جز فراری و مکلارن
AMIR / ARMI
۷ خرداد ۱۴۰۱سازندگان بازی های ویدئویی برای اضافه کردن خودرو هایی با ظاهر واقعی باید از سازندگان مجوز بگیرند
اگه تو اون بازی یه فراری ضعیف تر از یه کوروت باشه قطعا فراری شکایت میکنه یا اصلا مجوز نمیده
اصلا بازی های شبیه ساز برای تست توانایی راننده هستن نه خودروی توی بازی
مثال کاملا اشتباهیه به نظر من
DNA هر خودرو با هم متفاوت
توی بازی ها هم همینجوریه
متفاوت DNA خودرو ها و رفتار های خودروها
دلیل بهتر یا بد تر بودن یه خودرو از یه خودروی دیگه نیست
کافر مقدس
۷ خرداد ۱۴۰۱اتفاقا از این خبرا نیست ! لایسنس میگیرن سازنده ها فقط برای کپی رایت لوگو ماشین و کمپانی
فراری هم تو گیم کلی برتری داره هم در واقعیت . شما با sls amg سره پیچ سخت فرمون میخوره و وزن ماشین باعث میشه ترکشن هم خوب کار نکنه ولی فراری راحت تر فرمون میدی در واقعیت هم بری مقایسات رو ببینی همینه . با چلنجر مسیر مستقیم رو خوب میری ولی به خوبی یک کوورت نمیتونی از پیج عبور کنی
تو گیم های شبیه ساز ماشین ها وزن و فیزیک دارن قرار نیست چیزی رو تبلیغ کنن که فراری از همه قوی تر باشه
این یارو یامائوچی در GT7 تونل باد و رفتار لاستیک هم شبیه سازی کرده
AMIR / ARMI
۷ خرداد ۱۴۰۱برای همین من به DNA رفتاری خودرو اشاره میکنم
یه خودروی موتور وسط رفتار متفاوتی با یه خودروی موتور جلو داره
بلی در بازی ها وزن شرایط فیزیکی کاملا رعایت میشه تا حس واقعی تری داشته باشی ولی این حتی ۱۰درصد شرایط هم نیست
اگه قرار رفتار یه فراری موتور وسط رو در پیست نکته کامل و تکامل یافته بدونیم
بقیه کلاس های خودرویی اسپورت باید تعطیل میشدن
تیم کوروت موتور اسپورت چند دهه با خودروی موتور جلو و با موتور پوشراد به
پر افتخار ترین تیم آمریکای شمالی تبدیل شده
بله کنترل یه خودروی موتور وسط فراری در پیست و بازی آسون تر برای کاربر معمولی
پورشه کوروت استون مارتین ماشین هایی با ساختار هایی متفاوت ساختن و حتی بیشتر و بیشتر از فراری افتخار کسب کردن
DNA رفتاری هر خودرو متفاوت اینکه تو DNA فراری رو به خاطر آسون تر بودنش دوست داری یه بحث دیگس
ali-mg
۷ خرداد ۱۴۰۱مک لارن خیلی خوبه ا ولی به پای لامبورگینی و 911 نمیرسه
موافق. دیسلایک
مخالف. لایک
محمد امین
۷ خرداد ۱۴۰۱توی ده سال اخیر ، کدوم مکلان از لامبورگینی خورده ، حتی بهتر از ۹۱۱ بوده ، از نظر داشتن شخصیت اسپرت و تاحدودی پرفورمنس
۷۶۵ بهترین سوپرکار درگستر مکلارن در ۱۰ سال اخیر هست و ۹۱۱ توربو اس هم بهترین برای پورشه و اونتادور svj هم بهترین برای لامبورگینی( در مورد اولتیمایه نمیدونم چون دیتا منتشر نشده ولی تفاوت محسوسی وجود نخواهد داشت)
حالا برو درگ بزار ، ببین مکلارن چه طور با سیستم تک دف ، پورشه و لامبورگینی رو میگیره …. قبول دارم پورشه موتور ضعیف تر و قیمت کمتر داره ، اما وقتی راجب بهترین صحبت میکنی باید بهترین هارو ملاک بگیری
مازیار
۷ خرداد ۱۴۰۱هانیبال لکتر دنیای خودرو
که فقط برای خوردن اتومبیلهای دیگه در پیست ساخته شده
Jdm باز
۷ خرداد ۱۴۰۱چقدر جذابه این ماشین
کلا با محصولات مکلارن خیلی حال میکنم نمیدونم چرا
javadhy
۷ خرداد ۱۴۰۱مهمترین فاکتوری که من در مورد این ماشین خیلی دوست دارم وزنشه( 1198kg) که وقتی با اون قدرت و داونفورس ترکیب میشه دیگه خدای پیسته
Poria
۷ خرداد ۱۴۰۱مک لارن شکل واقعی اون ماشین هایی هستش که تو گیم ها میدیدیم
Mercedes Benz
۸ خرداد ۱۴۰۱مک لارن رو ببین چه کرده