هایپرکار تکنفرهٔ مخصوص پیست مکلارن سولوس نشان میدهد که چرا برخی حاضر میشوند برای چند ساعت رانندگی در پیست، ۳.۳ میلیون پوند پرداخت کنند.
مکلارن در پیست فرمول یک آمریکا یا بهطور مخفف COTA، رویدادی را با حضور خاصترین مشتریانش ترتیب داده است. اینها خریداران خودروهای سری آلتیمیت یا هایپرکارهای مخصوص پیست مکلارن هستند. در پدوک پیست فرمول یک آمریکا ۲۰ نمونه مکلارن سنا بهعلاوهٔ چند P1 و مدل وحشی 720S GT3X دیده میشود ولی من با این خودروها کاری ندارم. من اینجا هستم تا با جدیدترین خودروی مخصوص پیست مکلارن یعنی سولوس GT رانندگی کنم. سولوس GT هیچ ارتباطی با خودروهای جادهای یا مسابقهای کنونی مکلارن ندارد.
این یک خودروی تکنفرهٔ ۹۳۵ کیلوگرمی با شاسی فیبر کربنی اختصاصی، آیرودینامیک افراطی و پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی با ردلاین بیش از ۱۰ هزار rpm است که توسط شرکتی ساخته شده که هیچگونه سابقهٔ همکاری با مکلارن نداشته است. پیشینهٔ این خودرو به سال ۲۰۱۰ و پروژهای بازمیگردد که توسط طراح سابق مکلارن «راب ملویل» آغاز شد. این پروژه نهایتاً به ساخت مکلارن ویژن GT برای بازی گرن توریسمو در سال ۲۰۱۷ انجامید. مشتریان به این خودرو علاقهٔ زیادی نشان دادند و بدین ترتیب، سولوس ناگهان به یک پروژهٔ تولیدی تبدیل شد. مکلارن برای توسعهٔ این خودرو از شرکت KW اسپشیال پراجکت کمک گرفت. البته عجیب است که شرکتی که سوپراسپرتهای فیبر کربنی و خودروهای فرمول یک تولید میکند، برای ساخت سولوس GT به کمک شرکت دیگری نیاز داشته باشد.
درهرحال، خلوص مهندسی در این ماشین غیرقابلانکار است. سیستم تعلیق سولوس GT مثل خودروهای فرمول یک یا LMP، در جلو از نوع پوشراد و در عقب پولراد است. شاسی از فیبر کربن و مثل خودروهای فرمول یک کاملاً با دست ساخته شده است. این خودرو همچنین از پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 اختصاصی خود که توسط شرکت Judd ولی با مشارکت مکلارن ساخته شده، بهعنوان عنصری در شاسی استفاده کرده است. این پیشرانه ۸۴۰ اسب بخار قدرت دارد که با ایرباکس ویژه این رقم به ۸۷۰ اسب بخار میرسد. با وجود چنین قدرتی در کنار وزن ۹۳۵ کیلوگرمی و لاستیکهای گودیر متعلق به خودروهای مسابقهای، لپ تایمهای سولوس را باید با جدیدترین هایپرکارهای لمان مقایسه کنیم.
خریداران سولوس صندلی مناسب خود را از کارخانه دریافت میکنند و غربیلک فرمان بر پایهٔ فرمان خودروی فرمول یک لندو نوریس شکل گرفته است. به گفتهٔ مکلارن، این خودرو بهعنوان پلتفرمی عالی برای خریداران بهمنظور یادگیری در نظر گرفته شده است. پیشرانهٔ V10 خودرو قبل از آغاز به کار، به مدت ۴۵ دقیقه به پیش گرم کردن نیاز دارد. سولوس GT در ظاهر خیرهکننده به نظر میرسد. با باز کردن کاناپی، این حس که در حال ورود به قلمروی ناشناختهای هستم، بسیار ترسناک است. ورود به خودرو آسان است و موقعیت رانندگی هرچند به شکلی نیمه خوابیده است ولی بهاندازهٔ آستونمارتین والکری افراطی به نظر نمیرسد و پدالها و فرمان تنظیمات زیادی دارند.
در داخل کابین، حتی با وجود کلاه ایمنی، میدان دید بهطور شگفتانگیزی عالی است که هدایت خودرو را بسیار آسان میکند. پیشرانهٔ V10 در گاراژ صدای وحشتناک بلندی دارد اما وقتی در کاکپیت ماشین هستید، اصلاً خشن و ترسناک به نظر نمیرسد و بهطور عجیبی نرم احساس میشود. در سولوس خبری از کلاچ نیست. برای شروع حرکت دنده یک را درگیر میکنم، پدال گاز را تا ۲۰ درصد فشار میدهم و وارد پیت لین میشوم. فرمان سبک و فوقالعاده دقیق است اما کاملاً با چابکی ذاتی خودرو هماهنگ است. رانندگی با سولوس تجربهای کاملاً جدید و از جهاتی بیگانه احساس میشود ولی از سوی دیگر، همهچیز کاملاً طبیعی به نظر میرسد.
حتی در سرعتهای محافظهکارانهتر، خودرو بسیار تیز، فوقالعاده پایدار و فوقالعاده چابک احساس میشود. موقعیت رانندگی مرکزی فوقالعاده است، واکنش موتور حس بیوزنی به خودرو میدهد و گیربکس هفت سرعته سکوئنشال ضرایب دقیقی دارد. برای کسانی که به خودروهای جادهای عادت دارند، حتی خودروهای بسیار خوب، واکنشهای عالی سولوس بسیار هیجانانگیز است. این خودرو شما را کاملاً آزاد میگذارد. آزادانه ترمز کنید، سریعتر بپیچید و با اطمینان از تمام قدرت استفاده کنید. این یعنی حتی اگر تواناییهای سولوس فراتر از تواناییهای راننده باشد، میتوانید بهاندازهٔ تواناییهای خود از خودرو بهرهبرداری کنید.
پیشرانهٔ V10 غرّان سولوس هم خیرهکننده است. این موتور قدرت بسیار زیادی دارد، دور بسیار بالایی برای لذت بردن دارد و زمانی که تحتفشار قرار گیرد سروصدای بسیار زیادی هم دارد. این پیشرانهٔ V10 ساخت جاد انتخاب هوشمندانهای از سوی مکلارن بوده است زیرا یکی از بهترین پیشرانههای درونسوز حال حاضر محسوب میشود. به خاطر همین ویژگیها، پس از فقط تنها چند دور، توانستم بفهمم که چرا برخی فکر میکنند ۳.۳ میلیون پوند بهای ناچیزی برای چنین تجربهٔ فوقالعادهای است.
بااینحال، چیزی که میتواند ثروتمندان را در خرید سولوس GT با تردید مواجه کند، فورد GT MK IV است یعنی نسخهای ویژه و مخصوص پیست از فورد GT که بهمنظور گرامیداشت پیروزی فورد در مسابقه لمان ۱۹۶۷ با الهام از GT40 MK IV ساخته شده است و شانس رانندگی با آن را هم تقریباً همزمان با سولوس GT پیدا کردم؛ بنابراین، GT MK IV یا سولوس GT؟ این سؤال را شاید هیچکس نپرسد زیرا در این بخش هیچ رقابت مستقیمی وجود ندارد و هرکدام از این سوپرکارهای مخصوص پیست، عطروطعم خاص خود را دارند. به همین دلیل، انتخاب برنده از بین این دو کار آسانی نخواهد بود.
پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی، صرفنظر کردن از سولوس را غیرممکن میکند اما از سوی دیگر، MK IV هم یک فورد GT است. این ماشین نهتنها در عقبهٔ خود میراث واقعی موتوراسپرت را دارد، بلکه در کنار خودروهایی ساخته شده است که در کلاس LM GT3 لمان مسابقه میدهند و از تکنولوژی کمکفنرهای مشترک با خودروهای فرمول یک استفاده میکند. همچنین هرچند سولوس هم ارتباط پررنگی با موتوراسپرت دارد ولی در قیاس با شجرهنامهٔ اصیل فورد، کمی ضعیف به نظر میرسد. علاوه بر این، فورد ۱.۷ میلیون پوند ارزانتر است و برخلاف مکلارن، پس از مدتی نیاز به بازسازی پیشرانه نخواهد داشت.
به همین دلیل، هرچند همانطور که گفته شد، در این مقایسه نمیتوان یک خودرو را انتخاب کرد ولی ترجیح شخصی من به سمت فورد است زیرا این یک GT اصیل است که باعث میشود در هنگام طلوع خروشید، رؤیای لمان را در سر داشته باشید. این ماشین از میراث شلبی و حتی انزو فراری نشأت میگیرد. سولوس GT و فورد GT MKV IV باهم از خط پایان عبور میکنند ولی لمان ۱۹۶۶ به ما یاد داد که همیشه فقط یک برنده وجود دارد.
بهروز
۲۸ شهریور ۱۴۰۳که چی بشه؟ پلاک که نمیشه و یک نفر هم نمیتونی سوار کنی. عملاً یک آشغال گران قیمت برای مشتی بی مغز. در همه مسابقات هم از محصولات جی تی تیونینگ شده شکست مفتضحانه خواهد خورد. فقط یک مشت عرب پولدار در پیست سوارش میشن
GRT
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ایرانی جماعت یه ماشین میخاد که ۵ نفر راحت سوار شن ، همه دارای ماساژور ، گرمکن و سردکن ، تهویه ، تودوزی تمام چرم و چوب اعلای درجه ۱ ، ابعاد ماشین حداقل ۶ متر طول در ۲ متر عرض ، قدرت ماشین بالای هزار اسب و ۲ هزار نیوتون متر گشتاور ، شتاب نهایت ۳ ثانیه ، موتور ۸ سیلندر حداقل ۷ لیتر سوپرشارژ ، شاسی مستقل و نیم متر فاصله از زمین ، چهارچرخ محرک ، از طرفی هندلینگ عالی با ثبت شتاب ۳ جی سر پیچ ها ، دارای خودران کامل و صدها سنسور و لیدار برای مواقع ضروری ، ضد گلوله و چه بسا ضد موشک بالستیک ، قیمت فول آپشن تنها ۱۰ هزار دلار اونم اقساط ۱۰۰ ساله بدون سود و مشمول تخفیف
طوریکه در نهایت آرامش و امنیت بری با خانواده نوربرگ رکورد بزنی درحالیکه لیوان نوشیدنی یه قطره هم ازش چیزی بیرون نریزه و تهشم رکورد رو با ۱۰ ثانیه اختلاف جابجا کنی و از همونجا هم بزنی به دل کوه و جنگل یک بعد از ظهر رو در طبیعت و آفرود سنگین در کنار خانواده یا دوستان بگذرونی . فرداشم صبح پاشی کل مسیر رو خواب باشی اما سیستم خودران شوماخر طور برسونه اداره و در حرکتی عجیب خودشو در ۲ متر جا پارک کنه که یه وقت رییست باز غر نزنه
به خود خدا هم بگی همچین چیزی بده نمیتونه اما ایرانی جماعت اعتقاد داره اگه قدرت و امکانات داشت میتونست
Taha Ayoobi
۲۸ شهریور ۱۴۰۳با جمله آخر خراب کردی
خاص
۲۸ شهریور ۱۴۰۳وقتی ایرانی رو با یه طومار خراب میکنی، در اصل داری خودت رو خراب میکنی.
پذیرشِ نقصها: لایک
خود تحقیری: دیسلایک
SMS
۲۸ شهریور ۱۴۰۳این که اگه یه ساختمون روش افتاد سقف و کاپوتش یک میکرون هم تو نره رو یادت رفت
حسین دهمرد
۲۸ شهریور ۱۴۰۳در اینکه مکی ماشین ارزشمندی ساخته شکی نیس. ولی کاربر بهروز فقط نظرش رو گفت تو اینجور بهت برخورده به روی ۹۰ میلیون ایرانی شمشیر کشیدی و بعدم با توهمات ابعاد و اسب بخار و آفرود خودت که معلوم نیس چقدر بهش فک کردی و اصلا چجوری اینا رو با هم ترکیب کردی، براشون پرونده سازی کردی قضاوت هم کردی نتیجه گیری کردی حکم هم صادر کردی لابد میشینی با خودت هم شطرنج بازی میکنی. هرکی نظرش مخالف شماها باشه همینجور از صحنه ی روزگار محوش میکنید. اینجا بخش نظراته باید یاد بگیرید به نظرات دیگران احترام بزارید. از قدیم افغانیها بعد از کارگری دور هم مینشستند از فشار کاری و خستگی هی میگفتن ایرانی فلانه و بهمانه.
وی
۲۸ شهریور ۱۴۰۳حرف ایشون سطحی نگرانه بود ولی کامنت شما زشت تره یکی یه حرفی زده و شما بهونه ای کردیش برای این همه خود تحقیری و بی احترامی به ایرانیا
کامنت های متخصصانه ای که تو همین سایت کمابیش پیدا میشنو مردم انگلیس گذاشتن؟
ضمنا شما افراد عادی و نابلد اینجا رو با ژورنالیستهای اونور و برسی کننده هایی مثل کلارکسون و کریس هریس و … مقایسه می کنی اگه اونجا با مردم عادی در ارتباط بودی میفهمیدی که حرف های ناپخته و سطحی همه جا هست نه انحصاری ایرانی ها
SMS
۲۸ شهریور ۱۴۰۳لولو
ترکیب فرمول یک و مکلارن F1
یه تست سرعت برین شاید رکورد زد 😁
B
۲۸ شهریور ۱۴۰۳این ماشینا کلکسیونی هستن خریداراشون ۲ دسته اند یا برای سرمایه گذاری میخرن یا خیلی عشق ماشین اسپرت داره
گرچه میلیونر بودن از پیش نیاز هاست 😂
Navid A J
۲۸ شهریور ۱۴۰۳بر خلاف منفی هایی که گرفتی؛ کاملا باهات موافقم. جالبیش اینه که خریداران این ماشین ها دید سرمایه گذاری دارن و باهاش حتی یه دور توی پیست رانندگی نمیکنن. من به عقل نفر بعدی که اینو از صاحب قبلیش میخره بیشتر هم شک میکنم.
حسین دهمرد
۲۸ شهریور ۱۴۰۳بهروز دنیای تجارته کسی مغز داره که از شرایط بازار نهایت استفاده رو ببره. حالا خریدار هرکی میخواد باشه. مهم پوله. پول همون عربها اگه تو جیب مکلارن نره تو جیب افراطی ها میره.
پیام۲
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ای کاش ماشینای VGT بیشتری تولید بشن
مثل آلپین VGT یا جگوار VGT
Siyavash
۲۸ شهریور ۱۴۰۳واقعا عجب شاهکاری هست من خیلی حال کردم..فورد هم واقعا هیولایی هست..کاشکی یه تایم میزدن ببینیم با بقیه چند چند هستن..کسی خبر نداره پورشه 911 gt2 کی رونمایی میشه…
mehran911
۲۸ شهریور ۱۴۰۳در مورد سوال آخر بگم دقیق معلوم نیست
در کل برنامه معرفی و تست پیشتولید و… فیسلیفت ۹۹۲.۲ کاملا با چیزی که از گذشته انتظار داشتیم تفاوت کرده
کاملا متفاوت از قبل نمونهها تست میشن معرفیها هم متفاوت شده مثلا GTS به جای نسخه پایه کررا اولین نسخه از فیسلیفت ۹۹۲.۲ بود که معرفی شد به علاوه خود کررا رو هم با ی نمایش ویدیویی عجیب معرفی کردن که خودم خیلی تعجب کردم
توضیحش خیلی طولانی میشه که چرا اما در کل GT2rs احتمال بسیار زیاد قبل ۲۰۲۷ به دست مشتری برسه احتمالا اوایل ۲۰۲۶ معرفی بشه و اواخرش به دست مشتری برسه ( هنوز احتمالا در حال گذراندن تستهای نهایی مجموعه پیشرانه باشه)
نسخههای توربو و توربواس احتمالا با تاخیر بیشتر نسبت به مدلهای دیگه معرفی میشن و “شاید” همین ماه اکتبر فیسلیفت GT3 رو ببینیم!!! ( همینقدر زود)… و همینطور GT3rs manthey تستهاش تموم شده و دیگه باید معرفی بشه
دلایلش بمونه واسه ی فرصت دیگه…
خلاصه فعلا خبری از GT2rs نیست
قنداق
۲۸ شهریور ۱۴۰۳توربو vtg پورشه می تونه سوپرشارژر هم بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمی دونم چطوری منظورم رو برسونم ….
mehran911
۲۸ شهریور ۱۴۰۳چه سوالی انصافا
وقتی سوپرشارژر استفاده میکنی در کل تاخیر چندان معنایی نداره که بیای برای کاهشش زاویه پرههای توربو رو تو دور موتورهای کم و زیاد، تغییر بدی که مثلا لگ رو کاهش داده باشی در کل در اون حالت چندان به نیازی به تغییر ژئومتری نیست… مگه چمیدونم ایده دیگهای داشته باشی
قنداق
۲۹ شهریور ۱۴۰۳یه ایده که میگه مخ من پاره سنگ برداشته !!!!!!!!!!!!! هه هه هه هه هه هه هه هه طراحی سوپرشارژر مثل توربو فرمول یک !
Navid A J
۲۸ شهریور ۱۴۰۳من هرچقدر این ماشین ها رو میبینم بیشتر به عظمت پورشه پی میبرم. با ۲۰۰-۳۰۰ هزارتا تجربه ی همین ماشین رو بهت هدیه میکنه. به علاوه این که باهاش هرروز میتونی کارهای روزمره ت رو هم انجام بدی.
amirkhanzadeh
۲۹ شهریور ۱۴۰۳دلیل اینکه این سبک طراحی خودرو ها رو دوست دارم اینه که همیشه مقداری از موتور و قطعات فنر بندی و شاسی خودرو تو دیده و این حس خوبی داره
محمدهادی
۳۰ شهریور ۱۴۰۳راستش من خودم عاشق اون فورد جی تی خاصم
ولی نمیدونم اصلا مطرح کردن بحثش اینجا در مطلب رانندگی و بررسی این هیولای ویژن طور مکلارن چه لزومی داشت؟!!
اصلن نه رقیبیه برای این،چون تو کلاس همدیگه نیستن
نه سطح عملکرد یکی دارن
و نه ساختار مشابهی دارن
بنظرم با وسط کشیدن بحث اون فورد جی تی در اینجا ضربه ی بزرگی زده شد به جان این مطلب که اختصاصی قرار بود به این ویژن پیست محور مکی پرداخته بشه
اون موضوع باید جداگانه بهش پرداخته میشد
Siyavash
۲۸ شهریور ۱۴۰۳بیشتر عاشق پیشرانه v10 این نازنین شدم…
خاص
۲۸ شهریور ۱۴۰۳این V10 رو مقایسه کن با پیشرانه V10 ردبول RB17 ساخت کاسورث.
این با 5.2 لیتر حجم، 840 اسب بیرون میکشه.
اون با 4.5 لیتر حجم، 1000 اسب بیرون میکشه.
محمدهادی
۳۰ شهریور ۱۴۰۳عجیبه که شرکت کوچیکی میاد و یک وی۱۰ فوق العاده حرفه یی تولید میکنه و میده به مکلارن تا تو ماشینش نصبش کنه!!
ما یادمونه موتورهای ۱۰ سیلندر بسیار نادر و مشخص بودن
این چطوری براحتی به جمع این محدود ها پیوست و خودشو اضافه کرد؟!
واقعا بعضی وقت ها آدم اخباری رو میخونه که در انتتاش باید فقط بگه
عجججییییبه!!!
nissan skyline
۲۸ شهریور ۱۴۰۳v10 تنفس طبیعی 🤤🔥
mmd@
۲۸ شهریور ۱۴۰۳جانم مکلارن ☣️☣️☣️❤️🔥❤️🔥❤️🔥😈😈😈
علی جردن
۲۸ شهریور ۱۴۰۳این به درد رنت کردن میخوره یک پیست بسازی و یک دور روندن با این ماشینو بلیطی کنی چند هزار دلار
froG-driVer
۲۸ شهریور ۱۴۰۳فقط ۲۵ تا ازش ساخته شده.
لامبو هوراکان نیست که قطعاتش مثل چی ریخته شده باشه.
اینو یکم بی توجهی کنی باید کل عمرت رو کار کنی تا بتونی دوباره اون۳.۳ میلیون پوند به باد رفته رو جمع کنی.
RD 1600cc
۲۸ شهریور ۱۴۰۳بعد تصادف یا چپ کردنش پای کیه؟
علی جردن
۲۹ شهریور ۱۴۰۳بیمه ایران
Scuderia Ferrari
۲۸ شهریور ۱۴۰۳یک هایپرکار فوق العاده و سطح بالا
از شاسی و سیستم تعلیق بگیر تا انجین استثنایی
به نظرم برندهای بزرگی مثل فراری ، لامبورگینی و مکلارن باید محافظه کاری رو کنار بزارن و رکوردزنی کنن تا بهتر به توانایی هاشون پی ببریم و مقایسه کنیم
باید مثل پورشه نترس و شجاع بود و هرچی تولید کنه میره واسه رکوردزنی و این کارشو خیلی دوست دارم
مازیار
۲۸ شهریور ۱۴۰۳دلیل شجاع بودن پورشه، یا دستکم یکی از دلایلش خاطرجمعی نسبت به عملکردش هست
غیرممکنه خودرو دیگه ای با قدرت\وزن پورشه بتونه باهاش برابری کنه
Scuderia Ferrari
۲۸ شهریور ۱۴۰۳آقا مازیار
حرف زدن و ادعاهای بزرگ زیاد شده ولی در عمل چیزی ندیدیم و این آزار دهنده هست
چندتا مثال :
هایپرکار 777 : سریع تر از هایپر کارهای لمانز
فراری 499P Modificata : سریع تر از هایپر کارهای لمانز
آستون مارتین والکری AMR PRO : سریع تر از ماشین های LMP1
ردبول RB17 : سریع تر از ماشین های F1 (در حال انتظار…)
هایپرکار ریماک : سریع تر از ماشین های F1 (در حال انتظار …)
این گوی و این میدان ، امیدوارم به حرفی که زدن عمل کنن یا به قول شما اگه توانایی شو ندارن حرف نزنن
مازیار
۲۸ شهریور ۱۴۰۳اینم چالشی هست که با هجمه هایپرکارها تو این آخرین سالهای درونسوز ایجاد شده
هم واسه خودشون و هم واسه علاقمندان در سراسر دنیا
وقتی همه به سیم آخر میزنن طبیعیه سوال بوجود میاد که کدومشون؟؟
Taha Ayoobi
۲۸ شهریور ۱۴۰۳به نظرم اون یه ترفند تبلیغاتیه که تا ماشین میاد بیرون تایم پیستش هم روش میاد.
مازیار
۲۸ شهریور ۱۴۰۳اگه تو بیست لپ اول نوربرگ رینگ به جای اینکه هیچ امریکایی نباشه ده تا بود باز هم نسبت بهش بدبین بودین؟؟
تبلیغاته تیترسازیه … !!
چه تبلیغی بهتر از واقعیت؟
چه واقعیتی شفافتر از تایم؟
Taha Ayoobi
۲۸ شهریور ۱۴۰۳بد بینی چیه،
یکی مثل هیوندای با پول و جا کردن خودش سعی میکنه بیاد بالا، یکی مثل پورشه با تایم زنی توی پیست نشون میده خودشو،
حالا اینکه وقتی یه ماشین جدید میدی بیرون و درجا باهاش تایم پیستش هم میدی بیرون، برا من دوتا معنی داره،
یکی اینکه خب خیلی واضحه که این ماشین پیست محوره و…
یه دلیلی که خوشم نمیاد اینه که انگار میخوای با تایم پیست به مشتری بفهمونی ماشین خوبیه،
احساس میکنم با تایم پیست داره حواس هارو از یه جا دیگه پرت میکنه.
امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم.
مازیار
۲۹ شهریور ۱۴۰۳هیوندای با درگهای نامتعارف (مقایسه برقی با بنزینی) داره پیش میره که وضعش مشخصه هرچند همونم برای یکی دو نفر در همینجا هنوز قابل درک نیست اما پورشه تایم اعلام میکنه دوست عزیز. در موتوراسپرت ملاکی بهتر از تایم داریم؟ اگه هست ممنون میشم مطلع کنید
سطح فناوری و مهندسی و غیره و غیره در موتوراسپرت رو چطوری تشخیص میدن؟
مازیار
۲۹ شهریور ۱۴۰۳احساس میکنم با تایم پیست داره حواس هارو از یه جا دیگه پرت میکنه.
مثلا از کجا پرت کنه؟ حتما موردی در نظر داری
تو کیفیت کم داره؟ تو برندینگ کم داره؟ مشکل قابلیت اطمینان داره؟ تکنولوژی منسوخی داره؟
برند همه چی تموم مثل پورشه چندتا سراغ داری؟
چندتا مدل جدید تو دوران پیگیری خودرویی خودت پورشه معرفی کرد؟ نظرات کارشناسی راجع بهشون چی بود؟ اینقدر بازخورد مثبت تو کدوم برند سراغ داری؟ حالا در کنار اینها شفافیت عملکردی هم ارائه میده بهش ایراد وارده؟؟
واقعا عجیبه
Taha Ayoobi
۲۹ شهریور ۱۴۰۳دقیقا چون پورشه یه برند همه چی تمومه میگم که به این کار نیازی نداره، پورشه نیازی برای اثبات خودش نداره.
مازیار
۲۹ شهریور ۱۴۰۳داری منکر “”اهمیت تبلیغات”” میشی
اونم تبلیغی در کنار دروغهای بزرگ و شرمآور تبلیغاتی در مواردی مشابه!
R@min
۲۸ شهریور ۱۴۰۳رکوردزنی محصول جاده ای یک برنامه تبلیغاتی بیش نیست و اگر منظورت نوربرگرینگ هست پشیزی ارزش نداره ! نوربرگرینگ صرفا یه محل تبلیغه که بخاطر مارکتینگ فولکس و بعدها حضور دیگر آلمانی ها و برندهای دیگه بولد شد و هر محصولی که میخواد تبلیغ کنه که ماشین سریعی ساخته یه دوری می زنه. حالا این موضوع راجب تمام این برنامه رکوردزنی ها برای همه هست.
برندها محصولات خودشونو تو پیست های کشورهای خودشون تست می کنن و بازارشونم دارن مثل همین فراری که تو پیست های فیورانو و مونزا کارشونو می کنن.
انقدر درگیر یه مشت عدد بی ارزش که هیچ نظارتی هم رو صحتش نیست نباشین، توانایی یه محصول در تکنولوژی هاش معلوم میشه.
محمدهادی
۳۰ شهریور ۱۴۰۳کاش یک مطلب کامل أموزش هم پدال درخصوص سیستم تعلیق های فوق مسابقه یی مثل خودرو های لمانز و فرمولا وان ینی پوشراد ها و پولراد ها میزد تا دقیقا متوجه بشیم اتصال این سیستم تعلیق ها به شاسی اصلی خودرو به چه شکلی انجام میشه و نکات هوشمندانه این طرح چه چیزهایی هستش
پدال جان پوشراد ها و پولراد ها لطفا🙏
Trump
۲۸ شهریور ۱۴۰۳فقط میخوام آخر مقاله خوب بخونن یکسریا که تا توی بررسی مکلارن رو برنده انتخاب میکنن زودی میگن چون مجله انگلیسیه و فرمونشون سمت راسته میان به نفع محصول هموطنشون نتیجه گیری میکنن. فک میکنن اونجا بی دروپیکره هرکی هرچیزی عشقش کشید انتخاب کنن و کمپانی سازنده هم لال بمونه هیچ اعتراضی نکنه.
(در این مقایسه نمیتوان یک خودرو را انتخاب کرد ولی ترجیح شخصی من به سمت فورد است زیرا این یک GT اصیل است که باعث میشود در هنگام طلوع خروشید، رؤیای لمان را در سر داشته باشید.)
BlackWing
۲۸ شهریور ۱۴۰۳فورد جفت پا اومد وسط مقاله 😂🫱🏼🫲🏽🫱🏼🫲🏽
Taha Ayoobi
۲۸ شهریور ۱۴۰۳خیلی غیر منتظره بود واقعا، تازه منتخب هم شد 😂
محمدهادی
۳۰ شهریور ۱۴۰۳آففرین
احسنت
منم دقیقا شوک شدم!
Taha Ayoobi
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ماشالا فورد
ماشالا مکلارن
سولوس خیلی قیافه ترسناکی داره واقعا.
انتخاب من فورده، هم ظاهرشو بیشتر دوست دارم، هم از اینکه قبل از استارت ماشین بخواد گرم شه متنفرم.
دلیل آخر مقاله هم جالب بود.
18:45
۲۹ شهریور ۱۴۰۳یا خدا واقعا از اون ماشینای شوکه کننده هست!
دمت گرم مک لارن که همیشه بدون اینکه تو بوق و کرنا کنی، اسطوره میسازی… 🥇🏆🏆
همایون
۲۹ شهریور ۱۴۰۳نکته ای که باید بهش دقت کنیم کسی که ۳/۳میلیون پول یه هایپرکار تک نفره مخصوص پیست میده حتما ۱/۶ میلیونم داره واسه فورد بده فقط تنها مشکل اینه که تعداد اینا محدوده و بابد شانس بیاره که شرکتها پیشنهاد خریدشو قبول کنن
علی منصوری
۷ مهر ۱۴۰۳فقط خوندن کامنت دوستان جالب بود، متأسفانه هنوز متوجه دکترین تولید و تایپ و کلاس سگمنتهای مختلف متوجه نشدیم شروع ب هیت دادن بهم و قوم و غیره میدیم، هر مدلی مشتری مخصوص بخودش داره، تمام