یکی از طراحان خوشذوق دنیای خودرو رندر یا طرحی دیجیتالی از شاسی بلند مک لارن با عناصر بدنه برگرفته از ابرخودروهای این برند را منتشر کرده است.
چندین سال است که نظر مک لارن درباره تولید یا عدم تولید یک شاسی بلند تغییر میکند. مدیرعامل جدید برند بریتانیایی یاد شده اذعان میکند شاسی بلندها را دوست دارد و این خودروها بازار بسیار مهمی را تشکیل میدهند. البته درصورتیکه مک لارن دست به تولید یک شاسی بلند بزند اولین باری نخواهد بود که چنین کاری در صنعت خودرو انجام میشود زیرا قبلاً نیز کمپانیهایی همچون لامبورگینی و فراری وارد بازار پرسود شاسی بلند سازی شدهاند. البته مک لارن با تولید قدبلند مخصوص خود میتواند DNA خاص محصولاتش را به آن تزریق کند تا خودرویی خاص راهی بازار شود.
به تازگی طرحهای دیجیتالی از چنین خودرویی در فضای مجازی منتشر شده است و میتوانیم یک قدبلند نسبتاً جذاب را تماشا کنیم. قطعاً با دیدن این تصاویر به یاد محصولات سوپر اسپرت مک لارن خواهیم افتاد و به ویژه در بخش جلو میتوانیم چراغها و ورودیهای هوای عمودی را تشخیص دهیم. سپر نیز با یک اسپویلر لبهای کوچک همراه میشود تا ظاهر اسپرت تری به قدبلند مجازی مک لارن ببخشد. البته وقتی به بخش پشتی خودروی یاد شده نگاه کنید جذابیت کمتری را خواهید یافت اما حس اسپرت خودرو به خوبی منتقل خواهد شد. پشت خودروی بریتانیاییها از چراغهای گرد و نازک به همراه سپری شلوغ با عناصر فیبر کربن تشکیل میشود. به این موارد میتوانیم دیفیوزر بزرگ با تیغههای چشمگیر را اضافه کنیم که حاکی از وجود قوای محرکه پرقدرت در زیر کاپوت خواهد بود. علیرغم انتشار چنین تصاویری باید گفت مک لارن تولید یک قدبلند اسپرت را تائید نکرده است اما بررسی امکان تولید آن را تائید کرده است.
جزئیات زیادی از پروژه جدید این خودروساز در دست نیست اما شایعاتی درباره شروع توسعه آن به گوش میرسد و گفته میشود قدبلند بریتانیایی ها از قوای محرکه برقی استفاده خواهد کرد تا اولین محصول بدون آلایندگی برند یاد شده باشد. اگرچه تمامی این اخبار صرفاً در حد گمانهزنی هستند اما مک لارن به این زودیها از شاسی بلند خود رونمایی نخواهد کرد. در واقع انتظار نداریم چنین خودرویی را تا نیمه دوم دهه جاری میلادی ببینیم و بنابراین برای تحقق آن باید سالها منتظر باشیم. طرفداران مک لارن میتوانند تا آن زمان از خودروهایی همچون پورشه کاین، لامبورگینی اوروس، استون مارتین DBX و… انتقاد کنند اما واقعیت این است که شاسی بلندها سود زیادی را نصیب خودروسازان میکنند. از طرف دیگر خریداران میتوانند پشت فرمان یک خودروی پرفورمنس با فضای بار و کابین مناسب بنشینند. در واقع شاسی بلندهای اسپرت باب میل افراد زیادی هستند و نبود یک شاسی بلند در سبد محصولات مک لارن کاملاً به چشم میآید.
از راست به چپ به ترتیب: پورشه کاین، لامبورگینی اوروس، استون مارتین DBX
GTRS
۷ اسفند ۱۴۰۱هیچ وقت نتونستم با شاسی بلند اسپرت یا پرفورمنس کنار بیام . چرا باید یه شاسی بلند شتاب زیر ۴ بزنه مثلا .
چرا باید فراری و لامبو و مکلارن که سوپر اسپرت ساز یا هایپر سازن بیان شاسی بلند بزنن .
کاش این شرکتا بودجه شون در حدی بود ک برای سود بیشتر نیان سراغ اینا .
Moro
۷ اسفند ۱۴۰۱آخه مک جون، این چیه خدایی؟؟ بابا یا نرو سراغ این سگمنت، یا رفتی لا اقل ی نیم نگاهی به همشهری خودت، مارتین جون بنداززز، بابا اصلا مرغ همسایه غاززز، ی نگا به فراری بندازز عهه
TESLA
۷ اسفند ۱۴۰۱الان چون شما کنار نمیای ، دیگه مکلارن و بقیه سوپر اسپرت سازان شاسی بلند نمیسازن 🙂🤣🤣🤣🤣👎👎
GTRS
۷ اسفند ۱۴۰۱آرمیچر فن = فاقد اهمیت ☺️
Royal Driver
۷ اسفند ۱۴۰۱از خدا میخوام فقط مکلارن سمت شاسی بلند نره!
مدیرعامل
۷ اسفند ۱۴۰۱شکل ۲۰۷ نیست ؟
جلیل جلالی مجلل
۷ اسفند ۱۴۰۱این ؟ ۲۰۷ ؟ 🙄🙄
همه با هم نه به اعتیاد .
مدیرعامل
۷ اسفند ۱۴۰۱راستشو بگو چی میزنی ؟
آقای همساده
۸ اسفند ۱۴۰۱اگه از 207 منظورت تایکان هست آره
مهران
۷ اسفند ۱۴۰۱نمیدونم چرا اینو اینجا میگم اما احساس میکنم دنیا خیلی سریع تر از اونی که فکر کنیم به یه فاجعه نزدیک میشه…
TESLA
۷ اسفند ۱۴۰۱فاجعه این نیست ، فاجعه یعنی اینکه دلار نزدیک ۶۰ تومن شده و تو و امثالت به جای اینکه برین تو خیابون و اولین حقوق زندگیتون رو بخواین ، نشستین و دارین در مورد چیز هایی که هیچوقت نمیتونی بخری و حتی از نزدیکش رد نخواهی شد نظر میدی 😒😒😒
مهران
۷ اسفند ۱۴۰۱نمیدونم واقعا دیدت چی بود به کامنت من………
چی بگم…
فقط حس میکنم شما جز اون “امثالهم” هستی
Psyco
۷ اسفند ۱۴۰۱هر جا فن و متعصب دیدی بدون که بالا خونه رو داده اجاره و رفته .
کلا گردن به بالا رو اجاره داده رفته .
ناراحت نباش .
Dead man95
۷ اسفند ۱۴۰۱اینم همون کاری ک سوپر اسپرتاش با بقیه میکنن و با اس یو وی ها میکنه
❤BMW❤
۷ اسفند ۱۴۰۱جلوش خوبه ولی پشتش جذاب نیس
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۴۰۱خیلی وقتا عکسای ماشینایی رو میبینیم که خیلی مدرن هستن و با ماشینایی که تو خیابونا میبینیم قابل مقایسه نیستن ولی خیلی از مردم به کلمه رندر و کانسپت قبل از اسم این ماشینا دقت نمیکنن و فکر میکنن که میتونن این ماشینا رو بخرن و باش برن تو خیابون در صورتی که این ماشینا فقط در حد طرح و رندر و بعضی وقتا به فقط تولیددیه دستگاه اونم فقط واسه نمایش توانمندیای یه کمپانی و شاید برنامه آینده واسه تولید اون ماشین باشه …… البته محدودیتای زیادی باعث میشه که این ماشینا شاید هیچوقت به تولید نرسن
عارف
۷ اسفند ۱۴۰۱با این تب احمقانه علاقه دنیا به کراس اوورها (مثلا suv) نمیتونم کنار بیام…
TESLA
۷ اسفند ۱۴۰۱خب کنار نیا ( یه جوری حرف میزنی انگار الان تو حساب بانکیت پول چهار تا اوروس یا بنتیاگا هست ) 🤣🤣🤣🤣
Monster 765lt
۷ اسفند ۱۴۰۱زیباست حداقل از رقباش زیباتره و در مورد پرفورمنس هم که چیزی نمیگم این یک دهه اخیر خودتون دیدید نیاز به تعریف من نیست
Siyavash
۸ اسفند ۱۴۰۱کلا دنیای خودرو خیلی بی مزه شده..تا سال ۲۰۱۴ بنظرم خوب بود بعد اون دیگه جالب نیس..چون سوپر کار وارد قلمرو هایپر ها شدن مثلا هایپر ها شتاب زیر ۳ میزدم مثل بوگاتی..پاگانی..آگرا.. p1.لافراری .۹۱۸…اما الان اکثر سوپر کار ها این شتاب رو داره حتی بعضی هاشون سریع تر شدن…کاشکی یه قانون میذاشتن که مثلا سوپراسپرت نباید از نظر پرفورمنس وارد دنیای هایپر ها بشن….مثلا همین ۹۱۱توبو جدی یا مکلارن۷۶۵ یا sf۹۰ اکثر هایپر هارو تویه شتاب تا ۲۰۰ کیلومتر شرمنده خودشون میکنن و کمتره ۶ایپری تویه شتاب این سه تارو میگیرن….و ارزش هایپر ها زیر سوال میره….داستان شاسی بلند اسپرت هم همینه…
ملینا
۳۰ تیر ۱۴۰۳خیلی خوشگلههههه.من میدوستمش.اما چون وسعم نمیرسید بخرمش.احتمالا هم هیچ وقت وسعم نرسه، رفتم برای برادرزادم مک لارن شاسی،شارژی خریدم واقعا عالیه قیمتشم خوبه ۱۶ میلیون.آپشن هاش هم عالیه😆😆