تجربه و آزمایشمک لارن

رانندگی با مک‌لارن سولوس GT در پیست فرمول یک آمریکا

هایپرکار تک‌نفرهٔ مخصوص پیست مک‌لارن سولوس نشان می‌دهد که چرا برخی حاضر می‌شوند برای چند ساعت رانندگی در پیست، ۳.۳ میلیون پوند پرداخت کنند.

مک‌لارن در پیست فرمول یک آمریکا یا به‌طور مخفف COTA، رویدادی را با حضور خاص‌ترین مشتریانش ترتیب داده است. این‌ها خریداران خودروهای سری آلتیمیت یا هایپرکارهای مخصوص پیست مک‌لارن هستند. در پدوک پیست فرمول یک آمریکا ۲۰ نمونه مک‌لارن سنا به‌علاوهٔ چند P1 و مدل وحشی ۷۲۰S GT3X دیده می‌شود ولی من با این خودروها کاری ندارم. من اینجا هستم تا با جدیدترین خودروی مخصوص پیست مک‌لارن یعنی سولوس GT رانندگی کنم. سولوس GT هیچ ارتباطی با خودروهای جاده‌ای یا مسابقه‌ای کنونی مک‌لارن ندارد.

این یک خودروی تک‌نفرهٔ ۹۳۵ کیلوگرمی با شاسی فیبر کربنی اختصاصی، آیرودینامیک افراطی و پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی با ردلاین بیش از ۱۰ هزار rpm است که توسط شرکتی ساخته شده که هیچ‌گونه سابقهٔ همکاری با مک‌لارن نداشته است. پیشینهٔ این خودرو به سال ۲۰۱۰ و پروژه‌ای بازمی‌گردد که توسط طراح سابق مک‌لارن «راب ملویل» آغاز شد. این پروژه نهایتاً به ساخت مک‌لارن ویژن GT برای بازی گرن توریسمو در سال ۲۰۱۷ انجامید. مشتریان به این خودرو علاقهٔ زیادی نشان دادند و بدین ترتیب، سولوس ناگهان به یک پروژهٔ تولیدی تبدیل شد. مک‌لارن برای توسعهٔ این خودرو از شرکت KW اسپشیال پراجکت کمک گرفت. البته عجیب است که شرکتی که سوپراسپرت‌های فیبر کربنی و خودروهای فرمول یک تولید می‌کند، برای ساخت سولوس GT به کمک شرکت دیگری نیاز داشته باشد.

درهرحال، خلوص مهندسی در این ماشین غیرقابل‌انکار است. سیستم تعلیق سولوس GT مثل خودروهای فرمول یک یا LMP، در جلو از نوع پوشراد و در عقب پولراد است. شاسی از فیبر کربن و مثل خودروهای فرمول یک کاملاً با دست ساخته شده است. این خودرو همچنین از پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 اختصاصی خود که توسط شرکت Judd ولی با مشارکت مک‌لارن ساخته شده، به‌عنوان عنصری در شاسی استفاده کرده است. این پیشرانه ۸۴۰ اسب بخار قدرت دارد که با ایرباکس ویژه این رقم به ۸۷۰ اسب بخار می‌رسد. با وجود چنین قدرتی در کنار وزن ۹۳۵ کیلوگرمی و لاستیک‌های گودیر متعلق به خودروهای مسابقه‌ای، لپ تایم‌های سولوس را باید با جدیدترین هایپرکارهای لمان مقایسه کنیم.

خریداران سولوس صندلی مناسب خود را از کارخانه دریافت می‌کنند و غربیلک فرمان بر پایهٔ فرمان خودروی فرمول یک لندو نوریس شکل گرفته است. به گفتهٔ مک‌لارن، این خودرو به‌عنوان پلت‌فرمی عالی برای خریداران به‌منظور یادگیری در نظر گرفته شده است. پیشرانهٔ V10 خودرو قبل از آغاز به کار، به مدت ۴۵ دقیقه به پیش گرم کردن نیاز دارد. سولوس GT در ظاهر خیره‌کننده به نظر می‌رسد. با باز کردن کاناپی، این حس که در حال ورود به قلمروی ناشناخته‌ای هستم، بسیار ترسناک است. ورود به خودرو آسان است و موقعیت رانندگی هرچند به شکلی نیمه خوابیده است ولی به‌اندازهٔ آستون‌مارتین والکری افراطی به نظر نمی‌رسد و پدال‌ها و فرمان تنظیمات زیادی دارند.

در داخل کابین، حتی با وجود کلاه ایمنی، میدان دید به‌طور شگفت‌انگیزی عالی است که هدایت خودرو را بسیار آسان می‌کند. پیشرانهٔ V10 در گاراژ صدای وحشتناک بلندی دارد اما وقتی در کاکپیت ماشین هستید، اصلاً خشن و ترسناک به نظر نمی‌رسد و به‌طور عجیبی نرم احساس می‌شود. در سولوس خبری از کلاچ نیست. برای شروع حرکت دنده یک را درگیر می‌کنم، پدال گاز را تا ۲۰ درصد فشار می‌دهم و وارد پیت لین می‌شوم. فرمان سبک و فوق‌العاده دقیق است اما کاملاً با چابکی ذاتی خودرو هماهنگ است. رانندگی با سولوس تجربه‌ای کاملاً جدید و از جهاتی بیگانه احساس می‌شود ولی از سوی دیگر، همه‌چیز کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد.

حتی در سرعت‌های محافظه‌کارانه‌تر، خودرو بسیار تیز، فوق‌العاده پایدار و فوق‌العاده چابک احساس می‌شود. موقعیت رانندگی مرکزی فوق‌العاده است، واکنش موتور حس بی‌وزنی به خودرو می‌دهد و گیربکس هفت سرعته سکوئنشال ضرایب دقیقی دارد. برای کسانی که به خودروهای جاده‌ای عادت دارند، حتی خودروهای بسیار خوب، واکنش‌های عالی سولوس بسیار هیجان‌انگیز است. این خودرو شما را کاملاً آزاد می‌گذارد. آزادانه ترمز کنید، سریع‌تر بپیچید و با اطمینان از تمام قدرت استفاده کنید. این یعنی حتی اگر توانایی‌های سولوس فراتر از توانایی‌های راننده باشد، می‌توانید به‌اندازهٔ توانایی‌های خود از خودرو بهره‌برداری کنید.

پیشرانهٔ V10 غرّان سولوس هم خیره‌کننده است. این موتور قدرت بسیار زیادی دارد، دور بسیار بالایی برای لذت بردن دارد و زمانی که تحت‌فشار قرار گیرد سروصدای بسیار زیادی هم دارد. این پیشرانهٔ V10 ساخت جاد انتخاب هوشمندانه‌ای از سوی مک‌لارن بوده است زیرا یکی از بهترین پیشرانه‌های درون‌سوز حال حاضر محسوب می‌شود. به خاطر همین ویژگی‌ها، پس از فقط تنها چند دور، توانستم بفهمم که چرا برخی فکر می‌کنند ۳.۳ میلیون پوند بهای ناچیزی برای چنین تجربهٔ فوق‌العاده‌ای است.

بااین‌حال، چیزی که می‌تواند ثروتمندان را در خرید سولوس GT با تردید مواجه کند، فورد GT MK IV است یعنی نسخه‌ای ویژه و مخصوص پیست از فورد GT که به‌منظور گرامیداشت پیروزی فورد در مسابقه لمان ۱۹۶۷ با الهام از GT40 MK IV ساخته شده است و شانس رانندگی با آن را هم تقریباً هم‌زمان با سولوس GT پیدا کردم؛ بنابراین، GT MK IV یا سولوس GT؟ این سؤال را شاید هیچ‌کس نپرسد زیرا در این بخش هیچ رقابت مستقیمی وجود ندارد و هرکدام از این سوپرکارهای مخصوص پیست، عطروطعم خاص خود را دارند. به همین دلیل، انتخاب برنده از بین این دو کار آسانی نخواهد بود.

پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی، صرف‌نظر کردن از سولوس را غیرممکن می‌کند اما از سوی دیگر، MK IV هم یک فورد GT است. این ماشین نه‌تنها در عقبهٔ خود میراث واقعی موتوراسپرت را دارد، بلکه در کنار خودروهایی ساخته شده است که در کلاس LM GT3 لمان مسابقه می‌دهند و از تکنولوژی کمک‌فنرهای مشترک با خودروهای فرمول یک استفاده می‌کند. همچنین هرچند سولوس هم ارتباط پررنگی با موتوراسپرت دارد ولی در قیاس با شجره‌نامهٔ اصیل فورد، کمی ضعیف به نظر می‌رسد. علاوه بر این، فورد ۱.۷ میلیون پوند ارزان‌تر است و برخلاف مک‌لارن، پس از مدتی نیاز به بازسازی پیشرانه نخواهد داشت.

به همین دلیل، هرچند همان‌طور که گفته شد، در این مقایسه نمی‌توان یک خودرو را انتخاب کرد ولی ترجیح شخصی من به سمت فورد است زیرا این یک GT اصیل است که باعث می‌شود در هنگام طلوع خروشید، رؤیای لمان را در سر داشته باشید. این ماشین از میراث شلبی و حتی انزو فراری نشأت می‌گیرد. سولوس GT و فورد GT MKV IV باهم از خط پایان عبور می‌کنند ولی لمان ۱۹۶۶ به ما یاد داد که همیشه فقط یک برنده وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

منبع
TopGear

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. بهروز

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    که چی بشه؟ پلاک که نمیشه و یک نفر هم نمیتونی سوار کنی. عملاً یک آشغال گران قیمت برای مشتی بی مغز. در همه مسابقات هم از محصولات جی تی تیونینگ شده شکست مفتضحانه خواهد خورد. فقط یک مشت عرب پولدار در پیست سوارش میشن

    موافقم 4
    مخالفم 50
    1. GRT

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      ایرانی جماعت یه ماشین میخاد که ۵ نفر راحت سوار شن ، همه دارای ماساژور ، گرمکن و سردکن ، تهویه ، تودوزی تمام چرم و چوب اعلای درجه ۱ ، ابعاد ماشین حداقل ۶ متر طول در ۲ متر عرض ، قدرت ماشین بالای هزار اسب و ۲ هزار نیوتون متر گشتاور ، شتاب نهایت ۳ ثانیه ، موتور ۸ سیلندر حداقل ۷ لیتر سوپرشارژ ، شاسی مستقل و نیم متر فاصله از زمین ، چهارچرخ محرک ، از طرفی هندلینگ عالی با ثبت شتاب ۳ جی سر پیچ ها ، دارای خودران کامل و صدها سنسور و لیدار برای مواقع ضروری ، ضد گلوله و چه بسا ضد موشک بالستیک ، قیمت فول آپشن تنها ۱۰ هزار دلار اونم اقساط ۱۰۰ ساله بدون سود و مشمول تخفیف
      طوریکه در نهایت آرامش و امنیت بری با خانواده نوربرگ رکورد بزنی درحالیکه لیوان نوشیدنی یه قطره هم ازش چیزی بیرون نریزه و تهشم رکورد رو با ۱۰ ثانیه اختلاف جابجا کنی و از همونجا هم بزنی به دل کوه و جنگل یک بعد از ظهر رو در طبیعت و آفرود سنگین در کنار خانواده یا دوستان بگذرونی . فرداشم صبح پاشی کل مسیر رو خواب باشی اما سیستم خودران شوماخر طور برسونه اداره و در حرکتی عجیب خودشو در ۲ متر جا پارک کنه که یه وقت رییست باز غر نزنه

      به خود خدا هم بگی همچین چیزی بده نمیتونه اما ایرانی جماعت اعتقاد داره اگه قدرت و امکانات داشت میتونست

      موافقم 33
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3639 ديدگاه)

        با جمله آخر خراب کردی

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. خاص

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (229 ديدگاه)

          وقتی ایرانی رو با یه طومار خراب میکنی، در اصل داری خودت رو خراب میکنی.

          پذیرشِ نقص‌ها: لایک
          خود تحقیری: دیسلایک

          موافقم 14
          مخالفم 6
      2. SMS

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (441 ديدگاه)

        این که اگه یه ساختمون روش افتاد سقف و کاپوتش یک میکرون هم تو نره رو یادت رفت

      3. حسین دهمرد

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2559 ديدگاه)

        در اینکه مکی ماشین ارزشمندی ساخته شکی نیس. ولی کاربر بهروز فقط نظرش رو گفت تو اینجور بهت برخورده به روی ۹۰ میلیون ایرانی شمشیر کشیدی و بعدم با توهمات ابعاد و اسب بخار و آفرود خودت که معلوم نیس چقدر بهش فک کردی و اصلا چجوری اینا رو با هم ترکیب کردی، براشون پرونده سازی کردی قضاوت هم کردی نتیجه گیری کردی حکم هم صادر کردی لابد میشینی با خودت هم شطرنج بازی میکنی. هرکی نظرش مخالف شماها باشه همینجور از صحنه ی روزگار محوش میکنید. اینجا بخش نظراته باید یاد بگیرید به نظرات دیگران احترام بزارید. از قدیم افغانیها بعد از کارگری دور هم مینشستند از فشار کاری و خستگی هی میگفتن ایرانی فلانه و بهمانه.

        موافقم 4
        مخالفم 1
      4. وی

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (366 ديدگاه)

        حرف ایشون سطحی نگرانه بود ولی کامنت شما زشت تره یکی یه حرفی زده و شما بهونه ای کردیش برای این همه خود تحقیری و بی احترامی به ایرانیا
        کامنت های متخصصانه ای که تو همین سایت کمابیش پیدا میشنو مردم انگلیس گذاشتن؟
        ضمنا شما افراد عادی و نابلد اینجا رو با ژورنالیست‌های اونور و برسی کننده هایی مثل کلارکسون و کریس هریس و … مقایسه می کنی اگه اونجا با مردم عادی در ارتباط بودی میفهمیدی که حرف های ناپخته و سطحی همه جا هست نه انحصاری ایرانی ها

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. SMS

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (441 ديدگاه)

      لولو
      ترکیب فرمول یک و مک‌لارن F1
      یه تست سرعت برین شاید رکورد زد 😁

    3. B

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (765 ديدگاه)

      این ماشینا کلکسیونی هستن خریداراشون ۲ دسته اند یا برای سرمایه گذاری میخرن یا خیلی عشق ماشین اسپرت داره
      گرچه میلیونر بودن از پیش نیاز هاست 😂

      موافقم 4
      مخالفم 1
    4. Navid A J

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3789 ديدگاه)

      بر خلاف منفی هایی که گرفتی؛‌ کاملا باهات موافقم. جالبیش اینه که خریداران این ماشین ها دید سرمایه گذاری دارن و باهاش حتی یه دور توی پیست رانندگی نمیکنن. من به عقل نفر بعدی که اینو از صاحب قبلیش میخره بیشتر هم شک میکنم.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    5. حسین دهمرد

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2559 ديدگاه)

      بهروز دنیای تجارته کسی مغز داره که از شرایط بازار نهایت استفاده رو ببره. حالا خریدار هرکی میخواد باشه. مهم پوله. پول همون عربها اگه تو جیب مکلارن نره تو جیب افراطی ها میره.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. Siyavash

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (726 ديدگاه)

    واقعا عجب شاهکاری هست من خیلی حال کردم..فورد هم واقعا هیولایی هست..کاشکی یه تایم میزدن ببینیم با بقیه چند چند هستن..کسی خبر نداره پورشه 911 gt2 کی رونمایی میشه…

    1. mehran911

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2094 ديدگاه)

      در مورد سوال آخر بگم دقیق معلوم نیست
      در کل برنامه معرفی و تست پیش‌‌تولید و… فیس‌لیفت ۹۹۲.۲ کاملا با چیزی که از گذشته انتظار داشتیم تفاوت کرده
      کاملا متفاوت از قبل نمونه‌ها تست میشن معرفی‌ها هم متفاوت شده مثلا GTS به جای نسخه پایه کررا اولین نسخه از فیس‌لیفت ۹۹۲.۲ بود که معرفی شد به علاوه خود کررا رو هم با ی نمایش ویدیویی عجیب معرفی کردن که خودم خیلی تعجب کردم
      توضیحش خیلی طولانی میشه که چرا اما در کل GT2rs احتمال بسیار زیاد قبل ۲۰۲۷ به دست مشتری برسه احتمالا اوایل ۲۰۲۶ معرفی بشه و اواخرش به دست مشتری برسه ( هنوز احتمالا در حال گذراندن تست‌های نهایی مجموعه پیشرانه باشه)
      نسخه‌های توربو و توربواس احتمالا با تاخیر بیشتر نسبت به مدل‌های دیگه معرفی میشن و “شاید” همین ماه اکتبر فیس‌لیفت GT3 رو ببینیم!!! ( همینقدر زود)‌… و همینطور GT3rs manthey تست‌هاش تموم شده و دیگه باید معرفی بشه
      دلایلش بمونه واسه ی فرصت دیگه…
      خلاصه فعلا خبری از GT2rs نیست

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. قنداق

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (696 ديدگاه)

        توربو vtg پورشه می تونه سوپرشارژر هم بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمی دونم چطوری منظورم رو برسونم ….

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. mehran911

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2094 ديدگاه)

          چه سوالی انصافا
          وقتی سوپرشارژر استفاده میکنی در کل تاخیر چندان معنایی نداره که بیای برای کاهشش زاویه پره‌های توربو رو تو دور موتورهای کم و زیاد، تغییر بدی که مثلا لگ رو کاهش داده باشی در کل در اون حالت چندان به نیازی به تغییر ژئومتری نیست… مگه چمیدونم ایده دیگه‌ای داشته باشی

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. قنداق

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (696 ديدگاه)

          یه ایده که میگه مخ من پاره سنگ برداشته !!!!!!!!!!!!! هه هه هه هه هه هه هه هه طراحی سوپرشارژر مثل توربو فرمول یک !

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. Navid A J

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3789 ديدگاه)

      من هرچقدر این ماشین ها رو میبینم بیشتر به عظمت پورشه پی میبرم. با ۲۰۰-۳۰۰ هزارتا تجربه ی همین ماشین رو بهت هدیه میکنه. به علاوه این که باهاش هرروز میتونی کارهای روزمره ت رو هم انجام بدی.

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. amirkhanzadeh

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (434 ديدگاه)

      دلیل اینکه این سبک طراحی خودرو ها رو دوست دارم اینه که همیشه مقداری از موتور و قطعات فنر بندی ‌و شاسی خودرو تو دیده و این حس خوبی داره

  3. Siyavash

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (726 ديدگاه)

    بیشتر عاشق پیشرانه v10 این نازنین شدم…

    1. خاص

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (229 ديدگاه)

      این V10 رو مقایسه کن با پیشرانه V10 ردبول RB17 ساخت کاسورث.

      این با 5.2 لیتر حجم، 840 اسب بیرون میکشه.
      اون با 4.5 لیتر حجم، 1000 اسب بیرون میکشه.

      موافقم 3
      مخالفم 2
  4. nissan skyline

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    v10 تنفس طبیعی 🤤🔥

  5. mmd@

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    جانم مک‌لارن ☣️☣️☣️❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥😈😈😈

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. علی جردن

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1902 ديدگاه)

    این به درد رنت کردن میخوره یک پیست بسازی و یک دور روندن با این ماشینو بلیطی کنی چند هزار دلار

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. froG-driVer

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (955 ديدگاه)

      فقط ۲۵ تا ازش ساخته شده.
      لامبو هوراکان نیست که قطعاتش مثل چی ریخته شده باشه.
      اینو یکم بی توجهی کنی باید کل عمرت رو کار کنی تا بتونی دوباره اون۳.۳ میلیون پوند به باد رفته رو جمع کنی.

    2. RD 1600cc

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (396 ديدگاه)

      بعد تصادف یا چپ کردنش پای کیه؟

      1. علی جردن

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1902 ديدگاه)

        بیمه ایران

  7. Scuderia Ferrari

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4016 ديدگاه)

    یک هایپرکار فوق العاده و سطح بالا
    از شاسی و سیستم تعلیق بگیر تا انجین استثنایی

    به نظرم برندهای بزرگی مثل فراری ، لامبورگینی و مکلارن باید محافظه کاری رو کنار بزارن و رکوردزنی کنن تا بهتر به توانایی هاشون پی ببریم و مقایسه کنیم
    باید مثل پورشه نترس و شجاع بود و هرچی تولید کنه میره واسه رکوردزنی و این کارشو خیلی دوست دارم

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3192 ديدگاه)

      دلیل شجاع بودن پورشه، یا دستکم یکی از دلایلش خاطرجمعی نسبت به عملکردش هست
      غیرممکنه خودرو دیگه ای با قدرت\وزن پورشه بتونه باهاش برابری کنه

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. Scuderia Ferrari

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4016 ديدگاه)

        آقا مازیار
        حرف زدن و ادعاهای بزرگ زیاد شده ولی در عمل چیزی ندیدیم و این آزار دهنده هست
        چندتا مثال :
        هایپرکار 777 : سریع تر از هایپر کارهای لمانز
        فراری 499P Modificata : سریع تر از هایپر کارهای لمانز
        آستون مارتین والکری AMR PRO : سریع تر از ماشین های LMP1
        ردبول RB17 : سریع تر از ماشین های F1 (در حال انتظار…)
        هایپرکار ریماک : سریع تر از ماشین های F1 (در حال انتظار …)
        این گوی و این میدان ، امیدوارم به حرفی که زدن عمل کنن یا به قول شما اگه توانایی شو ندارن حرف نزنن

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3192 ديدگاه)

          اینم چالشی هست که با هجمه هایپرکارها تو این آخرین سالهای درونسوز ایجاد شده
          هم واسه خودشون و هم واسه علاقمندان در سراسر دنیا
          وقتی همه به سیم آخر میزنن طبیعیه سوال بوجود میاد که کدومشون؟؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3639 ديدگاه)

      به نظرم اون یه ترفند تبلیغاتیه که تا ماشین میاد بیرون تایم پیستش هم روش میاد.

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. مازیار

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3192 ديدگاه)

        اگه تو بیست لپ اول نوربرگ رینگ به جای اینکه هیچ امریکایی نباشه ده تا بود باز هم نسبت بهش بدبین بودین؟؟
        تبلیغاته تیترسازیه … !!
        چه تبلیغی بهتر از واقعیت؟
        چه واقعیتی شفاف‌تر از تایم؟

        موافقم 4
        مخالفم 2
      2. Taha Ayoobi

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3639 ديدگاه)

        بد بینی چیه،

        یکی مثل هیوندای با پول و جا کردن خودش سعی میکنه بیاد بالا، یکی مثل پورشه با تایم زنی توی پیست نشون میده خودشو،
        حالا اینکه وقتی یه ماشین جدید میدی بیرون و درجا باهاش تایم پیستش هم میدی بیرون، برا من دوتا معنی داره،

        یکی اینکه خب خیلی واضحه که این ماشین پیست محوره و…

        یه دلیلی که خوشم نمیاد اینه که انگار میخوای با تایم پیست به مشتری بفهمونی ماشین خوبیه،
        احساس میکنم با تایم پیست داره حواس هارو از یه جا دیگه پرت میکنه.

        امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3192 ديدگاه)

          هیوندای با درگهای نامتعارف (مقایسه برقی با بنزینی) داره پیش میره که وضعش مشخصه هرچند همونم برای یکی دو نفر در همینجا هنوز قابل درک نیست اما پورشه تایم اعلام میکنه دوست عزیز. در موتوراسپرت ملاکی بهتر از تایم داریم؟ اگه هست ممنون میشم مطلع کنید
          سطح فناوری و مهندسی و غیره و غیره در موتوراسپرت رو چطوری تشخیص میدن؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
      3. مازیار

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3192 ديدگاه)

        احساس میکنم با تایم پیست داره حواس هارو از یه جا دیگه پرت میکنه.

        مثلا از کجا پرت کنه؟ حتما موردی در نظر داری
        تو کیفیت کم داره؟ تو برندینگ کم داره؟ مشکل قابلیت اطمینان داره؟ تکنولوژی منسوخی داره؟
        برند همه چی تموم مثل پورشه چندتا سراغ داری؟
        چندتا مدل جدید تو دوران پیگیری خودرویی خودت پورشه معرفی کرد؟ نظرات کارشناسی راجع بهشون چی بود؟ اینقدر بازخورد مثبت تو کدوم برند سراغ داری؟ حالا در کنار اینها شفافیت عملکردی هم ارائه میده بهش ایراد وارده؟؟
        واقعا عجیبه

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3639 ديدگاه)

          دقیقا چون پورشه یه برند همه چی تمومه میگم که به این کار نیازی نداره، پورشه نیازی برای اثبات خودش نداره.

        2. مازیار

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3192 ديدگاه)

          داری منکر “”اهمیت تبلیغات”” میشی
          اونم تبلیغی در کنار دروغهای بزرگ و شرم‌آور تبلیغاتی در مواردی مشابه!

    3. R@min

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1985 ديدگاه)

      رکوردزنی محصول جاده ای یک برنامه تبلیغاتی بیش نیست و اگر منظورت نوربرگرینگ هست پشیزی ارزش نداره ! نوربرگرینگ صرفا یه محل تبلیغه که بخاطر مارکتینگ فولکس و بعدها حضور دیگر آلمانی ها و برندهای دیگه بولد شد و هر محصولی که میخواد تبلیغ کنه که ماشین سریعی ساخته یه دوری می زنه. حالا این موضوع راجب تمام این برنامه رکوردزنی ها برای همه هست.

      برندها محصولات خودشونو تو پیست های کشورهای خودشون تست می کنن و بازارشونم دارن مثل همین فراری که تو پیست های فیورانو و مونزا کارشونو می کنن.

      انقدر درگیر یه مشت عدد بی ارزش که هیچ نظارتی هم رو صحتش نیست نباشین، توانایی یه محصول در تکنولوژی هاش معلوم میشه.

      موافقم 5
      مخالفم 3
  8. Trump

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    فقط میخوام آخر مقاله خوب بخونن یکسریا که تا توی بررسی مکلارن رو برنده انتخاب میکنن زودی میگن چون مجله انگلیسیه و فرمونشون سمت راسته میان به نفع محصول هموطنشون نتیجه گیری میکنن. فک میکنن اونجا بی دروپیکره هرکی هرچیزی عشقش کشید انتخاب کنن و کمپانی سازنده هم لال بمونه هیچ اعتراضی نکنه.
    (در این مقایسه نمی‌توان یک خودرو را انتخاب کرد ولی ترجیح شخصی من به سمت فورد است زیرا این یک GT اصیل است که باعث می‌شود در هنگام طلوع خروشید، رؤیای لمان را در سر داشته باشید.)

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. BlackWing

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    فورد جفت پا اومد وسط مقاله 😂🫱🏼‍🫲🏽🫱🏼‍🫲🏽

    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3639 ديدگاه)

      خیلی غیر منتظره بود واقعا، تازه منتخب هم شد 😂

  10. Taha Ayoobi

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3639 ديدگاه)

    ماشالا فورد
    ماشالا مکلارن

    سولوس خیلی قیافه ترسناکی داره واقعا.

    انتخاب من فورده، هم ظاهرشو بیشتر دوست دارم، هم از اینکه قبل از استارت ماشین بخواد گرم شه متنفرم.
    دلیل آخر مقاله هم جالب بود.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. 18:45

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (524 ديدگاه)

    یا خدا واقعا از اون ماشینای شوکه کننده هست!
    دمت گرم مک لارن که همیشه بدون اینکه تو بوق و کرنا کنی، اسطوره میسازی… 🥇🏆🏆

  12. همایون

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (699 ديدگاه)

    نکته ای که باید بهش دقت کنیم کسی که ۳/۳میلیون پول یه هایپرکار تک نفره مخصوص پیست میده حتما ۱/۶ میلیونم داره واسه فورد بده فقط تنها مشکل اینه که تعداد اینا محدوده و بابد شانس بیاره که شرکتها پیشنهاد خریدشو قبول کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا